Gjest gjesta Skrevet 26. mai 2006 #1 Skrevet 26. mai 2006 Jeg har vært hos legen i dag og fått konstatert høyt blodtrykk. Jeg ble sykemeldt 50% med beskjed om å stresse så lite som mulig, og hvile når jeg føler behov for det. Er det noe annet jeg kan gjøre for å forbedre blodtrykket?
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2006 #2 Skrevet 26. mai 2006 Har hørt ar å spise mindre salt, drikke mindre kaffe og spise masse hvitløk, evt hvitløstabletter skal hjelpe.
Ginen Skrevet 26. mai 2006 #3 Skrevet 26. mai 2006 Nå kjenner jeg deg ikke, så vet ikke hva slags livsstil du har og vaner og lignende, så skriver bare det jeg kommer på/generelt. Trening er viktig. Bare ikke slit deg ut. Stress ned, spis sunn og god mat, sett pris på små ting som gjør deg glad og oppsøk situasjoner der du har det bra. Hold deg god og varm; blodet renner mer fritt når blodårene er utvidet. Røyking virker også sammentrekkende på blodårene, så det bør du også kutte ut.Kutt ned på kolesterolet (fettstoffer). Bare et eksempel: Totalt max. dagsbehov er 250, en eggeplomme inneholder 240 (husker ikke verdien ) Lykke til og god bedring!
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2006 #4 Skrevet 26. mai 2006 Det nye blå og grønne smøret skal visst være veeldig effektivt - men dyrt.
Melocoton Skrevet 27. mai 2006 #6 Skrevet 27. mai 2006 Medisiner (viktigst) og vektnedgang. ← Absolutt ikke medisiner nei!!! Først må du forandre livsstilen din! Og så kosten! Du må styre unna all drittmat og sukker osv. Pøs på med sunne ting som oljer, fisk, egg og grønnsaker (hvitløk og chili og en liten bit 70% mørk sjokolade er knallbra!) Så bør du begynne med yoga eller noe som du gjør et par ganger i uken. Jeg kjenner en som begynte å svømme hver morgen før jobb og blodtrykket gikk ned! det er som regel snakk om livsstilen. Ta tak i det først og om det ikke går ned så søk hjelp! Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #7 Skrevet 27. mai 2006 Absolutt ikke medisiner nei!!! Først må du forandre livsstilen din! Og så kosten! Du må styre unna all drittmat og sukker osv. Pøs på med sunne ting som oljer, fisk, egg og grønnsaker (hvitløk og chili og en liten bit 70% mørk sjokolade er knallbra!) Så bør du begynne med yoga eller noe som du gjør et par ganger i uken. Jeg kjenner en som begynte å svømme hver morgen før jobb og blodtrykket gikk ned! det er som regel snakk om livsstilen. Ta tak i det først og om det ikke går ned så søk hjelp! Lykke til! ← Du vet tydeligvis ikke hva du snakker om! Chilli og sjokolade??!! Til trådstarter; kutt ut salt, snakk med legen din og søk på mer pålitlige kilder som doktoronline.no eller lommelegen.no for hva du kan gjøre. Jeg regner med du ikke røyker?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå