Gå til innhold

SamleMANI!!!


trifolii

Anbefalte innlegg

Når jeg er i butikker som har kopper og kar, så har jeg veldig tungt for å gå derifra uten å kjøpe med meg ett (eller flere :oops: ) krus. Ofte med den offisielle forklaringa, "gave dette skjønner du..." Men hvor ender de, alle de utrolig fine krusene jeg kjøper? Jo, de aller fleste ender i mitt eget kjøkkenskap...

Typen min har det på samme måte med verktøy i alle farger og fasonger, og mora mi driver på sånn med vaskekluter :ler:

Om mora mi er superrenslig, skal jeg ikke uttale meg om, men typen min og jeg bruker i alle fall alt verktøyet og alle koppene. Det er liksom alibiet. Og så har vi jo hver vår mani da. Er en fordel ;)

Er det bare vi som er litt gale i hodet, eller er det flere som har slike samlemanier?

Må bare le av meg selv altså :ler: Men alle krusene er jo så utrolig fine Og de som har bilder av husdyr og blomster i fine farger, er aller finest :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker NISSER..... Kan nesten ikke gå ut fra en butikk i disse dager uten å ta med en nisse eller tre.... Og hver eneste jul tenker jeg at jeg ikke trenger å kjøpe mer, men de er jo så utrolige søte.... Så, jeg har nok litt NISSEmani gitt..... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt unyttig samlemani, d jeg lider av:

1. Har et helt glass-skap (nesten) fullt av dukker i nasjonaldrakt (mange

av dem er fra virkelig fjerne steder på kloden (ber alltid folk kjøpe m

til meg....)

2. Alskens salt- og pepperbøsser (hva i ALL VERDEN skal jeg m

dem/gjøre av dem...)

3. Alskens masker (fra alle verdenshjørner) som en hel stuevegg er

dekorert m (dekorativt i d minste....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samler på penner jeg. Klarer ikke å gå på noen papir eller bokhandel uten at jeg komemr ut med 3-4 penner. Sambo er ganske fortvila over det, for han samler ikke på noe spesielt, og vet ikke hvordan det er :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, jeg har en mani som involverer filofaxer og lommebøker.... hater og innrømme det, men bytter vel ca en gang i mnd...

Og nå har det utviklet seg videre til mobiltelefoner!! Hjelp, jeg kommer til og gå konkurs snart! :)

Menmen, typen samler på gamle vinylplater, så det er ikke bare jeg dom bruker penger på og samle ting.

*Forresten, noen som trenger en nesten ubrukt filofax el. to??* :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Samler på rot jeg... :ler:

Har jeg har et eget rom hvor ting som jeg kan få bruk for blir oppbevart.

ALLE barneklærne til gutten på 4 1/2 år og nå til jenta på 10 mnd.

Alle barnelekene, alle platene/kassettene, ++++ masse annet rot.

Må vel ha en oppryddning før jul :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sko, sko og atter sko!! Jeg bare må ha med noen sko når jeg er i byen eller handler på nettet.. Begynner å få veeeldig mange nå.. :-?

xeyes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. jeg samler på mye jeg.

Skulle ønske at det var en spesiell type ting jeg samlet på.

-Har en hel drøss med nasjonaldukker som jeg samlet på i mange år. Har ikke plass til flere.

-Skriveblokker i alle mulige farger og fasonger (er avhenig av en liten bok i veska og helst 10 i hylla også)

-Tegnesaker. Har flere sett med forskjellige tegneblyanter, fargeblyanter, kullstifter, akvarellblyanter, fargestifter, tusjer og tegnepenner.

-Hobbysaker. Nobbymaling, pensler, garn, stoffrester, ståltråd osv.

-Jeg har også drøssevis med krus og kopper i forskjellige farger og fasonger. Men alle er i bruk.

-Gamle ting. Kjøper stadig en eller annen liten "antikvitet" eller tigger til meg gamle ting fra foreldrene mine.

-Flasker. Jeg har flasker i forskjellige farger og størrelser som står til pynt. Har mer enn nok av dem, men ender stadig opp med en til..

Tror at det var alt, men er ikke sikker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samle, samle, samle..

Er veldig flink til å bruke penger på alle disse tingene jeg ikke har bruk for...

Jeg elsker bøker, jeg bare elsker dem. Er med i en drøss med bokklubber og har store, STORE, problemer hver måned når jeg er nødt til å avbestille siden min studentøkonomi ikke strekker til... hulk.. men men. hyllene bugner over av bøker, så det er nok ingen krise..

Jeg har også en svakhet for lysestaker, men jeg er fryktelig kresen, godtar ikke alt mulig..

Jeg har til nå samlet på alle kvitteringene for bensinfylling, og ført opp beløpet i en fin liten bok, men jeg har aldri regnet ut hvor mye bensin bilen sluker på mila.... :ler:

Jeg har en til som går inn under bokmanien.. hvert år MÅ jeg kjøpe nye studiebøker.. vil ikke ha brukte bøker, og jeg klarer heller ikke å selge videre dem jeg har brukt selv.. det kan jo hende at de er greie å ha...

Har også etterhvert begynt å samle på låsoljer, men det er ikke frivillig. Har en tendens til å låse dem inne i bilen.. og da mister de liksom litt av poenget..

Ellers samler jeg på kort, eller oppmuntrende brev jeg har fått. De er så fine å ta frem hvis humøret skranter..

Og så er det cd'er da... (takk og pris for cd - brenner..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøker.

Er jeg kjedelig da??

Har alt fra vanvittige mengder science fiction til svenske bøker om glaciologi, med andre absurde ting ispedd som en helt fantastisk syk instruksjonsbok om karate fra 1976, med en bebartet og Burt Reynolds aktig instruktør. Alt i alt, så er boksamlingen i ferd med å bli så stor at det kan bli et plassmessig problem.

En bokhylle er dog på mange måter nokså lik en ferje. På samme måte som det ALLTID er plass til en passasjer til i en ferje, får du alltid stablet en bok til inn i en hylle.

Jeg planlegger i neste omgang å bli totalt "gjør det selv"...først snekrer jeg en bokhylle, og så skriver jeg bøkene som skal i den.

:hoho:

Milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooj, kom på en annen ting også jeg som jeg samler på. Det er Hard Rock Cafe shotglass, må ha et fra hvert sted jeg er på som har Hard Rock Cafe. Har blitt en ti stk. ca...... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bøker.

Er jeg kjedelig da??

Nei, selvfølgelig er du ikke kjedelig da! Jeg samler også på bøker (og JEG er ikke kjedelig :blunke: ). Et hjem uten bøker er ikke noe hjem! Drømmer om plass til å innrede eget bibliotek en gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samler på øde-øy vitser og bøker (Robinsonader).

Lenge siden jeg telte, men har nok noen hundre vitser og et par hundre bøker.

Finnes det noen flere der ute som samler på noe slikt mon tro ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke akkurat "samle-mani".....men samler på miniatyrparafymer og miniatyrklokker....... :)

Kjøper klokkene på sydenturer....og parafymene i tax-free når vi er på ferier eller mannen er på jobb/kurs i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel ikke akkurat kalles samlemani, men jeg sparer på bladene jeg kjøper/abonnerer på. Jeg kjøper Det Nye, Henne og Elle fast og av og til supplerer jeg med andre månedsblader, f eks Gravid nå som jeg er det. Jeg kjøper også Se & Hør fast og Her og Nå og KK av og til, men disse sparer jeg ikke på. Sambo kjøper Vi Menn av og til og så overtar jeg Norsk Ukeblad etter mamma, men disse kastes også etterhvert som de blir lest ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...