Gjest gjest1 Skrevet 25. mai 2006 #1 Skrevet 25. mai 2006 Jeg har lest endel av p-pilletrådene, og jeg blir så forbauset over hvor mye folk sliter med de... Jeg har ingen humørsvingninger, jeg har ingen bivirkninger, slutter jeg på de får jeg mensen tilbake med en gang; kort sagt plages jeg overhodet ikke. Snodig egentlig, jeg reagerer stort sett på alle mulig andre medikamenter, men altså ikke p-piller (og jeg har forsøkt flere merker) så jeg lurer derfor på hvor mange av dere som får bivirkninger?
Gjest BagLady Skrevet 25. mai 2006 #3 Skrevet 25. mai 2006 (endret) Jeg fikk blodpropp, jeg. Hersens makkverk av en kropp jeg har Endret 25. mai 2006 av BagLady
Gjest gjest1 Skrevet 25. mai 2006 #4 Skrevet 25. mai 2006 Jeg fikk blodpropp, jeg. Hersens makkverk av en kropp jeg har ← Jeg får bare gå på p-piller ettersom jeg går på blodfortynnende jeg
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2006 #5 Skrevet 25. mai 2006 Blir fryktelig dårlig av p-piller. Gikk 4 dager på pillen i høst og ble rastløs, urolig og vibrerende i kroppen, hodeverk og generell verk i kroppen. Humørsvingninger så det holdt (gråt masse). Den fjerde dagen var jeg så dårlig at jeg var sikker på å dø, dermed gikk resten av pillene i søpla.
celice Skrevet 25. mai 2006 #6 Skrevet 25. mai 2006 P-piller gjør et eller annet med psyken min, i den grad at jeg aldri kommer til å bruke det igjen! Om det har en sammenheng kan jeg ikke si for sikkert, men jeg begynte å få skikkelig trøbbel med psyken kort tid etter at jeg begynte på Yasmin. Ett år etter begynte jeg i behandling hos psykolog, med diagnosen depresjon. Jeg leste meg til på egenhånd at p-piller kunne forverre depresjon, noe psykologen kunne bekrefte. Bestemte meg tvert for slutte med pillen, og siden den gang har jeg ikke hatt noen depressive perioder som har vært i nærheten av det jeg har slitt med før. Ikke akkurat noe vitenskapelig å slå i bordet med, men for min del er det nok til at jeg kan si jeg ALDRI mer skal bruke p-piller! Hersens hormoner!!
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2006 #7 Skrevet 25. mai 2006 Vanlige p-piller kan jeg ikke gå på fordi jeg får forsvinnende høyt blodtrykk av østrogen. Utover det hadde jeg 0 problemer med dem. Vanlige minipiller fikk jeg hodepine, uregelmessige og enda større blødninger av. Jeg har tilslutt landet på Cerazette, som funker som en drøm.
Gjest Gjest_Ling_* Skrevet 25. mai 2006 #8 Skrevet 25. mai 2006 Vanlige p-piller kan jeg ikke gå på fordi jeg får forsvinnende høyt blodtrykk av østrogen. Utover det hadde jeg 0 problemer med dem. Vanlige minipiller fikk jeg hodepine, uregelmessige og enda større blødninger av. Jeg har tilslutt landet på Cerazette, som funker som en drøm. ← Har du vurdert LadyComp eller lignende? Mye bedre enn de hersens hormonene.
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2006 #9 Skrevet 25. mai 2006 Har du vurdert LadyComp eller lignende? Mye bedre enn de hersens hormonene. ← Jeg må ha en form for sykluskontroll for å unngå å blø meg til anemi. Gjest over.
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2006 #10 Skrevet 26. mai 2006 Legger på meg av p-piller. Sist jeg brukte de gikk jeg opp over ti kilo på et halvt år. Etter noen år uten, fikk jeg vekk de kiloene. Men nå har jeg begynt på de igjen, cerazette denne gangen, og har gått opp ti kilo igjenpå noen få måneder. Tror jeg må begynne med noe annet. Sukk. Har dessuten blitt forferdelig sippete etter at jeg begynte med cerazette. Eller kanskje det bare er alderen? Men tror nok det er p-pillene sin feil det også.
Hu i Svingen Skrevet 26. mai 2006 #11 Skrevet 26. mai 2006 Interessant tråd. Har nettopp sluttet på pillen etter mange år, og er litt spent på hvilke endringer jeg kan forvente. Har hatt depresjon til tider, men vet jo ikke om det har noe med pillen å gjøre. Hadde ellers vektøkning da jeg begynte med pillen som sekstenåring, og har hatt diverse plager som ømme bryster og ekstra/uregelmessige blødninger. Føles godt å la kroppen slippe kunstige hormoner, så får jeg se etter hvert om noe endrer seg.
Gjest Gjest_Pet_* Skrevet 26. mai 2006 #12 Skrevet 26. mai 2006 Ble deppa. Tåler ikke hormonspiral en gang, jeg, så her er det bare vanlig spiral som duger. Like greit, det.
Pilar Skrevet 26. mai 2006 #14 Skrevet 26. mai 2006 Månedlige sopp-plager, depresjoner (av trionetta) Nå går jeg på Cerazette, litt nedsatt sexlyst men ellers det beste jeg har prøvd.
India Skrevet 26. mai 2006 #15 Skrevet 26. mai 2006 Jeg kommer aldri til å bruke p-piller igjen.. Da jeg begynte som 16 åring var det vektøkning,men da var jeg bare glad for det siden jeg var sykelig tynn. Sluttet med de som 20 åring og etter det brukte jeg dem kun en kort periode etter fødsel, sluttet raskt pga vektøkning og humøret. Så hadde jeg en periode på 2 år hvor jeg brukte p-sprøyte. Forferdelige greier. Vektøkning(15 kg),depresjon, aldri glad, ikke sex lyst, bare sur og grinete og lei.. Merket det ikke så mye da jeg brukte den, forskjellen ble enorm da jeg sluttet.. Så etter 2 år uten noe begynte jeg på cerazette, angrer meg. Etter en ukes tid sluttet jeg. Da hadde jeg synlig lagt på meg (ja etter en uke ja), oppblåst i magen, svimmel, kvalm, depresiv, psykisk lei.. ALDRI mere hormoner på meg!!
Cuba Skrevet 26. mai 2006 #16 Skrevet 26. mai 2006 Begynte med Trionetta, men etter noen år fant jeg ut at jeg skulle prøve noe annet siden jeg var plaget med mye hodepine, nedsatt sexlyst og kanskje litt depresjoner. Nettopp begynt på Yasmin, men merker ikke noe forskjell der akkurat. I allefall værre med hodet. Har hatt vondt i hodet hver dag i det siste. VELDIG plagsomt.. Men har nå fått resept på Cerazette så får jeg se hvordan det går..
Gjest *Snart medlem* Skrevet 26. mai 2006 #17 Skrevet 26. mai 2006 Bare positive bivirkninger i form av redusert menstruasjon og fravær av menstruasjonssmerter. Kanskje jeg har fått mer stabilt humør også, men det er litt vanskelig å si. Jeg har gått på p-piller i 10 år, og før det hadde jeg trivselsproblemer og depresjoner. Vanskelig å si om det er p-pillene som har gjort noe med dette eller om det er sosiale faktorer.
Gjest Virvel Skrevet 26. mai 2006 #18 Skrevet 26. mai 2006 Går på Microgynon og er veldig fornøyd med dem. De er billige, gir meg ingen bivirkninger annet enn at menssmertene er borte og blødningene mindre. Jeg har muligens lagt på meg et par kilo og fått litt mer ustabil hud, men det skyldes nok like mye min manglende viljestyrke når det gjelder hva jeg putter i munnen hehe.
Gjest Hippopotamus Skrevet 26. mai 2006 #19 Skrevet 26. mai 2006 Kraftig vektøkning, kraftigere og mer uregelmessige blødninger, humørsvingninger, brystspreng, migrene, vannansamlinger i kroppen... Har prøvd fire ulike p-piller, alle med samme resultat.
Cuba Skrevet 26. mai 2006 #20 Skrevet 26. mai 2006 Kraftig vektøkning, kraftigere og mer uregelmessige blødninger, humørsvingninger, brystspreng, migrene, vannansamlinger i kroppen... Har prøvd fire ulike p-piller, alle med samme resultat. ← Har du prøvd Ceazette også?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå