Gå til innhold

Mine travle dager

Skrållan

Anbefalte innlegg

:ler: Ida høres skjønn ut! :hjerte:

Det blir rart at tiden skal fyke forbi etter snuppa kommer.

Nå er jeg vant med rolige, avslappende og nesten litt kjedelige dager ;)

Herlig å være mamma ja, kan jeg tenke meg!!

Er så glad i snuppa allerede! :hjerter:

Så rart å ikke vite hvordan hun ser ut, eller hvordan hun er :)

ha en fiiiin dag med ida og sambo! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler:  Ida høres skjønn ut! :hjerte:

Det blir rart at tiden skal fyke forbi etter snuppa kommer.

Nå er jeg vant med rolige, avslappende og nesten litt kjedelige dager ;)

Herlig å være mamma ja, kan jeg tenke meg!!

Er så glad i snuppa allerede! :hjerter:

Så rart å ikke vite hvordan hun ser ut, eller hvordan hun er :)

ha en fiiiin dag med ida og sambo! :kose:

Ida ER skjønn! :hjerte::ler:

Var litt av en overgang her også da hun kom, jeg hadde jo hatt permisjon i 3 uker (og før den tid gadd jeg bare ikke å dra på skolen, så jeg har på en måte hatt fri helt siden mai/juni...) og har dermed hatt skikkelige rolige dager der jeg ikke gjorde noe fornuftig! :ler: Og BOM; der kom vesla - og jeg har nesten ikke tid til å gå på do engang! :Hehe: men moro er det! man blir jo så hodestups forelska i de små! :hjerter:

Blir nok spennende å se hvordan jenta di er, vi oppdaget at Ida egentlig har ganske lik væremåte som hun hadde i magen! Hun hikker mye, er våken stort sett hele døgnet og digger å koses med! :ler2:

Takk for det, skal nyyyyte dagen sammen med familien min! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sover endelig Ida. Hun lider av et sterkt jeg-vil-ikke-legge-meg-syndrom noen dager, så det er godt når hun endelig blunder. Da får jeg endelig gått på do! :Hehe: (men jeg skal ikke ta jubeldansen for tidlig, for da våkner hun bare igjen!)

Sambo har enda ikke kommet hjem... så lenge det møtet varte i dag da... :klø:

I går gjorde vi absolutt ingenting, jeg var ikke helt i form. Hadde en dundrende hodepine, og det har jeg forsåvidt også i dag. Men i dag har jeg tatt paracet, så jeg kjenner ikke noe mer til den! :) Lå bare på sofaen i går, og syntes synd på meg selv... :sjenert::ler:

I dag har jeg heller ikke fått gjort stort, har nettopp satt på min andre klesvask for dagen da. Også har jeg vasket kopper (les: satt på oppvaskmaskinen...) Når sambo kommer hjem skal jeg støvsuge da, mens han ser etter Ida. Må en tur på matbutikken i dag også, finnes ikke mat i huset. Det passer litt dårlig, for jeg er ekstremt godtesjuk i dag... :sjenert:

Fikk bestilt meg time til 6-ukerskontroll i dag da! :) Den er i neste uke, og det skal bli godt å få bekreftet at kroppen er i orden igjen etter fødselen. Jeg håper i allefall den er det... :ler: Og da kan jeg begynne å trene igjen!! :hoppe:

Hehe, nå våknet Ida (allerede...) med gulp over hele seg og ligger der med verdens vakreste smil og slipper en fis! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

:ler: Du skal se det er arti når de selv skjønner at det kom en lyd ut fra rompa!Vi spør Emma når hun fiser om hva rompa sa. Hun tar tunga ut og lager fiselyden :legrine:

Det er en stor overgang når ei lita ei kommer og tar masse tid. Men det er jo så verdt det :hjerter: Kan nesten ikke tenke med større kjærlighet enn mammakjærlighet eller pappakjærlighet :)

Sydde du etter fødsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Du skal se det er arti når de selv skjønner at det kom en lyd ut fra rompa!Vi spør Emma når hun fiser om hva rompa sa. Hun tar tunga ut og lager fiselyden :legrine:

Det er en stor overgang når ei lita ei kommer og tar masse tid. Men det er jo så verdt det :hjerter: Kan nesten ikke tenke med større kjærlighet enn mammakjærlighet eller pappakjærlighet :)

Sydde du etter fødsel?

:ler: Så søt Emma er! :hjerter: Gleder meg masse til Ida blir litt eldre, og det går an å snakke mer med henne! :)

Det er helt klart verd det! :hjerte: Jeg går rundt og er kjempetrett og utslitt til tider, men med en gang Ida titter på meg og smiler er det såååå verd det! :Nikke: Mamma/pappakjærligheten er nok den største kjærligheten som finnes ja! :)

Jeg sydde litt etter fødsel ja. Fikk 2 overflatiske sting på hver side av kjønnsleppene, altså 4 tilsammen. Fikk et skrubbsår ved urinrøret også, som ikke ble sydd, selv om det var det vondeste såret... Overhørte JM som snakket med en av legene mens hun sydde meg, og de var skikkelig overrasket over at jeg ikke revnet i mellomkjøttet (er visst vanlig ved vakuum-fødsler). Kan nok takke den fødselsforbredende oljen fra Weleda for at jeg ikke revnet der! :)

-----------------------------------------

Mett... trøtt... vondt i ryggen... :ler:

Jeg og Ida bet i det sure eplet og tok oss en trilletur i høststormen tidligere i ettermiddag. Det blåste ganske bra, men vi klarte å gå i ca 30 min før jeg holdt på å fryse ræva av meg... :sjenert: Ida sov i vogna si ute i ytterligere 30 min før hun ville ha mat igjen. Jeg og sambo spiste deilig dolmio-middag etterpå, og nå er jeg så mett! :) Også er jeg så trøtt... :Gjesp: Lurer på om jeg skal få med meg Ida på en middagslur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er nye bilder av Ida! :)

(ikke så god kvalitet på de siden de er tatt med mobilkamera, det vanlige kameraet vårt er ødelagt! :frustrert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marthepia

Nemmen så søt hun er! :hjerter_rundt:

La også merke til de fine neglene dine! Er de ekte?

Blir dette litt privat så si ifra ;) Har dere hatt sex etter fødsel? Hvordan var det isåfall? Altså, da mener jeg om det var vondt o.l. Husker jeg grudde meg veldig til å ha sex. Sydde en god del selv. Vet ikke hvor mye (spurt aldri, de sa ikke noe), men jeg lå der ei stund. Tror vi hadde sex 2-3 mnd etter fødsel om jeg ikke tar helt feil nå?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nå våknet Ida (allerede...) med gulp over hele seg og ligger der med verdens vakreste smil og slipper en fis! :hjerter_rundt:

:hoho:

Åååå... jeg tror jeg kommer til å sitte å se på snuppa mi i mange timer i strekk når hun er her,...

:hjerter_rundt:

Så søt tulle!! :legrine:

Sutter på fingeren altså, spesielt! ;)

Høres så herlig ut med permsjon! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei nydelig tulle du har!

Tænk ju! :)

Nemmen så søt hun er!

La også merke til de fine neglene dine! Er de ekte?

Blir dette litt privat så si ifra  Har dere hatt sex etter fødsel? Hvordan var det isåfall? Altså, da mener jeg om det var vondt o.l. Husker jeg grudde meg veldig til å ha sex. Sydde en god del selv. Vet ikke hvor mye (spurt aldri, de sa ikke noe), men jeg lå der ei stund. Tror vi hadde sex 2-3 mnd etter fødsel om jeg ikke tar helt feil nå?

Hehe, du legger jo merke til alt da... :ler: Neglene mine er ekte vare ja! Koselig at du synes de er fine, jeg gjør nemlig ikke noe med dem... :sjenert: Har ikke tid til annet enn å klippe dem en gang i mnd'en! :ler:

Neida, jeg svarer på alt! :) Ikke noe blir for privat for denne jenta... vel, nesten da... :) Vi har prøvd å hatt sex ja. Vi prøvde første gang 4 uker etter fødsel= AU. Andre gang et par dager etter det=AUAUAU, tror jeg var litt anspent da siden det gjorde så vondt forrige gang. Også prøvde vi igjen i dag (:sjarmor:), og da var det au. Så det blir vel bedre etterhvert, men det er langt i fra som før.. Synes det svir jeg... Også kjennes det ut som om det er mye rart i veien inni der... Vanskelig å beskrive! :ler:

Åååå... jeg tror jeg kommer til å sitte å se på snuppa mi i mange timer i strekk når hun er her,...

Så søt tulle!!

Sutter på fingeren altså, spesielt!

Høres så herlig ut med permsjon!

Jeg sitter ofte og bare titter på Ida jeg... :ler2: Hun har jo så mange grimaser og lyder når hun sover, og de er jo så søte! :hjerter: Det har faktisk hendt at jeg og sambo bare har hengt over senga hennes og sett på henne leeeenge etter hun har lagt seg... :sjenert: Gled deg! :)

Er en smule spesielt at hun sutter på fingeren ja, men hun er jo så gooood at det får hun lov til! :hjerter_rundt:

Permisjon er kjempedigg! Spesielt for meg, for jeg var passe lei av skolen da jeg gikk ut i permisjonen. Nesten så jeg får lyst til å være hjemmeværende mor etter permisjonen, men jeg innser jo at det blir vanskelig... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag SKAL jeg støvsuge. Jeg skal, skal, skal... :ler: Det er dagens store plan! :) Skal dra med sambo og Ida på trilletur også, om været holder seg bra. Gidder ikke å gå i regn fra alle retninger og sterk vind!

I går kveld var Ida så kosete, og hun ville absolutt ta en sovestund oppå brystet mitt mens hun suttet på fingeren! :ler2::hjerter: Det fikk hun lov til, og det var så godt og ha en sovende varm bylt på seg at jeg sovnet jeg også... Herlig!

Ellers var det jo Grey's anatomy i går, og det måtte jeg jo se... :sjenert: Tok med meg vesla i senga etterpå, ga henne kveldspuppen og sovnet som en stein. Jeg altså! :ler2: Ida holdt sambo våken en times tid til etterpå, før de sovnet de også. I natt ville Ida ha bare en ammingstund, og den hadde vi i 3-tiden. Skikkelig uvant at hun sov helt til 9 igjen før hun ville ha mat... jeg våknet jo både kl 6, 7 og 8, og lurte på når ungen skulle ha mat! :ler2: Puppene var skikkelig sprengte da hun omsider ble sulten, men da ville hun jammen meg bare ha 1 pupp før hun sovnet igjen, og var umulig å vekke. Rare gode babyen min... vår.... :ler:

Ja, i dag skal jeg altså støvsuge og trille tur. Må vel innom postkassen snart også, håper på noe mer spennende enn reklame. Ellers har jeg ingen store planer, skulle egentlig ta med meg Ida på en liten shoppingrunde i dag, men det er så kjedlig å dra alene... Så jeg skal høre om noen venninner vil være med senere i uka i stedet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi oppdaget at Ida egentlig har ganske lik væremåte som hun hadde i magen! Hun hikker mye, er våken stort sett hele døgnet og digger å koses med! :ler2:

Så moro! Håper Burpelita også blir sånn som hun er i magen,- passe masse våken! :hjerte:

Da får jeg endelig gått på do! :Hehe:

Så heldig du er som fikk gått på do :ler: Skjønner jeg må lære og sette pris på de små ting fram til snuppa kommer...

Herlige Ida! Kan tenke meg hun smilte fornøyd etter å ha blitt litt gulp og luft :hjerter::ler:

Her er nye bilder av Ida! :)

NYDELIG!! ::Nikke:

...og så fine negler du har!!

Permisjon er kjempedigg! Spesielt for meg, for jeg var passe lei av skolen da jeg gikk ut i permisjonen. Nesten så jeg får lyst til å være hjemmeværende mor etter permisjonen, men jeg innser jo at det blir vanskelig... ;)

Jeg har også lyst på permisjon, og enda mer lyst til å bare alltid være hjemme! Føde, lage mat, vaske klær og skifte bleier om hverandre :ler:

Håper dere koser dere idag!

Hvordan går det forresten med rompetrollene?

:kys_2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro! Håper Burpelita også blir sånn som hun er i magen,- passe masse våken! :hjerte:

Så heldig du er som fikk gått på do :ler: Skjønner jeg må lære og sette pris på de små ting fram til snuppa kommer...

Herlige Ida! Kan tenke meg hun smilte fornøyd etter å ha blitt litt gulp og luft :hjerter::ler:

NYDELIG!! ::Nikke:

...og så fine negler du har!!

Jeg har også lyst på permisjon, og enda mer lyst til å bare alltid være hjemme! Føde, lage mat, vaske klær og skifte bleier om hverandre :ler:

Håper dere koser dere idag!

Hvordan går det forresten med rompetrollene?

Du må lære og sette pris på de små ting her i livet ja, en dag var klokka halv 4 på ettermiddagen før jeg kom meg på dagens første do-tur! :overrasket: Man havner litt i andre rekke når man har en liten en i hus! Du må også huske å spise når du kan, har ofte hendt at jeg ikke husker at jeg må ha mat også... :sjenert:

Ida var nok storfornøyd etter å ha sluppet ut litt gulp og luft ja! :ler: Hun blir ofte i så godt humør etter å ha gulpet! :ler2:

Tusen takk for Ida-og negleskryt! :kyss:

En tilværelse bestående av føding, matlaging, klesvasking og bleieskifting hadde vært toppen! :ler: Men man blir vel lei av det også, etter x antall år... :) Sikkert greit å ha en utdannelse å falle tilbake på, om man blir lei av hjemmetilværelsen! ;)

Vi har storkost oss i dag, hva med deg?

PS: Rumpetrollene er borte! :hoppe: De måtte pakke kofferten og dra sin kos da jeg begynte med en rumpetroll-krem! :sjarmor: De vil ikke bli savnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har støvsugd i dag! :hoppe::ler: Vasket også litt på badet, så i dag har jeg fått gjort mye føler jeg! :) Ble ikke noen trilletur da, været var ikke så innbydende til det... Håper det blir bedre i morgen! :)

Ellers har dagen bare flydd avgårde igjen, som vanlig... Har brukt dagen til å kose, puppe (blir den ungen aldri mett? :ler:), sett litt på tv... Jeg og Ida hadde kose-sovestund på sofaen i dag også, hun på brystet mitt med fingeren i munnen, og jeg helt i ørska under! :hjerter: Skikkelig koselig! Tror jeg sov en times tid i dag jeg, og hun enda lenger! :) Nå ligger hun ved siden av meg i sofaen og sover igjen. Hun var så artig litt tidligere i kveld, hun gulpa masse og smilte som en sol mens hun prata masse til oss! Vi fikk endelig filmet henne mens hun smilte også! :hoppe:

Lurer på om vi skal prøve å innføre en leggerutine på henne i løpet av uka. Sånn som det er nå, så legger vi henne samtidig med oss siden hun ikke vil sove noe tidligere enn det uansett. Men de siste dagene har hun blitt mer og mer trøtt på kveldene, og en smule grinete før vi legger oss. Jeg og Ida bruker å hoppe til køys i halv 11-11 tiden, hun får kveldens siste pupp før vi sovner. Så jeg lurer på å kanskje legge henne en halvtime tidligere, bare for å se hvordan det går. Og så eventuelt legge henne enda en halvtime tidligere om hun sovner fint. Hadde i allefall vært greit med litt "voksentid" på kveldstid, bare meg og sambo... Være litt kjærester også! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink husmor! ;)

:ler: Oi skummelt hvis min blir lik som i magen, for hun er KONSTANT våken og sparker villt hele tiden!

Godt du ble kvitt rompetroll! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Synes du er flink jeg :)

Går det virkelig an å ha så fine naturlige negler? Jeg må streve og file for å få de fine jeg så brekker de med en gang :sur: Misunnelig ja :ler:

Jeg var også veldig anspent da vi skulle ha sex for første gang. Som jeg husker var jeg egentlig ikke særlig villig til å gjennomføre det, men det ble nå slik. Det var litt trangt synes jeg etter stingene. Synes jeg kjenner enda at det er litt trangere der jeg har sydd når vi har sex. Som forresten ikke så ofte for tia.. :sjenert: Vi bruker nå glidekrem! Vi må det for jeg blir rett og slett ikke våt nok. Nå som jeg er gravid har jeg ikke den store sexlysten så jeg gidder ikke ta initiativ, til sambos store forargelse..

Ligger Ida nå mye på gulvet og kose seg? Eller er hun en av de som ikke er så veldig villig til å ligg epå gulvet alene? Emma hadde en slik periode husker jeg. Holder hun hodet sitt selv enda? Eller er det tidlig enda det?

Endret av marthepia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Flink husmor! ;)

:ler:  Oi skummelt hvis min blir lik som i magen, for hun er KONSTANT våken og sparker villt hele tiden!

Godt du ble kvitt rompetroll!  :hoho:

:ler: Vi får håpe vesla di sover litt innimellom når hun kommer ut, ellers blir du utslitt! :)

De rumpetrolla er det godt å bli kvitt ja, de var ikke så gode å ha... men sånn går det når man presser hardt under fødselen, da får man ofte noen "venner" med på kjøpet! ;)

Synes du er flink jeg :)

Går det virkelig an å ha så fine naturlige negler? Jeg må streve og file for å få de fine jeg så brekker de med en gang :sur: Misunnelig ja :ler:

Jeg var også veldig anspent da vi skulle ha sex for første gang. Som jeg husker var jeg egentlig ikke særlig villig til å gjennomføre det, men det ble nå slik. Det var litt trangt synes jeg etter stingene. Synes jeg kjenner enda at det er litt trangere der jeg har sydd når vi har sex. Som forresten ikke så ofte for tia.. :sjenert:  Vi bruker nå glidekrem! Vi må det for jeg blir rett og slett ikke våt nok. Nå som jeg er gravid har jeg ikke den store sexlysten så jeg gidder ikke ta initiativ, til sambos store forargelse..

Ligger Ida nå mye på gulvet og kose seg? Eller er hun en av de som ikke er så veldig villig til å ligg epå gulvet alene? Emma hadde en slik periode husker jeg. Holder hun hodet sitt selv enda? Eller er det tidlig enda det?

Jeg har bestandig hatt sånne fine negler uten å gjøre noe med de, tror jeg er heldig fra naturens side! :) Mine er så innmari harde, så de knekker nesten aldri! Det er jeg fornøyd med da! :ler:

Vi bruker glidekrem vi også. Tør ikke tenke på hvor vondt det hadde vært uten! :overrasket: Håper jeg ikke kjenner så mye til trangheten etter stingene i fremtiden, men det er sikkert en ting man bare må bli vant til. Og det hjelper sikker masse at jeg ikke er stiv som en stokk der jeg ligger, og bare ligger og kjenner etter om det gjør vondt... :sjenert: Skjønner godt du ikke har den helt store sexlysta mens du er gravid, kroppen går jo gjennom mange forandringer, og sex er vel det siste man har lyst på enkelte dager... Selv var jeg litt både og, noen dager hadde jeg kjempelyst, og andre dager gidda jeg ikke tanken på sex engang... Sambo klaget ikke da, heldigvis! :)

Ida er ikke så veldig glad i å ligge på gulvet, for der blir hun alene! :ler: Men hun trives godt i sofaen, og der kan hun ligge lenge og bare kose seg. Håper hun blir mer glad i gulvet etterhvert, kanskje hun synes det er så stort og åpent der? Ida er knallsterk i nakken sin hun! Holdt faktisk hodet sitt ganske bra allerede rett etter fødselen! Nå kan hun holde det selv i maaaange minutter og bare titte rundt seg! Helsesøstra kommenterte det da hun var her på hjemmebesøk, at jenta vår var veldig sterk i nakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snør det her igjen! Vet ikke om jeg skal :hoppe: av glede eller :grine:... Håper den holder seg nå da, og ikke blir til slaps og is!

I dag er jeg kjempedeppa... Vi lånte penger av søstra mi i sommer, og nå må hun ha tilbake alle pengene fortest mulig (hun skal på shopping og fylletur til Madrid...). Det fører da til at vi bli å ligge kraftig i minus etter å ha betalt husleie, billån og andre faste utgifter! :frustrert: Resultatet av det blir da at vi ikke har råd til julegaver og heller ikke navnefest til Ida. Vi har faktisk ikke råd til mat engang. Av og til blir jeg så innmari sinna på søstra mi, hun er så innmari egoistisk! (greit, hun har en psykisk sykdom som gjør henne ego, men likevel da!!) Vi må vel enten ta opp lån eller godsnakke med mamma, men det er så flaut å be mamma om penger... Vi skal jo klare oss selv! :sur: Har jo sendt inn søknad om fødselsstipend til Lånekassen, men jeg regner med de er såpass trege at jeg ikke får de pengene med det første. Akk, jg håper det ordner seg - ellers blir det ikke noe jul på oss.. Og det er jo Idas første jul! :grine:

Skal gå og hente posten jeg nå, håper det ikke ligger noen regninger der, for det har vi værtfall ikke råd til... :sjenert:

Skikkelig deppe-innlegg dette, men jeg finnes ikke i godt humør i dag! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Hoff da.. det hørtes ikke bra ut. Er det en stor sum det er snakk om? Hun må nå ha skjønt at det kan ta tid å samle sammen pengene om det er snakk om mye. Iallefall nå før jul. Det synes jeg hørtes veldig egoistisk ut. Kan du ikke snakke med søstra di og si det som det er? Eller er hun av de som ikke forstår.. Håper det ordner seg for dere. Spesielt ettersom det er Idas første jul. :klem:

Nå synes jeg virkelig synd på dere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå jeg vil også ha snøøø! :hoppe:

Her er det meldt regn tom søndag! :grine:

Hva skal man med fiender hvis man får rompetroill-venner?? :hoho:

Uff ja.. Kan IKKE være behagelig... :sjenert:

Ja hvordan er det med sex etterpå..har jeg lurt på..

er vel best å vente 4-6 uker etterpå, stemmer det?

Tror jeg hadde blitt stressa og redd det skulle revne der nede etter de evt syr..uh,.

Men, jeg G>LE>EDER meg til sex... neste år! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...