Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2006 #1 Skrevet 26. mai 2006 Hei! Jeg bare lurte på om det var noen her inne som har tatt en brystreduksjon og fått det dekt.... Jeg føler selv at jeg har plagsomt store bryster, med vondt i skuldre og nakke, men lurer på hvilken str. legene mener som store....... Er det noen som vet? Tusen takk på forhånd.
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #2 Skrevet 27. mai 2006 Ble operert for snart to år siden, og dette ble dekket. Jeg henvendte meg til fastlege og ba ham henvise meg til vurdering på sykehus. Mine var DD-E85. Jeg kom til vurdering etter tre uker. det ble anbefalt å fjerne ca 500gr i hvert bryst da. Jeg fikk time på et sykehus fem mndr senere. I mellomtiden forsøkte jeg å slanke meg litt. Da jeg våknet etter narkosen, fortalte de at de fjernet hhv 700 og 800 gr. Jeg er C-D idag, kjempefornøyd med str. Lykke til da.
Gjest Gjesta Skrevet 27. mai 2006 #3 Skrevet 27. mai 2006 Det går vel mest på hvor store plager man får enn str? Jeg har 70G/ FF nå, men vil ikke si at jeg har SÅ store plager av det, ikke enda iallefall. Men kan det være stort nok til å få reduskjon dekket? Hadde vært greit å vite om det var mulig hvertfall..
doodles Skrevet 28. mai 2006 #4 Skrevet 28. mai 2006 Det går vel mest på hvor store plager man får enn str? Jeg har 70G/ FF nå, men vil ikke si at jeg har SÅ store plager av det, ikke enda iallefall. Men kan det være stort nok til å få reduskjon dekket? Hadde vært greit å vite om det var mulig hvertfall.. ← Nå er jeg midt i produksjonsfasen ennå, men jeg har diskutert dette med legen min. Etter nr 2 økte bryststørrelsen betraktelig og jeg kjenner det godt i skuldre og nakke. Han sa at det var plagene som var avgjørende, ikke bh-størrelsen. Men det er klart, jo spinklere og kortere man er, jo større blir plagene ved f.eks en FF-cup. Ta det opp med legen din, så det blir registrert at du er litt plaget av det. Så får du heller se an om det blir verre eller ikke.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #5 Skrevet 28. mai 2006 Søk på temaet her, er en enormt lang tråd om brystreduskjon, der flere forteller hva de har gjennomgått i hele prosessen. Selv reduserte jeg 400 og 450 g (dekket av staten), gikk fra F til DD. Har ikke angret et sekund!!!!
Gjest prestekrage Skrevet 29. mai 2006 #6 Skrevet 29. mai 2006 Er nå 3 år siden jeg ble redusert. Før operasjonen hadde jeg ca 95e-f. Fjernet 1.2 og 1.3 kg er strålende førnøyd nå. Ble operert på UNN (tromsø), dekket av staten!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå