Skrållan Skrevet 25. september 2006 Forfatter #221 Del Skrevet 25. september 2006 Må bare innom og litt for at Cr@sh endelig har fått møte lillegutten sin! Gratulerer så mye snuppa! ...og da kan jeg finne sengen uten å bare bli liggende og spekulere på om det har skjedd noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 26. september 2006 Forfatter #222 Del Skrevet 26. september 2006 for 39 uker ...før jeg tusler ut og finner sofaen igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 26. september 2006 #223 Del Skrevet 26. september 2006 39 uker...!! :hoppe: Syns du svangerskapet har gått fort!? Håper du har en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 26. september 2006 Forfatter #224 Del Skrevet 26. september 2006 Burpen: Artig at du spør om det, for sambo og jeg snakket om akkurat det i går kveld! Jeg synes svangerskapet har gått kjempefort! Synes det virker som om det var for et par måneder siden at vi satt der med positiv test, men det var jo i januar! Tror tiden går ganske fort når man går og gleder seg til de "små" tingene, som UL, de første sparkene og den voksende magen. Nå på slutten har faktisk tiden gått enda fortere, og det er ikke negativt! Men på en annen side - lillejenta må veldig gjerne komme nå! Håper du har en flott kveld også! --------------------------------------------------------- Huff, formen er ikke akkurat stigende. Har sovet litt nå i kveld, men det hjelper ikke så mye. Har begynt å hoste slim også nå, så i morgen skal jeg på apotek og kjøpe meg hostesaft, og nesespray. Må få puste snart, eller blir jeg helt . Må i tillegg på minishopping imorgen, må ha noen ting på helsekost og H&M. Håper bare jeg er i form til å ta en snartur på byen da. Nå er det snart Greys, det må jeg få med meg før jeg hopper i kassa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 27. september 2006 Forfatter #225 Del Skrevet 27. september 2006 I går fikk vi endelig filmet lillejenta som slo seg løs i magen! Hun hadde en laaang periode, fra Grey's anatomy, til lenge etter jeg sovnet, der hun sparket og slo i alle retninger! Virket som om hun prøvde å grave seg vei ut av magen! Så sambo var lur og hentet videokameraet, og nå har vi henne endelig på video! Jeg fikk sove rimelig fort i går, helt utslått av sykdom og feber sikkert... Men sambo lå og lekte med den hoppende magen en god stund! rart jeg ikke våknet av henne, men jeg var vel trøtt da... Sambo sa i dag at han hadde hørt på pusten min når hun sparket hardt, for jeg hadde visst klynket meg i søvne. Sov godt hele natten, bortsett fra at jeg hadde 3 do-turer! Så mange do-turer tror jeg ikke at jeg har hatt i løpet av hele svangerskapet. Ellers er det som vanlig her, er dårlig enda. Sliter litt med hørselen også i dag, virker som om jeg har blitt så tett at jeg er døv! Halsen er ikke blitt så mye bedre, og feberen kommer og går. Er litt kjedlig å må snyte seg hele tiden også, særlig siden jeg begynner å blø neseblod hver gang jeg gjør det... Blir slitsomt i lengden! Har ikke hatt noen særlige fødetegn i går/dag eller... Hadde noe voldsomt til kynnere i går kveld, men det kom vel av litt ... Våknet av et skikkelig tak i magen i natt da, men det ble med det ene taket. Og i dag har jeg bare kjent litt mensmurring. Håper noe snart vil skje, men på en annen måte vil jeg gjerne bli helt frisk før hun kommer. Ikke lett det der... Nå må jeg før sofaen kaller igjen. Må også, men alt til sin tid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 28. september 2006 Forfatter #226 Del Skrevet 28. september 2006 Atter en dag med sykdom... Begynner å tro at jeg aldri skal bli frisk! Var en tur på apoteket i går, og kjøpte medisiner til nesten 400 kr, så man skulle tro jeg snart ville kjenne noe effekt. Men nei da... Håper det skjer noe i løpet av dagen da. Sov rimelig greit i natt da, hadde 2 tisseturer og 2 "mer-saltvannsspray-for-jeg-får-ikke-puste"-pauser. Så da klokka til sambo ringte i mårrest var jeg nesten uthvilt, men bare nesten! Har ikke gjort så mye etter jeg sto opp, bare sittet i sofaen og sett Dr.Phil og drukket solbærtoddy. Må si hun dama på Dr.Phil imponerte meg, aldri i verden om jeg hadde holdt ut med en sånn mann... Ble enda mer takknemlig for min egen sambo av å se han idioten der! I dag har jeg absolutt ingen planer, må kanskje vaske på bade om jeg finner energi til det. Sambo er på skolen til kl 16, så jeg må vel kanskje finne på noe for å få tiden til å gå. Kunne tenke meg å bake sjokkis-muffins da, men jeg vet ikke om jeg orker det eller. Er jaggu ikke lett dette! Må jo ikke glemme å for 1 uke til termin!! Og det er også 1 uke til bursdagen min i dag, nesten så jeg glemmer at jeg snart har bursdag i disse termin-tider... Men vi skal vel klare å få feiret dagen på en eller annen måte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 28. september 2006 Forfatter #227 Del Skrevet 28. september 2006 Det ble så jeg bakte sjokkis-muffins i dag, jeg synes de ble litt vel godt stekt, mens sambo syntes de var kjempegode! :klø: Ellers er fint lite gjort i hjemmet i dag... Sambo kom hjem fra skolen og kunne fortelle at vi er blitt invitert i bursdag på hjemstedet på lørdag. Er ikke sikker på om det er fest eller bare sånn kaffe-selskap, men jeg er litt betenkelig med tanke på at det da er mindre enn 1 uke til termin, jeg er i forferdelig form og vi må kjøre over 1 time hver vei... Om noe starter, er det rimelig upraktsik å være der. Men vi får se! Hadde jo vært artig å være litt sosial også, i allefall om feberen er borte! Jeg legger ut det nyeste magebildet, tatt på tirsdag - da var jeg akkurat 39 uker på vei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 29. september 2006 Forfatter #228 Del Skrevet 29. september 2006 Har ikke hatt energi til å være her før i dag... Sov ganske godt i natt, hadde bare 1 do-tur, og sov helt til klokka ringte. Sto opp og dro på trening, selv om formen er sånn som dne har vært tidligere denne uka. Men det er begrenset hvor lenge jeg klarer å sitte stille... Det var forferdelig tungt å trene i dag da... Så det var godt å komme hjem til sambo og slappe av etterpå! Resten av dagen har jeg tilbringet på sofaen, men dagen har gått kjempefort likevel! Har sett litt på tv, nå er det gullrekka som står på. Er ikke så mye som skjer sånn rent fødemessig, kjenner mensmurringer innimellom - men de er ikke så ubehagelige eller vonde enda. Litt uvant å ha mensmurringer da, har jo ikke hatt mensen på aldri så lenge! Nei, nå får jeg konsentrere meg om Peter Stormare på Skavlan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 30. september 2006 #229 Del Skrevet 30. september 2006 Så fiiiiiiiiiiiiiin mage du har, Skrållan!! (er det riktig at jeg ikke ser et eneste strekkmerker!?) Hørtes ut som en deilig og avslappende dag du hadde igår... Må komme meg på trening jeg også, sånn at jeg har samvittighet til å ligge på sofaen resten av dagen... - Bare jeg får tid Nå som jeg "jobber", få jeg jo uansett ikke liggi på sofaen hele dagen... Håper du får en kjempefin lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 30. september 2006 Forfatter #230 Del Skrevet 30. september 2006 Så fiiiiiiiiiiiiiin mage du har, Skrållan!! (er det riktig at jeg ikke ser et eneste strekkmerker!?) Hørtes ut som en deilig og avslappende dag du hadde igår... Må komme meg på trening jeg også, sånn at jeg har samvittighet til å ligge på sofaen resten av dagen... - Bare jeg får tid Nå som jeg "jobber", få jeg jo uansett ikke liggi på sofaen hele dagen... Håper du får en kjempefin lørdag! ← Tusen takk for mageskryt! Er ganske fornøyd med fasongen på den selv, den er ganske kompakt! Og ja, du ser helt riktig - her er det ingen strekkmerker! Vet ikke om jeg skal takke gode gener eller Body Shop sin cocoa butter stick for det! Det er veldig greit å trene ja, man får litt bedre samvittighet til å slappe av resten av dagen da! Men når du jobber så mye, så er det vel vanskelig å få tid og ikke minst energi til å trene. Jeg synes du skal legge deg på sofaen med god samvittighet når du får tid uansett jeg! Ha en super lørdag du også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 30. september 2006 Forfatter #231 Del Skrevet 30. september 2006 Da var det jammen lørdag igjen! Ukene går så fort at jeg har vansker med å henge med i svingene! I tillegg går dagene alene superfort også, nå er jo klokka halv 3 og jeg har enda ikke gjort noe spesielt... Skal bare slappe av hjemme med sambo i dag, i håp om å bli frisk som en fisk fort! Skulle vært på posten og postet et brev, men jeg vet ikke om jeg gidder å gå så langt bare for det i dag... I natt har jeg sovet litt rart, på en måte... La oss ganske tidlig i går, men jeg fikk ikke sove med en gang siden lillejenta ville ha turnoppvisning i magen! Så jeg måtte ligge en stund og prøve å roe henne ned, og når det endelig gikk - og jeg sovnet - så ble jeg hele tiden vekket av sambo fordi jeg snorket... Ikke så lett å være potte tett i nesen! Men jeg sovnet da til slutt. Våknet litt innimellom av mensmurringer, men ikke noe værre enn det. Håper på at jeg snart skal våkne av skikkelige tak i magen da, eller vannavgang... Gleder meg sånn til å møte vesla nå! Har nesten bestilt fødsel på tirsdag, for det passer så bra med skolen til sambo, og hun får sin egen dag! Mandag passer dårlig, for da har bestemor bursdag, torsdag har jeg og min tvillingsøster bursdag, og fredag har min onkel bursdag. Så sånn sett passer tirsdag flott! kan til nød godta onsdag... (men jeg regner med å gå over tiden egentlig). I kveld skal jeg og sambo kose oss glugg i hjel hjemme med hjemmelaga pizza og tv-underholding. Jeg gleder meg kjempemasse, er så godt å ta det rolig hjemme når man er i litt tufs form! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 30. september 2006 #232 Del Skrevet 30. september 2006 Kjempefin mage! Helt uten strekkmerker du da! Heldiggris Skal legge inn bilde av magen min jeg også når jeg blir supermedlem. Har bare ikke gjort noe med akkurat det enda Men det blir. 39 uker!! Synes det har gått veldig fort jeg! Nå blir det spennende framover! Det kan jo skje hvert øyeblikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter #233 Del Skrevet 1. oktober 2006 marthepia: Takk for mageskryt! Er ganske heldig som har sluppet unna strekkmerkene ja! Jaaaa, du må legge ut magebilde når du blir supermedlem! Digger magebilder! Det har gått veldig fort, og tenk at jeg snart er ferdig... Det er helt uvirkelig! Plutselig en dag så er jeg ikke her, men sitter på sykehuset med det lille nurket i armene! ------------------------------------------------------------------ I dag sov jeg kjempelenge til meg å være! Våknet ikke før 10.40, og det er veldig unormalt til meg å være. Men det var veldig godt å sove litt uttpå, og jeg burde kanskje nyte det mens jeg enda kan! Natten har forløpt som vanlig, hadde 2 tisseturer og litt mensmurringer. Ikke noe å klage på altså! Har ikke gjort så mye i dag eller, formen er fremdeles ganske laber. Begynner å bli passe lei av å være syk nå! Synes det går så lang tid før jeg blir frisk også. Det er vel noe i det de sier om at gravide har dårligere immunforsvar og blir saktere frisk. Jeg og sambo har gått oss en tur i dag da, det var veldig godt å røre på seg selv om jeg pustet som en hvalross siden jeg er så tett i nesen! Nå skal jeg snart hoppe i dusjen før vi begynner på middagen, blir deilig marinert kyllingfilet med ris og salat i dag! Kan jo fortelle at jeg har hatt en slags sviende smerte-sak på den ene siden av magen i hele dag. Vet ikke hva det er, og den er der uansett om jeg sitter eller går.. Kjenner den ikke hele tiden da, den kommer og går litt. En annen ting, som bekymrer meg litt, er at jeg ikke har kjent noe til vesla i dag.. Tror jeg husker at hun rørte på seg litt i mårrest, men det er jo lenge siden! Har ikke prøvd noen triks for å få henne til å røre på seg enda da, så jeg må prøve det før jeg evt ringer føden. Blir bittelitt bekymret siden jeg er vant til at hver dag er en fest der inne, og siden jeg har vært syk i det siste så kanskje hun er påvirket av det? Gir henne en time eller to til å røre på seg, ellers ringer jeg føden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 1. oktober 2006 #234 Del Skrevet 1. oktober 2006 Hei vennen... Takk for mange koselig hilsner i boka mi... Nå er det ikke lenge igjen for deg... Blir superspennende framover. Jeg håper jeg greier å holde tritt og følge deg helt til finalen... (selv om det er mye annet som tar tida mi nå for tiden... ) Magen din er superfin! Tenk at den snart er borte... Men da får du uansett ut verdens beste premie da... Håper snuppa i magen har gitt deg beskjed om at alt er bra der inne... ikke noe greit å bekymre seg for sånt... Cola og sjokolade kan sette opp giret litt - ellers pleide jeg selv å trykket masse på magen for så å vente på respons... og det var som regel vellykket... Tenker på deg selv om jeg ikke er så ofte innom KG for tiden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 2. oktober 2006 #235 Del Skrevet 2. oktober 2006 Er du ikke her i dag? :klø: Vært på sykehuset til sjekk? Er du der ennå kanskje? Er det fødsel på gang? Guri... nå blir jeg veldig nysgjerrig her... Tenker på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter #236 Del Skrevet 2. oktober 2006 Hei vennen... Takk for mange koselig hilsner i boka mi... Nå er det ikke lenge igjen for deg... Blir superspennende framover. Jeg håper jeg greier å holde tritt og følge deg helt til finalen... (selv om det er mye annet som tar tida mi nå for tiden... ) Magen din er superfin! Tenk at den snart er borte... Men da får du uansett ut verdens beste premie da... Håper snuppa i magen har gitt deg beskjed om at alt er bra der inne... ikke noe greit å bekymre seg for sånt... Cola og sjokolade kan sette opp giret litt - ellers pleide jeg selv å trykket masse på magen for så å vente på respons... og det var som regel vellykket... Tenker på deg selv om jeg ikke er så ofte innom KG for tiden... ← Hei du! Så hyggelig å se deg her, hadde ikke forventet at du var på nett så fort etter fødselen! Men veldig koslig å ha deg her! Ja, nå er det jammen ikke lenge igjen her... Har faktisk menstermin i dag! Har full forståelse om du ikke klarer å henge med til finalen her da, du har jo tross alt huset fullt av herlige gutter å ta deg av! Takk for mageskryt forresten! Er nesten litt trist at den snart er borte ja, jeg har jo blitt så vant til den... Men som du sier - jeg får jo verdens beste premie snart! Fikk heldigvis respons fra vesla etterhvert i går! Jeg bruker å trykke hardt på magen for å få henne til å røre på seg jeg også, men det hjalp ikke i går. Derimot så begynte hun å røre litt på seg når jeg sluttet å trykke på henne! Så jeg slapp heldigvis å dra til føden for å sjekke... Ganske lettet over at jeg fikk respons til slutt i allefall! Tenker på deg også, selv om du ikke er på KG så mye. regner med jeg ikke henger her så mye selv etter fødselen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter #237 Del Skrevet 2. oktober 2006 Er du ikke her i dag? :klø: Vært på sykehuset til sjekk? Er du der ennå kanskje? Er det fødsel på gang? Guri... nå blir jeg veldig nysgjerrig her... Tenker på deg! ← Joda, jeg er her jeg... Har bare vært veldig opptatt tidligere i dag, så jeg har ikke rukket å komme hit! Men koslig at du blir så nysgjerrig! -------------------------------------------------------- I dag har jeg menstermin!! Men ingen tegn til at vesla vil ut da... Som sagt til Cr@sh fikk jeg omsider liv i vesla i går, så jeg slapp å undersøke det. Hun har faktisk holdt meg våken store deler av natta pga bevegelsene sine... Men jeg synes det er bedre enn at hun ikke rører på seg! Og i dag er hun helt i hundre, som vanlig... I dag har dagen gått helt i ett, våknet faktisk ikke før halv 11 i dag heller... Hva er det med meg for tiden? Jeg bruker jo å være lys våken kl 9 jeg... Jaja, trenger vel litt ekstra søvn da! Etter frokosten har jeg og sambo hatt en skikkelig vaske-dag, jeg har rundvasket soverrommet og badet, mens han har tatt kjøkkenet. Stua tar vi i morgen, orker ikke mer i dag... Har ikke lagt på sengene enda da, regner med å ta det senere i dag. Har også vært en tur på butikken og handlet litt mat, og tisseglass til JM-time på onsdag. Sambo er nå på skolen, og kommer ikke hjem før sent i kveld... Så jeg tror jeg skal slappe av og hvile ryggen store deler av ettermiddagen. Formen er som før, verken bedre eller værre. Er litt imponert over at jeg har orket å gjøre så mye husarbeid i dag da, men det straffer seg sikkert i morgen... Må nesten nevne at jeg mistenker at resten av slimproppen gikk i går. Og i dag har jeg måttet skifte truseinnlegg OFTE pga slim... Håper det er noe som er i gang, vesla er mer enn hjertlig velkommen nå! Har hatt mensmurringer i dag også, pluss den sviende vondten jeg skrev om i går. Håper, håper, håper at noe vil skje snart.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #238 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) :hoppe: 40 uker :hoppe: Ja, i dag er jeg 40 uker på vei! Og endelig har jeg fått fødetegn!! Sa jo i går at jeg har slimet mye (sorry detaljer...), og i natt/mårrest har jeg begynt å blø! Så jeg håper dette er et tegn på at vesla vil ut ganske snart. Skal ringe føden straks, for å høre om de vil ha meg til sjekk eller ikke. Har vondt i den sviende vondten i dag også (3. dag på rad), og har hatt masse mensmurringer i natt. Har ikke sovet så kjempegodt i natt, men pytt sann. NÅ ER DET KANSKJE MIN TUR!! Endret 3. oktober 2006 av Skrållan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 3. oktober 2006 #239 Del Skrevet 3. oktober 2006 Nei så spennende!! Håper jenta kommer snart da og lykke til med fødselen Håper alt går bra. Gleder meg tilå få høre til fødseleshistorie og se bilder av den nydelige jenta Synes ikke det var lenge siden jeg leste at du var 36 uker på vei jeg..Tiden flyr!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #240 Del Skrevet 3. oktober 2006 Nei så spennende!! Håper jenta kommer snart da og lykke til med fødselen Håper alt går bra. ← Ja, da er jeg tilbake fra en 2-timers sjekk på føden! Ser ikke ut som om lillejenta kommer i dag likevel, men det drøyer nok ikke lenge! Og da skal du få se bilder og høre fødselshistorie! ----------------------------------------------------------------------- Da har jeg nettopp kommet hjem etter en grundig sjekk på føden. De var litt usikre på hva det var som gjorde at jeg blødde, de var faktisk litt usikre på om det var fostervann eller blod. Så jeg ble undersøkt med CTG først, og den viste faktisk at jeg har rier jeg ikke kjenner!! I tillegg så er den sviende vondten jeg har øverst i magen rier, og den kjenner jeg jo. Men litt artig at jeg har rier jeg ikke kjenner da! Etterpå fikk jeg vaginal UL, for å sjekke om det kunne være fostervann som hadde lekket. UL'en viste ikke stort, så hun måtte bruke vanlig UL også. Var ikke så artig for meg å se på da, for jenta er så stor nå at jeg ikke skjønte helt hva som var hva på henne! Legen kunne ikke helt finne ut av om det var fostervann nå heller, men hun fant noen lommer med vann - så hun regnet med at det ikke var vannavgang. Så jeg fikk beskjed om å følge nøye med videre, om det lekker noe vann eller kommer blod, og selvfølgelig om riene tar seg opp. Vi skal til JM i morgen, så jeg får snakke med henne om hva hun tror det er. Uansett, nå er det nok ikke lenge igjen til vesla vil ut! Livmorhalsen min var 2,5 cm nå, så det er tydelig at noe er i gjæring! Nå skal jeg straks se home and away før jeg lager middag, også blir det vel til at vi vasker stua i ettermiddag. Greit å få det unnagjort i tilfelle vi må inn på føden igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå