Gå til innhold

Mine travle dager

Skrållan

Anbefalte innlegg

:hoppe: :hoppe: Vi har litt tv igjen! :hoppe: :hoppe:

Søta :kyss:

Godt dere har fått litt tv igjen!!

Ida er utrolig pen!! :hjerte:

Jeg lurer sånn på hvordan Burpelita kommer til å se ut,- ser på bilder av sambo og meg fra da vi var bittesmå, og prøve å danne meg et bilde, men det er jo klin umulig... :sjenert:

Hadde du noen forestilling om hvordan hun kom til å se ut, og stemte det!?

Planer for dagen da?

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bra du har melk! For det virker det som du har masse av! Heldige Ida ;)

Det er det som er så rart, for det virker som om det bare kommer mer og mer... Har i en uke nå gått rundt med konstant melkespreng, og Ida klarer jo ikke å tømme begge puppene hele tiden. Kanskje jeg skal starte melkeutsalg? :ler:

Søta :kyss:

Godt dere har fått litt tv igjen!!

Ida er utrolig pen!! :hjerte:

Jeg lurer sånn på hvordan Burpelita kommer til å se ut,- ser på bilder av sambo og meg fra da vi var bittesmå, og prøve å danne meg et bilde, men det er jo klin umulig...  :sjenert:

Hadde du noen forestilling om hvordan hun kom til å se ut, og stemte det!?

Planer for dagen da?

Kjempedeilig med litt tv igjen! :hoppe: Er ikke så mye å se på på formiddagen på tv2 og tvnorge da, så jeg savner tv3 litt enda... :sjenert:

Ida er kjempepen, jeg er så enig så enig! :hjerter_rundt: Blir spennende å se hvordan Burpelita ser ut ja! :Nikke: Hun er sikkert helt lik din sambo når hun kommer ut, de fleste barn er jo lik sin far så fedrene skal sjønne at det er deres barn! :ler:

Jeg hadde ikke så mange forestillinger om hvordan Ida ville se ut egentlig. Vi hadde sett på UL'en at hun hadde en liten søt oppstoppernese, og det stemte jo da hun kom ut! :legrine: Ellers skjønte jeg at hun ville få ganske lyst hår, for det hadde både jeg og sambo da vi var babyer. Men jeg hadde trodd at hun hadde litt mer hår da... Også trodde jeg egentlig at hun var større, for jeg spiste jo så innmari mye godis og kaker o.l på slutten, pluss at sambo var godt over 4 kg da han ble fødd. Selv var jeg diger til å være tvilling, jeg var akkurat 3 kg da jeg kom til. Men Ida var jo bare 3665 g! :hoppe:

Har ikke så veldig mange planer for dagen egentlig. Tenkte å gjøre litt husarbeid, har allerede satt på en maskin med klesvask, også tenkte jeg å dra frem støvsugeren før Ida våkner og krever oppmerksomhet igjen. Skal trille en tur i dag også, det er solskinn og da er det så kos å ut og gå! :) Lurer på om jeg skal bake litt muffins også, vi får besøk av et vennepar i morgen og vi har ikke så mye i fryseren og servere lenger... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder av Ida... Hun er så nydelig - også de store gluggene! :hjerter:

Har det blitt no' baking? Jeg har planer selv... men har ikke fått gjennomført dem ennå... :sjenert:

Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder av Ida... Hun er så nydelig - også de store gluggene! :hjerter:

Har det blitt no' baking? Jeg har planer selv... men har ikke fått gjennomført dem ennå... :sjenert:

Stor :klem:

Takk for Ida-skryt! :kyss: Store glugger har hun ja, det er sånn at hun skal få med seg alt som foregår rundt henne - for makan til nysgjerrig jente! :ler2:

Det ble baking til slutt! :) Begynte med å støvsuge gulvene før jeg lagde muffinsrøre og hadde det i formene. Da jeg skulle steke dem, så oppdaget jeg at ovnen måtte vaskes på innsiden, for det hadde ramla ned ting fra pizzan vi lagde i forrige uke som hadde brent seg fast... Så da tok jeg med meg Ida på trilletur mens sambo vaska ovn, og da jeg kom hjem hadde han stekt muffinsene! :sjarmor: Har hatt store planer om å bake både det ene og det andre jeg også, men tiden strekker da ikke til... :sjenert: Er glad jeg slipper å tenke på julbakst siden vi skal feire jul på hjemstedet!

Diger :klem: tilbake! :)

--------------------------------------------

Det var ganske glatt ute i dag! :overrasket: Ble litt tatt på senga da jeg skulle ut å trille, det hadde jammen frosset på veien! Var 0 grader ute da, så det var litt kaldere enn det har vært tidligere i uka. Heldigvis hadde jeg på meg tjukk vinterjakke og votter, ellers hadde jeg nok blitt ispinne innen jeg kom hjem igjen! :ler: Det var veldig hyggelig å komme hjem til ferdigstekte muffins - og de smakte godt også! Har allerede spist et par for mye... :sjenert: Nå er sambo i gang på kjøkkenet med å lage pizza med elgkjøttdeig, håper det smaker for jeg er innmari sulten.... :Hehe: Ida ligger ved siden av meg og sover, ser ut som om hun er laaaangt i drømmeland... :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Ida tupp er kjempenydelig ja, helt enig :Nikke::hjerter:

Det var veldig glatt ute i dag. Merket det når jeg kjørte til skolen. Synes du er flink til å ute å trille jeg! Jeg var aldri særlig flink til det. Trillet gjorde vi ja, men ikke så ofte. Denne gangen skal jeg være flinkere ;) Minn meg på det når lillegutt kommer. Husk det ;)

Har du noen trillevenninner eller drar du som oftest ute alene? Hadde jeg hatt trillevenner hadde jeg nok trillet oftere også, men jeg kjenner ingen på min alder som bor såpass nærme meg at vi kan trille sammen.

Laget pizza i dag vi også.. Nammm :sikle:

Skulle baket til jul ja.. Men hva da? Jeg har aldri baket julebakst før. Colakaker osv.. Men det er vel kanskje bare å se på ei oppskrift :sjenert: Hm, du gav meg en ide nå. Jeg SKAL bake til jul denne gange. For aller FØRSTE gang :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke sambo som hadde stekt muffinsene helt av seg selv!! Er ikke alle mannekrek som hadde finni på noe sånt av seg selv, selvom de stod der helt klare :ler:

...kanskje han hadde veeeeeeeeldig lyst på! ;)

Flink som triller så masse du! Virker kjempekoselig, og jeg tenker at vi skal trille kjempemasse, uansett vær! Her jeg bor, er det ofte MASSE regn, og MASSE vind, men ut skal vi... Håper jeg tenker sånn når mars kommer også! :)

Smurte du deg med Weleda's fødselsforberedelsesolje? Går helt i surr med hvem som har brukt hva, jeg...

Jeg kjøpte hvertfall denne idag, men åssen smører man egentlig!? :sjenert:

Og hvor? Klæsjer man liksom bare på i hele underetasjen, eller må man gni det godt inn, og bare på "utvalgte" steder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du er flink til å ute å trille jeg! Jeg var aldri særlig flink til det. Trillet gjorde vi ja, men ikke så ofte. Denne gangen skal jeg være flinkere  Minn meg på det når lillegutt kommer. Husk det

Har du noen trillevenninner eller drar du som oftest ute alene? Hadde jeg hatt trillevenner hadde jeg nok trillet oftere også, men jeg kjenner ingen på min alder som bor såpass nærme meg at vi kan trille sammen.

Laget pizza i dag vi også.. Nammm

Skulle baket til jul ja.. Men hva da? Jeg har aldri baket julebakst før. Colakaker osv.. Men det er vel kanskje bare å se på ei oppskrift Hm, du gav meg en ide nå. Jeg SKAL bake til jul denne gange. For aller FØRSTE gang

Prøver å komme meg ut hver dag med vogna ja. Har merket at Ida trenger den duppen, og hun vil ikke legge seg til å sove her inne så da må det bli vogna! :) Er jo god trim for meg da, så jeg klager ikke! ;) Skal gjøre mitt beste for å minne deg på å ut og trille! :)

Har ingen trillevenner nei. Er som oftest bare meg, noen ganger er sambo med. Kjenner ingen på min alder her med barn jeg heller, så da går jeg alene...

Pizza er NAM! :sikle:

Colakaker er nam nam! Skulle ha bakt litt til jul jeg også, men jeg innser at jeg ikke har tid til det. Og siden vi skal hjem til hjemstedet til jul, så er det jo ikke noen vits i det heller. Regner med vi lager det årlige pepperkakehuset da! :) Men neste år, DA skal jeg bake! Du må sikkert minne meg på det! :ler:

Flinke sambo som hadde stekt muffinsene helt av seg selv!! Er ikke alle mannekrek som hadde finni på noe sånt av seg selv, selvom de stod der helt klare

...kanskje han hadde veeeeeeeeldig lyst på! 

Flink som triller så masse du! Virker kjempekoselig, og jeg tenker at vi skal trille kjempemasse, uansett vær! Her jeg bor, er det ofte MASSE regn, og MASSE vind, men ut skal vi... Håper jeg tenker sånn når mars kommer også!

Smurte du deg med Weleda's fødselsforberedelsesolje? Går helt i surr med hvem som har brukt hva, jeg...

Jeg kjøpte hvertfall denne idag, men åssen smører man egentlig!?

Og hvor? Klæsjer man liksom bare på i hele underetasjen, eller må man gni det godt inn, og bare på "utvalgte" steder?

Skal ikke se bort fra at han gledet seg til en smakebit nei! :ler2:

Det er veldig kos å trille tur! Hadde trodd jeg koms til å ikke like det, for jeg er egentlig ikke noen turgåer. Men med en gang jeg tar fram vogna så går det som en drøm å gå! Kunne sikkert ha gått i flere timer! :) Det er som oftest mye regn og vind her jeg bor også, men vi har vært veldig heldig med været så langt i høst/vinter. Er jo bare å kle seg etter været, så går det bra! ;) (sier hun som aldri har kledd seg etter været...)

Jeg brukte Weleda ja! :) jeg bare gjorde som det står på den lappen som er med, tok en dæsj på fingrene og masserte inn i 10 min. Dette gjorde sambo mer enn meg, for han hadde bedre sikt på hva han holdt på med! :ler: I starten masserte jeg bare mellomkjøttet, men så en dag begynte jeg å tenke... det er jo ikke bare det man kan revne! Så da begynte jeg å gni inn resten av uderetasjen også; fødeavdelingsåpningen og leppene. Er sjeleglad for det i dag, hadde nok revnet mye om jeg ikke gjorde det... Vakuum-fødsler er visst ikke så underetasje-vennlig... :sjenert: Du trenger ikke gni det godt inn nei, jeg gjorde ikke det iallefall. Måtte ha på mer olje etterhvert som de 10 min gikk, og tørket bort det overflødige etterpå! Lykke til! ;)

:klem:

Veldig hyggelig å se deg igjen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for dåse-smøring-veiledning :ler:

Bare en ting til... Når begynte du og smøre deg!?

...det står at man skal bruke den regelmessig fra uke 34. Betyr det at man ikke kan bruke den før? :sjenert: Hadde ikke tenkt til å smøre hver dag nå, men kanskje en gang i uka, og så øke etterhvert...

*vil ikke revne, vil ikke revne, vil ikke revne* :redd:

Det er jo delte meninger om det funker eller ikke, men det skader jo ikke å prøve! Dessuten kan jeg tenke meg det er litt... *kremt* Kjekt ;)

Håper du, Ida og sambo koser dere i kveld, og at dere får en fin-fin helg! ;)

:kose: , :kyss: og :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh..skulle begynt å smørt dåsa for leeenge siden! :sjenert::sjenert:

Nå er det lite vits! :hoho:

God helg vennen! :kose:

Ja det virker kjempekos med trilleturer! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for dåse-smøring-veiledning :ler:

Bare en ting til... Når begynte du og smøre deg!?

...det står at man skal bruke den regelmessig fra uke 34. Betyr det at man ikke kan bruke den før?  :sjenert:  Hadde ikke tenkt til å smøre hver dag nå, men kanskje en gang i uka, og så øke etterhvert...

*vil ikke revne, vil ikke revne, vil ikke revne*  :redd:

Det er jo delte meninger om det funker eller ikke, men det skader jo ikke å prøve! Dessuten kan jeg tenke meg det er litt... *kremt* Kjekt ;)

Håper du, Ida og sambo koser dere i kveld, og at dere får en fin-fin helg! ;)

:kose: , :kyss: og :klem:

Bare hyggelig du! :ler:

Jeg kjøpte den ikke før uke 34, så jeg begynte da.. Men det kan da ikke være skadelig på noen måte å begynne sånn i det smått nå? Det er jo ikke sånn at den kan gi prematur fødsel? Mener det skal gå bra jeg! :)

Kjekt er det i aller høyeste grad, sambo satte iallefall pris på å hjelpe meg! ;)

Vi skal storkose oss, håper du gjør det samme! :) Ha en super helg!

:klem: , :kyss: og :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh..skulle begynt å smørt dåsa for leeenge siden! :sjenert:  :sjenert:

Nå er det lite vits! :hoho:

God helg vennen! :kose:

Ja det virker kjempekos med trilleturer!  :-D

Kankje litt for sent å begynne nå ja! :ler2:

God (føde)-helg til deg også! :sjarmor::kose:

:kose: på pene Skrållan!!

:kys_2: til søta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei snuppa!

Håper fredagskvelden er deilig og avslappende i Skrållan-heimen. Har dere fått snø ennå forresten?

Jeg har begynt å miste troa på hvit jul her nede hos oss... :nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppa!

Håper fredagskvelden er deilig og avslappende i Skrållan-heimen. Har dere fått snø ennå forresten?

Jeg har begynt å miste troa på hvit jul her nede hos oss... :nisseblunk:

Her er fredagskvelden veldig deilig! :) Har nettopp tatt kveldsstellet på snuppa, med litt babymassasje! Det satte hun stor pris på, og lå bare og titta og smilte til mamman sin! :legrine:

Itte no snø her enda nei... Tror ikke vi kommer til å få julesnø i det hele tatt. Så det var meldt slaps over helga, men etter det skulle det bli varmt igjen! Jaja, det blir vel jul likevel! :nisse:

Ha en fin fredag da snuppelupp! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, nå er det en liten stund siden jeg var her ser jeg... Er ikke fullt så spennende hos meg som det er hos Epica! :ler:

Lørdag ble ikke brukt til stort. Jeg vasket en god del klær, som vanlig. Gikk også en god trilletur, så Ida fikk sove litt. Kjempedeilig! :) Kvelden ble brukt i sofaen, fikk med meg reprisen på Jakten på kjærligheten, og Deal or no deal. Husker ikke hva mer jeg gjorde i går... lider av ekstrem korttidsminne og gullfisksyndrom! :ler:

I dag måtte jeg stå opp TIDLIG! :Gjesp: Ida våknet for å få mat i halv 8-tiden, og etter det måtte hun få ny bleie siden hun bæsja og feis som en annen arbeidskar (fiser de? det gjør de sikkert) mens hun spiste. Det er sambo som bruker å skifte nattbleiene, så jeg slipper å være våken mer enn nødvendig, pluss at jeg må ha på linsene mine om jeg skal skifte bleier i halvmørket. Men han var så ekstremt grinete og sur da jeg spurte om han ikke vær-så-snill kunne skifte, og snudde seg bare rundt og sov videre. :sur: Så da måtte jeg bare gjøre det selv da, og jeg måtte jo på med linsene. Og jeg kan ikke sove videre med linser på, det har brilleland-dama fortalt meg. Ikke har jeg sånn oppbevarings-dings for linsene heller, jeg bruker dagslinser og har ikke behov for å oppbevare de. Bortsett fra i mårrest da. Så da var det bare å legge en smilende og strålende fornøyd Ida tilbake i sengen (hun sovnet med en gang igjen), mens jeg selv tuslet ut på stua og satte meg foran dataen. Dette blir en fin dag, er allerede kjempetrøtt... Ikke kan jeg sove i løpet av dagen heller, vi får besøk av mamma og pappa etterhvert, pluss et vennepar. Venneparet ville ha oss med på Ikea, men det tror jeg at jeg dropper. Har ikke penger til å kjøpe noe der i dag uansett, og siden jeg er så trøtt så gidder jeg ikke å gå rundt der sammen med resten av Trondheims befolkning.

Ida gulpa noe alldeles foferdelig i går kveld. Hun gulpa ut 3 bodyer på kvelden, pluss 4-5 gulpekluter. Bodyene hennes var helt gjennombløte, både foran og bak. Men jenta var strålende fornøyd hun, syntes det var såååå stas da vi tørket henne! :ler: Jeg tror hun oppdaget i går at det er hun som lager masse lyder, så da hun laga sånn gledeshyl, så måtte hun bare fortsette å hyle lenge fordi det var så morsomt! :ler2: Håper hun fortsetter å hyle sånn i dag, så besøket kan se henne! :ler:

Endret av Skrållan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hellu... :vinke:

Ida fiser ja... :ler2: Det gjør Lillegutt også... Utrolig hvor mye lyd og luft det finnes i disse småtassene!

Håper du koser deg med besøk i dag da - til tross for en litt for tidlig morgen.... :Gjesp: Men jeg skjønner godt at du ikke gidder å reise på Ikea i dag - tenk så mye folk :overrasket: Det er sikkert pilgrimsfarting dit i dag... :ler2:

Ha en deilig og avslappende søndag.... :kys_2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke oppdratt ungene deres eller, Skrållan og Cr@sh!? Fiser dem...!? :overrasket:

:ler:

Kortidsminne og gullfisksyndrom høres veldig kjent ut... :sjenert: Passer VELDIG dårlig sammen med eksamensperiode! :roll:

Grinete og sur sambo nå før jul!?

...da må du si at julenissen ikke kommer til slemme barn! Da blir han nok så snill, så... :ler: Har ingen erfaring med linser selv, men har flere venninnser som fint legger seg nedpå en time eller noe med linsene på...

Ser for meg Ida som ligger og hyler! Lille niese var hysterisk søt, sjarmerende og morsom da hun fant ut at hun kunne lage lyder :hoho::hjerte:

Å, som jeg gleder meg til Burpelita kommer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med linser selv, men har flere venninnser som fint legger seg nedpå en time eller noe med linsene på...

Næmmen Burpelurpen da! Når du snakker om linser er det veldig lett å få seg venninnser.... :erter::ler2:

(Sorry Skrållan... ække meninga å kuppe boka di - må bære erte Burpen litte granne.... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu...

Ida fiser ja... :Det gjør Lillegutt også... Utrolig hvor mye lyd og luft det finnes i disse småtassene!

Håper du koser deg med besøk i dag da - til tross for en litt for tidlig morgen....  Men jeg skjønner godt at du ikke gidder å reise på Ikea i dag - tenk så mye folk Det er sikkert pilgrimsfarting dit i dag...

Ha en deilig og avslappende søndag....

Ida fiser noe helt enormt! :hoho: Hadde ikke trodd at det skulle være sånne mannefiser som kom ut av den lille kroppen, men jodda du... :Hehe: Også tar hun i sånn når hun skal fise at jenta blir helt rød i toppetasjen, og stønner! :hoho: Det er god-jenta mi det! :hjerter:

Koste meg masse med besøk, mamma hadde med kjøttkakemiddag! :sikle: Snakka med venninna mi som dro på Ikea i går, det hadde vært så mye folk at hun ble hissig som et lemen! :ler: Bra jeg ikke dro dit! :Nikke:

Har dere ikke oppdratt ungene deres eller, Skrållan og Cr@sh!? Fiser dem...!?

Kortidsminne og gullfisksyndrom høres veldig kjent ut... Passer VELDIG dårlig sammen med eksamensperiode!

Grinete og sur sambo nå før jul!?

...da må du si at julenissen ikke kommer til slemme barn! Da blir han nok så snill, så...  Har ingen erfaring med linser selv, men har flere venninnser som fint legger seg nedpå en time eller noe med linsene på...

Ser for meg Ida som ligger og hyler! Lille niese var hysterisk søt, sjarmerende og morsom da hun fant ut at hun kunne lage lyder

Å, som jeg gleder meg til Burpelita kommer!!

Oppdragelse på ungene har vi vel da ikke... Er de ikke såpass at de lærer seg folkeskikk selv, så får det bare være... :hoho:

Korttidsminne, gullfisksyndrom og kanskje en smule teflonhjerne er vel ikke det optimale rett før eksamen nei... men jeg har troa på deg, dette klarer du! ;)

Sambo ble bild igjen, så jeg slapp å true med nissen! :ler2: Riktignok var han så sinna i går at han heiv seg over gulvvasken for å vise hvor sinna han var, men jeg klaget jo ikke på det... :Hehe: Han fikk være så sinna han bare ville, gulvene ble jo rene de! :sjarmor:

Har brukt å sove med linsene på jeg også, men sist jeg var hos optikeren fikk jeg klar beskjed om å slutte med det med en gang, for slimhinnene på øynene begynte å bli så tørre at det kunne utvikle seg sopp og det som værre er på øynene mine!! :overrasket: Så nå tør jeg ikke annet enn å ta dem ut om natta...

De små beibisene er så innmari sjarmerende der de ligger og fryder seg over sin egen lyd! :hjerter_rundt: Tenk når Burpelita ligger sånn, da skal jeg si deg morshjertet varmer! :legrine:

Næmmen Burpelurpen da! Når du snakker om linser er det veldig lett å få seg venninnser....

(Sorry Skrållan... ække meninga å kuppe boka di - må bære erte Burpen litte granne.... )

:hoho: Kupp så mye du vil! Dette måtte jo kommenteres! :erter: til Burpen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...