Gå til innhold

Hundebur


Gjest *

Anbefalte innlegg

Venter på å få en bostonterrier valp. Har tenkt på å evt. kjøpe ett bur den kan ha å sove i hjemme. Men, er veldig uskikker på hvor stort det bør være. Synes att mange av burene er så utrolig høye i forhold til lengde og bredde.

Hvor stort bur ville du anbefalt å skaffe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil jo forhandler hjelpe deg med. Veildende er jo hundens høyde. Er det er bur du bare skal ha hjemme, ville jeg gått for et ganske stort et. Er det for bil, ville jeg valgt et mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buret til hunden vår er bittelitt høyere, omtrent like langt og dobbelt så bred som hunden. Hvis man skal bruke det i bil er det viktig at det ikke er for stort, siden buret er den eneste "sikkerhetsselen" hunden har. Til hjemmebruk kan man jo vurdere om man vil ha større bur, men min erfaring er at hundene liker å ligge litt trangt i "hulen" sin.

Endret av Spirito
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aricept...

Vi hentet en Boston terrier i går vi. Hun er riktignok et år gammel, men du har vel tenkt til å kjøpe bur som ikke bare passer når hunden er valp?

Tispa vår var mindre enn vi trodde, så buret er ganske så stort til henne. Har en 10 cm klaring når hun står, dobbelt så bredt som henne tenker jeg og 20 cm lengre. Vi har tatt et teppe over buret slik at kun inngangen er fri. Virkelig hulefølelse og det virket som hun sov godt der inatt, selvom de forrige eierene sa at hun ikke likte bur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*

Det er viktig at buret ikke er for lite eller for trangt. Men så enormt stort trenger det heller ikke å være. Hunden må kunne stå oppreist inne i buret og klare å snu seg og ha god plass til å ligge.

Et bur for bruk i bil kan være mindre, så lenge hunden har plass til å ligge i det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for masse flotte hjelpsomme svar :)

Er en valp jeg venter på ja, så må ha ett bur som kan brukes også når han blir stor.

Gleder meg veldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...