Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2006 #1 Skrevet 26. mai 2006 Skal til sykehuset neste uke for å ta en abort og har begynt å grue meg noe alvorig. Har fått beskjed om at jeg kan velge om jeg vil ha medikamentell eller kirurgisk. Kjæresten min har sagt han skal være med og støtte meg og det er jeg utrolig glad for. Men jeg er så utrolig usikker på hva jeg skal velge... Noen som kan dele erfaringer el meninger?
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #2 Skrevet 27. mai 2006 kunne ALDRI i verden ha foretatt en abort....... ALDRI ALDRI ALDRI...... det er et liv det er snakk om......... håper du ombestemmer deg...
momo Skrevet 27. mai 2006 #3 Skrevet 27. mai 2006 Det kommer veldig an på hvor langt du er på vei. Er du bare noen få uker på vei ville jeg tatt medikamentell og er du en god del uker på vei ville jeg valgt kirurgisk.
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #4 Skrevet 27. mai 2006 Meg her. Trenger egentlig ikke forsvare mitt valg om abort ovenfor andre men... Hadde aldri trodd at jeg skulle noen gang komme hit. Jeg har allerede tre barn, bor alene og ingen jobb. Kjæresten har har svært lav inntekt pga en sykdom og en kjempegjeld som gjør det umulig for oss å bo sammen før jeg har fast jobb. Å bo alene med 4 barn.... lett å si for de som ikke har forsøkt.
Gjest Gjest_Maja_* Skrevet 27. mai 2006 #5 Skrevet 27. mai 2006 Meg her. Trenger egentlig ikke forsvare mitt valg om abort ovenfor andre men... Hadde aldri trodd at jeg skulle noen gang komme hit. Jeg har allerede tre barn, bor alene og ingen jobb. Kjæresten har har svært lav inntekt pga en sykdom og en kjempegjeld som gjør det umulig for oss å bo sammen før jeg har fast jobb. Å bo alene med 4 barn.... lett å si for de som ikke har forsøkt. ← Du har helt rett. Du trenger ikke å forsvare ditt valg ovenfor NOEN. Det er ditt og kun DITT valg. Dersom jeg skulle være så uheldig å bli gravid nå hadde jeg nok valgt abort, men er veldig usikker på hva slags abort jeg hadde valgt. Jeg tror kirurgisk hadde vært enklest for meg, med håp om å unngå den verste smerten i og med at den foregår i narkose. Lykke til med valget.
Gjest Pet Skrevet 27. mai 2006 #6 Skrevet 27. mai 2006 Jeg har tatt medisinsk abort, og vil ikke gå i detaljer, men det var grusomt! Jeg fikk veldig sterke rier (har født, så jeg vet hva rier er) og det jeg fikk av smertestillende hjalp veldig lite. Det var en helt forferdelig opplevelse og jeg var helt knekt i lang tid etterpå. Velg kirurgisk.
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #7 Skrevet 27. mai 2006 Jeg ville også valgt kirurgisk abort. Jge har bare fått utført abort kirurgisk, men medisinsk abort høres mye tøffere ut, både fysisk og psykisk. Det er litt lettere å bare hilse på kirurgen, sovne, og så våkner man når det hele er over og kan dra hjem og legge seg.
Gjest Gjesta Skrevet 28. mai 2006 #8 Skrevet 28. mai 2006 Jeg tror jeg ville valgt kirurgisk. Synes medisinsk abort høres tøffere ut.
Gjest 2324 Skrevet 28. mai 2006 #9 Skrevet 28. mai 2006 Jeg ville ha valgt medisinsk, men det er fordi jeg er så grusomt redd sprøyter, og det kommer man ikke unna hvis man må legges i narkose.
Gjest Piper Skrevet 28. mai 2006 #10 Skrevet 28. mai 2006 kunne ALDRI i verden ha foretatt en abort....... ALDRI ALDRI ALDRI...... det er et liv det er snakk om......... håper du ombestemmer deg... ← Nå var det ikke det trådstarter spurte om da, så kanskje du bare skulle ta deg en tur i en annen tråd der noen vil høre på dine meninger. Til trådstarter: Jeg ville valgt kirurgisk, for da tror jeg at jeg ville følt meg mer sikker på at det fungerte som det skulle. Kjenner ikke noen som har tatt medikamentell abort og derfor ville jeg vært litt usikker på det. Men du kan jo snakke med legen din, og få han/henne til å forklare deg forskjellen.
minienthe Skrevet 28. mai 2006 #11 Skrevet 28. mai 2006 absolutt kirurgisk, mindre smerte både fysisk og psykisk. man slipper å vite at "nå snart skjer det", mindre risiko for ukontrollerte blødninger.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #12 Skrevet 28. mai 2006 Jeg ville valgt medisinsk fordi det da er mindre sjanse for at det skal skje noe med livmoren i ettertid. Ved kirurgisk er det en litt økt risiko for at man ikke senere kan bli gravid. Ulempen med medisinsk er at du får større smerter og aborterer det lille fosteret og det er en mulighet til at du får se det i doskåla. Venninna mi opplevde det. Jeg regner med at du vil tåle det i alle fall hvis du er innstilt på abort.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #13 Skrevet 28. mai 2006 Jeg ville valgt medisinsk fordi det da er mindre sjanse for at det skal skje noe med livmoren i ettertid. Ved kirurgisk er det en litt økt risiko for at man ikke senere kan bli gravid. ← Ja, det er derfor det ofte anbefales medisinsk abort tidlig i svangerskapet. Men nå har jo TS født 3 barn allerede, så kanskje hun ikke ønsker seg flere barn?
Gjest gjest1 Skrevet 28. mai 2006 #14 Skrevet 28. mai 2006 Hvsi jeg måtte hadde jeg valgt kirurgisk, men jeg er abortmotstander da
Pimbila Skrevet 28. mai 2006 #15 Skrevet 28. mai 2006 Jeg ville valgt inngrep. Da merker man minst til hele forløpet. Når man tar pille kommer jo hele greia ut, og det ser jeg for meg som mer traumatisk.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #16 Skrevet 28. mai 2006 Om jeg noen gang kommer i en så desperat situasjon, medisinsk, uten tvil. Hovedgrunnen til det er at det kan gjøres tidligere, og jo tidligere i utviklingen, jo mindre sjanse for at barnet føler noe. At det er mindre fare for skade på livmoren er et annet argument som hadde hatt litt å si, men med tanke på at jeg trolig skal steriliseres når jeg fyller 25 så er ikke det et vesentlig argument.
Gjest Fruktfat Skrevet 28. mai 2006 #17 Skrevet 28. mai 2006 kirurgisk, selv om jeg har seriøs sprøyteskrekk. da er man vel helt sikker på at de får med alt og?
Gjest joje Skrevet 28. mai 2006 #19 Skrevet 28. mai 2006 Jeg ville også valgt kirurgisk, siden jeg synes medisinsk abort høres fryktelig brutalt og vondt ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå