Gå til innhold

Mine travle dager

Skrållan

Anbefalte innlegg

Uffameien da, Skrållan!

Leit at søstera di plutselig har finni ut at hun vil ha pengene sine tilbake så fort som mulig, og helst ...

...og særlig når hun bare skal "sløse" dem vekk. Hun burde da skjønne at man vanligvis trenger litt tid på seg for å betale tilbake lån! Hvertfall når det snart er jul og man har en liten baby som det har vært, og er endel utgifter med!

...mager trøst, men Ida merker heldigvis ikke noe til om det er en stusselig jul eller ikke! Så lenge hun får pupp, kos og finger til å sutte på (søte Ida :hjerter: ), så kunne det ikke vært bedre for henne!

Håper det ordner seg for dere :kose:

Og du? Selvom man vil klare seg selv, er det ikke noe nederlag og be om hjelp! :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoff da.. det hørtes ikke bra ut. Er det en stor sum det er snakk om? Hun må nå ha skjønt at det kan ta tid å samle sammen pengene om det er snakk om mye. Iallefall nå før jul. Det synes jeg hørtes veldig egoistisk ut. Kan du ikke snakke med søstra di og si det som det er? Eller er hun av de som ikke forstår.. Håper det ordner seg for dere. Spesielt ettersom det er Idas første jul.

Nå synes jeg virkelig synd på dere..

Det er snakk om en 6-7000 kr, så det er litt penger å hoste opp på stående fot... Skal snakke med henne, hun bor i Australia så det er ikke bare bare å ringe henne... :ler: Hun er helt klart av den typen som ikke forstår, men jeg skal prøve likevel! Om ikke hun forstår, så vet jeg mamma kommer til å forstå... Mødre er greie sånn! ;) Takk for trøstende ord! :klem:

Åååå jeg vil også ha snøøø!

Her er det meldt regn tom søndag!

Hva skal man med fiender hvis man får rompetroill-venner??

Uff ja.. Kan IKKE være behagelig...

Ja hvordan er det med sex etterpå..har jeg lurt på..

er vel best å vente 4-6 uker etterpå, stemmer det?

Tror jeg hadde blitt stressa og redd det skulle revne der nede etter de evt syr..uh,.

Men, jeg G>LE>EDER meg til sex... neste år!

Så kjedlig med regn da! :tristbla: Det kommer nok snø der du bor etterhvert også skal du se! :)

Hehe, rompetroll-venner er fiender nok ja! :ler: Det finnes ikke behagelig, det skal jeg love deg!

Jeg har hørt at man kan ha sex når man føler for det etter fødsel, så lenge man bruker kondom pga infeksjonsfare mens man har renselsen enda. men så klart, har man sydd litt - så er ikke sex det første man tenker på... Jeg hadde i allefall veldig lyst til at stingene skulle forsvinne først... :sjenert: Gleder meg til skikkelig sex igjen jeg også, og ikke sånn "rolig-jeg-er-redd-det-er-vondt-sex"!

Uffameien da, Skrållan!

Leit at søstera di plutselig har finni ut at hun vil ha pengene sine tilbake så fort som mulig, og helst ...

...og særlig når hun bare skal "sløse" dem vekk. Hun burde da skjønne at man vanligvis trenger litt tid på seg for å betale tilbake lån! Hvertfall når det snart er jul og man har en liten baby som det har vært, og er endel utgifter med!

...mager trøst, men Ida merker heldigvis ikke noe til om det er en stusselig jul eller ikke! Så lenge hun får pupp, kos og finger til å sutte på (søte Ida ), så kunne det ikke vært bedre for henne!

Håper det ordner seg for dere

Og du? Selvom man vil klare seg selv, er det ikke noe nederlag og be om hjelp!

Takk for trøstende ord Burpen! :klem: Hun tenker nok ikke så langt, hun er av den typen som lever livet uten å tenke noe lenger enn nesa rekker...

Hehe, Ida tenker nok ikke over den stusselige julen, hun er nok strålende fornøyd med puppen og fingeren ja! :hoho: men det er nok litt kjipt om hun i fremtiden spør om hvordan hennes første jul var, og svaret er: Jo, nå skal du høre vesla. Den feiret vi i en kald sokkelleilighet i mørket med vassen ribbe og ingen gaver fordi tanta di slo seg vrang... :ler2:

Tror nok jeg må krype til korset og be mamsen min om litt økonomisk hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jammen denne dagen snart over også. I ettermiddag har vi tatt bilder av Ida, som vi skal bruke som julekort/takkekort. Det ble 2 vellykka bilder ut av nærmere 30, hun ville jo ikke sitte stille! :ler: Så nå gjenstår det å bestemme oss for hvilket av de to vi vil bruke.

Har prøvd å legge Ida tidligere i dag, vi badet henne og la henne i senga si før kl 21. Og hvordan tror dere det gikk? Jo det skal jeg si... hun ligger nå....

i fanget til sambo i sofaen og sutter finger! :hoho: Den jenta ville så absolutt ikke legge seg alene, selv om hun var god og mett! :) Jaja, bedre lykke i morgen håper jeg!

Heisann, nå begynner Prison Break... :sjenert: Jeg må nesten se det jeg, så kommer jeg innom dere i morgen tidlig istedet!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kjapt innom for å :hoppe: for at Ida ligger og sutter på en smokk nå!! :hoppe:

...og den stolte mor har så klart filmet begivenheten... :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så kos at du får filmet litt! :hjerte::hoppe:

:hoho:

Så søtt at hun sutter fingre ;)

Prison Break, det MÅ jeg også se. Vi laster det ned, ganske greitt - ser når det passer :)

Så kos med julekort! Jeg skal også lage det, kjapt og greitt på fotoknudsen tror jeg.

Kan jeg se.....?... :sjarmor:

GOD HELG! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kys_2:

:kyss:

Å så kos at du får filmet litt! :hjerte::hoppe:

:hoho:

Så søtt at hun sutter fingre ;)

Prison Break, det MÅ jeg også se. Vi laster det ned, ganske greitt - ser når det passer :)

Så kos med julekort! Jeg skal også lage det, kjapt og greitt på fotoknudsen tror jeg.

Kan jeg se.....?...  :sjarmor:

GOD HELG! :kose:

Det er kjempekos å filme henne, er så moro å ha senere! :hoppe: Vi kjøpte et filmkamera kun fordi Ida skulle komme, og da må vi jo bruke det! :ler:

Prison break er et must her på torsdagskveldene... Kunne jo så klart lastet ned det vi også, men jeg tror ikke vi hadde funnet tid til å se det da.. :sjenert: Er så lettvint å bare sette seg ned når det begynner! :ler2:

Vi tenkte å bruke fotoknudsen til julekortene vi også, helt til vi fikk reklame i posten i går fra elitefoto - de har 20 % rabatt på julekort i november! :hoppe: Og da blir de hakket billigere, så vi kommer til å bruke dem denne gangen. Jeg kan legge ut de to beste bildene av Ida etterpå, vi har enda ikke bestemt oss for hvilket vi skal bruke. Skal også redigere det litt i photoshop! :)

Gooood helg til deg også! :kys_2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt i går, så gikk det ikke så bra å legge henne i egen seng. Det endte opp med at hun sov hos oss igjen... Men i kveld skal vi prøve på nytt! Hun ligger i senga si nå, for at hun skal prøve å venne seg til at senga hennes skal brukes til å sove i. Hun er litt for glad til å sove på mamman og pappan sin... :sjenert: Det er kjempekos det altså, men i det lange løp så er det best om hun sover i senga si! :)

I natt våknet ikke Ida før halv 5 for å få mat! :sjarmor: Kjempedeilig å få så mange timers sammenhengende søvn!

Vi ble ganske overrasket da Ida plutselig tok smokken tidligere i dag! :ler: Hun klarte endelig å sutte på den aller første smukken vi kjøpte til henne, en helt vanlig en fra Nuby. Hun stresset litt innimellom da, og mistet den. Men etter å ha fått hylt litt, så tok hun smokken igjen. Flinke jenta vår! :hjerte:

I dag har vi ingen store planer. Sambo må skrive på en oppgave, og jeg og Ida skal vel bare slappe av her hjemme. Vi må en tur på matbutikken da, er helt tom for mat... Også vil jeg ha brus... :sjenert::ler:

Fikk så enomt lyst til å dra på City Syd i dag... :overrasket: Jeg bruker egentlig aldri å dra dit, for det er så langt hjemmefra. Og siden jeg ikke har førerkortet er det ikke bare bare å komme seg dit. Sambo nekter å bli med - han er skikkelig allergisk mot kjøpesentre og butikker generelt... :ler2: Har egentlig ikke råd til å dra på shopping uansett, så jeg holder meg nok hjemme! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok litt kjipt om hun i fremtiden spør om hvordan hennes første jul var, og svaret er: Jo, nå skal du høre vesla. Den feiret vi i en kald sokkelleilighet i mørket med vassen ribbe og ingen gaver fordi tanta di slo seg vrang... :ler2:

:ler: du får jo hvertfall sagt det da! :kose:

Bare kjapt innom for å :hoppe: for at Ida ligger og sutter på en smokk nå!! :hoppe:

Flinke Ida! :hoppe:

Sambo nekter å bli med - han er skikkelig allergisk mot kjøpesentre og butikker generelt... :ler2:

Har vi samme samboer!? :overrasket: Min er også skikkelig allergisk! Faktisk sånn at man skulle tro han kunne av det...

Kjempefine bilder av søte Ida! Kan tenkte meg det blir fine julekort!

God helg til alle i Skrållan-heimen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia
Hehe, Ida tenker nok ikke over den stusselige julen, hun er nok strålende fornøyd med puppen og fingeren ja! :hoho: men det er nok litt kjipt om hun i fremtiden spør om hvordan hennes første jul var, og svaret er: Jo, nå skal du høre vesla. Den feiret vi i en kald sokkelleilighet i mørket med vassen ribbe og ingen gaver fordi tanta di slo seg vrang... :ler2:

:ler: Flira godt når jeg leste det der. litt trist er det, men veldig komisk skrevet ;)

Samboern min er også ALLERGISK mot kjøpesenter. Han hater det! Jeg derimor liker det veldig godt.. når jeg har penger.

Fine bilder av lille Ida :hjerter:

Ha en fin helg :klem:

Endret av marthepia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:  du får jo hvertfall sagt det da! :kose:

Flinke Ida! :hoppe:

Har vi samme samboer!?  :overrasket:  Min er også skikkelig allergisk! Faktisk sånn at man skulle tro han kunne av det...

Kjempefine bilder av søte Ida! Kan tenkte meg det blir fine julekort!

God helg til alle i Skrållan-heimen!

Hehe, godt å lese at det er flere med allergisk samboer! :ler: Noen ganger skulle man tro de rett og slett dødde av litt shopping ja... Du skulle sett min sambo en lørdag jeg fikk narret han med i sentrum... det var kjempemye folk der pga salg i butikkene, og han holdt på å friket ut! :sjarmor::ler:

God lørdag til deg, Burpelita og sambo! :klem:

:ler:  Flira godt når jeg leste det der. litt trist er det, men veldig komisk skrevet ;)

Samboern min er også ALLERGISK mot kjøpesenter. Han hater det! Jeg derimor liker det veldig godt.. når jeg har penger.

Fine bilder av lille Ida :hjerter:

Ha en fin helg :klem:

Har du også allergisk sambo?! Virker som om dette er noe kvinner over hele landet sliter med! :ler2: Jeg elsker å gå på kjøpesenter også, om det så bare er for å titte... Men det er alt for sjelden jeg gjør det, av en eller annen grunn. Kanskje fordi det er litt kjedlig å gå alene...

Ha en super helg du også! :klem:

-----------------------

Nå prøver Ida å supe ut melk/gulp fra gulpekluten sin, så jeg må nesten ta fram puppen så hun får litt ferskere vare! :ler: Kommer sterkere tilbake etterpå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Gi tuppa puppen du tror jeg :ler: Stakkar :ler:

Det som er så rart når man ikke har penger og skal på kjøpesenter så finner en masse en har lyst på,men når en først har penger finner en ikke noe. Slik er det i hvert fall for meg :sjenert: Grådig når jeghar først har penger til å bruke rpå meg selv tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå prøver Ida å supe ut melk/gulp fra gulpekluten sin, så jeg må nesten ta fram puppen så hun får litt ferskere vare! :ler: Kommer sterkere tilbake etterpå! :)

:overrasket: Høres hvertfall ut som at det er næringsvett i jenta deres, og at hun ikke kommer til å sulte ved brødboksen riktig ennå! :ler::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi tuppa puppen du tror jeg :ler: Stakkar :ler:

Det som er så rart når man ikke har penger og skal på kjøpesenter så finner en masse en har lyst på,men når en først har penger finner en ikke noe. Slik er det i hvert fall for meg :sjenert: Grådig når jeghar først har penger til å bruke rpå meg selv tror jeg..

Hun ble ganske fornøyd da hun fikk puppen gitt! :ler:

Jeg finner aldri noe når jeg har penger jeg heller... Det er skikkelig dårlig gjort av butikkene å ha dårlig utvalg når jeg har penger synes jeg! :ler: Har blitt litt kjedlig å handle klær til meg selv også, når det er så mye fint i Ida sin størrelse... :sjenert: Nå er jo jeg i et sånn stadie, sånn vektmessig sett, at jeg skulle gjerne hatt en bukse som passer meg nå, men jeg vil ikke bruke penger på det siden jeg vet den vil bli for stor om en måned eller to. Er ikke så lett dette gitt... :klem:

:overrasket:  Høres hvertfall ut som at det er næringsvett i jenta deres, og at hun ikke kommer til å sulte ved brødboksen riktig ennå! :ler:  :hoho:

Næringsvett ja! Skikkelig glupsk er hun! :ler2: Lurer på hvem hun har arvet det fra, det er ikke meg! Skal bli spennende å veie henne neste uke på 6-ukers kontrollen hennes, vi har ikke veid henne siden fødselen! Vil tro hun har gått opp endel! :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en sånn dag da ikke alt har gått etter planen... :ler: Den begynte bra, vi våknet uthvilte ca kl 9 og koste oss i senga en times tid før vi sto opp. Solen skinte, snøen var borte, og jeg hadde veldig lyst til å trille en laaaaang tur med Ida. Så jeg begynte å gjøre i stand til det; hun måtte få litt mat før vi dro, og ny bleie. Men så begynte det å gå skeis... Hun sovnet mens hun spiste, og var klin umulig å vekke. Og hun måtte ha mer mat før vi dro, ellers hadde hun våknet under turen å vært kjempesulten. Så da måtte jeg bare vente til hun våknet av seg selv da... Og klokken gikk... Fikk gjort litt husarbeid mens jeg ventet da! :ler2: Prøvde også en av mine gamle dongeribukser igjen, og den passet! :hoppe: Fikk litt usjarmerende dansehandtak av den, men med en lang genser over så er det ingen som ser det! Så nå har jeg 3 bukser som passer! :sjarmor:

Så våknet omsider Ida, og hun skulle få litt mer mat. Og tror dere ikke hun sovnet igjen?! Skulle tro jeg har sovemedisin i puppene vettu! Men nå var jeg lei av å vente, så jeg bare la henne på stellebordet og skulle bytte bleie likevel. Og for en jobb... Først så gulpet hun masse, så tisset hun en skvett da bleien kom av. Jeg ordnet opp etter det sølet, og skulle til å skifte videre. Og da tisset OG bæsjet ut samtidig ut over hele stellebordet! :overrasket: Som om ikke det var nok, så gulpet hun masse igjen! Da begynte jeg å lure på om vesla motarbeidet mamman sin, at det ikke var meningen at vi skulle komme oss på tur i dag... :ler: Men ca 2 timer senere enn planlagt var vi påkledd og klar! :) Det jeg ikke visste da, var at det var så sykt glatt på veiene at vi ikke kom oss noe sted! jeg var ved godt mot, og begynte å gå - men måtte gi opp ca 20 meter borti veien her! :legrine: da måtte jeg bare snu, og be sambo om å kjøre oss til butikken istedet! (vi skulle egentlig bare ha brød på sjappa, men endte opp med varer for nesten 500 kr.... :sjenert:)

Resten av dagen har vært brukt i sofaen, har kost med Ida, matet henne ganske mye, sett på tv... Sambo disket opp med sin hjemmelagde pizza, så vi har kost oss skikkelig! :)

I morgen er det farsdag! sambo sin aller første sådan! :) Skal ikke feire så stort, han har allerede fått en Batman film han hadde lyst på. Regner med vi tar opp litt sjokoladekake fra fryseren og koser oss med i morgen, også kanskje har vil ha frokost på sengen. Han er egentlig ikke så glad i frokost før kl 14, så vi får se! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt sove :hjerte: altså! ;)

Kooooose dere på hans første farsdag! Stas det! :klem:

Ja rart det med å aldri finne noe når man har penger!

Jeg finner såååååååmye når jeg ikke har et øre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt sove :hjerte: altså! ;)

Kooooose dere på hans første farsdag! Stas det!  :klem:

Ja rart det med å aldri finne noe når man har penger!

Jeg finner såååååååmye når jeg ikke har et øre!

Hun har et veldig godt sovehjerte, bare hun bestemmer seg for å sove så... ;)

Ble ikke noe feiring av farsdag her i huset, mer om det senere...

Veeeeldig rart at man aldri finner noe når man har penger! Jeg er da ekspert på å finne masse til meg selv når jeg handler julegaver jeg... :sjenert::ler:

Innom for en oppdatering og en :klem:

Kommer sterkere tilbake snart...

:kys_2:

:kyss:

--------------------------------------------

Må skynde meg å oppdatere litt før Ida våkner. Hun har enda ikke stått opp i dag.... :overrasket: Snakk om å være b-menneske! :ler2: Hun våkner sikkert nå da, siden jeg sitter her.

Ble ikke noe feiring av farsdag i går nei. Sambo satt hele dagen med en skoleoppgave, og da han endelig ble ferdig med den så hoppet han i dusjen og dro til en kamerat... Så jeg og Ida var alene store deler av gårdagen, selv om sambo var hjemme... Vi storkoste oss vi jentene da, men jeg kjente godt at jeg var sliten på kvelden. Ida er jo sånn at hun helst skal være i fanget eller i armene våre hele tiden, og det blir slitsomt når man bare er 1 forelder. Får skikkelig vondt i ryggen og skuldrene av det, lurer nesten på om det er senebetennelse jeg har fått i skuldrene. Men men... vi så masse på tv vi da, for da slapp jeg å røre så mye på meg! :rodme: Fikk med meg Fornemmelse for mord på tvnorge, synes de synske traff på ganske bra i forhold til hva som hadde skjedd! :overrasket:

Sambo sto opp tidlig og dro på skolen i dag, så jeg og Ida er alene nå også. Hun ligger jo som sagt og sover enda, så jeg har fått gjort unna litt i huset. Har fått spist frokost (er avhengig av frokost med en gang jeg står opp, og det er ikke alltid jeg får til når jeg er alene med Ida), lagt sammen klær og satt på en maskin med 40-vask. Tenkte å støvsuge, men jeg vet ikke om jeg orker... Ryggen er ikke helt god i dag heller, så kanskje sambo må gjøre det når han kommer hjem. Har skikkelig lyst til å trille tur i dag også, men det er fremdeles sykt glatt der ute. Så på nettet at det skal bli nærmere 10 grader senere i uka, så jeg får trille laaaang tur da! :sjarmor:

I morgen skal vi til hjemstedet igjen. Skal på 6-ukers kontroll med meg selv, og vi benytter samtidig sjansen til å besøke venner og familie. Har bestilt shopping med bestevenninna mi også! :Hehe: Tanta mi kommer også for å hilse på, hun har enda ikke sett Ida - og gleder seg masse! :) Vi skal ligge over hos mamma og pappa igjen, og håper på mer søvn denne gangen! :ler: Tror det kanskje er best vi har vesla inne hos oss, mamma og pappa skal jo opp på jobb tidlig dagen etter.

Nå håper jeg virkelig Ida vil våkne snart... :sjenert: Sitter her med to rimelig sprengte pupper som gjerne vil tømmes... :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun er sånn baby som må bæres på hele tiden så kan du jo prøve sjal eller slynge. Da ligger hun tett inntill deg, du har begge hendene frie og du sparer rygg og skuldere.

Grooo her inne skryter i allefall veldig mye av det!

(samt at flere andre brukere også har det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...