Gå til innhold

Mine travle dager

Skrållan

Anbefalte innlegg

Kjempekult med skilt!! Vet ikke om vi kommer til å investere i det. Men jeg ville gjerne hatt om de var gratis ja  Har ikke sett noen med sånn skilt her jeg bor. det er kanskje ikke så lenge siden det ble populært? Synes ikke det er så lenge siden jeg hørte om de skilta..?

Hehe, må bare fortelle dette. Tror ikke jeg skrev om det i dagboka mi??

Bestefaren min var her i dag. Og han liker slettes ikke Elias-navnet. Hva skulle dere kalle gutten igjen? Elias, sier jeg. Åh, herregud, for et navn. Dere må skjønne han kommer til å bli mobbet på skolen med det navnet  Hoff, stakkars gutt!

Akkurat det samme sa han da han fikk vite navnet på sykehuset. For en fyr..man sier da ikke slikt uansett. Jeg ler bare av han jeg.. Elias begynner å bli et populært navn sier jeg. Da snur han ser bare vekk og grynter..

Kjempefine bilder av lille Ida!!!Hun var sikkelig nuskete Men det er hun alltid

Tror skilt er en sånn ting man gjerne tar om det er gratis, eller om man får det i gave! :ler: jeg kan følge med litt, og se om de får den kampanjen igjen, så kan jeg si fra til deg! :) Jeg tror de skilta ble populære for ca 1 år siden, for da jeg ble gravid så fløt det over med barnevogner med sånne skilt her i byen! :ler2: Nå er det jo alt for mange som har sånne skilt, og luer med brodert navn på ungen sin her i Trheim. Blir jo ikke noe artig når alle sammen har det...

Hahaha, for en festlig bestefar du har! :hoho: Det der er en sånn ting som min bestemor kunne ha klart å sagt også! også Elias da, som er et så fint navn! :hjerte: Det har jo blitt veldig poppis å kalle ungen sin Elias om dagen, så jeg skjønner ikke hvorfor det er så rart å skulle kalle han det... men de gamle er jo mest vant med navn som Per og Ola og sånn... han skulle klart å holdt meningen sin for seg selv da, om han syntes det var så fælt!

Tusen takk for Ida-skryt! Hun er nuskete dagen lang, selv om hun hoster og snørrer! :ler:

:klem:

Lenge siden jeg har vært på KG nå, ja...

Det ble plutselig mer å ta seg til etter at Burpelita kom til verden

Hørtes ikke noe koselig ut med Ida-hosting som resulterte i spying  Stakkars lille!! Ser ikke ut til at serumet mitt funka, hvertfall...

Ser at dere også hadde strålende vær igår. Det er herlig at det går mot lysere og varmere tider Herlige bilder av Ida, både ute, og med drikkeglass! Hun virker ordentlig god

Du gjorde meg nysgjerrig på navnet ditt, når du sa Ida hadde "sagt" det... Prøver å tenke etter på hvilket navn som kan lages av babylyder

Ha en fin mandagskveld!

Forstår godt du ikke henger på KG så mye nå jeg, den første tiden med de små er jo sååå spesiell! :hjerte: Det er så mye nytt å sette seg inn i, nye dagsrutiner, og titte på nurket dagen lang :ler: ...

Huff ja, den hostinga er ikke god... Hun har ikke spydd noe mer da, men hun hoster enda. Hostesafta hennes funker ikke engang, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg... Må vel ta henne med til legen, for det kan jo ikke fortsette sånn.

Det fiiiine været er så godt! :briller2: Vi storkoser oss på trilleturer i sola, og lengter etter sommeren nå! :)

Takk for snuppsi-skryt av deg også, hun er skikkelig god! :) Skal utforske alt nytt ute, i går satt hun og titta på ei kongle i evigheter! :ler2: også er hun så kosete, skal ha både klemmer og kyss i hytt og pine! :hjerter: Gled deg til Burpelita blir sånn, det er så herrrlig! :rosasmil:

Hehe, sender deg en PM om navnet mitt jeg! ;) Vi kan si det sånn at jeg heter ikke Ingrid Alexandra eller noe annet avansert, hadde Ida sagt det, så hadde jeg blitt :overrasket::hoho:

Ha en fin tirsdag vennen! :kys_2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei snupper!

Håper dere koser dere! Blir lite KG-tid på meg om dagen... Sitter lite ved PC'n og har i tillegg blitt litt småjekta på Facebook (som så mange andre), så da blir det lite tid til runder her inne ... :sjenert:

Dagene flyr og barna blir så store... Hadde du vært på 6 mndskontroll med Ida ennå?

:klem: til dere begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh: Hei vennen! her koser vi oss ja, er jo så herlig vær for tiden! :) Sitter mindre foran pcn jeg også om dagen, frister mer å være ute med Ida. Moro å se at flere har blitt hekta på Facebook, har hatt mine dager der det meste handler om Facebook jeg også.. :sjenert::ler:

Vi skal ikke på 6 mndkontroll før etter påske vi. Gleder meg til å se hvor stor lille Hyl har blitt da! :rosasmil:

Stor :klem: tilbake til deg og de små gutta dine! :)

Nok en dag med solskinn! :briller2: helt fantastisk vær vi har om dagen! :hoppe: Skal snart dra med meg Ida og sambo på trilletur, sambo må bare skrive noe skolesaker først.

Hosten til Ida har blitt bittelitt bedre, hun tørrhoster mer nå. I går begynte det ene øyet hennes å verke så fælt, men i dag er det helt fint - heldigvis! Jeg tror jeg holder på å få halsbetennelse da. Virker som om vi aldri skal bli helt friske vi! :ler2:

I natt har vi sovet så godt! Over en uke siden sist vi sov så deilig. Ida sov hele natta i sin egen seng, uten å våkne av hosteanfall. Hun fikk mat 2 ganger, helt greit det. Og vi sov helt til 9, da fikk Ida frokost-puppen, og det rare var at Ida sovna midt i matingen, og sov helt til 10! :sjarmor: Så i dag er jeg så og si uthvilt! Herlig!

Skal ikke så mye i dag, bare kose oss sammen hele familien. Skal som sagt snart trille tur, og vi må på butikken en tur senere i dag.

Åh, jeg blir i så godt humør av sola om dagen!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig gå være skikkelig uthvilt! :sove:

Lillegutt er så tidlig opp om dagen - gjerne rundt 06 :Gjesp: Jeg tenker alltid at jeg skal legge meg en liten halvtime på dagen når han sover, men da har jeg så mye annet å gjøre... :ler2:

Kanskje vi skal lage en egen gruppe for "KG-berter" på Facebook? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig gå være skikkelig uthvilt! :sove:

Lillegutt er så tidlig opp om dagen - gjerne rundt 06 :Gjesp: Jeg tenker alltid at jeg skal legge meg en liten halvtime på dagen når han sover, men da har jeg så mye annet å gjøre... :ler2:

Kanskje vi skal lage en egen gruppe for "KG-berter" på Facebook? :sjenert:

Det er innmari herlig å faktisk føle seg uthvilt, jeg har så mye energi i dag at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg! :ler: Har trilla en god tur nå da, så nå kan jeg hvile litt! :Hehe:

Huff, så slitsomt det må være med en liten en som vil opp rundt 6... :Gjesp: Da hadde jeg nok kapitulert for lenge siden. hadde store ambisjoner om å sove på dagtid jeg også da Ida var bittelita, men jeg kom jo aldri så langt! :klø: :ler: Var jo så mye annet som måtte gjøres også! ;)

Å, en egen "KG-berte"-gruppe på Facebook hadde jo vært genialt! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for PM, snuppa :kyss: Jeg syns det er imponerende at Ida hyler navnet ditt, selv om det verken er Ingrid Alexandra eller Maud Angelica, jeg… :ler: Flinke Ida!

Fælt så syke dere skulle være i heimen der da. Godt å høre at Ida er på bedringens vei, men ikke kjekt at du begynner å kjenne noe i halsen… Håper du slipper unna! Du får ta deg en knert ;) På fredag skal jeg ha meg et liiiite glass Baileys :sikle: Ha en fin-fin kveld :kys_2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste nettopp om Rita Hayworth i HENNE:

Ingen kan bestemme sin egen skjebne.. Grøss...

Hvorfor forteller jeg deg dette? :ler:

Men rart, hvordan livet kanskje er lagt ut for oss alle.

heldigvis er vi blessed (hva er det norske ordet) med ungene våre!

Tenkte på nå, tenk på de som ikke kan få..

Å så deilig med såmye energi! :Hehe:

Hjelper på humøret det ;)

Lillehyl! :hoho:

Ja sant det er deilig med finværet, jeg blir også så glad av det! :hjerte:

Kooooose dere! :kyss: :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for PM, snuppa  Jeg syns det er imponerende at Ida hyler navnet ditt, selv om det verken er Ingrid Alexandra eller Maud Angelica, jeg…  Flinke Ida!

Fælt så syke dere skulle være i heimen der da. Godt å høre at Ida er på bedringens vei, men ikke kjekt at du begynner å kjenne noe i halsen… Håper du slipper unna! Du får ta deg en knert  På fredag skal jeg ha meg et liiiite glass Baileys  Ha en fin-fin kveld

Værsegod for PM vennen! :kys_2: Ida er flink ja, jeg er helt enig! :)

Har blitt litt sykdom nå i det siste ja.. er vel sånn at når vi først blir syke, så kommer alt! :ler: Halsen min er litt bedre i dag da, heldigvis! :rosasmil: En knert ja... det er det lenge siden jeg har tatt meg! :ler2: Har ikke noe alkohol i huset eller nå, så det blir vel en stund til neste knert. Jo forresten, det står en urgammel vodka-flaske en eller annen plass! :ler: Baileys er nam! :sikle:

Ha en fin og flott dag snuppa! :kyss:

Leste nettopp om Rita Hayworth i HENNE:

Ingen kan bestemme sin egen skjebne.. Grøss...

Hvorfor forteller jeg deg dette?

Men rart, hvordan livet kanskje er lagt ut for oss alle.

heldigvis er vi blessed (hva er det norske ordet) med ungene våre!

Tenkte på nå, tenk på de som ikke kan få..

Å så deilig med såmye energi!

Hjelper på humøret det

Kooooose dere! :kyss: :kyss:

Synes det der om at man ikke bestemmer sin egen skjebne er litt ekkelt jeg... For jeg vil jo helst ha såpass kontroll på livet mitt at jeg bestemmer sånn selv! :ler: Som du sier, så er vi heldigvis velsignet (synes blessed er et bedre ord, velsignet blir så ... kristelig) med de flotte ungene våre! :hjerte: Vi har vært heldig, det er jo mange som ikke kan få, og tenk på alle som får syke barn... :grine: Vi skal være fornøyd med at vi har satt friske barn til verden!

Energi er skikkelig mood-booster ja! :rosasmil: Men i dag er energien i kjelleren igjen... :roll:

Kooose deg med snuppa du også! :klem:

:kyss: og :kys_2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en finværsdag! :) Men jeg har hørt at dette er den siste solskinnsdagen på en stund her i trøndelag, så vi må benytte den godt...

I går koste vi oss masse, satt ute på terrassen hos huseieren en stund alle tre! :) Vi gikk også en fin trilletur, og koste oss ellers glugg ihjel. Ida sov i tre timer ute i vogna si i går, kjempedeilig for både mor og barn! :sjarmor:

I dag skal vi på babysvømming senere, skal også trille tur før vi drar. Satser på en ønskereprise av tre-timers-økta til Ida, så blir hun i utmerket humør til vi skal bade! :Hehe:

Natta her har ikke vært god, så i dag er energien helt i kjelleren igjen... Ida var snill hun, men sambo er så tett i nesa så han snorka verre enn værst! Har aldri hørt han så ille jeg... :sjenert: Prøvde å legge meg på sofaen, men jeg hørte han jo der også! Pluss at han hørte ikke Ida som gråt, så jeg måtte legge meg på soverommet igjen så Ida fikk ro. Ble ikke så mye søvn i natt gitt! :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi gått en tur i finværet! :briller2: Ida ligger ute og sover enda, håper hun vil sove i allefall en halvtime til så hun blir i godt humør på svømminga! :rosasmil:

Hm, litt sulten jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Hellu! Innom en snartur å leser litt om hvordan dagene dine går ;)

Det er kjempnydelig vær her også. Skal ut å trille senere i dag jeg. Må vente til sambo kommer hjem. TREGE TVILLINGVOGN!! :frustrert: Jeg venter på den vogna. Skal kommer snart da.. begynnelsen n av april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå herlig med dette været! :hoppe:

Koste dere på svømminga? Hva var på planen idag?

Jeg gleder meg, neste mnd er det fotografering :danse:

Snuppa mi har forresten begynt å sutte på tommelen. :ler:

Ida like ivrig på suttingen? ;)

Goooood helg! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marthepia: Hallo Baloo! Hyggelig at du stikker innom! :)

Det har vært så supert vær å trille i de siste dagene, men i dag er det grått igjen her... Hos dere også eller? Kaldere er det også.

Har du ikke fått vogna enda? Det er så kjedelig å vente sånn, særlig når du helst skulle hatt den med en gang! Må jo være veldig upraktisk å ikke kunne trille gullungene samtidig! :sur: Håper du får den veldig snart, og helst før påske!

Shade: Vi har overskyet vær igjen i dag vi! :grine:

Vi storkoste oss på svømminga! :rosasmil: Ida har blitt så flink, dykka 4 ganger uten å grine! :hoppe: Og da er det så morsomt å være mamma også, når hun koser seg så tydelig i vannet! :hjerte:

Skal dere på fotografering neste mnd? Så artig!! :) Har så lyst til det igjen jeg også, tror vi må få til det etterhvert her.

Nååååh, snuppa er sikkert supersøt når hun sutter tommel! :hjerter: Ida sutter ikke tommel hun, hun er mer ivrig på å stappe mest mulig i munnen og gnage på det! :ler: tror det klør veldig i gommene for tiden, for hun tar hele tiden fingeren min og gnager HARDT! :ler2:

God helg til deg også vennen! :kyss:

************************************'

svigermor kommer inn døren når som helst nå, og Ida ligger og hyler, så jeg kommer tilbake senere! ;)

Endret av Skrållan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn, nå er besøket dratt hjem - og Ida sover!

I går var nok en solskinnsdag, så vi gjorde ikke så mye. Trilla fin tur, og Ida sov igjen 3 timer i vogna si! :) Måtte faktisk ut og vekke henne så vi kunne dra på babysvømming! :ler: Hun var veldig flink i vannet, dykka 4 ganger - inkludert en dykk beregnet på viderekommende! :sjarmor: Flinke jenta vår! Da vi kom hjem var det rett i dusjen før Ida fant sengen, og mor fant prison break på tv3! :Hehe:

Natta ble ganske god, Ida sov så godt innimellom matingene. Hun spiste kl 3 og kl 7. Helt overkommelig! :Nikke: Men Ida og sambo hadde det værste snorkekoret jeg har hørt, ble nesten tullete! :eeeh:

Ida var så søt da hun våknet i natt, jeg våknet av at hun ropte på mamma! :legrine: Og da hun ikke fikk svar, så ropte hun på mammamammammamamma! :hjerte: Og i morges så sa hun mamma og pappa i ett; mammaåpappa! :ler: Er så stas når de begynner å snakke litt de små! :hjerter:

I dag er det grått og fælt her.. sluddet faktisk litt i stad... :tristbla: Vet ikke om det blir trilletur, Ida sov ikke formiddagsduppen sin, så hun kommer nok til å sove leeenge på sofaen. Vi får se om vi kommer oss ut i ettermiddag eller ikke.

Blæh, jeg har blitt dårlig igjen da... er enten forkjølelse, eller så har influensaen kommet på retur. Sånn går det når jeg aldri har tida til å sette meg ned og bli frisk! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Lenge siden jeg har vært innom deg nå... Har ikke vært så mye på KG i det siste, pluss at jeg har ny profil ;)

Slik barnevognskilt har vi også... fra den nettsiden. Er ikke så vanlig her jeg bor, for alle stirrer så fælt da vi er ute og går tur :ler:

Så herlig at Ida sier mamma da :hjerter: LilleI sier det innimellom hun også... mamamamamamama... :grine2:

Ønsker deg en god helg. Skal prøve å bli litt flinkere til å følge med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leonessa: Grattis med ny profil! :)

Sånne skilt er aaaalt for vanlig her i Trondheim! :ler: Har bestemt meg for å henge det over senga hennes istedet nå! :)

Det er kjempeherlig at hun sier mamma! :legrine: Høres ut som om LilleI er en godklump hun også! :hjerte:

God helg til deg også! :rosasmil:

Er ikke sikker på om jeg rekker å skrive så mye nå, Ida holder på å våkne hører jeg...

Atter en snorkenatt... Sambo snorka så mye at jeg måtte bare dra med meg dyna ut på sofaen. Sovna til slutt der, og våknet ikke før kl 4 - da sa Ida ifra om at hun var sulten! :ler: Tusla inn på soverommet og matet henne, før vi sov til 7 igjen. Da fikk Ida en pupp, men så sovna hun... etter det sov vi til halv 10. Ganske godt, særlig med tanke på at jeg sovna sent og har litt søvn å ta igjen.

I dag er det litt sol innimellom, så vi må vel komme oss ut etterhvert. Er forkjøla de lux, hodet verker og snørra renner! :ler2: Har veldig vondt i halsen også, også har vi glemt å kjøpe halspastiller... :sjenert:

Og der begynner Ida å grynte, så jeg får komme tilbake litt senere! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliten... Ida har hatt hylekor i kveld, lå i senga og hylte i nesten en time før jeg omsider fikk henne til å sove... Er det rart jeg kaller henne Lille Hyl? :hoho: Nå er jeg klar, så jeg tror jeg bare kapitulerer litt foran tvn før jeg kryper til sengs. Får ta runden i morgen istedet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rakk ike lese mer enn et halv innlegg nå, før Burpelia plutselig ble kosesyk... :sjenert: Jeg skal overlate henne til sambo når han kommer hjem, og se om jeg ikke får tid til å oppdatere meg skikkelig, og skrive noe mer enn "ingenting"... :):kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burpen: Gooode Burpelita! :hjerte: Kos deg med lille vennen og sambo i kveld! :kyss:

Leonessa: Ha en super palmesøndagskveld du også! :klem:

Lille Hyl var jammen ikke lett å ha med å gjøre i går kveld... hun hadde sovnet da jeg skrev her i går, men hun våknet rett etterpå - og hylte videre. Hun holdt det faktisk gående helt til klokka nærma seg midnatt, da hiksta hun seg omsider i søvn. Virka som om hun hadde veldig vondt i gommene, for da sambo smurte på Dentinox begynte hun å grine enda mer... Men hun sovna jo da heldigvis til slutt, og da slokna jeg også rimelig fort etterpå. Natta ellers ble overraskende god, hun var vel helt utslitt vil jeg tro! :)

I dag har vi shina litt her hjemme, trilla tur og kost oss sammen. Nå står sambo og baker brød, mens Ida ser på han i vippestolen sin! :hjerter: og det er ikke aprilsnarr engang, han baker faktisk brød! :ler:

Resten av palmesøndagen skal vi vel bare kose oss, og smake nybakt brød senere i kveld! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...