Shiloh Skrevet 6. februar 2007 #741 Del Skrevet 6. februar 2007 Så godt du fikk sove godt i natt etter en lang dag igår Uff det er pes når de bare griner og ingenting hjelper ja.. Snuppa pleier grine hvis hun er trøtt noenganger, og jeg strever med å gi henne smokk som roer henne mens hun snur hodet fra side til side Har snøen lagt seg? Her har det snødd men ikke lagt seg såmye, det regnet igår også. 13 kalde?!!! Her våkner nok snart snuppa og vil ha mat, og snart er det barseltreff, så vi snakkes senere! Kose deg inne med Ida! Frister å holde meg inne idag, men får være litt sosial på barsel.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grønnsåpe Skrevet 6. februar 2007 #742 Del Skrevet 6. februar 2007 Så bra du fikk sove! minus 13... vet ikke om jeg synes så synd på deg. Er minus 16 her nå Hadde gjort seg med litt global oppvarming just nu Ha en ellers fortreffelig ettermiddag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #743 Del Skrevet 6. februar 2007 Så godt du fikk sove godt i natt etter en lang dag igår Uff det er pes når de bare griner og ingenting hjelper ja.. Snuppa pleier grine hvis hun er trøtt noenganger, og jeg strever med å gi henne smokk som roer henne mens hun snur hodet fra side til side Har snøen lagt seg? Her har det snødd men ikke lagt seg såmye, det regnet igår også. 13 kalde?!!! Her våkner nok snart snuppa og vil ha mat, og snart er det barseltreff, så vi snakkes senere! Kose deg inne med Ida! Frister å holde meg inne idag, men får være litt sosial på barsel.. ← Kjempedeilig å sove! Huff ja, den grininga er slitsom... men jeg tror hun plagdes litt med et fødselsmerke i nakken som har blitt så rødt og flassete, tror det klør veldig til henne. Hun har klort på seg blødende sår.. I dag er det litt bedre da, etter jeg begynte å smøre på aloe vera. Hun både virker mer fornøyd og sover bedre! Den hodevridningen kjenner jeg godt til jeg også! Snøen har lagt seg nå ja, er kjempekoselig ute! Ser ut som om det er påske! SÅ leit med regn da, det liksom ikke så vinteraktig det... 13 kalde er litt for kaldt for meg altså... Nå er det minus 10, men det er jo ikke så mye bedre det! Har storkost meg med Ida i dag, håper du hadde det fint på barseltreff! Så bra du fikk sove! minus 13... vet ikke om jeg synes så synd på deg. Er minus 16 her nå Hadde gjort seg med litt global oppvarming just nu Ha en ellers fortreffelig ettermiddag ← for at jeg fikk sove! Åjsann, 16 minus er vel hakket værre det.. du får kle godt på deg! Ha en superduperfenomenalistisk ettermiddag du også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 6. februar 2007 #744 Del Skrevet 6. februar 2007 Bor dere i et skikkelig vinterland, eller...!? Høres bare såååååååååå herlig ut!! Jeg sier det nå... Om jeg hadde hatt snøen selv, så hadde jeg vært lei for lengst Godt du og Ida fikk sove på sofaen mens sambo var på skolen en svipp :rosasmil: Høres herlig ut å sove med den lille herlige skapningen! Tror jeg kommer til å være redd for å sovne med Burpelita. Tenk hvis jeg ruller over henne, eller mister henne i gulvet Jeg har skikkelig, skikkelig noja for det, altså... Snille sambo som tok Ida, selvom det egentlig bare skulle mangle at han tok "sin del" Kan tenke meg det var godt for deg, hvertfall! Lille Hyl Kan tenke meg Ida syns det var godt med ferskenpuré. Herregud, ALT må vel egentlig være godt, i forhold til lunka melk Håper du får en finfin kveld! , og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 7. februar 2007 #745 Del Skrevet 7. februar 2007 Da er jeg tilbake! Tror det er ei stund siden jeg har vær her nå. Iallfall noen dager. Har ikke tid til dagbokrunder hver dag. Kan jo ta meg tia, men det er så mye annet jeg gjør først, så blir det glemt av. Dessuten er det nesten klin umulig når Emma er våken. Leste at du har problemer med å få sove? Synes virkelig syn dpå deg for jeg vet hvor jævli det er å ikke få nok søvn. (sier jeg som får sove hele natta og kan sove på dagtid når sambo kommer hjem.. )Føler likevel at jeg aldri får nok søvn. Bruker du ikke å legge deg når sambo er hjemme da? Dagene blir så laaange når man ikke får sove. regner med at du føler deg helt utslitt? Har du energi til å gjøre noe da? Jeg får vel gjennomgå det jeg også.. når lillemann kommer. Gruer meg...Blir hardt med en som våkner på natta igjen. Håper han er like flink som Emma og sover over fort! Ha en fin onsdagskveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #746 Del Skrevet 7. februar 2007 Bor dere i et skikkelig vinterland, eller...!? Høres bare såååååååååå herlig ut!! Jeg sier det nå... Om jeg hadde hatt snøen selv, så hadde jeg vært lei for lengst Godt du og Ida fikk sove på sofaen mens sambo var på skolen en svipp Høres herlig ut å sove med den lille herlige skapningen! Tror jeg kommer til å være redd for å sovne med Burpelita. Tenk hvis jeg ruller over henne, eller mister henne i gulvet Jeg har skikkelig, skikkelig noja for det, altså... Snille sambo som tok Ida, selvom det egentlig bare skulle mangle at han tok "sin del"Kan tenke meg det var godt for deg, hvertfall! Kan tenke meg Ida syns det var godt med ferskenpuré. Herregud, ALT må vel egentlig være godt, i forhold til lunka melk Håper du får en finfin kveld! ← Vi bor i skikkelig winter wonderland! men de kunne spart seg for alle kuldegradene, holder leeeenge med et par minus! *brr* Snø er en sånn ting man blir kjempeglad for kommer, men ikke vil la lenger enn en ukes tid! Ja, kjempedeilig å få sove litt med snuppa! Vi lå sånn på sofaen at føttene mine hindret at hun ramla ut, så det var ikke noe problem! Jeg sovner aldri med Ida i en risikabel stilling, det tør jeg ikke... Innmari herlig at sambo trådde til! Det som er er at han ikke har nubbsjans til å høre Ida på natten, for han er i skikkelig koma. Så jeg må vekke han for å få han til å ta henne! Men så lenge jeg slipper å reise meg fra senga, så ser det ut som om jeg får sove videre likevel! Tror ikke babyene er så kresen på annen mat enn pupp nei, det må jo bli skikkelig kjedelig i lengden! Ha en flott aften du også! , og Da er jeg tilbake! Tror det er ei stund siden jeg har vær her nå. Iallfall noen dager. Har ikke tid til dagbokrunder hver dag. Kan jo ta meg tia, men det er så mye annet jeg gjør først, så blir det glemt av. Dessuten er det nesten klin umulig når Emma er våken. Leste at du har problemer med å få sove? Synes virkelig syn dpå deg for jeg vet hvor jævli det er å ikke få nok søvn. (sier jeg som får sove hele natta og kan sove på dagtid når sambo kommer hjem.. )Føler likevel at jeg aldri får nok søvn. Bruker du ikke å legge deg når sambo er hjemme da? Dagene blir så laaange når man ikke får sove. regner med at du føler deg helt utslitt? Har du energi til å gjøre noe da? Jeg får vel gjennomgå det jeg også.. når lillemann kommer. Gruer meg...Blir hardt med en som våkner på natta igjen. Håper han er like flink som Emma og sover over fort! Ha en fin onsdagskveld ← Kjenner til det der med å ikke få tid til dagbokrunder! Ida er ganske krevende innimellom hun også, og da er det umulig å sitte her! Hadde store problemer med å sove ja, heldigvis har jeg sovet de siste 2 nettene nå! Søvn er så viktig å få nok av, ellers blir man jo helt rar i kroppen! Søvn er rett og slett veldig viktig! Bruker ikke å sove på dagtid nei... jeg klarer ikke å sove noe særlig da, for Ida skal jo ha mat - og sambo gidder ikke å ha henne så lenge... I tillegg hyler Ida så mye på dagtid (både lekehyling og grinehyling) at jeg hadde ikke klart å sove uansett. Så jeg holder meg våken. Blir jo så klart kjempeutslitt, nesten så jeg ikke klarer å røre kroppen. men jeg får gjort det jeg må her i huset likevel, aner ikke hvor jeg henter energien fra... :klø: Men jeg blir ganske rar i hodet da... Blir veldig spennende å se hvordan lillemann blir! Håper for din skyld at han liker å sove på natta! Ha en super onsdagskveld du også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #747 Del Skrevet 7. februar 2007 I går kveld begynte jeg et storslagent prosjekt. Det heter "legge-Ida-tidligere-enn-før-og-helst-21.30". I går la jeg henne rett før 21.30, og det var hun IKKE med på. Det resulterte i hylgrining (også midt i Grey's da..) i 45 min, før hun til slutt hiksta seg i søvn. Akkurat der og da mente hun at mamma og pappa var verdens teiteste foreldre, det er jeg sikker på! I kveld prøvde jeg det litt annerledes, jeg puppa i senga (sånn som vi brukte før), og så flytta jeg henne over i senga si. 21.39 var Ida i drømmeland! Håper det fortsetter sånn, og at vi voksne dermed får litt kveldstid alene. Det dumme med opplegget er at det må være jeg som legger henne hver natt, siden det er meg puppen henger på... Får finne en løsning på det etterhvert! Pga at Ida la seg tidligere i går, så ble så klart nattammingen en time tidligere enn normalt. Gikk fint det, jeg sovna ganske greit etterpå - og det gjorde hun også. Hun sov helt til sambo sto opp for å dra på skola halv 8, da fikk hun en pupp før jeg og hun sovna i senga vår. Kjempekos å sove med snuppa i storsenga på morgenkvisten! Vi sto opp litt før 10, og etterhvert kom sambo hjem. Skulle på butikken, men tror dere ikke at bilen streiker da?! Den vil ikke starte!! Så sambo måtte GÅ til butikken i 10 speik, mens jeg og Ida holdt oss hjemme! Kjempepraktisk med køddebil i morgen, for da skal vi på 4 mnds-kontrollen til Ida... Må vel gå dit da, selv om det ikke er i gåavstand, og det er meldt 13 minus... Faan altså... Resten av dagen har vi brukt til å kose oss inne, Ida er litt sutrete om dagen, regner med det er fordi hun ikke får sove skikkelig godt siden vi ikke kan trille i kulden. Kjennes ut som om det er en tann på vei også, blir spennende å se! Er egentlig litt sulten jeg, har bare spist 4 brødskiver i dag... Men det er jo litt for sent til å spise nå... Tror ikke jeg tar dagbokrunden nå, tar den i morgen tidlig i stedet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 8. februar 2007 #748 Del Skrevet 8. februar 2007 Hørtes ut som et spennende prosjekt, det der "legge-Ida"-prosjektet ditt Åssen gikk det igår kveld? Dårlig gjort av Ida å grine midt under Grey's, altså Skal se du blir populær når hun blir større, og begynner og mase om lekselesing og romrydding midt under barne-TV *hevnen er søt, tenker nok mamsen da * Trøttende med streikende bil da... Særlig nå som det er så kaldt! Hadde det bare skjedd på sommeren, så hadde det nesten vært greit Dere får bare kle godt på dere om dere må ut Lykke til på Ida-kontroll idag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #749 Del Skrevet 8. februar 2007 Hørtes ut som et spennende prosjekt, det der "legge-Ida"-prosjektet ditt Åssen gikk det igår kveld? Dårlig gjort av Ida å grine midt under Grey's, altså Skal se du blir populær når hun blir større, og begynner og mase om lekselesing og romrydding midt under barne-TV *hevnen er søt, tenker nok mamsen da * Trøttende med streikende bil da... Særlig nå som det er så kaldt! Hadde det bare skjedd på sommeren, så hadde det nesten vært greit Dere får bare kle godt på dere om dere må ut Lykke til på Ida-kontroll idag! ← Det gikk over all forventning i går kveld, hun hylte bare til en gang rundt 23 - da hadde hun mista smokken sin. Jeg dytta den inn, koste litt på kinnet, og så sovna hun igjen! :rosasmil: Håper det fortsetter i kveld! Syntes det var en smule unødvendig å hyle seg igjennom Grey's ja, det er jo tross alt ukas høydepunkt... Men jeg fikk med meg det aller meste likevel, og hevnen skal bli søøøøt og nådeløs! Mohahaha! Innmari kjipt med den streikende bilen, lå og spekulerte godt i natt over åssen vi skal komme oss på babysvømming neste uke og på butikken... Hadde det vært på sommeren hadde det jo vært helt ok, liker å gå litt rundt uansett jeg! Men i 14 minus? (men HELDIGVIS har den tatt til vettet nå, mer om det lenger ned! ) og --------------------------------------------------- Som sagt til Burpen - leggeprosjektet gikk supert i går! Det var to negative ting med det da, jeg lå våken til langt på natt siden puppene mine er vant til å være fullstendig tømt da jeg legger meg, pluss at Ida våkna tiiiiidlig i natt for mat. Hun våkna rundt halv 3, og da hadde jeg ikke sovna enda... Men jeg sovna greit etterpå! I dag har vi egentlig stressa litt rundt på formiddagen, bilen ville ikke starte i dag heller, og vi skulle jo på kontroll halv 2! Sambo gjorde alt han kunne, og enda var bilen i streikemodus. Endte med at vi fikk låne bilen til naboen, en liten falleferdig bil - vi kunne ikke låse den eller bruke håndbrekket - for det tålte den ikke! men vi kom oss på kontrollen! Helsesøstra var storfornøyd med Ida, hun har blitt en racer til å ligge på magen (vi har øvd hver dag siden siste kontroll, så det håper jeg da! ), hun er veldig sterk i kroppen sin og vi fikk tips til det ekle fødselsmerket i nakken. Tallene fra kontrollen er som følger: Vekt: 7065 gram Lengde: 65 cm (okei da, det er lov å finne frem klær i str 68 nå...) Hodeomkrets: 41 cm Helsesøstra mente Ida er lang og slank, og støtter oss i valget om å ikke begynne med grøt enda. Det er ingen tegn på at Ida trenger det på nåværende tidspunkt! Etter kontrollen cruisa vi til apoteket og butikken, før vi dro hjem igjen. Nå ligger Ida og sover litt, og jeg skal straks i gang med å lage middag. Blir tomatsuppe med kjøttboller, og baguetter i dag! Tar dagbokrunden etter middag jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #750 Del Skrevet 8. februar 2007 Haha, glemte jo så klart å fortelle om bilen! Da vi kom hjem fra kontrollen, så skulle sambo bare teste for moro skyld om bilen funka. Og det gjorde den!! Ser ut som om det var lurt å puffe den frem i sola, så den ble litt oppvarma! Håper vi får start på den i morgen igjen nå da! Tror det kanskje kan være frostvæska da.. sambo skal ut og sjekke i løpet av dagen! Men vi har fungerende bil igjen! :hoppe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 8. februar 2007 #751 Del Skrevet 8. februar 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 9. februar 2007 #752 Del Skrevet 9. februar 2007 Rekker bare å slenge fra meg et kyss før vi skal på innskriving på sykehuset. Kommer innom igjen når jeg kommer hjem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 9. februar 2007 #753 Del Skrevet 9. februar 2007 Så bra at leggeprosjektet ser ut til å funke! ...for alle og alt utenom puppene dine da Men kan du ikke pumpe da, før du legger deg? Jeg vet jo ikke åssen melkespreng er, men kan tenke meg at det er gruelig vondt Godt dere fikk lånt dere bil til kontrollen. Hadde ikke vært noe særlig å måtte gå langt i den kulda... du skal se at det var det som gjorde utslaget på bilen deres også,- den ble rett og slett sjalu for at dere brukte en annen bil! Dumme bilen Godt at helsesøster er fornøyd med Ida, både med størrelse, styrke og med at hun har blitt flink til å ligge på magen! Guuuuuuuuud som jeg gleder meg til jeg "blir flink" til å ligge på magen igjen... Hva slags tips fikk dere til fødselsmerket i nakken? *notere langt baki hodet, i tilfelle Burpelita får fødselsmerker* Ha en superduper helg med Ida og sambo! :kys_2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 9. februar 2007 #754 Del Skrevet 9. februar 2007 Hei vennen... Lenge siden sist jeg var innom Skal skjerpe meg... Moro å lese om leggeprosjekt og flinke og fine Ida... Det er herlig å være mamma! Ønsker dere en deilig helg! Kommer sterkere tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 11. februar 2007 #755 Del Skrevet 11. februar 2007 Grattis på morsdagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 11. februar 2007 #756 Del Skrevet 11. februar 2007 Gratulerer med morsdagen, Skrållan! Håper sambo er ekstra snill med deg (på Ida's vegne) idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 11. februar 2007 #757 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Gratulerer med morsdagen i dag Har du fått noe ekstra oppmerksomhet på dagen? Tror ikke sambo vet at det er morsdag jeg.. Endret 11. februar 2007 av marthepia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 11. februar 2007 #758 Del Skrevet 11. februar 2007 Til en mor, fra en mor: Vi er de heldigste på jord. Våre barn har vi kjent helt fra tiden i magen. Et større mirakel enn solen om dagen. Selv om de raser imot oss med sinne, så ha alltid i ditt minne: At bak hvert ord de sier til deg, så finnes det alltid et jeg er glad i deg. Ha en fin morsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grønnsåpe Skrevet 11. februar 2007 #759 Del Skrevet 11. februar 2007 Gratulerer med morsdagen ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #760 Del Skrevet 12. februar 2007 Hei vennen... Lenge siden sist jeg var innom Skal skjerpe meg... Moro å lese om leggeprosjekt og flinke og fine Ida... Det er herlig å være mamma! Ønsker dere en deilig helg! Kommer sterkere tilbake! ← Er ikke så ofte innom jeg heller, så det går bra! Dagene flyr jo avgårde, og det er ikke lett å finne tid til å sitte på nett. Og om jeg finner et tidspunkt, så våkner plutselig Ida! Det er innmari herlig å være mamma, særlig når leggeprosjektet går så det suser! Hun har blitt SÅ flink! Litt sent (eller tidlig...) å ønske god helg nå, men du må ha en fin uke! Grattis på morsdagen! ← Takk for det vennen, grattis til deg også (på etterskudd)! Gratulerer med morsdagen, Skrållan! Håper sambo er ekstra snill med deg (på Ida's vegne) idag ← Takk for det søta! Sambo var veldig snill med meg, når han først husket at det var morsdag! og Gratulerer med morsdagen i dag Har du fått noe ekstra oppmerksomhet på dagen? Tror ikke sambo vet at det er morsdag jeg.. ← Takk for det vennen, og grattis på etterskudd til deg også! Min sambo glemte at det var morsdag også... Jeg hadde bedd om å IKKE få noe gave da, for det va liksom ingenting jeg ville ha eller trengte. Men da jeg minte sambo om hvilken dag det var, så fikk jeg litt oppmerksomhet likevel - i form av at jeg fikk sove på ettermiddagen, han lagde middag og tok Ida når jeg ba om det så jeg fikk slappe av! Fikk du noe oppmerksomhet etterhvert du eller? Rart at mannfolka faktisk klarer å glemme det, det flyter jo over av reklame overalt dagene før morsdag.. og Til en mor, fra en mor: Vi er de heldigste på jord. Våre barn har vi kjent helt fra tiden i magen. Et større mirakel enn solen om dagen. Selv om de raser imot oss med sinne, så ha alltid i ditt minne: At bak hvert ord de sier til deg, så finnes det alltid et jeg er glad i deg. Ha en fin morsdag ← Åååå... takk for et kjempefint dikt! Det må jeg spare på til neste år, og sende til mammaen min! Gratulerer med morsdagen ! ← Takk for det såpa mi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå