Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei.. Opplevde at jeg stresset med å komme gjennom målene mine.. Og pratet alt for fort på jobben.. Jeg hadde lyst å puste men kommanderte meg selv til å la være.. Kjente at noe snerpet seg sammen i magen. Det ble stille og lett og prate jeg sa de to siste setningene. Og i det jeg pustet inn i gjenn. Hoppet hjerte mitt i gang og jeg fikk smerter på venstre side av bryste og inni.. Hjerte forsatte å slå de neste timene.

Tror jeg kan ha holdt hjert i ro for noen sekunder . Har hvert hos lege. Han kan ikke finne noe galt med hjerte mitt. Jeg har høy blod prosent og godt jern lager. Og hjerte slår helt normalt og roligt. Har smerter i hele venstr siden av brystet en hel uke etter på.

Jeg er kvinne :)

Ønsker svar fra andre kvinner.

Endret av trollmot
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

SIkkert muskler eller nor krampe greier..

stikker og hogger ofte til ved og i hjertet mitt og innimellom. Tror det er ganske normalt.

MEn det lønner seg å huske å puste ;)

Gjest Gjest
Skrevet

vet ikke helt om det er akkurat det samme som du han men.. jeg var veldig plaget med dette i en periode.. klarte liksom ikke å puste helt inn. har jo hatt sånn "sting" i brystet, men dette gir seg jo normalt etter et par utpust, jeg hadde dette i 5 dager og dro til legen, hun sa at den antageligvis var muskulært. kjennes jo ut som det er noe galt meg hjerte når det står på. legen hadde none råd som kunne hjelpe; trening, bevege seg så mye jeg orket når det sto på, spise sunt og unngå stress.. dette kunne og komme av psykiske plager...

Skrevet

Akkurat sånn har jeg det as we speak. Kom faktisk inn her nå for å legge inn et spørsmål om dette.

Jeg har hatt en vond dag. Er skikkelig sliten, har vært alene med ungene i noen dager, og med den ene i verste trassalder har det ikke vært lett. I dag mistet jeg hodet og ble skikkelig sinna. Etterpå kjente jeg at det snurpet seg sammen i brystet, det ble vankelig å puste og jeg måtte bare sette meg ned. Jeg har heldgivs fått ordnet opp med ungene mht mitt sinna utbrudd, men jeg har fortsatt brystvondt og det er tungt å puste. Kjenner det litt i ryggen også.

Men da er vel helst muskulært. Må legge til at jeg ikke er flink til å slappe av. Stresser og knyter meg når jeg holder på med noe, og er av typen som alltid må bare, må bare før jeg tar meg tid til å sitte ned. Er dautrøtt og småkvalm, så egentlig bør jeg krype til køys og få meg en god natts søvn.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har hatt stikkinger i området rundt hjertet og lungene litt til og fra siden bareneskolen. Det var først i fjord at jeg fant en sammenheng. Jeg hadde vært sykmeldt fra jobben i noen måneder (!) pga stress/depresjon. I denne perionden følte jeg at livet mitt ble gradvis bedre, og uten at jeg hadde lagt merke til det hadde stikkingen opphørt. Det var først da jeg kom tilbake på jobben og møtte en person som hadde en spesielt høy stressfaktor for meg at denne stikkingen og vanskeligheten med å trekke pusten dypt plutselig kom tilbake! Akkurat i det jeg så henne. Så jeg har vek egentlig funnet ut at det er stress/angst som forårsaker det hele.

Sluttet i jobben jeg, og har ikke vært plaget siden det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...