Gjest Nuvaringbruker Skrevet 26. mai 2006 #1 Skrevet 26. mai 2006 Jeg har for første gang forsøkt Nuva-ring. Den ble satt inn på mensens 2de dag for 10 dager siden. Vanligvis har jeg hatt mensen i 4 dager. Nå har den vart i 12 dager. Kan det ha med Nuva-ringen å gjøre? Jeg er også veldig kvalm og rar i magen. Jeg har lyst til å bare ta ut ringen, men jeg vet ikke om det er så lurt å ta den ut midt i en periode eller om jeg bør vente til det har gått 3 uker slik det skal. Vet dere?
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2006 #2 Skrevet 26. mai 2006 Du er jo bare så vidt begynt. Vanligvis anbefales det at man prøver minst 3-4 måneder for å se om eventuelle bivirkninger gir seg, så om du kan leve med saken så ville jeg ha fortsatt.
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #3 Skrevet 27. mai 2006 Du er jo bare så vidt begynt. Vanligvis anbefales det at man prøver minst 3-4 måneder for å se om eventuelle bivirkninger gir seg, så om du kan leve med saken så ville jeg ha fortsatt. ← Jeg tror ikke jeg kan gå 3-4 mnd med disse symptomene i hvertfall. Kvalmen er ubehagelig og blødningene er ganske store nå og jeg har lav blodprosent fra før. Jeg må nok ta en telefon til legen på mandag, men jeg vil helst ta den ut med en gang for å se om det hjelper.
Mrs. B Skrevet 27. mai 2006 #4 Skrevet 27. mai 2006 Hos meg stoppet mensen nesten helt opp første gang da jeg begynte med p-ringen. Satte den inn på første dag av mensen og så sluttet blødningene innen et døgn etterpå mener jeg å huske. Dessverre fortsatte det ikke sånn (det hadde jo vært kjempe kjekt!) men mensen fikk normal varighet etter dette (ca. 4 dager). Er veldig fornøyd med p-ringen etter å ha brukt den i snart 3 år. Jeg tror jeg ville ventet med å ta den ut hvertfall til du har vært hos legen på mandag. Det er jo ikke så lenge til. Men man reagerer jo forskjellig på slike hormonpreparater. Har du brukt p-piller tidligere? (Selv hadde jeg ikke brukt hormonprevensjon tidligere før jeg begynte på ringen).
la_luz Skrevet 27. mai 2006 #5 Skrevet 27. mai 2006 Det er ikke bra å slutte på hormonell prevansjon, midt i en periode. Vent til mandag ring lege.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå