Gå til innhold

Mine travle dager

Skrållan

Anbefalte innlegg

I dag har vi storkost oss hjemme! :) Ida har sovet litt på dagtid, noe som har vært totalt uvant de siste dagene! Så sambo og jeg har hatt tid til å kose oss og slappe av og gjøre absolutt ingenting! :ler: Jeg har lest litt blader og sett på tv, lenge siden jeg har hatt tid til det nå... Nå ligger snuppa mellom oss i sofaen og titter rundt seg, hikker og gulper! :ler::hjerter: Jeg sitter her og ser på Bonderomantikk, synes det er litt koslig jeg! :sjenert: Skal stelle og legge Ida når det er ferdig, så kanskje jeg får med meg greys anatomy i dag også! :)

I morgen skal vi på langtur, vi skal til hjemstedet siden sambo skal på røntgen på sykehuset der. Det blir spennende, vi har ikke vært borte med snuppa enda - bare på butikken og sånne småturer. Heldigvis har vi jo begge foreldrene våre der, så vi kan dra på besøk hos dem om Ida slår seg helt vrang! :ler2: Men regner med det får helt fint, det er sikkert mor som blir mest klar av turen!

Skal prøve å rekke innom dagbøkene deres i kveld, i morgen kommer jeg nok ikke innom KG før på kveldstid!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

marthepia: Søte Ida ja! :hjerter: Søte Emma også, jeg så bildet av henne i dagboka di! Helskjønn! :hjerter: Magen ja, den har gått ganske bra tilbake nå! :) Tok nettopp magebilde av den, skal legge det ut i løpet av dagen. Har fremdeles 8 kg å gå ned da, men de vises ikke så godt! :ler: Tror ikke jeg hadde så mye flesk på kroppen før graviditeten jeg... Men de siste kg'ene forsvinner sikkert når jeg begynner å trene igjen!

Cr@sh: Det er helt i orden, jeg orket jo ikke engang å besøke dagbøkene deres i går... :sjenert::klem:

Burpen: :klem::kose: og :kyss: tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig kommet meg på KG igjen! I går var litt av en dag, det startet med at Ida bestemte at det var morgen kl 4 på natta (:overrasket:), så jeg var rimelig trett i hele går! Vi skulle jo til hjemstedet siden sambo skulle på røntgen, og det gikk ganske bra. Ida sov i bilen på vei dit, flinke jenta vår! :hjerte: Sambo satte av meg og Ida hos mamma og pappa mens han var på sykehuset, og vesla sjarmerte jo så klart hele gjengen! :ler: Hun var lys våken mens vi var der, og mormor fikk til og med bytte 2 bæsjebleier! :ler2: Etterpå dro vi på kjøpesentret, og jeg fikk shoppe litt! :sjarmor: Endte opp med en ytterjakke fra Norheim - nå er jeg klar for høsttrilleturer! Kjøpte også en svart bukse på Vero moda, og en grå cardigan. Også amme-bh, og 2 nye bodyer til Ida. Godt fornøyd! :) Så dro vi opp til svigers, de holder på å pusse opp kjøkkenet, og det blir kjempelekkert! Spiste middag hos dem før vi dro til et vennepar, der også et annet vennepar var. Kjempekos å treffe dem, har ikke sett dem før lenge før Ida kom. Deres lille datter på 10 mnd var der også, hun har blitt så flink til å gå! :) Det ble ganske sent før vi kjørte hjem, vi var vel hjemme halv 10, og da var jeg helt kake... Tar på å være våken fra 4 på natta! :ler2: Så da tok vi bare kveldstellet på Ida, og hoppet til sengs. Og i natt har jeg heldigvis sovet masse! :) Sambo har tatt Ida når hun har vært våken, kjempedeilig!

I dag har vi badet Ida, siden vi ikke orket å gjøre det i går kveld... Hun var kjemperolig hele tiden, så jeg begynner å lure på om hun kanskje liker å bade nå! Håper det! :) Ellers holder jeg på å vaske klær, som vanlig! :ler2: Ida ligger og sover i kurven sin, og sambo legger over bilder til pc'n! Skal ta oss en tur på butikken når Ida våkner igjen, det blir vel godt tenker jeg.

Åh, i går ble jeg passe irritert over de ekstra kiloene som sitter igjen enda. Jeg fant nemlig ut at jeg har bare 1 bukse som passer, og den var så klart til vask... Dermed måtte jeg gå med skjørt i går, og det var 0 grader - og jeg hadde bare tynn strømpebukse! :ler: Heldigvis kjøpte jeg en ny bukse senere på dagen da, det er nesten for lite med bare 1 passende bukse... Problemet er at det ligger en del kg på lårene som ikke har vært der før, og dermed får jeg ikke på meg de gamle buksene. Max irriterende, men de forsvinner jo etterhvert. Kjenner jeg gleder meg til å begynne å trene igjen, 2 uker uten trening er skikkelig uvant for meg! Også gleder jeg meg til stingene forsvinner, og jeg slutter og blø, sånn at jeg og sambo kan oppta sengehyggen igjen... :rodme::ler:

Da er vasken ferdig, får henge opp det før jeg besøker dagbøkene deres! :) Også skal jeg legge ut magebilde litt senere i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte jo fullstendig å :hoppe: for at Ida er 2 uker i dag

Her er magen min, 2 uker etter fødselen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en maratondag dere hadde igår! :overrasket: Vet ikke om jeg hadde orket det etter så lite søvn... :sjenert: Men må man så må man!

Heldige mormor som fikk ta to bæsjebleier... :ler: Men de syns sikkert det er stas, ellers ville de vel ikke gjort det!

Huff, hørtes trøttende ut å plutselig oppdage at den brukbare buksa man har er til vask... Kjenner meg igjen, enda jeg ikke har født ennå! :ler: Nå er det heldigvis i magen buksene mine strammer da, og det kan jeg tåle :sjarmor:

Så fin magen din er!! Syns du skal være fornøyd med den... Hvis ikke, så kan jg kjøpe den av deg, og spare den til etter fødselen! ;)

Bare si en sum, jeg betaler nesten hva som helst, for jeg ser for meg at min mage ABSOLUTT IKKE vil se sånn ut etter at vesla har kommet! :sjenert:

Ha en fin ettermiddag! :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin mage du har, ja... Min har heldigvis blitt mer eller mindre helt flat igjen den også... Bare ikke like stram ennå :sjenert: Kan ikke si at jeg har begynt styrketreninga riktig ennå nei.... ;) Utrolig rart at magen faktisk blir flat igjen etter at den har vært såååå stor... Jeg trodde ikke min skulle bli særlig flat igjen denne gangen - det har tross alt vært to barn der inne - men jaggu ser det bra ut så langt... :hoppe: litt for fine mager!

Tida flyr superfort! Tenk at Ida er to uker allerede! :hoppe:

HA EN FIN KVELD! :klem:

Endret av Cr@sh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burpen: Trodde ikke jeg kom til å klare å være på farten hele dagen, men må man så må man! :ler: Sovnet i bilen på vei hjem da... Mormor var faktisk overlykkelig over å få skifte bæsjebleier hun! :ler2:

Det er litt stas når buksene begynner å stramme i magen når man er gravid egentlig... Husker jeg syntes det var litt moro også, da var jeg jo skikkelig gravid! :ler: Kos deg med de stramme buksene du! :)

Takk for mageskryt! :) Jeg tror ikke du trenger å kjøpe magen min, jeg vil nesten beholde den selv... :sjenert::ler2: Pluss at din mage kommer helt sikkert til å se kjempebra ut etter fødselen din også, jeg trodde ikke at min skulle trekke seg så fort tilbake, men det har den jo gjort. Men etter å ha trasket rundt med diger gravidmage så føler man seg jo superslank med en gang etter at babyen har kommet ut! :ler:

Vet du, tiden har flydd så alt for fort disse 2 ukene! Vi ser jo på vesla at hun har blitt større, og dagene bare flyr avgårde. Nesten så vi ikke rekker å stå opp før vi må legge oss igjen!

Ha en flott formiddag! :klem:

marthepia: takk for mageskryt! :kyss: Jeg har faktisk oppdaget 3 bittesmå strekkmerker inni navlen etter at Ida forlot magehulen... men de vises ikke når navlen trekker seg inn igjen! :)

Cr@sh: Min mage er ikke stram enda den heller.. Den er ganske deigete og skrukkete, men det retter seg opp igjen når vi begynner styrketreninga vet du! ;) Kjenner at magemusklene begynner å legge seg tilbake på rett plass nå, så det blir vel etterhvert! :) Det er skikkelig rart at magene trekker seg så raskt tilbake, etter å ha vært gigantiske.. Men vi er jo unge spreke kvinnfolk, det hjelper nok på! :ler: Blir med å :hoppe: for fine flate mager jeg også! :)

Ha en superduper dag! :klem:

-------------------------------------------------------

Jeg har egentlig ikke tid til å oppdatere så mye nå, vi skal på en liten ærend-runde alle tre. Vi skal på XXL og kjøpe en bursdagsgave til lillesøs, også må vi på trygdekontoret.. Greit å dra nå mens Ida sover! :)

Kommer innom igjen senere i dag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marthepia

Godt å gå på vekta å se at man har gått ned mange kilo på kort tid ;) Jeg syntes allefall det :sjenert: Veide meg på sykehuset, 1 dag etter Emma kom til verden (tror det var 1 dag etter) og jeg hadde gått ned 8 kg.

Du ser fin og slank ut! Kan ikke se at du har født! Heldig med de strekkmerkene må jeg si. Min mage er full..

Kos dere med lille ida i helga :hjerter: Flere bilder.. :sjenert: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burpen: God helg til deg, Burpemannen og Burpelita også! :klem:

marthepia: Jeg angrer på at jeg ikke veide meg på sykehuset etter fødselen, tenkte ikke på det da. Hadde nok med å beundre nurket! :ler: Tusen takk for skryt, er ganske fornøyd med tingenes tilstand i mageregionen jeg også! :) Vi storkoser oss med Ida, koooos deg med Emma, sambo og mageboer'n i helga du også! :klem:

-----------------------------------------------

Ja, i dag har vi vært på en liten runde. Dro først på XXL, men der hadde de ikke igjen det vi skulle ha... Så det ble bomtur. Så dro vi til Bebito (barneutstyrsbutikk her i trheim), og der måtte jeg fram med puppen for Ida begynte å hyle. Heldigvis har de amme-muligheter der! :ler2: Vi kjøpte en annen type smokk til Ida der, en sånn som går opp i ganen på henne. Vi håper hun vil ta den, har ikke prøvd den så hardt enda da. Etter Bebito dro vi innom trygdekontoret, før vi satte snuta hjemover igjen. Resten av dagen har gått med til Ida-dulling, amming, støvsuging, og jeg har tatt en times lur på sofaen. Nå sitter vi alle sammen i sofaen og venter på gullrekka på nrk! :ler:

:hoppe: :hoppe: Julebrusen har kommet i butikkene!! :legrine: Julebrus er det beste jeg vet, og jeg er såååå overlykkelig for at den ikke var å få tak i mens jeg var gravid! :hoho: da hadde jeg nok drukket mer enn det som er godt for meg....

Nå må jeg fram med puppen igjen, kommer innom dagbøkene deres senere i kveld.

God helg til alle som stikker innom! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Begynte å skrive så mye til deg i min dagbok, men fant ut at det er bedre å skrive det her. Husker ikke noe nå da men.. :sjenert:

Joda.. Har dere planlagt den store barnedåpen? Hun er vel ikke så gammel enda da men.. jeg spør jeg ;)

Våkner hun mange ganger om natta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Begynte å skrive så mye til deg i min dagbok, men fant ut at det er bedre å skrive det her. Husker ikke noe nå da men.. :sjenert:

Joda.. Har dere planlagt den store barnedåpen? Hun er vel ikke så gammel enda da men.. jeg spør jeg ;)

Våkner hun mange ganger om natta?

Det blir ikke dåp her i huset, sambo og hans familie er så totalt anti-kristen at det hadde ikke gått.. Litt kjedlig om bare min familie dukket opp i kirka! :ler: Så her blir det navnefest... Jeg synes det er litt dumt da, men jeg får bare svelge den digre kamelen og godta det. Min familie har tradisjon i å døpe selv om vi ikke er særlig kristne, og jeg synes det hadde vært best om Ida var døpt med tanke på konfirmasjon - det kan jo hende hun vil konfirmeres kirkelig. Men det får vi ta hvis det problemet dukker opp. Vi har ikke planlagt så mye enda, bare at vi kommer til å ha navnefesten på nyåret, muligens den første helga i januar. Det er så mye annet nå før jul, og midt i jula er det i allefall nok å gjøre med tanke på familiesammenkomster. Skal til å begynne å fundrere på hvor vi skal ha det nå, og evt finne priser på diverse lokaler.

Det er veldig variabelt hvor mange ganger hun våkner i løpet av natta. På en god natt sover hun fra ca 23, og våkner 2-3 ganger for å spise. I natt har hun derimot vært våken nesten hele natta... :Gjesp:

------------------------------------------------

I natt har Ida vært kjempeurolig. Det var ikke det at hun hadde smerter, det var mer det at hun var sutrete og ville ha en finger i munnen og sutte på hele tiden. Hun fikk jo det, men hvis hun duppet av og fingeren da forsvant ut av munnen hennes ble hun sinna igjen... Og sånn holdt vi på hele natten. Gjesp! Og hvis hun først sovnet, så hadde hun en urolig søvn og kom med lyder og hender og føtter i alle retninger. Kan si det sånn at jeg ikke fikk sove mye.. :ler: Men hun sov godt fra 9-11 i mårrest da! Faktisk så godt at jeg fikk skikkelig melkespreng i den ene puppen, og måtte gå og handmelke meg over vasken på badet for det rant sånn av den! :ler2: Nå ligger snuppa og sover i kurven sin, hun tror vel det er natta nå... :legrine:

I dag får vi besøk av tanta til sambo, hun kommer om en times tid. Jeg må hoppe i dusjen før den tid, så jeg håper hun ikke kommer for tidlig. Resten av dagen vet jeg ikke hva vi skal bruke til, blir vel en trilletur når vi blir alene igjen.

Jeg så at du marthepia har etterlyst flere bilder, så jeg legger ut et eller to til! :) Skal prøve å finne bilder av snuppa alene, vi har så mange bilder der enten sambo eller andre slekt er med, eller puppen min! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor blir det av tiden...? Etter at tanta til sambo dro, har tiden bare flydd avgårde - og jeg har ikke gjort noe spesielt... :klø:

Var trivelig med besøk da, Ida fikk en lekker rosa kjole som jeg håper passer henne til jul! :) Da blir hun vel søt tenker jeg! :) Besøket hadde med pizza, så vi slapp å tenke på middag i dag! Genialt! :sjarmor: Etter tanta dro så har vi bare slappet av hjemme, vi skulle egentlig på trilletur, men Ida måtte ha mat, og så sovnet hun etterpå.. Vi fant ut at det var best å bare la henne ligge i fred når hun først sovnet. Så da blir det trilletur i morgen istedet. Vi voksne har fått ryddet og ordnet litt her hjemme mens Ida sover, kjempegreit! :)

Håper Ida vil våkne snart nå, kjenner den ene puppen er rimelig sprengt... :sjenert:

I kveld skal jeg og sambo kose oss. Ida skal få bade, også etter det er det Melonas på tv'n som gjelder! :ler: Så får vi vel med oss slutten på Deal or no deal, før Ida skal finne senga si. Tror kanskje jeg blir med og hopper til køys samtidig, er passe trett kjenner jeg.

Lydene Ida lager i søvne er så gode å høre på! :hjerter: Det er på en måte sukking, med noen høye "hyl" innimellom! :ler2: God-jenta mi! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...