Gå til innhold

Mine travle dager

Skrållan

Anbefalte innlegg

Kamera på babysvømminga hørtes ut som en god idé :Nikke: Vet du at det finnes "vannhus" til kameraet "vårt"? Sambo kjøpte det til vi skulle til syden, og vi brukte det masse under vann... Helt genialt! Det jo være kjempegøy å ha til dykkinga :Nikke:

Hørtes ut som at helga deres har flydd! Så flink hun er som ruller både fram og tilbake :hoppe: Flink, flinke Ida!! :klappe:

Koselig med svigersbesøk! Og den "middagen" hørtes jo næringsrik ut :ler: Åh, brownies... :sikle:

:ler2: litt av Ida i morges... Hun begynner tidlig, ja! :hoho:

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest marthepia

:legrine: Jeg måtte flire av tungekyssinga! det har jeg opplevd selv. Munnen til mamma og pappa er veldig spennede!

Når jeg tenker etter så synes jeg ikke det var så lenge siden du lå på sykehuset. Tiden flyr virkelig! Å nå kan hun rull eover fra rygge til mage og tilbake? Flinke Ida :Nikke: Har dere begynt å gi henne grøt? Eller skal dere vente litt med det? Er hun ikke snart 5 mnder? Veldig usikker... :sjenert: Født på oktober? Må sjekke når jeg poster dette!

Har ikke noe spesielle planer i dag jeg heller.. Hadde egentlig det ja, men det ble ikke så jeg orka ut. Sambo kommer snart hjem så skal vi lage oss hjemmelaget pizza.

Åhhh. brownies!! Det er så godt! det er veldig lenge siden jeg har smakt. Sambo liker det ikke og det er litt kjedelig å lage bare til meg selv. Brownies og vaniljeis :sikle: Er det det samme vi mener? Er ikke sikker på det heller jeg.. Kjøper ferdigpose og tilsetter etter eller annet ( :ler: ) og heller det ut i ei form og lar den stå i 20 min var det det? Varm og herlig og seig, med sprø topp :)

Ha en fin dag :klem: Må nesten begynne å steke kjøttdeig jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare le av tungekyssepisoden 

Det er så koselig å dra seg om morran. Snuppa og jeg gjør det innimellom vi også... Da ligger vi og synger, skravler og koser

Kommer sterkere tilbake senere! Må en kjapp tur til nabobyen..

:ler: ler av kyssinga enda jeg også! :)

Jeg og Ida drar oss på morran så ofte som mulig vi. Og særlig når sambo er på skola fra morgenen av. Da bruker vi å se på mobilen min (hun er så facinert av den, pga lyset og bakgrunnsbildet mitt - et bilde av henne), også sender vi melding til sambo. Hun skjønner jo ikke så mye av det, men hun fniser godt mens vi holder på! :hjerter:

God tur til nabobyen! :)

:klem:

Kamera på babysvømminga hørtes ut som en god idé :Nikke: Vet du at det finnes "vannhus" til kameraet "vårt"? Sambo kjøpte det til vi skulle til syden, og vi brukte det masse under vann... Helt genialt! Det jo være kjempegøy å ha til dykkinga

Hørtes ut som at helga deres har flydd! Så flink hun er som ruller både fram og tilbake  Flink, flinke Ida!!

Koselig med svigersbesøk! Og den "middagen" hørtes jo næringsrik ut Åh, brownies...

Må litt av Ida i morges... Hun begynner tidlig, ja!

Visste ikke om vannhuset til kameraet nei, tusen takk for tipset! :) Det må vi sjekke ut, genialt på babysvømminga ja! :hoppe: Kan jo kjøpe sånn undervanns-engangskamera også, men det er ikke like fancy... :ler2:

Helga her har bokstavelig talt flydd ja... rekker ikke å tenke seg om før det er mandag nesten! :ler: Ida har blitt veldig flink, selv om hun ikke skjønner det selv. Virker som om hun blir litt forvirra når hun plutselig ligger andre veien enn hun gjorde i utgangspunktet! :Hehe:

Gårdagens "middag" var kjempegod, men ikke særlig sunn. :ler: Kjente det godt i går kveld at jeg kanskje muligens hadde spist litt vel mye søtsaker... :sjenert: Brownies er jo supergodt, men egner seg kanskje ikke som middag! :ler:

Ida begynner litt vel tidlig ja! :hoho: men men, hun er visst glad i mamman å pappan sin i det minste! :hjerte:

:kys_2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:legrine: Jeg måtte flire av tungekyssinga! det har jeg opplevd selv. Munnen til mamma og pappa er veldig spennede!

Når jeg tenker etter så synes jeg ikke det var så lenge siden du lå på sykehuset. Tiden flyr virkelig! Å nå kan hun rull eover fra rygge til mage og tilbake? Flinke Ida :Nikke: Har dere begynt å gi henne grøt? Eller skal dere vente litt med det? Er hun ikke snart 5 mnder? Veldig usikker... :sjenert: Født på oktober? Må sjekke når jeg poster dette!

Har ikke noe spesielle planer i dag jeg heller.. Hadde egentlig det ja, men det ble ikke så jeg orka ut. Sambo kommer snart hjem så skal vi lage oss hjemmelaget pizza.

Åhhh. brownies!! Det er så godt! det er veldig lenge siden jeg har smakt. Sambo liker det ikke og det er litt kjedelig å lage bare til meg selv. Brownies og vaniljeis :sikle: Er det det samme vi mener? Er ikke sikker på det heller jeg.. Kjøper ferdigpose og tilsetter etter eller annet ( :ler: ) og heller det ut i ei form og lar den stå i 20 min var det det? Varm og herlig og seig, med sprø topp :)

Ha en fin dag :klem: Må nesten begynne å steke kjøttdeig jeg.

Ida liker å ha fingrene inni munnen vår også, så det er tydelig at munnen vår er et spennende sted! :ler:

Synes ikke det er lenge siden jeg var på sykehuset jeg heller... tiden går så alt for fort!! Disse 4,5 mnd har flydd! Har ikke begynt med grøt nei. Hun legger på seg så godt med bare morsmelk ennå, så da kjører vi bare det i en måned til eller så! Hun er født 5.okt, så hun er snart 5 mnd... det er nesten et halvt år det!! :overrasket:

Godt å ikke ha noen planer synes jeg... særlig siden jeg og Ida mest sannsynlig skal på treff i morgen, så er det godt å slappe av i dag! :) Åh, hjemmelaga pizza! :sikle:

Brownies er kjempegodt!! :sikle: Er det samme vi mener ja, mykt inni og hardt på toppen! :) Jeg lager de fra bunnen av da, men de i pose er jo gooode de også! :Nikke: Kjedelig at din sambo ikke liker det da, min sambo får vann i munnen bare jeg foreslår å bake det! :ler2:

Ha en fin dag du også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Snart 5 mnder lille tuppa! :overrasket: Legger hun på seg av MME og er glad og fornøyd så er ingenting bedre enn det :Nikke: Man bestemmer selv. Det blir rart å begynne med grøt sikkert. Da blir det kanskje litt grining på nesen :ler: Det gjelds å ha tålmodighet. Vi har store vansker med å få Emma til å prøve nye middagsglass. det går for det mest på lasagne og spagetti. Hun spiser fortsatt 1 års maten. Hun er snart 19 mnder :sjenert: Men hun nekter plent å ha noe annet. Hun legge på seg og er formøyd så vi fortsetter sånn.

Brownies..nammm!!!

Skal spise pizza nå :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart 5 mnder lille tuppa! :overrasket: Legger hun på seg av MME og er glad og fornøyd så er ingenting bedre enn det :Nikke: Man bestemmer selv. Det blir rart å begynne med grøt sikkert. Da blir det kanskje litt grining på nesen :ler: Det gjelds å ha tålmodighet. Vi har store vansker med å få Emma til å prøve nye middagsglass. det går for det mest på lasagne og spagetti. Hun spiser fortsatt 1 års maten. Hun er snart 19 mnder :sjenert: Men hun nekter plent å ha noe annet. Hun legge på seg og er formøyd så vi fortsetter sånn.

Brownies..nammm!!!

Skal spise pizza nå  :sjarmor:

Ja, det er helt vilt at snuppa er snart 5 mnder! :legrine: Helsesøstra sa det hun også, at det ikke var noen vits i å introkusere grøt enda, siden hun legger så fint på seg! Hun får jo bananmos ganske ofte nå da, også dypper jeg smokken hennes i amme-te! :ler: Regner med det blir grining på nesa av grøt ja, hun griner på nesa av bananmos de første skjeiene også - før det blir ivrig smatting! Emma høres ut som en sta liten jente! :ler2: Dere får ha tålmodighet med henne også! Får hun noen gang spise samme middag som dere, eller går det bare i glass?

Pizza, nam nam! Kos dere!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte det var på tide med nytt bilde av snuppa! :)

Her er et bilde med det typiske Ida-ansiktet på bilder, vi har maaaaaaaaaange bilder der hun ser sånn ut! :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

For en søt liten prinsesse :hjerter_rundt:

Vi har en sta liten jente ja. det skal være sikkert å visst :Nikke: Hun spise samme middag som oss av og til. Hun er veldig glad i hjemmelaget pizza. Spiser kjøttkaker med poteter og brun saus også. Men hun spiser aldri så mye av den maten. Har det bedre med meg selv når jeg vet at hun har fått i seg ordentlig mye mat :) Det går for det meste i glass. Vi prøver å venne på henne 1,5 års maten nå. Det kommer til å ta tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo greit med undervannsengangs, men hvis man tenker på at man kan ha det huset i maaaange år, sparer man fort opp det det koster :Nikke: Engangsene koster jo litt, og så er det jo fremkalling også. Dessuten er det mye bedre å ha bildene digitalt! :rosasmil:

Vil du dele brownies-oppskrifta di, eller? :sikle: Jeg har en oppskrift som absolutt ikke er god, så her kjører vi pose... Men jeg tør ikke ha posene liggende i skapet, for da hadde jeg lagd hver dag :ler2:

Herlige Ida :hjerter_rundt: Hun er så søt!!

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et herlig bilde av Ida... Hun er til å spise opp! :hjerter:

Jeg syntes Ida er så fint navn... Hvis jeg (mot formodning) skulle få ei jente en gang, så tror jeg kanskje at vi kommer til å "stjele" det navnet... ;):ler2: og legge til et mellomnavn, slik gutta har. Ida passer nemlig veldig fint til gutta sine navn, skjønner du.. :sjenert: (Jeg tenker stadig på navn til neste barn skal du se - men vi skal liksom ikke ha flere da... :rodme: )

Browniesoppskrift har jeg muligens fått av deg før? :klø: Da ligger den evt. i boka mi ett eller annet sted. Men deler du denne gangen, skal jeg definitivt skrive den ned på ARK! :ler2: Her står banankake i ovnene... :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en søt liten prinsesse

Vi har en sta liten jente ja. det skal være sikkert å visst Hun spise samme middag som oss av og til. Hun er veldig glad i hjemmelaget pizza. Spiser kjøttkaker med poteter og brun saus også. Men hun spiser aldri så mye av den maten. Har det bedre med meg selv når jeg vet at hun har fått i seg ordentlig mye mat Det går for det meste i glass. Vi prøver å venne på henne 1,5 års maten nå. Det kommer til å ta tid..

Tusen takk for Ida-skryt! :kose: Vi synes også hun er en søt liten prinsesse! :)

Forstår dere bruker mest glass siden hun ikke spiser seg god og mett på "vanlig" middag! :Nikke: Lykke til med tilvenningen av "stor jente"-maten, håper det går glatt! :Nikke:

Det er jo greit med undervannsengangs, men hvis man tenker på at man kan ha det huset i maaaange år, sparer man fort opp det det koster Engangsene koster jo litt, og så er det jo fremkalling også. Dessuten er det mye bedre å ha bildene digitalt!

Vil du dele brownies-oppskrifta di, eller?  Jeg har en oppskrift som absolutt ikke er god, så her kjører vi pose... Men jeg tør ikke ha posene liggende i skapet, for da hadde jeg lagd hver dag

Herlige Ida Hun er så søt!!

Det blir fort dyrt med de engangskameraene ja! :Nikke: Og heeelt enig, digitale bilder blir veldig mye bedre! :)

Skal legge ut brownies-oppskrifta etterpå her jeg! :) Litt snedig å holde seg unna posene ja, høres det ut som! :ler:

Takk for Ida-skryt! :kyss: Hun er veldig søøøøøt! :hjerte:;)

:kys_2:

Jeg vil også gjerne ha den oppskrifta!

Oppskrift kommer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et herlig bilde av Ida... Hun er til å spise opp!

Jeg syntes Ida er så fint navn... Hvis jeg (mot formodning) skulle få ei jente en gang, så tror jeg kanskje at vi kommer til å "stjele" det navnet...  og legge til et mellomnavn, slik gutta har. Ida passer nemlig veldig fint til gutta sine navn, skjønner du..  (Jeg tenker stadig på navn til neste barn skal du se - men vi skal liksom ikke ha flere da...  )

Browniesoppskrift har jeg muligens fått av deg før? Da ligger den evt. i boka mi ett eller annet sted. Men deler du denne gangen, skal jeg definitivt skrive den ned på ARK!Her står banankake i ovnene...

Tuuusen takk for Ida-skryt fra deg også! :kyss:

Om dere skulle få en jente, så værsågod å kalle henne Ida! :) Ida er jo så fint et navn, man kan jo ikke "nekte" andre å kalle barna sine det! :ler2: ...og nå blir jeg jo forferdelig nysgjerrig på hva gutta dine heter?! :sjenert: Du skal se det blir en liten attpåklatt på dere etterhvert, så du får brukt Ida-navnet! ;)

Tror jeg har lagt ut oppskriften før ja, men jeg legger den ut en gang til. Passer på å få oppskriftene ned på ark jeg også, så slipper jeg å lete i evigheter før jeg kan bake! :ler: nam, banankake! :sikle: Synes det er så synd at sambo får fnatt av bananer, ellers skulle jeg lagd det jeg også.. :tristbla:

Fikk veldig lyst på brownies jeg nå. Kan du ikke logge deg inn nå da?

Vil ha oppskrift!

Nå er jeg her! :hoho:

Skrållan kommer straks, så da får dere oppskriften  browniesen smaker himmelsk  gled dere !

:vinke: takk for at du roer gemyttene! :ler2:

Jeg venter i spenning

Skal ta meg en dupp først, men så blir det vel litt baking etterpå da

Nå skal jeg legge den ut, så da må du VÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅKNEEEEEEEEEEEEEE!!!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brownies

3 dl sukker

1,5 dl hvetemel

2 ts vaniljesukker

4 ss bakekakao

150 gr smør

2 egg

Smelt smøret (jeg bruker flytende smør), og visp det sammen med eggene. Bland alt det tørre først, så tilfører du smør og eggene til slutt. Rør godt sammen.

Ta en kakeform (jeg bruker en ildfast form fra Ikea, i lasagne-size), og smør den godt så browniesen ikke setter seg fast - eller bruk bakepapir. Sett ovnen på 200 grader med over/undervarme og stek i nøyaktig 20 min.

Enjoy! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn! da håper jeg det smaker! :sjarmor:

I går kveld og i natt har jeg vært så kvalm... :forvirret: Måtte ta paracet for å sove, men da sov jeg jammen godt også! :ler: Har ikke hørt at Ida skrek i natt... :sjenert: Fikk med meg at hun ville ha mat i 4-tiden da, så da fikk hun det! :) Så sov vi til 8, så mat igjen og deretter lot Ida oss sove til halv 11! :hoppe: Det var godt for en sliten kropp! Var kvalm i morrest også, så jeg droppa å dra på trening. Istedet mannet jeg meg opp og dro på treff gjennom babyverden! :) Jeg og Ida traff 2 andre mødre med babyer, og en høygravid dame! Veldig trivelig! :kaffe: Ida var i storform, og koste seg særlig med den ene jenta, som er født i oktober i fjor hun også. Ida og jenta var veldig opptatt av hverandre, og skulle ta på og kose hele tiden! :ler2: Ida var jo så klart i det rause hjørnet, og ga jenta en solid nuss! :ler::hjerte: Skjønner ikke hvorfor hun har blitt så kyssegal? :hoho: Da vi kom hjem, kom vi til ferdig middag på bordet! :sikle: Snille, gode sambo! : :hjerter_rundt: Er iiiiiskaldt ute nå, kjenner godt at det bygger seg opp til å skulle bli 30 effektive kuldegrader i morgen! :fryser: Var gjennomfrossen da jeg kom fra byen, lårene var knallrøde! Glad Ida ligger godt beskyttet i skinnposen i vogna si!

I kveld skal vi slappe av, fikk Det Nye i posten i dag - det blir vel lest i løpet av kvelden! :sjarmor: Også er det jo ikke no' Grey's å se i kveld... :grine: Får se om det går an å finne noe annet å gjøre på.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppskrift, søta :kyss:

...skal definitivt prøves!! :sikle:

Kvalmen din hørtes ikke noe særlig ut :forvirret:Kanskje Ida skal bli storesøster allerede...!? Hun må jo ha lært den kyssinga fra et sted, og hvis mamman og pappan driver på med dét, så er det ikke lett å vite hva som kan skje videre... :erter:

Så gøy med treff!! Det er nok kjekt for både store og små, tenker jeg :Nikke:

Jeg vet hvor Ida har lært å bli så kyssegal :sjarmor::tunge1:

30 effektive hørtes jammenmeg kaldt ut... :fryser: Jeg er glad i plussgradene vi har her, jeg :Nikke:

Diger :klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppskrift, søta

...skal definitivt prøves!!

Kvalmen din hørtes ikke noe særlig ut  Kanskje Ida skal bli storesøster allerede...!? Hun må jo ha lært den kyssinga fra et sted, og hvis mamman og pappan driver på med dét, så er det ikke lett å vite hva som kan skje videre...

Så gøy med treff!! Det er nok kjekt for både store og små, tenker jeg

Jeg vet hvor Ida har lært å bli så kyssegal

30 effektive hørtes jammenmeg kaldt ut...  Jeg er glad i plussgradene vi har her, jeg

Diger :klem: til deg!

Bare hyggelig vennen! :kose:

Kvalmen var ikke noe særlig heller, så jeg er glad jeg ikke er kvalm nå lenger! :) :ler: er nok ikke noe lillebrøster på vei nei, var nok heller et litt for stort inntak av brownies og fastelavensboller, og for lite inntak av fornuftig mat! Gikk over ganske fort bare jeg fikk i meg litt skikkelig mat! :Nikke: Dessuten så ser ikke Ida på når mamman og pappan koser seg... :sjenert::ler:

Kjempegøy med treff! :hoppe: Ida var helt i hundre i hele går, skikkelig gira opp etter å ha tafsa litt på andre babyer! :ler2: Og det med kyssinga har hun etter tanta si.. :sjenert: Ikke deg nei grønnsåpe! ;)

30 effektive er iiiiiiiiiiiiiiiiskaldt!!!! :fryser: da jeg og Ida sto opp i dag var det 12 grader inne, det trekker så fælt her! :tristbla: Blir ikke noe trilletur i dag, det er sikkert og visst! Sambo var helt ispinne da han kom fra skolen, og han hadde kjørt! :overrasket: Heldig dere, som har plussgrader! Mulig jeg pakker kofferten og kommer en tur og tiner meg litt! :hoho:

Megadiger :klem: tilbake til søte Burpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...