MarianneE Skrevet 27. mai 2006 #1 Skrevet 27. mai 2006 Jeg slanker meg men sliter med å være flink til de faste små måltidene og det å få i meg nok vann (skal jo drikke opptil1,5 liter). Noen tips til hvordan jeg skal få en god rutine til dette?
Gjest Gjesta Skrevet 27. mai 2006 #2 Skrevet 27. mai 2006 Lag deg to halvannenlitere klare med vann i kjøleskapet kvelden før og si til deg selv at det skal tømmes i løpet av dagen
Gjest Gjesta Skrevet 27. mai 2006 #3 Skrevet 27. mai 2006 Jeg slanker meg men sliter med å være flink til de faste små måltidene og det å få i meg nok vann (skal jo drikke opptil1,5 liter). Noen tips til hvordan jeg skal få en god rutine til dette? ← Opptil?? Du bør minst drikke to liter om du skal slanke deg...
MarianneE Skrevet 27. mai 2006 Forfatter #4 Skrevet 27. mai 2006 jeg vet, men tror jeg må starte piano. Hjelper med litt lime i vannet og. Argh, at jeg ikke kan være like flink som "alle andre"
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #5 Skrevet 27. mai 2006 ikke alle som er like flink. se deg rundt, det er mye flesk ute å går. gjør som evelina sa, da får du lettere oversikt også. etterhvert blir du vant og bare MÅ ha vann!!
Gjest Gjesta Skrevet 27. mai 2006 #6 Skrevet 27. mai 2006 Ja, alt er en vane. Jeg ble mye flinkere da jeg gikk til innkjøp av Imsdalsflasker med sånn trykketut, for den har jeg alltid med meg, og fyller den hele tiden opp med friskt vann. Kjempedeilig, og har nesten ikke hodepine lenger
Monarabb Skrevet 27. mai 2006 #7 Skrevet 27. mai 2006 Og fylle opp flaskene kvelden for var lurt, tror jeg må gjore det. Er ikke så flink og fylle på flaska etter den er blitt tom ser du
Murf Skrevet 27. mai 2006 #8 Skrevet 27. mai 2006 Lurt triks å legge det klart i kjøleskapet kvelden før! *notere bak øret* Kaldt vann smaker mye bedre.
Labella Skrevet 27. mai 2006 #9 Skrevet 27. mai 2006 Jeg synes det er veldig greit å ha en rutine på å drikke et glass vann før og etter hvert måltid. Hvis jeg da klarer å spise fem måltider om dagen får jeg i meg to liter vann bare i forbindelse med måltidene.
Rannva Skrevet 27. mai 2006 #10 Skrevet 27. mai 2006 Argh, at jeg ikke kan være like flink som "alle andre" ← Hehe, vi er vel flinke på forskjellige områder bare. Jeg er flink til å drikke vann (særlig på jobb, med ubegrenset tilgang på isklumper og sitron og lime og vann med kulsyre uten salt). Sjokolade derimot..
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #11 Skrevet 28. mai 2006 Du har fått mange gode råd ang. vann. Gjør det samme selv, fyller imsdalsflasker og setter i kjøleskapet. Setter 8 flasker der hver kveld, da har jeg nok til dagen etter (og vel så det). Når det gjelder måltidene så er det en vane. Og det tar tid å innarbeide nye vaner. Et hjelpemiddel jeg brukte i starten var å lage meg et skjema hvor jeg krysset av for dagens måltider. Hadde dette alltid med meg og krysset av hver gang jeg spiste. Nå er vanen innarbeidet og jeg spiser 5-6 små måltider om dagen. Jeg merker fort på kroppen om det er gått for lang tid siden jeg spiste, og da må jeg bare finne noe jeg kan spise.
Gjest Catwoman Skrevet 28. mai 2006 #12 Skrevet 28. mai 2006 Sånne imsdalsflasker er lurt. Jeg ysnes ihvertfall det er mye enklere å få i meg mye vann når jeg drikker av flaske med tut enn av glass. Dessuten kan det være smart å ha en lime eller sitronbåt oppi vannet, det gir frisk og god smak. Men faktisk så er det mye enklere å få i seg mye vann hvis vannet ikke er iskaldt. Er man veldig tørst så er kaldt vann godt ja, men skal man drikke selv om man egentlig ikke er så tørst er romtemperert lettere å få ned. Hyggelig å se deg på KG igjen forresten.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #13 Skrevet 28. mai 2006 ikke alle som er like flink. se deg rundt, det er mye flesk ute å går. ← Jeg kjøper 1,5 liter farris, det er godt, da har jeg den på jobb, og prøver å drikke den opp.
Amanlis Skrevet 28. mai 2006 #14 Skrevet 28. mai 2006 Jeg har vannflaske stående på kjøkkenbenken. Hver gang jeg går forbi tar jeg en stor slurk vann. Må kanskje legge til at jeg synes romtemperert vann er bedre enn iskaldt.
nat26 Skrevet 28. mai 2006 #15 Skrevet 28. mai 2006 (endret) Jeg kjøper 1,5 liter farris, det er godt, da har jeg den på jobb, og prøver å drikke den opp. ← Men farris har ikke samme effekt som rent vann når man slanker seg,for det er en del salt i farris Endret 28. mai 2006 av nat26
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #16 Skrevet 28. mai 2006 joda, farris funker som f det! har gått ned 30 kg. vekslet imidlertid med vann da.
Gjest Frk. Grønn Skrevet 18. juni 2006 #17 Skrevet 18. juni 2006 Lag en plan! Gjerne med klokkeslett for hvert måltid. Det kan være litt vanskelig i begynnelsen, men du justerer underveis, og *vips* så har du en god rutine! Har hørt at det tar 21 dager å komme inn i/ut av en (u)vane, så gi det tid og vær bestemt! Du har fått mange gode råd her når det gjelder vann, og jeg pleier å helle iskaldt vann i en 2 liters mugge om morgenen når jeg står opp og dette drikker jeg av gjennom dagen. Siden det konstant står fremme så har jeg ingen unnskyldning for å glemme å drikke det, og det funker utrolig bra på meg! Drak svært lite vann før, og det tok ikke mer enn ca. 14 dager før jeg hadde en god rutine på det! Noen ganger har jeg en sitronskive oppi, eller noen skiver med agurk bare for å få en liten "piff" på vannet Ser at det er noen uker siden ditt innlegg ble skrevet, så det hadde vært artig å høre om du har innarbeidet deg en rutine enda?
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #18 Skrevet 21. juni 2006 Men farris har ikke samme effekt som rent vann når man slanker seg,for det er en del salt i farris ← Blir jo ikke feit av salt.. Har ihvertfall ikke lagt på meg pga farris. det er jo vann med kullsyre og smak. Glir lettere ned enn rent vann dag etter dag..
Gjest katti Skrevet 21. juni 2006 #19 Skrevet 21. juni 2006 Blir jo ikke feit av salt.. Har ihvertfall ikke lagt på meg pga farris. det er jo vann med kullsyre og smak. Glir lettere ned enn rent vann dag etter dag.. ← Man legger på seg av salt for det binder vannet i kroppen.
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #20 Skrevet 21. juni 2006 Det er mindre salt i Farris Bris enn vanlig Farris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå