Gå til innhold

Mine travle dager

Skrållan

Anbefalte innlegg

Så flink!!!

Det var nok stort for mamma og pappa..

Uffda... kjipt du har blitt smitta.. Håper dere begge blir friske fort!

Hvor mange tenner har Ida nå?

Mi har nettopp fått sin første, og mye sutring på dagen og nattevåk på natta...

Idag slapper vi av hjemme etter fest igår med vennepar.

God bedring vennen!

Da var mamma og pappa kjempestolte! ;):hoppe: Fikk filma henne litt samme kvelden, og nå ligger skrytefilmen ute på Facebook! :ler:

Ida er fremdeles snufsete, og hoster litt. Jeg likeså... vedder på at vi driver og smitter hverandre frem og tilbake.. :sjenert:

Ida har bare 2 tenner, hehe. Alle andre på hennes alder har minst 4, men lillemor har bare fått 2. Håper det kommer flere snart da, for hun sikler noe grassalt om dagen! Gratulerer med veslas første tann! :hoppe: Kommer vel ei til ganske snart skal du se, de to første pleier å komme tett! ;) Blir endel sutring av det ja, og nattevåk... :tristbla:

Så koselig med fest! :) Håper dere hadde det morsomt, og at formen er fin igjen! ;) Takk for god bedringsønsker snuppa! :klemmer:

Han er en stor gut ja Skrållan:) Sammenlignet han med størstejenta og han er godt over 1 kg tyngere enn hun var da hun var så gammel. Lengere er han også. Håper alt er fint med tisseluren. Håper vi slipper operasjon der altså.. Mamma liker ikke nåler på babyer.. *GRØSS*

Håper dere koste dere på babysvømming da! Er litt treg til å svare jeg..hihi:)

Ida som snart er 1 år gammel! Føler meg litt som en stolt "mamma" jeg.. Føler nesten som om jeg kjenner henne. Har ikke sett henne i levende livet, men pytt pytt... Sjarmørjenta!

Nemmen, 1 steg er stort d ja!!! Nei så arti! Snart går hun og så springer hun;)

Det sies jo at gutter er større enn jenter, og jeg vil påstå at pjokken din er et godt eksempel på det! ;)

Æsj, operasjon håper jeg dere klarer å unngå ja! :tristbla: Må man, så må man jo - men nåler og kniver og sykehus i det hele tatt er ikke noe jeg ønsker for så små barn! Skal krysse fingrene for at dere slipper!

Vi storkosa oss på babysvømminga! :) Ida var litt småredd i starten, lenge siden sist hun var i basseng. Men hun smilte og lo etterhvert, og plaska godt!

Hihi, sånn føler jeg for ungene dine også! Vi blir jo liksom KG-tanter for hverandres barn, og blir sååå stolt når de har lært noe nytt! :rødme: Vi burde få til å treffes en gang, så vi fikk hilse på hverandres søte små!

Å ja, 1 steg er kjempestort!! :danser: Hun har gått mere etterpå også, er så flink så! Og gjett om hun vet det selv, hver gang hun går noen steg så flirer hun godt av seg selv! :ler: Blir så stas når hun begynner å springe! Eller, jeg får i allefall trent litt da! ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er vi fremdeles syke... jeg er litt bedre i nesen, men brystkassa er litt gruggen enda. Ida hoster og snørrer. Jeg har i tillegg fått noe som ikke kan være annet enn senebetennelse i ryggen, sånn går det når man bærer mye på Ida gitt! :ler2: Vondt som f***, så håper det forsvinner av seg selv.. :sjenert:

Ida har gått mer, hun tar noen skritt hver dag, og er stolt som en hane selv også! :hjerter:

I går var familien på shopping! :sjarmor: Jeg tok bussen ned til byen alene først, så Ida fikk sove før de kom etter. Fikk kjøpt bursdagsgave til tvillingsøs, og jeg fikk litt lyst på det jeg kjøpte selv også! :ler: Ellers kjøpte jeg klær til Ida (bla bodyer med morsom tekst på Exit) og diverse andre ting. Var stappfullt med folk, så jeg gidda ikke gå der lenge. Så kom sambo og Ida, og vi dro på barneutstyrsbutikk og kjøpte ny bilstol og vinterpose til vogna hennes! :rosasmil: Så sambo ble noen kroner fattigere etter den turen! ;) Ellers går dagene sin vante gang, jeg har fremdeles ikke rukket å dratt frem skolebøker - men det er kanskje litt hva jeg gjør det til selv! :hoho: Har ikke hatt så mye ork nå mens vi er syke.

I går kom vinteren, kan vi vel nesten si. Det snødde her i nærheten, her hos oss hagla det, og det er 3 grader ute! :fryser: Virkelig på tide å finne frem vinterklærne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vennen... stakkars dere :klemmer:

Mi er også syk... :gråte: masse og spydde istad.

Nå sover hun godt heldigvis.

Tror det er litt seperasjonsangst også, hun går i bhage..

SNØ????! :skratte:

Oi... Nå er sommeren over ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Shiloh: Går det bedre med snuppa di? det der hørtes ikke bra ut... :klemmer:

**********************************'

Et aldri så lite livstegn herifra! Hjelpe meg, som dagene flyr. Masse har skjedd siden sist, Ida har fått 2 tenner til, så nå har hun 4! :) Er fremtenna oppe som plutselig en dag bare var der! Vi har ikke merka noe, hun har vært sååå flink så! :rødme: Ellers går hun mer og mer for hver dag som går, og er så kry selv atte! ;) Er en fryd å se på henne. Vi har også helt sluttet å amme, jeg hadde egentlig tenkt å amme helt til 1-årsdagen hennes - men hun ville ikke mer. Skal ikke klage da, synes det er utmerket at jeg har sluppet å avvenne henne! :Nikke:

Sambo har avsluttet vikariatet sitt, så nå har han vært hjemme en ukes tid. Det har vært ganske greit, for da har jeg fått trent litt mer! :ler: Ida synes det er veeeldig stas å ha sambo hjemme også, hun går og roper på pappa dagen lang! :ler2:

I morgen er den store dagen. Ida fyller året! :love: Er så snålt å tenke på at for ett år siden så hadde jeg diger mage, fødselen hadde startet - og akkurat på dette tidspunktet mener jeg å huske at jeg slet med å spise en pølse med brød før vi dro til sykehuset. Ble lagt inn kl 18 den 04.10. Utrolig hva man husker... :sjenert:

Uansett, vi skal feire 3 dager til ende! :fnise: I morgen kommer min familie, lørdag er det våre vennepar og deres evt unger som kommer, og søndag svigers. Gjett om vi kommer til å være lei av kake på mandag?! :hoho: I dag har vi vaska og styra på her hjemme, nå mangler bare å bake sjokoladekake - og det skal jeg gjøre nå i kveld. Blir veldig morsomt å se Ida med alle pakkene, lurer litt på om hun forstår at hun må pakke opp eller om vi må hjelpe henne! :)

Bilen er på reparasjon IGJEN også... :kjefte: Vi var på vei til fotografering av Ida på søndag (bildene ligger på facebook for interesserte), og på vei nedover så datt jaggu eksospotta av! :filer::sjenert::kjefte::fnise: Det var ikke overraskende da, den har vært løs lenge. Så da måtte vi få hjelp til å skjære av hele driten, før vi dro videre til fotografering - noe forsinket. Bildene ble bra da, og bilen er nå, som sagt, til legemannen sin! :ler2:

Ellers er det vel fint lite å rapportere om... Høsten har så definitivt kommet, masse høstfarger på trærne og høstluft! Liker egentlig ikke høsten, men så langt så går det bra! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:gratulerer: Ida 1 år i dag :gratulerer:

Tenk at lille jenta vår er blitt et helt år allerede! :rødme: Hun forstår ikke så mye av hva som foregår, pakkeåpning var en rar ting, men neimenn så artig det er å leke med alle nye lekene sine! :ler: Akkurat nå sover hun første duppen, helt utslitt allerede stakkar... :hjerte: Lite aner hun om hva som venter henne senere i dag! ;)

Det er så rart å tenke på at for akkurat 1 år siden, så lå jeg nå og ventet på å begynne å presse. Starta pressinga kl 12, og det tok 46 min å få henne ut. Lille vakre jenta vår, som var så lita og "skrøpelig", er nå blitt ei stor og nydelig jente med sterke egne meninger og lærer seg noe nytt hver dag! Hun er så flink, og mamman og pappan er så stolte av henne! :hjerter: Gratulerer med dagen jenta mi! :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er en lang helg over... Foreldre og jubilant er slitne, men fornøyde etter tredagers-feiringa! :) Ida har fått sååååå mye fint, og vært passe høy på sukker! :ler: Men nå skal det bli godt å komme tilbake til hverdagen, spise mindre kake og ikke minst - slappe av! ;)

Ida har blitt enda flinkere til å gå i løpet av helga, hun snur og går tilbake uten å sette seg ned! :) I tillegg er hun en racer til å gå samtidig som hun spiser/drikker og danser! :ler2: En fryd for mammahjertet å se på henne! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ida har vært på 1-årskontroll i dag, og nå veier hun 9940 gram og er 77 cm lang! :) Både HS og lege var storfornøyde med jenta, og var meget imponert over gåferdighetene! ;) Ida var veldig flink da hun fikk vaksinen også, hun gråt kun av den andre sprøyta! Har fått litt feber i ettermiddag da, og vært veldig pjusk... så i dag har vi kosa oss masse! :kgbaby:

Har faktisk snødd i dag! :sjokk: Ida var strålende fornøyd da, hun og sambo har lagd snømann! :kalle: Det begynte å regne etterhvert, så den står nå under tak - i håp om at den fremdeles er "i live" i morgen! :ler: Ida syntes den var veldig fin, hun ville faktisk ikke være med inn, ville bare sitte ved siden av den og passe på! :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tidlig, men i dag kjøpte vi den første flaska EC Dahls Julebrus! :hjerte:

...gjett om jeg gleder meg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte julebrus i går vi også! Namm, nesten så jeg hoppet i taket på butikken da jeg så julebrusen hadde kommet!! :fnise:

:fnise: Er det ikke en herlig oppdagelse? ;)

Vi har vært på hjemstedet i helgen! :) Mamma hadde 50-årsdag, så da ble det kalas! :) Ble tid til litt shopping, trening og sosialt samvær og - herrrrlig! ;) Ida har vært supersnill, hun har sovet inne hos mormor og bestefar, så foreldrene fikk litt fred! Det gikk bra, hun har vært snill jente og sovet lenge! Bare så dumt mora ikke fikk sove lenger enn 7-8... :ler:

I morgen skal jeg og en venninne på Agape brudesalong, og titte litt! Vi skal se på kjoler til bryllup neste sommer (jeg skal være forlover), også skal jeg se etter et smykke for en annen venninne. Blir artig ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Ida fikk 2 nye tenner i helga, så nå har hun 4 tenner oppe og 2 nede! :love:

Siden sist har jeg kjøpt forloverkjole! :hoppe: Vi ble kjempefornøyde, både vi forloverne og bruden! ;)

Jeg og Ida har blitt litt pjuske nå... jeg har veldig vondt i halsen og litt feber, og Ida er også varm. Og grinete. Hun sov ikke så lenge som hun pleier i formiddag, så det er nok noe som plager henne. Hun våkna tidlig i morges også, men det tror jeg er fordi vi nettopp har stilt klokka. Hun er litt på gammeltid enda! :ler:

Til helga har sambo bursdag, og jeg gleder meg som en unge til å lage gelelarve til han! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært dårlig i over en uke... :kjefte: Har heldigvis ikke feber lenger, men jeg hoster, har vondt i hodet innimellom og tett i nesa.. Svært som dette satt i da! Heldigvis har ikke Ida eller sambo blitt smitta!

Sambo hadde bursdag i helga, og gelelarva mi ble en suksess! :)

Ida har blitt så flink til å snakke! Nå sier hun bæ til sauen, hun lager hestevrinsk og sier hest dagen lang (hun har fått for seg at vi har en hest i hagen! :fnise: ) også lager hun apelyd! :ler: Hun er sååå herlig der hun står på gulvet og sier ah ah æh æh! :rødme: Gode jenta mi!

I ettermiddag er det nest siste gang på babysvømminga for denne gang. Det har gått så innmari fort! Ida stortrives i vannet enda, hun har blitt skikkelig flink! Like før hun hopper fra bassengkanten nå! ;)

Til helga er det farsdag, lurer litt på hva jeg skal kjøpe til sambo... Ida må jo gi han gave! Kanskje hun skal male eller tegne noe fint, som jeg rammer inn? Vi får se! :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia :)

Oi... du er akkuratt som meg, jeg har også hanglet i over en uke... kjedelig!

:fnise: Jeg har ingen peiling på farsdagsgave.. men noe snuppa lager ja.. ikke dumt!

Kanskje han smelter av det ;)?

Håper du har en fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :)

Oi... du er akkuratt som meg, jeg har også hanglet i over en uke... kjedelig!

:fnise: Jeg har ingen peiling på farsdagsgave.. men noe snuppa lager ja.. ikke dumt!

Kanskje han smelter av det ;)?

Håper du har en fin helg! :klemmer:

Hallo vennen! :)

Isj da, så du har vært dårlig lenge du og? Håper vi begge blir bedre snart! ;)

Vil tro sambo smelter big time av noe hjemmelaga, jeg må prøve å hive han litt ut av huset i morgen så Ida får være litt kreativ i fred og ro! :ler:

Håper du får en kjempefin helg du og! :klem:

Ida driver foreldreterror om dagen... Er noen tenner som er på vei, og ungen er potte SUR og sover dårlig. Natt til i dag sovna vi ikke før nærmere halv 4, var ei lita snuppe som var lyyyyys våken... Om hun begynner sånn i natt igjen, så blir det paracet! Hun tuller med sovinga på dagtid og, ligger bare og hyler - vil ikke ha smokken sin engang... Heldigvis er hun i godt humør innimellom, så i dag har vi kosa oss skikkelig ute i snøen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Ida er så skjønn om dagen! Hun storkoser seg ute i snøen for tiden, vi er masse ute og måker snø (skal det aldri slutte å snø? :snø: ) og aker med akebrett! :) Hun insisterer på at hun skal sitte på akebrettet bare vi skal til postkassa, herlige jenta! :rødme: Hun sover godt, spiser godt og er i et herlig humør! Er sååå koselig å være mamman til en sånn godklump! :love:

Hun er litt morsom på kvelden da, når hun skal legge seg. Hun begynner å gråte fordi hun skal legge seg, ikke fordi hun ikke vil, men fordi hun vil være oppe sammen med oss! :fnise: Med en gang vi har fått på pysjen, og åpner soveromsdøra så begynner hun å gråte, samtidig som hun løper til den av oss som ikke legger henne. Blir som oftest greit med en gang hun legges i senga da, for hun er jo egentlig kjempetrøtt! ;)

Ellers går dagene med til juleforbredelser og masssse Ida-kos! :rosasmil: Jeg har slitt med vond nakke/rygg nå en ukes tid, er vel betennelse etter å ha bært mye på Ida. Har blitt vesentlig bedre av å ikke bære henne så mye da, men jenta blir jo skikkelig lei seg når hun ikke får være i armene til mamman sin... :tristbla: Hun ble litt ekstrem en stund, ville være i armene mine mens jeg laga frokost og i det hele tatt, så det er det slutt på nå.

Å, som jeg gleder meg til jul!! :tre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg strøket adventsduk, og la den på bordet sammen med adventsstaken. Det tok 2 min, så måtte jeg fjerne alt sammen! :fnise: Frøken Klåfingret syntes ikke noe om at mammaen pynta til advent! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

Ida virker som en skikkelig godklump da! Kjenner godt til dukstyret ja :ler: Helt utrolig har den elektriske adventstaken fått stått i fred i kjøkkenvinduet :)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...