Gå til innhold

Mine travle dager

Skrållan

Anbefalte innlegg

Noen ganger kan folk, og kanskje særlig familie, være skikkelig gufne og ikke tenke over hva de krever, vil, gjør eller sier... Skjønner godt at du reagerer... :Nikke: Jeg ville absolutt heller ikke hatt overnattingsgjester så tett opp til termin... :roll:

Å gå tur hørtes deilig ut. Burde vært ute og lufta meg litt jeg også.. men nå er det kanskje litt vel mørkt... og seint... Imorgen kanskje.... ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest marthepia

Hvor er det dere bruker å dra ut på byen? Jeg har vært på after dark, VIP, twice og nå tiger tiger. Tiger tiger var det absolutt beste. Mer voksne mennesker der iforhold til 18 årsplassene.

Hvilken musikksmak har du? Hører på en bra sang akkurat nå jeg.. dj satomi med castle in the sky. Bra sang for den som liker den slags musikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marthepia: Bruker å bake krydderkake fra bunnen av jeg også, men jeg fant ut at jeg måtte prøve ferdigposen en gang for å kjenne hvordan den smaker! :ler: Og den var jo slettes ikke så værst! Godt å se det er flere som synes slekten er noe herk innimellom! :)

Nå drar vi ikke så mye ut her i Trheim lenger da, men da vi brukte å feste så var vi overalt! :ler: Vi har vært på gamle Rio, Tiger Tiger, Twice, Jesper Nattmann (hvordan vi havna der aner jeg ikke...), og en drøss av barer uten dansegulv. Trives best på Tiger Tiger jeg også, kan ta helt av der! :ler2: Musikksmaken min varierer fra dag til dag, alt etter humøret. Castle in the sky er bra ja, også liker jeg det meste de spiller på The Voice tv... Litt sånn dansbar musikk. Men jeg er også glad i de nye gitarkameratene og litt roligere musikk. Veeeeeldig altetende med andre ord! :)

Cr@sh: Fint å se at folk har forståelse for meningene mine... Det er jo ikke så stort her, så om vi skulle hatt overnattingsgjester hadde jeg ikke kunnet trekke meg tilbake med vondtene mine, og da blir det i mine øyne umulig å ha overnattingsgjester midt oppi fødselen.

Å gå tur var akkurat det jeg trengte i går, men jeg tenkte ikke på at det regnet og at jeg ikke har vanntett jakke som dekker magen! :ler2: Så jeg var ganske blaut da jeg kom hjem!

--------------------------------------------------------------

Ble litt blaut på gåturen i går, så jeg hoppa i dusjen da jeg kom hjem. Var deilig å få i seg varmen igjen! Var ganske guffent vær ute i går, mørkt var det også... Etter at jeg hadde dusja, så så jeg SWAT med sambo. Han hadde så lyst til å se, og jeg hadde ikke noe bedre å ta meg til.... :sjenert: Var ikke så værst film da! Etterpå var det rett i seng, var ganske :Gjesp:. I dag har jeg store planer, skal hoppe i dusjen snart og dra på shopping! :sjarmor: Har noen småtterier jeg må ha, også tenkte jeg å kjøpe litt flere strømpebukser til lillejenta. Blir godt å komme seg litt på byen, selv om jeg må traske rundt alene... Sånn er det når alle venninnene enten er på jobb eller på skole! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke så lenge i byen, max en og en halv time. Fikk tak i det jeg skulle ha da! :) Kjøpte 4 bomullstrømpebukser til vesla, og en ullstilongs og en ullbody. Til meg selv kjøpte jeg linseveske, sminkefjerner, mascara på tilbud og Weledas fødselsforbredende olje. Ikke noe storhandel med andre ord. Jo, jeg kjøpte en vase på Kremmerhuset for et gavekort vi hadde liggende også! :Nikke: Håper den Weleda-oljen er så god som jeg har hørt da, skal få sambo til å smøre litt på i kveld! :sjarmor: Fant også utrolig lekre bilder jeg kunne tenke meg å henge opp over senga til vesla, må tenke litt på å kjøpe dem.

Tror det er høysesong for sånne innpåslitne selgere i gatene her for tiden... Tidligere i høst ble jeg overfalt av en mobilleverandør-mann, og i dag var det en som skulle selge meg nytt strømabonnement og nytt mobilabonnement! Øhm... tror ikke det gitt! :ler2:

Da jeg kom hjem fra shoppinga så satte jeg på en maskin med klær, før jeg deisa ned på sofaen med det nyeste Gravid og Oprah på tvn. Godt å slappe av litt, fikk litt vondt i rumpa av å gå så mye i dag. Er sikkert bekkenet som begynner å klargjøre seg for fødsel. Lagde middag til sambo kom hjem fra skolen, ble noe så avansert som wienerpølser med brød, men han var storfornøyd! :ler:

Sambo er så søt om dagen, han snakker mye om fødselen og det som kommer til å skje når vi kommer hjem igjen. Han spurte om jeg gruver meg til fødselen, og det gjør jeg jo ikke. Da ble han litt overrasket, for det gjør nemlig han. Jeg skjønte fort at han ikke gruver seg til selve det at vesla kommer, men han gruver seg fælt til at jeg skal ha så vondt og han ikke kan gjøre noe med det! :hjerte: I tillegg har han sett for seg at jeg ikke kommer til å ville ha han på fødestua når det kommer til stykket, men der fikk jeg roet han ned rimelig fort. Så klart vil jeg ha kjæresten min der hele tiden!! :Nikke: Så nå gruver han seg ikke så mye lenger! Goooode bekymringsfulle sambo! :hjerter_rundt:

Nå tror jeg at jeg skal slappe av på sofaen igjen jeg... Brygger nok på noe forkjølelse, for i dag har jeg faktisk vært kald i kroppen! :overrasket: Nesten så jeg vurderte å ha på ullsokker... Uvant følelse, har ikke vært kald siden januar! :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt kjæresten er som tenker så ille på det med fødsel og de smertene du skal gjennom... Godt at han er litt forberedt da i hvert fall.. selv om det er nada å grue seg til... Søte disse mannfolka... :hjerte:

Hørtes jo ut som du fikk handlet litt stæsj da.. Strømpebukser må jeg også kjøpe... De vi har fra Lillegutt er ALTFOR store...

Ha en fin kveld. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh: Sambo er veeeldig søt! :) Han har lest både svangerskapsboka og fødselsboka, så han er godt rustet nå! :hjerter: Han har til og med begynt å lese ammeboka! :ler:

Ble litt stæsj på shopping i går ja, men jeg fant ikke så mange ull-longser. Så det må jeg jakte litt på. Og kortarma bodyer, eller truser, for å ha under pysjen om natta. Er mange småting man ikke visste man trengte.. :ler2:

-------------------------------------------------------------------------

:hoppe: :hoppe: 36 uker i dag :hoppe: :hoppe:

I tillegg er det i dag akkurat 1 måned til termin! :danse: Og 1 måned til bursdagen min... ;) Tenk, nå er det bare 4 uker igjen. Og neste uke går jeg ut i permisjon, på papiret også. Har jo vært i permisjon sånn i praksis siden skolen begynte... :sjenert:

I natt har jeg sovet fint lite... Våknet litt før 5 av at jeg måtte på do, også hadde jeg vondt i ryggen. Tror jeg har fått en ny nerve i klem der. Så jeg lå bare å vridde på meg, med det resultat at sambo våknet. Han sa at nå var han våken på et tidspunkt han ikke burde være våken, men siden han først var våken skulle han massere meg litt på ryggen! :ler::hjerte: Men han sovnet midt i masseringa da... :hoho: Så da lå jeg bare å vridde på meg helt til klokka hans ringte hal 8! Fikk ikke sove mer etter det, så i dag er jeg helt :Gjesp:. Skulle ønske jeg hadde tid til å sove litt i dag, men når sambo kommer fra skolen skal vi på XXL og City Lade, og etter det skal vi treffe et vennepar. Vi skal enten spise middag med de ute, eller hjemme hos oss. Håper nesten vi skal spise ute, minst arbeid med det! :ler::sjenert:

Jaja, kanskje jeg skal hoppe i :dusje: og ordne meg litt før sambo kommer hjem. Bruker å hjelpe på trettheten å føle seg litt freshere enn man ser ut... :ler2: Tror ikke jeg rekker dagbokrunden før i kveld, så ha en fin dag alle som måtte stikke innom! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk innom postkassa før jeg skal dusje, og der lå Det Nye! :hoppe: Frister ikke såååå mye å dusje nå! :ler:

Fikk også en ny vondt mens jeg gikk... Kjentes ut som om ventrefoten min vridde seg helt øverst, på innsiden og utsiden. Sykt vondt. Tenker dette er bekkenløsning jeg...

Nei, nå skal jeg i dusjen! :)

Endret av Skrållan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh: God formiddag til deg også! Tusen takk for mageskryt! :kyss: Moro at vi har lik sofa! :ler: Ha en fin dag du også, og her er litt fødevibber: (((((((føde))))))) :klem:

Det ble ikke så mye KG i går. Da sambo kom hjem fra skolen dro vi rett på XXL og på City Lade for å gjøre noen små ærender, og så dro vi på posten og hentet babycallen vår som hadde kommet! :hoppe: Så nå har vi faktisk alt i hus til lillejenta kommer, deilig! :) Vi fikk heldigvis tid til en liten avslappingsperiode da vi kom hjem. Jeg hadde så vondt i hodet at jeg måtte krype til korset og ta paracet før jeg la meg på sofaen og dormet før vi skulle møte venneparet vårt. Det ble så vi spiste ute, jeg bestilte faktisk hamburgertallerken, for jeg hadde så lyst på burger! :ler2: Bruker å spise pizza eller kylling når vi er ute, men i går måtte jeg bare skeie ut. Etter maten dro vi alle sammen hjem til oss og drakk kaffe og koste oss. Senere på kvelden så jeg Grey'a anatomy før jeg gikk rett og la meg... :Gjesp:

I natt har jeg sovet ganske bra, innimellom. Våknet i natt av at sambo lå og kjørte kneet sitt i rompa på meg, og da jeg spurte han om hva i alle dager han holdt på med, så svarte han at man må følge sine instinkter! :hoho: Jeg forsto rimelig raskt at han egentlig sov, og tydeligvis hadde en rar drøm, men det var ganske komisk! :ler: Når jeg tenker på det nå i ettertid, så er jeg glad det var rompa mi som fikk knesparkene, og ikke magen... :sjenert:

I dag har jeg ikke store planer. Har vondt i hodet og er slapp i dag også, så det blir en roooolig dag her hjemme. Må støvsuge alle gulvene da, også tenkte jeg å bake muffins. Sambo skal vaske på badet, så da blir det litt trivligere her. Lurer på om jeg skal gå meg en tur i løpet av dagen også, men det avhenger av om formen blir litt bedre...

Nei, nå skal jeg ta meg en liten dagbokrunde, før jeg legger meg på sofaen med et glass grape soda og Det Nye! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marthepia: Ja, det hender han glimter til! ;) Vi lo godt i dag da jeg fortalte han hva han hadde gjort i allefall! :hoho:

Tusen takk for mageskryt! :klem: Snart blir magen din så stor også vet du! :) Navn har vi funnet ja! Sambo fant ut at en sen kveld i uke 7 var ideel til å diskutere det. Så vi har hatt jente- og guttenavnet klart i nesten 30 uker... :sjenert: Det blir Ida! :hjerte:

--------------------------------------------------

Nå har jeg baka muffins, det lukter kjempegodt! :) Skal slappe av litt i sofaen nå, har noen rare smerter nederst i magen i dag som jeg ikke har kjent før. Det er ikke kynnere, det stikker mer på en måte. Vanskelig å forklare! :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte :ler2: litt av sboeren din og den litt "uvanlige" nattlige tilnærmingen... :hoho:

Ellers må jeg skryte litt av navnvalget jeg også! IDA er nyyyydelig! :Nikke:

HA EN FIN KVELD!

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marthepia og Cr@sh: Takk for navneskryt, vi er ganske fornøyde selv også! :Hehe:

I går var jeg i skikkelig dårlig form, så jeg var ikke så mye her. Etter at muffinsene var bakt, så holdt jeg meg stort sett i sofaen. Hadde denne rare vondten i hele går, tror det var lillejenta som holdt på å feste hodet. Håper i allefall hun har gjort det nå, er jo ikke så lenge igjen... Hadde vondt i hodet og var slapp i går også, må være noe forkjølelse/influensa dette. På kvelden så jeg Ghost Whisperer og NYPD Blue sammen med sambo, ble ganske trett... :Gjesp:

I natt fikk jeg faktisk sove godt! :) Sovnet med en gang hodet traff puta, og jeg fikk ligge i fred for sambo (:ler:), så jeg er nesten uthvilt i dag! Men bare nesten, så jeg tror jeg skal ta en på øyet før middag.

Jeg dro faktisk på trening i dag, til tross for hodepine og slapphet, og det skulle jeg ikke ha gjort.. Da jeg var ferdig kjentes føttene mine ut som gele, så det var godt å sette seg ned etterpå. Blir nok sofaligging i dag, må henge opp litt klær og lage middag da. Blir tomatsuppe med kjøttboller i dag, orker ikke å lage noe mer avansert... :sjenert: Men det er veldig godt da! :)

Fikk endelig godkjent permisjonssøknaden min i dag! :hoppe: Kanskje på tide, med tanke på at permisjonen begynner neste tirsdag.. Så nå har jeg offisielt fri fra skolen helt til 12.09. 2007! Deilig! :-D

I går ettermiddag var lillejenta i godslag, og sparket og dyttet i alle retninger. Sambo syntes det så ut som om en alien prøvde å komme seg ut! :ler2: Vi tok fram videokameraet for å prøve å filme magedansen, men hver gang vi trykket på play-knappen, så stoppet hun å røre på seg. Og når vi så slo av kameraet så var hun på'n igjen! Sånn holdt hun på leeeenge! :ler: Lille kameraskye jenta vår... :hjerter:

Jeg er så sykt varm for tiden... Så at du også er det Cr@sh, jeg lurer på hva det er for noe. Sambo kan sitte å fryse, mens jeg sitter ved siden av og må ha av meg genser og sokker, og svetter nesten! På natten blir jeg helt gjennomblaut av svette... :flau: En natt var sambo sikker på at vannet hadde gått, for jeg var så svett på rompa og nedover føttene. Rare saker...

Må vel :husarbeid: nå da, før sofaen roper på meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det varme-greiene vet jeg virkelig ikke hva er... :klø: Skulle jo tro vi var i overgangsalderen alle sammen... Godt det er flere av oss da... IdaC har det også sånn... Det er sikkert helt normalt (som det aller meste annet i et svangerskap ;) )

Kos deg på sofaen etter husarbeidet.... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh: Ja, det er nesten som overgangsalderen... Men det er vel litt vel tidlig å skylde på det! :ler: Men det er bra å se at det er flere som sliter med det samme, uansett hvor normalt det måtte være! :Nikke::klem:

Åh, i dag har jeg bare ligget på sofaen og ruget! :ler2: Og det har vært så deilig! :) Har sett på teite serier på tvn, og jeg sov en liten dupp også. Det var ganske godt, men jeg tror jeg skulle ha sovet lenger... Sambo, snille mannen, lagde tomatsuppe-middag, så jeg slapp å bruke energi på det. :sjenert: Nå i kveld skal vi koooose oss med popcorn og 24, gleder meg! :hoppe: Blir vel å hoppe rett i seng etterpå, sambo skal opp tidlig i morgen for å dra til hjemstedet en tur. Jeg trenger all den søvnen jeg kan få for tiden, og av en eller annen grunn er det umulig for meg å sove videre etter at han står opp på morgenkvisten... Skjønner ikke hvorfor, for jeg er jo trøtt. Jaja... :forvirra:

Ha en god kveld, og god natt alle som titter innom :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med 24 og popcorn da! :hjerter: Viktig å kose seg litt sånn sammen - selv om det bare er på en vanlig hverdag... :Nikke:

Jeg gleder meg til "gullrekka" i kveld... Da skal vi også kose oss skikkelig! :sjarmor:

Håper du får en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

God dag :)

Koset dere i går kveld? Åh ja, jeg å :forvirret: La meg til las vegas. Sambo satt oppe og spilte til rundt 2-3 på natta :sur: Jeg sa klart i fra i går at jeg synes han spiller for mye. Nei, det gjør jeg da ikke.. bla bla!

Endelig helg :hoppe:

Følger du med debatten og gåstol og hoppehusker på barn og familie? Vet ikke om du er for eller imot?

Man kan bli irritert på folk noen gang :ler: Synes det er mange som skriver ting som ikke har noe med saken å gjøre i hele tatt. Skjønner at noen er imot ja, men herregud :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...