Cuba Skrevet 26. mai 2006 #1 Skrevet 26. mai 2006 Kanskje litt sent å spør nå, men venninna mi har lilla ørevoks. Det kommer av at hun for ca. 10 år siden klødde seg i øret med en lilla fargeblyant. Da hun tok den ut igjen var.. heter det igjen? Den tuppen..? Den var i allefall blitt igjen i øret hennes. Og enda kommer det lilla ut når hun bruker q-tips osv. Har tydeligvis gått bra til nå, men er dette noe hun bør snakke med legen om? Kan det komme en senere skade?
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2006 #2 Skrevet 26. mai 2006 Jeg tror nok ikke det er skadelig om hun ikke har merket noe disse ti årene. Men legen kan skylle ørene og få det ut om hun vil, det er kanskje like greit å få gjort, for det tar 5-10 minutter og fikser problemet
wind-up bird Skrevet 26. mai 2006 #3 Skrevet 26. mai 2006 Det høres jo ikke ut som om det er et problem for henne. Men jeg ville nok ha tatt en tur til legen, sikkert flaut å fortelle men en liten undersøkelse med påfølgende øreskylling er nok lurt
afr0dite Skrevet 27. mai 2006 #5 Skrevet 27. mai 2006 Høres veldig rart ut. Ørevoksens oppgave er jo å rense ørene og holde møkk ute. Så selv om hun ikke fikk ut den lilla dingsen DA, så kom den nok ut ikke lenge etter. Jeg tror jeg ville blitt ganske redd om jeg hadde hatt lilla ørevoks, ja! Da jeg var i vietnam fikk jeg antibiotika og pillene var knallblå. Den første morgenen da jeg søvndrukken skulle på do, våknet jeg m ed et sjokk da jeg så jeg hadde HELT GRØNT piss!!! Jeg fikk helt panikk og lurte på hva som var i veien med meg, helt til jeg husket de blå pillene! Blått + gult = grønt! Men, ja, ta det opp med legen. Det tar noen minutter å skylle ørene!
afr0dite Skrevet 27. mai 2006 #6 Skrevet 27. mai 2006 Hvem er det som putter en lilla blyant så langt inn i øret at den knekker anyway?!?! :grine2:
Cuba Skrevet 27. mai 2006 Forfatter #7 Skrevet 27. mai 2006 Haha.. Nei, vet det! Syns det er rart selv.. Trodde nesten ikke på det når ho sa det! Ho er 20 år nå og da var ho vel rundt 10 antar jeg. Mulig ho var yngre også, husker ikke.. Men det er liksom typisk ho.. klø seg i øret med alt mulig rart! Men det er jo mulig det var løs og at den bare falt av inni der.. Hehe!
Majka Skrevet 27. mai 2006 #8 Skrevet 27. mai 2006 Får kjøpt slik øreskylledings på apoteket. Kanskje verdt et forsøk?
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #10 Skrevet 27. mai 2006 Skjedde ikke noe liknende med Homer Simpson?
Gjest lumina Skrevet 27. mai 2006 #11 Skrevet 27. mai 2006 Skjedde ikke noe liknende med Homer Simpson? ← han stakk den riktignok inn i nesa så den kom opp i hjernen... :grine2: :grine2:
afr0dite Skrevet 28. mai 2006 #12 Skrevet 28. mai 2006 Homer Simpson: "SHUT UP BRAIN, OR I'LL STAB YOU WITH A Q-TIP!" :grine2:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå