Gå til innhold

Mine travle dager

Skrållan

Anbefalte innlegg

På'n igjen... :roll: Ida skal IKKE sove, nå ligger hun og jabber høl i hue på pappan sin inne på soverommet. Hun hyler ikke nå lenger da, det gjorde hun da jeg prøvde å roe henne. Endte opp med at hun klønte opp det ene kinnet mitt noe forferdelig, ser jo ut som en slagmark i trynet jo... :( Skjønner ikke hva som går av henne, hun var jo så grei å legge før... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest marthepia

Hei på deg! :klem: Må nesten innom her en tur før jeg kryper til sengs.

Emma har sånne perioder hun også. helt normalt, men veldig plagsomt når det står på. Er det tennene som plager henne? Er ikke alltid dentinoxen hjelper. Du har helt sikkert skrevet om dette før, men jeg har ikke fått det med meg :sjenert: Har Ida fått noen tenner? Sover hun over natta nå? Ammer du enda? Det ble noen spørsmål det ja ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rare de babyene :ler:

Er bare noenganger, heldigvis går det oftest bra å legge de små :klem:

Kanskje mageknip, eller tenner...? Vertfall hvis hun hylte?

Mi hylte igår, da ville hun ha mat-... hylte som en gaaaal..

En dag jeg var på cafe da hylte hun også masse, endte med at vi måtte gå... :sjenert:

Så sovnet hun, var visst bare trøtt! :hoho:

Håper du har sovet godt! :klem:

Jenta mi sover enda... ;) Våkner vel snart og vil ha mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! Må nesten innom her en tur før jeg kryper til sengs.

Emma har sånne perioder hun også. helt normalt, men veldig plagsomt når det står på. Er det tennene som plager henne? Er ikke alltid dentinoxen hjelper. Du har helt sikkert skrevet om dette før, men jeg har ikke fått det med meg Har Ida fått noen tenner? Sover hun over natta nå? Ammer du enda? Det ble noen spørsmål det ja

Heia vennen! :kose: Hyggelig at du stikker innom sånn i kveldinga! :)

Utroooolig plagsomt når det står på!! blir jo helt snål i hue av den hylinga! Heldigvis sovna hun da jeg la meg sammen med henne litt før 23, og da holdt hun fred til langt på natt! :) Tror det er tennene som plager henne ja. Gommen oppe har blitt knallhard de siste dagene, og hun blir sinna om vi tar på den for det gjør visst vondt. Synes ikke dentinox virker så lenge av gangen, men vi kan jo ikke smøre på mer enn 5 ganger i døgnet heller! :sur:

Ikke rart du ikke prioriterer å oppdatere deg i dagboka mi for tiden, du har jo hendene fulle der hjemme! :klem: Ida har ikke fått tenner enda nei, men jeg føler på meg at det er ikke lenge til den første popper ut! :rosasmil: Hun sover ikke over natta enda, hun våkner alt fra 1-3 ganger om natta. Noen ganger har hun bare mista smokken sin, andre ganger må jeg frem med matfatet. Hun får mat ca 1 gang om natta enda, og jeg synes egentlig det er helt greit jeg. kan ikke forlange annet av en baby som bare får melk enda.. Jeg fullammer enda ja, vi blir vel å begynne så smått med grøt enten i påska, eller rett etter. Hun blir jo 6 mnd på torsdag ( :overrasket: ) og da er det på tide å introdusere fast føde!

Sånn, da tror jeg at jeg fikk svart på alle spørsmålene! :ler2:

:klem: til marthepia!

Rare de babyene

Er bare noenganger, heldigvis går det oftest bra å legge de små

Kanskje mageknip, eller tenner...? Vertfall hvis hun hylte?

Mi hylte igår, da ville hun ha mat-... hylte som en gaaaal..

En dag jeg var på cafe da hylte hun også masse, endte med at vi måtte gå...

Så sovnet hun, var visst bare trøtt!

Håper du har sovet godt!

Jenta mi sover enda... Våkner vel snart og vil ha mat

Ja, heldigvis går det som oftest fint å legge de for natta! :Nikke:

Hun har aldri mageknip lenger, for jeg holder meg unna mat hun kan få vondt av. Er nok tenner som plager lille gullet, så jeg håper de titter frem snart - så hun får ro i sjelen... :)

Har aldri (bank i bordet...) opplevd at Ida har begynt å hyle på cafe jeg. En gang ble hun i hylehumør på shopping da, men da var hun bare veldig trøtt, og sovna med en gang jeg trilla på vogna. Føler jeg får 1000 blikk på meg om hun hyler sånn i offentligheten... :sjenert:

Jeg sov godt i natt, tro det eller ei! :hoppe:;)

Ååå, så godt at hun endelig sover litt uttpå! Hun kan om hun vil, lille skjønningen din! :hjerte:

Stor :klem: og :kyss: på Shade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida sovna til slutt i går kveld, heldigvis! Jeg var så trøtt at jeg bare gikk og la meg sammen med henne litt før 23, og ga henne litt pupp - før hun gravde nesa godt mellom puppene og sovna så søtt... :hjerter: Og jeg sovna like etterpå... :ler: Natta ble god også, hun våkna og fikk mat 2 ganger (hadde egentlig holdt med 1, men hun var så trøtt at hun sovna midt i den første puppen, og ble derfor ikke skikkelig mett - og måtte ha mat en gang til).

I dag fikk vi besøk av nesten hele familien til sambo! :ler: Hadde avtalt med søstra til sambo at hun skulle komme en tur, men mens jeg sto i dusjen kom resten av familien også! Ble litt overrasket over å finne svigermor i full sving på kjøkkenet da jeg var ferdigdusja, men trivelig var det! :) De ble en liten stund, spiste lunsj og koste oss. Søstra til sambo ble igjen litt etter at de andre dro, vi satt bare og kosa oss i sofaen og så på tv og slappet av. Etter hun dro har jeg for det meste kost meg med sjarmtrollet mitt! :hjerte: Gikk helt greit å legge henne i kveld, ikke værst! :sjarmor: Nå sitter jeg og venter på Criminal minds.

Vi drar vel til hjemstedet i morgen, og blir til omtrent søndag. Vet ikke om jeg kommer til å stikke innom KG så mye i påska, men jeg tar med meg laptopen min - så jeg stikker vel nesa innom av og til. Vi får bo i det tomme huset til svigers mens de er på hytta, og det er jo kjempesnedig. Da får vi litt ro rundt Ida - og det blir vel godt. Lillebroren til sambo er vel hjemme der da, han har brekt overarma og er litt pleietrengende... Så vi har lovt svigermor å passe på at han ikke bare spiser grandis i påska, og ellers ta vare på han! :)

Siden jeg ikke vet om jeg kommer innom igjen med det første, så ønsker jeg alle sammen som måtte lese dette en GOD PÅSKE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare kjapt innom for å fortelle at vi har det bra på hjemstedet, til tross for at det ikke vil slutte å snø... :roll: Ida sjarmerer alle, og er så snill så. Bortsett fra når hun skal legge seg, er visst ikke så artig å legge seg alene i fremmed rom i fremmed hus... Hun feiret halvårsdagen sin ved å sove gjennom natta! :hoppe: Det ble med den ene natta så langt da men! :ler: Ellers koser vi oss med god mat og hyggelig selskap, men jeg kjenner det skal bli godt å komme hjem til Trondheim snart. Borte bra men hjemme best! :)

Ha en fortsatt fin påske alle sammen! :)

Hihi, jeg drømte om marthepia i natt! :ler2: Hun og jeg bodde så nærme hverandre, det var bare en innmari superbratt bakke mellom oss. Og den var det rett og slett umulig å komme opp, så vi fikk aldri truffet hverandre! :ler:Ja, jeg tror jeg savner KG litt nå i påsken.. :sjenert::Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

:legrine: Arti drøm du hadde!! Utrolig at man skal klare å drømme om KG må jeg si. Om personer man aldri har truffet. Sikkert mange som drømmer om KG. Jeg er iallfall en av dem :sjenert:

Supert at Ida sov over natta! Da er det vel ikke lenge til hun gjør det hver natt tenker jeg. Det skal bli godt for dere ;) Gleder meg allerede til Elias sover over natta jeg. Han våkner 2-4 ganger om natta... Marthepia trøtt ja :ler:

Det er helt forferdelig som det har snødd her. Jeg som trodde vi skulle slippe mer snø nå. Sambo har vært ute å måket 2 ganger allerede. Skulle kanskje vært ut i dag også. Men i går var det helt forferdelig med snø. Det var sikkelig ekkelt å kjøre. Jeg ble helt snøblind.

Kos dere videre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu!

Sovet godt? :Gjesp:

Måtte :ler: av den drømmen jeg også... Burpen sin var jo enda mer hysterisk... :hoho: Det hender jeg også drømmer om folk her inne... :sjenert: Særlig når jeg har brukt mye tid på KG... :rodme:

Håper du får en fin dag! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snø altså? her er det bare regn eller overskya..

men lei snøen... Nå vil vi ha vår!! :hoppe:

Å så deilig hun sov gjennom natta! :sjarmor::klem:

Høres ut som dere kooooser dere, men ja, alltid best å komme hjem ;)

Stor :kyss: til Ida fra snuppa mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marthepia: Ja, det var litt av en drøm! :ler: Husker det var et såre strev å komme seg opp den bakken! :legrine: Har drømt om KG før jeg også... er rart man skal drømme om "fremmede" ja! :klø:

Åh, det var så deilig da hun sov over natta! Trodde aldri den dagen skulle komme! :ler: Husker da Ida våknet maaange ganger om natta, det er tøft mens det står på!

Huff ja, den snøen! :frustrert: Trodde virkelig våren hadde kommet jeg også, men så feil kan vi ta! Heldigvis har det meste smeltet/regnet bort nå da! :)

:klem:

Cr@sh: Jeg har sovet godt hele påsken! :) Ida har vært så flink om natta at jeg har ikke ord!! :)

Har Burpen også drømt om KG? :ler: Gleder meg til å lese hva hun har drømt! Godt å lese at det er flere som drømmer om KG! :ler2: Kan drømme om KG om jeg ikke har vært innpå her på noen dager også jeg... :sjenert:

Ha en fin tirsdagskveld! :kyss:

epica: Noe innmari til snø også... :roll: Det snødde og blåste så fælt at vi så ikke over på andre siden av gata engang! Var jo sååå gira på vår jeg også... Snøen har smeltet endel nå da!

Kjempeherlig at hun sov gjennon natta! :sjarmor: Hun kjørte ønskereprise en annen natt i påsken også, godjenta mi! :hjerte:

Vi har kost oss skikkelig, men det var veldig deilig å komme hjem ja! ;)

Ida gir et :kys_2: tilbake til den herlige snuppa di! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi hjemme igjen! :) Kom hjem i ettermiddag, og har allerede rukket å pakke ut, hatt koselig besøk og legge Ida! :) Var sykt iskaldt inne da vi kom hjem, sambo har spart strøm og skrudd av alt som heter varme da vi dro... :roll::ler: Begynner å bli litt bedre her nå heldigvis!

Vi har hatt en kjempefin påske! :) Kom til hjemstedet på tirsdagskvelden, og bodde hos svigers siden huset deres var tomt. Lillebroren til sambo har brekt arma, så han var hjemme og trengte stell og hjelp til ALT! :ler2: Alle sammen dro til mine foreldre på deilig middag hver dag, kjempekos! :) På søndag tok vi med oss pikkpakket vårt og tok inn til mamma og pappa et par dager, for svigers kom hjem og trengte senga si selv! :ler:

Ida var stort sett veldig grei å ha med å gjøre, hun tulla litt da hun skulle legge seg de første dagene da. Var vel uvant soverom i uvant hus vil jeg tro. Men da hun først sovna, sov hun sååå godt!! :rosasmil: Hun har sovet natta igjennom 2 ganger, og de andre nettene har hun bare våknet for litt pupp i 5-tiden, for så å sove videre til 8-9! Knall! :sjarmor: Lurer litt på om det er fordi hun sov i vognbaggen sin da, at det var derfor hun var så rolig... blir spennende å se hvordan hun oppfører seg når hun nå ligger i senga si igjen! :)

Gikk veldig fint å legge henne i kveld, hun var så trøtt at hun sovnet på et blunk!

På torsdag hadde jeg og Ida halvårsdag (Ida hilser til Burpen og takker for gratulasjonen!), tenk at lillejenta mi har blitt så stor! :hjerter: Er ikke noen liten baby lenger, det er sikkert! :Nikke: Hun er så flink til å si mamma, og har blitt skikkelig mammadalt nå i ferien... Har hyyyylt om hun ikke ser meg, og helst skal hun være i armene mine. Litt koselig, men samtidig litt slitsomt... Hun har fått for seg at menn er skumle, så de første dagene i påska hylgrein hun da hun så pappaen min! :ler: Gikk seg til etterhvert da, og på slutten var hun så komfortabel med han at hun nesten sovna i armene hans. Ja, det er en ny ting hun har begynt med de siste dagene... Når hun skal sove på dagtid, så skal det KUN foregå på trilletur, eller i armene mine! :klø: Hun slutta å sove på meg eller sambo for flere mnd siden, men nå er det kun mamma som duger om det skal soves på dagtid.. rare gullet.

Ellers er det vel ikke så mye å melde om... :) Får prøve å ta runden i kveld, er vel mye å oppdatere meg på!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at dere hadde en kjempefin påske, søta :kyss:

Deilig å bo på "svigers-hotellet", og reise til mamsen og papsen for å fylle tankene :ler: Nesten så jeg blir litt misunnelig... :sjenert: Det er bare ikke å "ta en tur" hjem for meg, for å snylte litt middag... :ler2:

Sorry for at jeg ikke gratulerte deg med halvtårsdagen også. Jeg tenkte på det, men fant ut at du var for stor for sånt :sjenert:

Høres superdeilig ut at Ida ser ut til å ha fått smaken av lang-soving. Får krysse fingrene for at hun fortsetter!

Rare Ida som hylskreik av morfaren sin... Og stakkars pappan din. Det er sikkert ikke moro å bli hylskriki til :ler: Men alt var vel glemt når hun sovnet hos han! :hjerte:

Håper du får en fin dag, og at dere ikke blir ske av samboern's strømsparings-prosjekt! ;)

:kyss: , :kose: og :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo... Måtte titte innom siden din siden du var så snill å tittet innom min :)

Første som skrev noe på siden min også... Wohoo!

Får vel gratulere deg også, med ei lita tulle. Eller, de er jo ikke så små lenger :ler:

Det går så utrolig fort.

Har en mistanke om at lillegutt får flere tenner, derfor feber. (fikk to tenner da han bare var 3 1/2 mnd...) Så håper det snart går over.

Ha ei kjempe fin helg :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burpen: Vi har virkelig kost oss i påska ja, til tross for dårlig vær! :) Var veldig grei løsning å dra hjem til mamsen og papsen for å spise! :Nikke: Skjønner du savner å bare kunne svippe bort til dine foreldre for å spise... sånn blir det jo når de bor så langt unna. Kunne ikke gjort det når vi er hjemme i Trondheim vi heller, det måtte i såfall planlegges veldig godt! :ler:

Helt greit at du ikke gratulerte meg, jeg er jo aaaalt for gammel for sånn! :ler2:

Den langsovinga til Ida var så god den! Nå har hun tullet litt igjen om nettene, men ikke verre enn at vi er uthvilte når vi våkner likevel. ;)

Ja, kjære meg... så rar Ida var som hylte sånn av pappa.. og han som er så snill! :ler: Han bare lo av henne da, så han tok det heldigvis ikke så tungt. Men det ble mye hyggeligere da hun faktisk ville sove hos han ja! :hjerte:

Håper du får en fin helg vennen! :kose:

:kyss: , :klem: og enda et :kys_2:

Mamman: Så hyggelig at du stikker innom! :)

Takk for det du! :) Og nei, de er så absolutt ikke så små lenger! :ler: Tiden går så alt for fort synes jeg... Lurer nesten på hvor det har blitt av den lille babyen min noen ganger... :sjenert:

Så tidlig ut gutten deres var med tennene da! :overrasket: Det får'n si! :) Ida har ikke fått en eneste en enda hun. Men det kommer, ser ut som om en av tennene oppe snart vil poppe frem! ;)

Ha en super helg du også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg har vært her igjen... fy på meg! :ler: Hva har jeg gjort de siste dagene da tro.. Har vasket MASSE klær fra påska, og enda ser jeg ikke bunnen på skittentøysdunken! :ler2: Så det er vel bare å fortsette vaskinga. På torsdag var det babysvømming igjen, og denne gangen hadde vi med et videokamera, så vi fikk filmet Ida både over og under vann! Kjempestas! :rosasmil: Opptakene fra dykkene hennes ble ikke så bra da, for det var så vanskelig å treffe på! :ler: Ellers storkoser hun seg i vannet, plasker og styrer på bare verst! :hjerter:

Fredag dro jeg og Ida-mor på babytreff til kl 12! :) Vi var 5 mødre med 6 babyer (den ene er riktignok i magen enda ;)) som storkoste oss! Ida var så grei å ha med å gjøre, og det er så tydelig at hun trives sammen med andre babyer! Vi kom ikke hjem før klokka var 17.. tiden flyr i hyggelig selskap! :ler: Da vi kom hjem lagde sambo deilig hjemmelaga pizza :hjerte: , og vi koste oss her hjemme sammen. Ida fikk, for første gang, smake grøt i går kveld! :ler2: Det likte hun IKKE! :hoho: Virka som om syntes det var okei til å begynne med, men så begynte hun å brekke seg før hun gulpa/kasta opp grøten... Så i dag skal jeg kjøpe en annen grøt til henne! Det var havregrøt hun fikk, tenkte å prøve maisgrøt istedet! :)

I dag har jeg ikke kommet så langt enda, har satt på en maskin med bæsje-uhell-pysj bare ;) Er sol og varmt vær i dag, så det blir en god og lang trilletur litt senere! :)

Nå må jeg frem med matfatet, er ei som begynner å bli utålmodig! :ler2:

...håper jeg rekker å ta dagbokrunden i løpet av dagen! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en såååå fin dag i dag! :briller: Har vært strålende sommervær (så og si..) så vi har vært ute hele dagen, kun avbrutt av amming og bleieskift inne! :rosasmil: Vi har kosa oss i solveggen - jeg har til og med fått merke etter klokka mi :sjarmor: - og vi har vaska bil og trillet tur og ellers bare nyta sola! :) Ida har vært en drøm i dag, såååå blid og fornøyd! :hjerte: Hun har "lekt" masse med barna til huseieren, de har gått tur rundt huset og oppdaget masse rart og nytt! :legrine: Personlig må jeg si at trilleturen var en høydare i dag, vi dro til nærmeste bensinstasjon og kjøpte årets første is! :sikle: Håper virkelig det blir like godt og varmt i morgen, da skal vi kose oss enda mer! :hoppe:

Ida var veldig enkel å legge i kveld, faktisk så sovna hun med puppen i munnen! :ler: Hun var nok trøtt etter en lang og innholdsrik dag, lille gullet mitt... :hjerter:

Hun fikk smake maisgrøt i kveld, og den falt bedre i smak enn den hvetegrøten! :) Blandet i morsmelk i maisgrøten, kanskje det var det som gjorde utslaget! ;)

Nå sitter jeg og "ser" på filmen på tv3 (jeg og Cr@sh er jo elendige på å faktisk se filmer! :ler: ), og lurer på om jeg skal finne frem litt potetgull... :sjenert::sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...