Tuttamedtulla Skrevet 12. desember 2007 #1101 Del Skrevet 12. desember 2007 Oj, så mye som skjer hos deg for tiden da! Bebis i magen, ny leilighet og eksamen.. Det får man si! Skulle ønske jeg kunne vært så strukturert med eksamenslesingen som deg jeg Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #1102 Del Skrevet 20. desember 2007 Hei igjen Ida virker som en skikkelig godklump da! Kjenner godt til dukstyret ja Helt utrolig har den elektriske adventstaken fått stått i fred i kjøkkenvinduet Ha en fin dag! Heisann! Ja, Ida er en skikkelig godjente! :love: Godt å høre at det er flere som har klåfingrete barn! Ha en fin kveld! Oj, så mye som skjer hos deg for tiden da! Bebis i magen, ny leilighet og eksamen.. Det får man si! Skulle ønske jeg kunne vært så strukturert med eksamenslesingen som deg jeg Ha en fin dag Nå tror jeg du blander meg med noen andre, jeg har verken baby i magen, ny kåk eller eksamen! ********************************************** Lenge siden sist jeg har vært her nå. Har vært veldig opptatt med juleforbredelser, men nå er vi så godt som ferdig! Har igjen 1 sleisegave (om du leser dette Marna, så fant jeg ingen passende gensre på Jack & jones... satse på dvd i stedet?), men skal vel bli ferdig med den og i tide! Sambo har lovt å vaske kjøkkenet og dusjen innen lørdag, og etter det er alt klart! Vi drar til hjemstedet for å feire jul, vi satser på å dra på lørdag. Gleder oss til jul nå! Ida begynner å skjønne at det er noe "stort" som skal skje, og det er så morsomt å se på henne om dagen! Hun har vært litt småredd nisser, men nå har hun skjønt at de ikke er dødsfarlige - og strekker ut handa si for å ta dem i handa og sier "god dag, god dag" til hver nisse hun ser! Straks det er en nisse på tvn, så sier hun "god dag, god dag". Morsomme jenta! Og pakker er stor stas! Hun har pakkekalender, og hver morgen kommer hun løpende for å få pakken sin så hun kan pakke opp. Blir spennende å se hvordan hun reagerer på julaften, både på nissen og alle pakkene! Ida har faktisk hatt nok ro i kroppen til å sitte å se på Barnas superjul hele desember og! Det overrasker meg like mye hver dag, for hun er jo ikke akkurat den mest rolige ungen! Vi går nok en spennende jul i møte og, for Ida holder på å få en jeksel. Makan til sur unge skal man lete lenge etter! Hun sover dårligere på dagtid enn hun pleier og, men heldigvis sover hun greit på natta enda. Blir spennende å se hvor lenge den plager henne. Håper å rekke innom igjen før jul, men om jeg ikke rekker det må alle sammen ha en riktig så god jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 22. desember 2007 Forfatter #1103 Del Skrevet 22. desember 2007 Vi driver og pakker for hjemreise nå. Eller, rettere sagt - JEG driver og pakker... Sambo hadde sett for seg at vi dro herifra i 12-tiden, men nå skal Ida sove litt, og vi har masse mer å pakke. Vi har også noen ærender her i byen før vi drar, pluss at vi skal innom St.Olavs for å besøke dattera til en venninne av meg. Jenta er født i oktober 06, så hun er like gammel som Ida. Hun har fått leddbetennelse, og må feire jul på sykehuset... Nei, kan vel ikke sitte her og sløse bort tid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 31. desember 2007 Forfatter #1104 Del Skrevet 31. desember 2007 Vi kom hjem fra juleferie i går. Vi har hatt en kjempefin og rolig jul! Ida har fått sååå mye fint, og det har vi voksne og! Hun var livredd nissen da, hehe! Ellers har jula gått med på familiebesøk, og avslapning. Ida har vært i et forferdelig humør, hun har fått 1 tann neddi, og har 3-4 jeksler på god vei gjennom tannkjøttet. Dette har humøret, sovinga og bleieskiftene bært preg av. Får bare håpe hun blir i bedre humør snart.. Ida har blitt så mye større i jula... Hun har fått mere hår, blitt en cm høyere (virker sånn i allefall), lært seg å si tante og hei!, og har rett og slett blitt en større unge. Vi koser oss masse med jenta og fremgangen hennes! I kveld skal vi feire nyttår her hjemme, bare oss tre. Vi gleder oss skikkelig! :rosasmil: Vi skal kose oss med kalkun, Yatzy og Geni mens vi venter på rakettene, og håper bare Ida vil sove igjennom alt sammen - som hun gjorde i fjor. Alle tre er helt nedsylta av forkjølelse, så det blir godt å være rolig i kveld. Godt nyttår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #1105 Del Skrevet 2. januar 2008 Ida sov seg gjennom rakettene, og deilig var det! Hun reagerte ikke engang da de vi leier hos begynte å skyte opp skikkelig bråkete raketter rett uttafor vinduet! I dag kom den første jekselen gjennom! One down, three to go... Sambo har fått jobb igjen, på samme plassen han var i sommer! :rosasmil: Så nå blir jeg og Ida alene på dagtid igjen, og det gleder vi oss til! Vi skal finne på masse moro, også skal jeg begynne å ta henne med på trening! Det er jo barnepass på et annet senter enn der jeg pleier å trene, men jeg skal vel klare å dra dit istedet! Sambo begynner allerede i morgen, så mens han jobber skal vi jentene lage muffins! Skal ha middag klar på bordet til han kommer hjem og, være skikkelig husmor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #1106 Del Skrevet 9. januar 2008 Hjelpe meg, som dagene flyr... Sambo jobber, vi jentene koser oss hjemme, og vips er det kvelden igjen! Jeg har tatt med Ida på trening, og det gikk kjempebra! Ida fikk så skryt av hun som passa barna, hun mente at Ida var så snill og hjelpsom med de mindre barna! Ida er jo helt tullete etter babyer, så hun hadde kosa masse og gitt smokken til en liten baby som var der! Så det er ikke noe farlig å ta henne med dit igjen, det er sikkert! Jeg fikk masse penger fra Lånekassa i dag ( ), så jeg lurer på om jeg skal ta med Ida på shopping i morgen! Bruke noen gavekort jeg fikk til jul, samt litt salg! Vi får se, kanskje jeg drar på lørdag ALENE istedet og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 10. januar 2008 #1107 Del Skrevet 10. januar 2008 Så herlig å lese om Ida som var så god med de andre barna Gav smokken og greier... På treningssenteret jeg har medlemsskap i (kan ikke skrive der jeg trener, for jeg er skikkelig lat for tida... ), har ikke ungene lov til å ha smokk, så Burpelita får aldri blitt så snill med småbarna her... Etter å ha lest her, har jeg ringt lånekassa. Hadde ikke fått penger, og det var fordi jeg ikke hadde betalt semsteravgift. Ringte så skolen, og der hadde jeg detti ut av systemet siden jeg er i permisjon... Jaja. Fikk hvertfall ordna opp, så nå kommer det penger bare jeg får betalt den regninga! Aleneshopping hørtes mest effektivt ut! Kanakjs vi skulle tatt aleneshopping sammen DET hadde vært noe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 10. januar 2008 #1108 Del Skrevet 10. januar 2008 Kanakjs... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #1109 Del Skrevet 13. januar 2008 Så herlig å lese om Ida som var så god med de andre barna Gav smokken og greier... På treningssenteret jeg har medlemsskap i (kan ikke skrive der jeg trener, for jeg er skikkelig lat for tida... ), har ikke ungene lov til å ha smokk, så Burpelita får aldri blitt så snill med småbarna her... Etter å ha lest her, har jeg ringt lånekassa. Hadde ikke fått penger, og det var fordi jeg ikke hadde betalt semsteravgift. Ringte så skolen, og der hadde jeg detti ut av systemet siden jeg er i permisjon... Jaja. Fikk hvertfall ordna opp, så nå kommer det penger bare jeg får betalt den regninga! Aleneshopping hørtes mest effektivt ut! Kanakjs vi skulle tatt aleneshopping sammen DET hadde vært noe! Ja, Ida er så gooood med de mindre ungene! Men hun er litt forvirra over hvem som er mindre enn henne og ikke da, med en gang hun ser en baby eller en unge på tvn så sier hun "bebbi" og peker! Så strenge de er på treningssenteret ditt da! Noe av det første hun dama hos meg spurte om, var om Ida hadde med smokk... Men Ida bruker bare smokk mens hun sover da, så hun fikk ikke bruk for sin! Så bra at du har fått ordna opp med Lånekassa og skola! Det ble problem for meg også etter min permisjon, for de hadde ikke registrert at jeg hadde perm, og derfor hadde de skrevet at jeg ikke hadde møtt opp på eksamen og sånn! Jeg fikk heldigvis ordna det, men makan til uoppmerksomme skoler! Det ble aleneshopping! Tok meg en runde etter trening, men det var så mye folk at jeg ikke gidda å være der så lenge... Men fikk brukt opp et gavekort jeg fikk til jul på Gina Tricot! Aleneshopping sammen MÅ vi få til en gang!! og Kanakjs... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #1110 Del Skrevet 13. januar 2008 Endelig helg, men den går jo så fort! I går fikk jeg trent litt, pluss titta litt i butikker! Herlig! Brukte ikke så mye penger da, for det var så mye folk.. bedre lykke neste gang! I dag har jeg og Ida laga muffins, og vi skal lage enda en porsjon senere i dag. Har noen egg som må brukes opp, og muffins er jo en fin måte å få brukt dem opp på! :gjeiper: Senere i dag kommer pappa og tvillingsøs innom, tvillingsøs skal si hadet til oss før hun flytter til Japan. Ida kommer til å savne "tate", som hun går og roper på hele dagen! Ida har fått et passbilde av tante, som hun går med hele tiden, hun har til og med hatt det med i senga si når hun skal sove! Er bare 5 mnd til tante kommer hjem til Norge igjen da, det er jo ikke så ille! Ida begynte med noe nytt i går! Plutselig kom hun gående mot meg med trutmunn, så nussa hun meg mens hun sa mmmmm! :rødme: Og det gjorde hun MANGE ganger i går! Før har vi måtta tvangsnussa henne! I morgen er det atter en ny uke, og jeg og Ida drar på trening i morgen. Det gleder jeg meg til! På fredag skal vi i bassenget med ei venninne og hennes jente, og det gleder vi oss i allefall til! Skikkelig lenge siden vi både har sett dem, og vært i bassenget! Søndag skal vi på besøk hos en annen venninne, sammen med flere jenter - og deres barn født samme måned som Ida! Blir artig å se barna sammen igjen, er så morsomt å se de siden de alle er like gamle! Har snødd igjen her, så i dag skal vi ut og reparere snømannen! Jeg og Ida lagde den tidligere i uka, men den har begynt å helle litt til den ene siden! Også lurer jeg på om vi ikke skal trille tur, er ikke så ofte vi gjør det lenger. Blir mer trilling fra det ene stedet til det andre. Ha en flott søndag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 13. januar 2008 #1111 Del Skrevet 13. januar 2008 Irriterennde når vi må ordne opp i ting som vi egentlig ikke skulle ordna opp i, altså! Men vi er flinke opp-ordnere Hørtes herlig ut med en alene-shopping, selvom det ikke ble så lenge! jeg elsker Gina Tricot, og det faktum at du har vært der, har nettopp gjort meg rundt en høvding fattigere. Jeg skal på Gina Tricot iløpet av uka! I pråmmiss mayself! ...kanskje! Må si at jeg er imponert over all den treninga di, altså! Du kan få enhver vanlig dødelig til å få dårlig samvittighet... Har blitt litt vel mye sofasitting her i det siste Så søt nusse-Ida er da! :hjerte_rundt: Burpelita er også nussete, men nussene hennes er ikke så delikate, for å si det pent... Blir jo våt fra haka til nesa! Heldige dere som har snø... Jeg vil også lage snømann! Og snøelefant! Ha en flott-flott kveld, supersnuppa mi! :kys_2: og god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #1112 Del Skrevet 25. januar 2008 Irriterennde når vi må ordne opp i ting som vi egentlig ikke skulle ordna opp i, altså! Men vi er flinke opp-ordnere Hørtes herlig ut med en alene-shopping, selvom det ikke ble så lenge! jeg elsker Gina Tricot, og det faktum at du har vært der, har nettopp gjort meg rundt en høvding fattigere. Jeg skal på Gina Tricot iløpet av uka! I pråmmiss mayself! ...kanskje! Må si at jeg er imponert over all den treninga di, altså! Du kan få enhver vanlig dødelig til å få dårlig samvittighet... Har blitt litt vel mye sofasitting her i det siste Så søt nusse-Ida er da! :hjerte_rundt: Burpelita er også nussete, men nussene hennes er ikke så delikate, for å si det pent... Blir jo våt fra haka til nesa! Heldige dere som har snø... Jeg vil også lage snømann! Og snøelefant! Ha en flott-flott kveld, supersnuppa mi! :kys_2: og god Ja, heldigvis er vi flinke opp-ordnere! Men max irriterende likevel... Åh, Gina Tricot har blitt min nye H&M! Finner bestandig et eller annet der! Ai løøøøøv it tu! Ble det så du tok deg en tur eller? Isj, skal vel ikke skryte av å ha trent så mye i det siste nå da... men det har sine naturlige årsaker, kommer tilbake til det lenger ned. Sofasliting er vi blitt godt vante med her og, for å si det sånn! Nusse-Ida er kjempegoooood! Er så herlig når hun tar ut smokka kun for å sende mamma en smellnuss, eller bare lage trutmunn mot meg! *smelt* Men altså, bløte snørr-og sikkelnusser er vi godt vante med vi og! Å ja, snø er kjempemoro! Er ikke kramsnø vi har nå da, så vi får liksom ikke gjort noe med den. Men den kan greit brukes til akebrettkjøring! :rosasmil: Ha ei fin helg, du er vel på hjemstedet enda vil jeg tro! Kooooos deg søta mi! :kys_2: og helge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #1113 Del Skrevet 25. januar 2008 Ja, her er vi en skral gjeng... Sambo har hatt vondt i ryggen en ukes tid, på onsdag fikk jeg nok av at han hadde så vondt - og sendte han på legevakta. Han har da fått isjas, og er nå sykmeldt ut måneden... Heldigvis fikk han med seg litt dop, så han fungerer litt bedre i hverdagen nå! MEN, på tirsdag fikk Ida spysjuka... det kommer ut begge endene på henne, og hun er sååå slapp. Ligger bare i sofaen og sover. Vi får ikke i henne verken tørt eller bløtt, og feber har hun og. I dag tok vi med gullet på legevakta, og hun legen kunne fortelle at Ida har et virus med litt bakterie i. Så om ikke jenta blir merkbart bedre i løpet av helga, så må hun legges inn... Vi krysser fingrene for at hun slipper det! Hun har smitta meg og, så nå er jeg meget kvalm kan vi si. Drikker cola uten kyllsyre, og prøver å slappe av så mye som mulig. Vi gleder oss masse til sykdommen forsvinner, så vi får den gamle jenta vår tilbake. Er litt av en overgang fra gamle hypre Ida, som gjerne klarta opp på stuebordet for å danse litt, til superslappe Ida som bare sover... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #1114 Del Skrevet 1. februar 2008 Hurra, vi slapp innleggelse! Ida er nå mye bedre, selv om hun er tynn som ei flis enda... Var på forsinket 15-mndskontroll i går, og hun er nå 82,5 cm og 10,6 kg. Vi veide henne til 11,4 kg i jula, så hun har gått ned ganske mye mens hun var dårlig. Ellers fikk hun vaksine, og var sååå flink atte! Gråt i 2 sekunder før hun merka at det ikke var noe å gråte for, og ga seg selv applaus etterpå! Helsesøstra var storfornøyd med henne, hun syns Ida har veldig bra språkforståelse (både at hun forstår hva vi sier, og hun sier mange ord selv), pluss at hun er tidlig motorisk sett. Kjempestas for mammahjertet å høre! HS syntes også at Ida blir veldig bra stimulert her hjemme, godt å høre at noen synes vi gjør mye bra ting sammen med jenta vår! :rosasmil: Vi traff på Are fra "Are og Odin" på helsestasjonen, og Ida var liiiiivredd den stakkars mannen! Hylgrein bare han så på henne nesten! Sambo er på jobb i dag igjen, første dag etter sykmeldinga. Det går visst bra, han tok med seg Voltaren i tilfelle det ble krise! Er visst ikke så mange på jobben i dag, så det er ganske mye avslapping - og det passer han vel godt! Her snør det i dag. Kjempekoselig! Må ut på akebrettet sammen med Ida i løpet av helga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #1115 Del Skrevet 8. februar 2008 Lurer på om Ida reagerer litt på vaksinen hun fikk forrige uke jeg... Hun sov til kl 10 i dag, og har vært varm og slapp. Hun sover igjen nå. Jaja, så lenge hun ikke blir dårligere så! Jeg skal nemlig på shopping og i bursdag i morgen, og det er så kjedelig å forlate sykt barn... Dagene flyr her i huset. Jeg aner ikke hva tiden går til, men vi koser oss masse! Ida har lært mange nye ord denne uken, er jo nesten sånn at det går an å ha en samtale med henne! Ellers bruker jeg dagene til å småplanlegge utdrikningslag (nei Marna, jeg kommer IKKE til å skrive noe her! ) og nå begynner det å ta form! Sambo er litt skranglete i ryggen enda, det blir liksom aldri bra. Han tar ikke smertestillende lenger, men han ligger mye på sofaen. Litt kjedelig for meg, for jeg vil også hvile! På søndag er det morsdag! :rosasmil: Gleder meg masse! Lurer på om jeg skal ta med meg Ida og sambo på Pirbadet den dagen, lenge siden vi har vært der sammen nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suri Skrevet 8. februar 2008 #1116 Del Skrevet 8. februar 2008 Det kommer nye ord hele tiden og plutselig stopper de aldri å snakke. Jenta mi snakker uten stopp! Men det er veldig arti da! Hun gjør seg iallfall forstått og sier hva hun vil. Litt enklere da synes jeg istede for å grine og rope og syte. gleder meg masse til lillegutt gjør d å lurer på om noe skjer på morsdagen her i huset. Tviler sterkt da.. Forventer ikke så mye enda egentlig. Gleder meg masse til barna begynner på skolen og lager ting selv. Det blir stas! Er Ida 15 mnder nå? Det er vel da siste vaksine er? Huff, de vaskinene er forferdlige synes jeg. Tror det er værst for meg, ikke for guttn. Det er vel ganske vanelig å reagere litt på dem, eller? Synes å huske at de ble litt slappe og sov mye dagene etter. Ha en koslig helg med familien og nyt morsdagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 9. februar 2008 Forfatter #1117 Del Skrevet 9. februar 2008 Suri: Mye enklere når de slutter med den sutringa, og faktisk kan fortelle hva de vil ja! Ida har en "æh,æh,æh"-sutring når hun vil noe, men ikke vet hva det heter, og den er ganske plagsom å høre på.. Forventer ikke så mye på morsdag jeg heller... vet av erfaring at jeg ikke bør det! men jeg har bestilt at Ida skal tegne en tegning til meg, også hadde det jo vært hyggelig med blomster... Sambo snakka om å lage vafler som vi kan kose oss med, så det blir nok en fin dag uansett Gleder meg masse til Ida begynner i barnehage/skole jeg og, og kommer hjem med selvlaga morsdagsgaver og julegaver! Ida er egentlig 16 måneder nå, men 15-mndskontrollen ble forsinka... så det var siste vaksine frem til hun går i 2.klasse! Synes det er helt greit at hun vaksineres jeg, så klart var det ikke noe hyggelig når hun hylvrælte bare vi nærma oss helsesøstra da hun var mindre i redsel for hva som ville komme, men det gikk jo fort over! Denne gangen gikk det jo superbra, for den 15-mndvaksina settes i arma i stedet for i muskelen på beina. Blir jo ikke så smertefullt da. Ida har reagert på så og si alle vaksinene hun og. Slapp og litt feber dagen etterpå. Denne gangen tror jeg det har gått bra, for feberen hun hadde i går kom av tannfrembrudd! Om de reagerer på 15mndsvaksina, så får de jo sånne røde prikker og. Det har hun ikke hatt. Ha en kjempefin helg med ungene og sambo du og! Og gratulerer med morsdagen i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #1118 Del Skrevet 17. februar 2008 Ida fikk seg doring i går. Hun har prøvd den flere ganger, men hun synes den er litt skummel! Første gangen hun prøvde den, så hoppa hun fort ned og tissa på gulvet istedet! Vi får bare fortsette å øve, for jenta viser tydelige tegn på at hun begynner å gå lei av å bruke bleie... Litt tidlig, men hun er jo ganske tidlig ute med det meste. I dag har hun lagd middag! Hun stekte kjøttdeig mens faren lagde salat! Var så flink atte! Etterpå tok hun oppvasken! Fiffig lita hushjelp jeg har! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #1119 Del Skrevet 26. februar 2008 Da er det vel på tide å fortelle det her og... 11+4 Et lite overraskelsesbarn er på vei! Termin er 14. september, og vi gleder oss alle tre! Formen er litt både og, enkelte dager er jeg i fin form, andre dager er jeg kvalm og kaster opp... Det går vel over snart tenker jeg. Har funnet ut at salt potetgull fungerer supert mot kvalmen, så jeg spiser litt av det... Har allerede vært på tidlig UL, for jeg har vært ganske plaget av blødninger... så i uke 8 var vi og så på et bittelite bankende hjerte! ...nå er det bare å vente på fredag, for da er den magiske 12 ukers-grensa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 26. februar 2008 #1120 Del Skrevet 26. februar 2008 Juhuuuuu!! :hoppe: Har gleda meg sånn at jeg har holdt på å sprekke etter å kunne hoppe for deg her inne, så jeg har lurt litt på når du skulle slutte å "skape" deg Juhuuuuu!! :hoppe: Og selvfølgelig,- Gratulerer så mye! (Again...) Gleder meg masse, masse, masse til å følge deg her inne! (Kanskje følger jeg etter snart...!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå