Gjest Hissig Skrevet 27. mai 2006 #1 Skrevet 27. mai 2006 Jeg er så sinna på Windows! Etter et kræsj måtte jeg reinstallere OSet. Alt vel under installering, skrev inn produktnøkkel og den fungerte. Så skulle jeg få tak i SP2 og andre nødvendige oppdateringer ved hjelp av Windows Update. Men nei! Den krever at Windows skulle bli validert, og den kjekke meldingen jeg får opp sier: Validering ikke fullført. Det oppstod et problem. Vennligst ta kontakt med produktstøtteavdeling. Er det mulig?? Når de først skal ha valideringssystem må de for pokker klare å lage noe som skiller lovlige kopier fra ulovlige. Og når en lovlig kopi ikke blir validert, bør det kunne gå an å si HVORFOR og ikke komme med standardmelding om at det oppstod et problem. Jeg er så sinna akkurat nå! Kan jo ikke kjøre maskinen uten SP2 osv så gjennomhullet som det OSet er, og ikke gidder jeg bruke massevis av penger på å ringe brukerstøtte for at jeg skal installere min LOVLIGE kopi. Arg. Og ja. Det er en lovlig kopi, XP Home som fulgte med en Dellmaskin. Og hvis problemet er at den allerede har vært innstallert en gang med samme produktnøkkel, blir jeg bare oppgitt. Det må det kunne være mulig å reinstallere sitt eget OS!! Nå kan jeg jo selvsagt gjøre slik mannen i gaten ville gjort, tenke jaja, systemet funker jo likevel, men nekter å koble opp mot nett uten oppdateringer nyere enn 2003, da operativsystemet ble kjøpt. What to do? Er det noen andre som har kranglet på samme måten?
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #2 Skrevet 27. mai 2006 Du må validere først. Det er et eget valg, som må gjøres innen tredve dager etter installasjon. Se etter et ikon for dette nede i systray til høyre på skjermen. Når eksemplaret er validert kan du laste ned oppdateringer.
Dru Skrevet 27. mai 2006 #3 Skrevet 27. mai 2006 Det skal ikke være problematisk å validere, selv etter flere reinstallasjoner. Så det kan hende at det faktisk er et problem med valideringstjenesten. Regner med at det er en OEM-lisens på produktet, og da kan utskiftning av hardware også forårsake sånne problemer. Jeg ville bare ringt support og forklart problemet, de pleier å være hjelpsomme.
Gjest Hissig Skrevet 27. mai 2006 #4 Skrevet 27. mai 2006 Jeg har gått gjennom valideringsveiviseren og skrevet inn nøkkelen Den er grei. Mulig det er som du sier Druscilla, har skiftet hovedkort, minne og litt stæsj siden jeg kjøpte Dell-maskinen. Dog, irriterende å måtte ringe kundeservice for å installere et lovlig produkt. Tipper de er stengt i pinsen også.
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #5 Skrevet 27. mai 2006 Jeg har gått gjennom valideringsveiviseren og skrevet inn nøkkelen Den er grei. Mulig det er som du sier Druscilla, har skiftet hovedkort, minne og litt stæsj siden jeg kjøpte Dell-maskinen. Dog, irriterende å måtte ringe kundeservice for å installere et lovlig produkt. Tipper de er stengt i pinsen også. ← Om du har byttet hovedkort er det mulig du må til pers, ja. Valideringstjenesten baserer seg på bl.a. hw-konfigurasjon for å se om eksemplaret benyttes på flere pc'er. Men denne valideringen du gjorde; er du sikker på at det var det du gjorde? Man trenger ikke skrive inn serienummer ved validering - hele prosessen gjøres automatisk av tjenesten. Husk at om du installerer Win og skriver inn produktnøkkel under installasjonen så er fremdeles validering nødvendig i tillegg.
Dru Skrevet 27. mai 2006 #6 Skrevet 27. mai 2006 Mulig det er som du sier Druscilla, har skiftet hovedkort, minne og litt stæsj siden jeg kjøpte Dell-maskinen. Dog, irriterende å måtte ringe kundeservice for å installere et lovlig produkt. Tipper de er stengt i pinsen også. ← Windoswlisensen er antageligvis solgt sammen med hovedkortet ditt siden du får problemer. Og da tror jeg ikke du får validert den automatisk i det hele tatt, men du må ta kontakt med MS sin supportgreie. Jeg har aldri gjort det selv, men det jeg har hørt er at det ikke er noe spesielt problem å få validert den selv om du har skiftet hardware. Det er ikke Dell du skal ringe for dette her.
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 27. mai 2006 #7 Skrevet 27. mai 2006 Er det ikke dette man kaller spyware, strengt tatt.
Mr. Singel Skrevet 28. mai 2006 #8 Skrevet 28. mai 2006 Hvid du er konfortabel med å ljuge så er det bare å ringe å si at hovedkortet ditt tok kvelden, og at du MÅTTE bytte. Da er det lov å fortsatt benytte OEM utgaven som fulgte med dell maskinen din.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå