Skrållan Skrevet 5. mai 2007 Forfatter #1021 Del Skrevet 5. mai 2007 Kort innom og for at Ida er 7 mnd i dag! ....utrolig hvor fort tiden går... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grønnsåpe Skrevet 5. mai 2007 #1022 Del Skrevet 5. mai 2007 hehe, måtte le litt når jeg leste om det "uhellet" du hadde på trening og ja, må si meg enig i at tiden går fort ! Syns ikke det er lenge siden jeg fikk høre at jeg skulle bli tante jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 8. mai 2007 #1023 Del Skrevet 8. mai 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 13. mai 2007 Forfatter #1024 Del Skrevet 13. mai 2007 hehe, måtte le litt når jeg leste om det "uhellet" du hadde på trening og ja, må si meg enig i at tiden går fort ! Syns ikke det er lenge siden jeg fikk høre at jeg skulle bli tante jeg.. ← haha, ja sant... du kan tro jeg var fin! tiden har gått fort ja... rart med det! ← tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 13. mai 2007 Forfatter #1025 Del Skrevet 13. mai 2007 Her er det lenge siden jeg har stukket nesa inn... Har hatt litt lite nett-tid de siste ukene, sambo har hatt hjemmeeksamen - og jeg har vært mye alene med lille turbo-jenta. Hun er så aktiv og er overalt om dagen, så jeg har litt å holde på med! Hun har blitt så flink til å ake seg bakover, og i sirkel, så jeg vet aldri hvor jeg finner henne om jeg går ut av rommet i 5 sekunder. Hun trives best under bordet eller under sofaen! Har ikke blitt noe krabbing enda, men hun har kommet seg opp i krabbestilling i sofaen - så det varer vel ikke lenge! Ellers har hun blitt en rev på å sitte selv, det være seg i sofaen eller midt på gulvet. Sitter stødig som et fjell og leker seg alene! Hun er en veldig blid og fornøyd unge, gråter kun om hun slår seg eller har mareritt! Dagene i Skrållan-hjemmet bare flyr avgårde, og i går var jeg og Ida alene hele dagen. Sambo var på konfirmasjon, vi jentene valgte å være hjemme... Men vi koste oss godt - mamma, pappa og lillesøs kom en tur, så vi ble ikke alene hele dagen! :rosasmil: Jeg har fått veldig vondt i ryggen, så jeg sitter stort sett og slapper av i sofaen i dag. Tar på å bære og holde på med Ida, og da særlig når jeg har vært så mye alene den siste tiden. I dag er det ekstra ille, så sambo må trå til og hjelpe meg masse i dag. Men det har han bare godt av! Snart er det 17. mai (allerede!), og vi drar hjem til hjemstedet for å feire. Drar vel på onsdag, og kommer hjem igjen 18., eller i løpet av helgen. Håper på finvær, hadde vært stas om Ida kunne sitte og følge med på folkelivet i vogna si uten regntrekk... men her i trøndelag er vi vant med dårlig vær på 17. mai, så vi får vel bare ta det vi får! Det var en kort oppsummering, og et lite livstegn fra meg, håper jeg blir flinkere til å skrive her fremover... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 20. mai 2007 Forfatter #1026 Del Skrevet 20. mai 2007 Da er vi hjemme igjen etter 17.mai-feiring på hjemstedet! :smile: Kommer hjem til et nytt forum med masse nye smilies - kjempestas! Vi har kost oss på hjemstedet, Ida syntes 17.mai var en litt pussig ting, og da særlig korpsene! Men hun syntes det var morsomt med alle menneskene ute i gata, hun er jo så glad i å titte på folk! Været ble ganske bra også, skinte og det var litt varmt! men jeg gleder meg til neste år, for da forstår nok Ida litt mer av 17.mai, og vil vel bare spise hele dagen! Ellers er det vel ikke så mye nytt å fortelle. Ida har diktet opp sitt eget ord for trøtt/sove da, nemlig gaigaigai! Hver gang hun er trøtt og vil sove, så vil hun kose litt mens hun nærmest hvisker gaigaigai bak smokken! :rødme: Ellers har hun kommet seg opp i krabbestilling flere ganger de siste dagene, men det blir med det enda. Varer vel ikke mange dagene før hun fyker avgårde på gulvet her! :-D Har lagt ut noen bilder fra 17.mai på facebook, for de som vet hvem jeg er der! Klarer ikke å legge ut bilder her nå... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 23. mai 2007 Forfatter #1027 Del Skrevet 23. mai 2007 Superstolt mamma innom for å fortelle at i dag titta den første tanna frem! :rødme: Så nå har Ida fått klar beskjed om at det IKKE er lov å bite mamma i puppen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 27. mai 2007 #1028 Del Skrevet 27. mai 2007 Næmmen "gaigaigai" da gitt Herlige lille Ida!! Er ikke ofte innom, men det er ikke du heller ser jeg Grattis med Ida-tann! Store jenta!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 27. mai 2007 Forfatter #1029 Del Skrevet 27. mai 2007 Næmmen "gaigaigai" da gitt Herlige lille Ida!! Er ikke ofte innom, men det er ikke du heller ser jeg Grattis med Ida-tann! Store jenta!! Nei, blir ikke sånn at jeg titter innom så ofte for tiden... er så mye å gjøre hjemme, Ida må jo ha konstant oppmerksomhet nesten, så hun ikke gjør noe galt! Godt at det er flere som er litt fraværende, så blir det ikke så mange sider å bla seg igjennom når man først stikker innom! Ida er en herlig liten tass ja, "gaigaigai" sjarmerer både mora og faren! B Takk for tanngratulasjon! var jammen på tide at den kom, sånn som hun har jobba med å få den frem! ------------------------------------------------ I dag kan jeg melde fra om at Ida har satt seg opp i sittende stilling 2 ganger! Store, sterke jenta vår! Hun bruker så og si kun magemusklene når hun gjør det, og bruker en hånd til å støtte seg opp. Tror jenta har mer magemuskler enn mamman jeg! I går hadde vi strååååååålende vær, skinte og det var veldig varmt i solveggen! Satt ute hele formiddagen i bikinien, og jammen har jeg fått masse farge! Både brunfarge og rødfarge! mens jeg satt ute, hadde sambo storrengjøring her inne! Flinke mannen! På ettermiddagen fikk vi besøk av bestevenninna mi med samboer, veldig hyggelig! :rosasmil: I dag er det mer overskya, så vi holder oss inne foreløpig. De siste dagene har flydd avgårde, har gjort noe så og si hver dag tror jeg! Har trent litt, og vært på besøk hos venninne og i det hele tatt. I morgen drar vi en snartur til hjemstedet, for bilen vår må ha nye bremseklosser. Kommer ikke hjem igjen før tirsdag, og da er det jo snart helg igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leonessa Skrevet 30. mai 2007 #1030 Del Skrevet 30. mai 2007 Er en liten tur innom Flink Ida som har satt seg opp Tror lilleI har mer magemuskler enn mamman sin og... Må seriøst begynne å ta litt situps, skal jeg bli kvitt denna hengemagen! Fine bilder fra 17,mai da Er en liten stund siden jeg titta på dem da.... *gaigaigai"... Så herlig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #1031 Del Skrevet 5. juni 2007 Leonessa: Så hyggelig med besøk! Sant Ida er flink som setter seg opp, flinke jenta mi! Må begynne med mer situps jeg også, er jo patetisk med så dårlige magemuskler som det jeg har! Takk for bildeskryt, selv om det er lenge siden du har sett dem! ******************************** Dagene har rett og slett ikke nok timer... føler at jeg aldri slapper av, og mest sannsynligvis er det rett! Ida har begynt å åle seg fremover, så hun er overalt om dagen - og da særlig ved skohylla, der hun hjelper mammaen å "rydde"... Ellers har tann nr 2 kommet, og hun har faktisk ikke hørt på hva jeg har sagt, for det hender seg at hun biter i puppen... er heldigvis lenge siden nå da. Ellers fortsetter hun å sette seg opp, hun er stødig i krabbestillingen (men ikke mer enn det foreløpig), og hun er stort sett en fornøyd unge. Jeg tror hun begynner å avvenne seg av nattmat, for 2 netter de siste dagene har hun ikke våknet for mat! Hun har blitt så flink med grøten (tok jo bare 1,5 mnd... ), nå spiser hun en hel porsjon, og smatter fornøyd! Har begynt litt med middagsglass også, men det er ikke så poppis... pluss at jeg tror ikke hun egentlig trenger det, for hun virker mett nok fra før. Men hun må jo vende seg til skikkelig mat istedet for pupp, så derfor får hun litt middagsglass! Vi har hatt superstrålende sydenvær her i trøndelag den siste tiden, og det er så godt for sjel og sinn! Jeg og Ida sitter mye ute, hun i skyggen riktignok! Jeg har allerede fått masse farge, og håret begynner å bli blondt! Hver sommer blir nemlig håret mitt så solbleika så det ser ut som om jeg har farga det... Sambo sitter med hjemmeeksamen denne uka, skal leveres torsdag. Etter det har han sommerferie, og det blir spennende å se om han får noe sommerjobb. Han har søkt på alt som er, men ingen svar enda... Skal prøve å ikke la det gå så lang tid til neste gang jeg stikker innom, døgnet skulle rett og slett hatt flere timer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 8. juni 2007 Forfatter #1032 Del Skrevet 8. juni 2007 Tror Ida reagerer på varmen jeg... I går skifta vi 8 bæsjebleier, og så langt i dag har det vært 2 (egentlig 3, men den ene ladningen kom på stellebordet, uten bleie... ). Håper det blir bedre snart, for jeg begynner å bli litt lei av å skifte bleier... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 8. juni 2007 Forfatter #1033 Del Skrevet 8. juni 2007 Hm, trodde jeg byttet avatar jeg, men det er jo det gamle bildet som vises enda? :klø: I dag har vi ingen store planer, må på butikken og kjøpe tannkrem da! Vi dro på butikken i går for å kjøpe det, men kom hjem med alt annet enn nettopp tannkrem! Ellers skal jeg koooose meg ute i . Må benytte den når vi først har den! :rosasmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 10. juni 2007 Forfatter #1034 Del Skrevet 10. juni 2007 Der hadde den nye avataren kommet ja! Ida er nå, heldigvis, på bedringens vei etter å ha hatt diaré i 3 dager... Hun har slitt skikkelig, har bæsja etter hver gang hun har spist, og en eller to ganger til etter det. Har vært slitsomt for både jenta og foreldre, så nå er vi lettet over at det går rett vei! Hun fikk litt blåbærsaft i går, så jeg tror det er den som har hjulpet henne. Jeg har kjørt elimineringsprosess over hva som har gjort at hun hadde så rar mage, men jeg kommer ingen vei... Trodde først det var en reaksjon på et middagsglass hun hadde fått, men det ville vel ikke vart i 3 dager... Så trodde jeg det var varmen, men hun var jo like dårlig i magen om hun holdt seg inne i kulden, og midt på natta. En natt måtte hun skiftes på 4-5 ganger (!!), og da sov hun i et kaldt soverom. Så da står jeg igjen med at det er pga tenner, eller at hun rett og slett har fått et magevirus. I morgen skal vi ta en tur på helsestasjonen, og veie henne. Skal samtidig spørre der om hva de tror er årsaken. Ida er i bedre humør i dag, hun ler og leker seg så fint. Har blitt veldig flink til å ake seg fremover, så nå finner hun ALT på gulvet, noe som innebærer at mamma og pappa må gå over leiligheta i dag og barnesikre litt! Er en del ledninger og kabler ved tvn som er umåtelig morsomme å leke med! Og skohylla da... hun har blitt godvenn med pumpsene mine! I dag har vi atter en dag med strålende vær, så nå skal jeg dra på meg bikinien og sette meg litt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #1035 Del Skrevet 13. juni 2007 Dag 7 med diaré... Blir litt bedre, men fremdeles er det masse bleieskift! Hun får blåbærsaft, det stagger det litt, men jeg synes ikke det hjelper mye. Var på helsestasjonen på mandag, og veide gullet. Nå veier hun 8865 g, og er 71,2 cm! :rødme: HS mente hun ikke har tatt skade av diareen vektmessig, men mammahjertet sier noe annet.. Ser på henne at hun har blitt litt tynnere, pluss at hun har begynt med så mye mer fast føde siden sist vi veide henne at det skulle ha vistes. Men hun er jo innmari aktiv om dagen da, det spiller vel inn det også! I dag har jeg ingen planer, bare litt husarbeid her hjemme. Kjenner det er veeeeldig godt å slappe av om dagen, jeg blir så utslitt av all bleieskiftinga... nettene er jo omtrent som da Ida var nyfødt, hun ligger våken og holder oss våkne. I går sov jeg en time på sofaen sammen med henne, gjett om det var godt da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #1036 Del Skrevet 14. juni 2007 Vi har endelig hatt en dag heeeelt uten bæsjebleie! :juhu: *bankibordet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 24. juni 2007 #1037 Del Skrevet 24. juni 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #1038 Del Skrevet 28. juni 2007 :kys_2: ************************************** Nå er det lenge siden sist igjen gitt... Ida holder mamma i aktivitet, det er sikker og visst! Dagene bare flyr avgårde, og snart er vel sommeren over også. Vi har hatt masse gråvær i det siste, så vi har kost oss mye inne. Ida åler seg fremdeles frem i superfart, og hun har nå funnet ut at hun kan komme seg både på kjøkkenet, badet og soverommet... Hun er også en liten Trofast, følger etter meg hvor enn jeg går. Og er jeg ute av syne for lenge, så begynner hun å rope på mamma! :rødme: Veldig koselig, men også bittelitt slitsomt. Det blir ingen ferietur på oss i sommer, sambo har fått seg jobb! Han begynner allerede neste uke, og da skal vi jentene kose oss masse alene hjemme! jeg må også manne meg opp, og begynne å ta henne med på barnepassen på treninga... Vi skal kanskje på helgatur til Åre med 2 andre vennepar da, vi får se om sambo har fri den helga - også får vi se om økonomien strekker til. Ellers er vi invitert med til Pirbadet på lørdag, skal se det blir ferieturen vår i år! Blir nok noen småturer til hjemstedet da! :rosasmil: Ellers har Ida begynt å bli litt snillere på natta igjen, hun hadde en liten periode her da det kun skulle soves i vår seng, mens hun holdt mamma i hånda.... kan ikke si jeg sov så godt da gitt... Men nå har vi hatt 2 gode netter, og jeg føler meg faktisk uthvilt, bank i bordet! Hun har også blitt så flink til å spise fast føde, og i dag skal vi begynne med brødskive til lunsj! Riktignok vil hun ha pupp 2 ganger om natta, men det tror jeg er fordi hun er så tørst. Hun er ikke så flink til å drikke vann til maten nemlig. Men det skal ordne seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 3. juli 2007 Forfatter #1039 Del Skrevet 3. juli 2007 I dag er sambos første dag i den nye jobben! Det var en spent og nervøs fyr som dro i morges, i nyinnkjøpte klær! Vi jentene klarer oss utmerket alene, så langt i allefall! Ida har vært snill og søt, og nå sover hun i senga si! :rødme: Er nå den siste uka hun har lært seg at det faktisk går an å sove der på dagtid, selv om det blir litt grining når hun skjønner at hun skal ligge der... jeg prøver å være hard, og la henne ligge og gråte. Ser ut som om det har bært frukter, for i dag gråt hun i max et par minutter før det ble stille! Gikk ikke så bra med brødskive til lunsj, hun brekker seg etter et par biter. Så vi gir henne grøt istedet, så lar vi henne få litt tid på seg til å like brød. Til slutt vil jeg at hun skal spise brød til lunsj, og få grøten til frokost. Nå er det fremdeles pupp som gjelder til frokost. Men jeg må si det går bra med puppenedtrappingen! :rosasmil: Nå får hun pupp når vi står opp rundt 9, en liten tår kl 13, kl 17 og når hun legger seg. Ellers er det bare fast føde som gjelder. I helga så vi oss nødt til å senke senga hennes ned til det nederste nivået... Jeg har ingen baby lenger... Hun begynte å sette seg opp når hun skulle sove, så vi hadde ikke noe annet valg. I tillegg har vi sånn smått begynt å bruke sittedelen i vogna, istedet for bagdelen. Men jeg er imponert over hvor lenge vi har kunnet bruke den, hun er jo snart 9 mnd! Så langt har vi bare kunnet bruke sittedelen på kjøpesenter eller når det er finvær ute, for vi har ikke fottrekket enda... De glemte å sende det med oss da vi kjøpte vogna, så jeg var innom i midten av mai og bestilte et. De skulle ringe når det kom, men jeg har fremdeles ikke hørt noe jeg... :klø: Og fottrekk må vi ha når det trønderske ruskeværet herjer! Vi har varmt og fint vær i dag da, men det er et tynt skylag og sterk vind som gjør det litt surt ute... Fant ut at det blir lite trening på meg i sommer... Siden sambo ikke kan passe Ida, så må jeg jo ha henne med på barnepassen. Og så fant jeg ut at barnepassen har mye fri i sommer, så det er bare på fredager det passer å ha henne der.. Dermed blir det bare trening på fredager og lørdager, da er sambo hjemme med vesla. Ellers er det vel ikke noe nytt å fortelle om! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #1040 Del Skrevet 5. juli 2007 Ida mi er 9 mnd Vi jentene har "feiret" dagen med 9 mnds-kontroll! Vi trilla nedover, en tur som tok 50 min hver vei.. Og i 30 klamme grader, så var det litt av en treningsøkt! Jeg var så klart såpass "lur" at jeg gikk i flip-flopper, så jeg kom hjem med 2 utslitte føtter med vannblemmer midt under fotsåla og mellom stortærne og den andre tåa! Men men, vi hadde en fin tur! Ida er nå nesten 9,2 kg og 74,5 cm lang - så hun har strekt seg godt i det siste! :rosasmil: HS var meget godt fornøyd med jenta, hun gjorde stoooore øyne da hun så alt Ida kan! Ellers går dagene sin vante gang, girlsa koser seg hjemme mens sambo tjener gryn! vi har jo hatt så fint vær denne uka, så vi har kosa oss masse ute. Nå kommer jeg på at jeg ikke har spist middag i dag, så jeg tror jeg må spise noe... (sikkert derfor jeg er så svimmel, har vært nødt til å fullamme de siste dagene for Ida nekter å spise fast føde når det er så varmt - og det tapper meg jo for energi) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå