Gå til innhold

Mine travle dager

Skrållan

Anbefalte innlegg

Gjest marthepia

Så lita og nett hun er :hjerter:

Er ikke kristne vi heller.. eller jeg er ikke det i hele tatt. Emma ble døpt i kirka mest på grunn av tradisjon og med tanke på konfirmasjonen når den tiden kommer.

Ha en fin søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Missbumblebee: Takk, det hadde jeg! :) Håper din helg var fin også!

marthepia: Ja, er hun ikke nydelig... :hjerter:

Det er ikke blitt tid til så mye KG i helga. Søndag gikk med til fint lite, vi sov lenge og koste oss i senga til langt ut på formiddagen. Senere på dagen gikk vi oss en laaaang tur i høstværet, det vat godt å røre på seg litt igjen! :) Husker ikke noe mer vi gjorde, det ble vel det vanlige - med amming og kosing! :ler: I dag har Ida hengt mye i puppen, men vi har kommet oss på butikken en tur. Ida har hatt sitt første bleie-uhell i dag, noe som medførte til masse tiss i sofaen! Men heldigvis har vi vaskbart trekk på sofaen, så det går bra! :) Sambo og jeg har hatt en skikkelig kosedag, det har blitt mye :kys_2: :klem1::kline: Kjempedeilig å være litt kjærester innimellom også! :)

Ida sover fremdeles ikke bra om nettene, og det værste er at vi voksne nå begynner å bli vant til det! :overrasket: men jeg gleder meg stort til hun sover godt, jeg savner å sove om nettene jeg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerter_rundt: Det høres så herlig ut å være foreldre og kjæreter på en gang!

Så "bra" (alt er rlativt) at dere er blitt vant med at Ida holder dere litt våkne om natta... Da er det jo tross alt ikke SÅ ille... Og ekstra deilig blir det når dere får tilbake den ordentlige nattesøvnen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burpen: Det ER kjempedeilig å være foreldre og kjærester på en gang! :) Gled deg masse til det blir din tur! :hjerte:

Det er vel ikke så ille å bli vant til å være litt våken om natta nei, men det blir supert å få sove skikkelig igjen! :ler: men hun er jo så herlig på natta, der hun ligger og titter på oss med de store gluggene sine, og særlig når hun leter febrilsk etter puppen i gulpekluten sin! :ler2::hjerter:

--------------------------------------------------

I natt har det vært en laaang natt... Jeg har hatt så vondt i magen, har hatt forstoppelse i 4 dager nå, og det løste seg endelig opp i går kveld/natt med påfølgende magesmerter... Sorry detaljer. Og det værste med det er at jeg ikke fikk sove særlig bra, og det en natt Ida faktisk sov ganske bra! :sur: Hun og sambo sluknet med en gang vi la oss i går kveld, og jeg bare lå i senga og kjente på magevondten... :ler: Sovnet til slutt jeg også da. Ida har fått mat 3 ganger i natt, og heldigivis har hun sovnet ganske fort etterpå. Har hatt et lite bleieuhell i natt også, hun hadde bæsjet så mye at det gikk over sine bleiebredder, og etterlatte seg en koselig flekk på lakenet til mamma og pappa! :ler: Vi må nok bare innse at vår lille nyfødte bebis ikke er så liten lenger, og kjøpe litt større bleier.

I dag sto jeg opp halv 11, da gidda jeg ikke å ligge å vente på at sambo og vesla skulle våkne lenger... :sjenert: Så jeg koste meg med frokost, godt å spise uten å hive maten i seg fordi Ida skal ha mat! :) Fikk lagt sammen litt klær og satt på en maskin med skitne Ida-klær før sambo og vesla kom tuslende kl halv 12. Tror de hadde godt av å sove så lenge! :Nikke:

Nå har jeg og sambo skiftet på senga vår, Ida ligger og sover igjen (er det mulig... :ler2:) og jeg lurer på hva vi skal gjøre resten av dagen. Sambo må skrive en eksamensoppgave som skal inn om 2 dager, og jeg må nok holde meg mest mulig hjemme, for her har vi en do tilgjengelig om jeg skulle behøve det.. :rodme: Er nok å ta seg til her hjemme, så jeg skal nok få dagen til å gå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Forstoppelse er ikke særlig godt. Sliter med hard mage selv jeg.. håper hemor. holder seg langt unna!!

:ler: Det kan ofte komme litt bæsj på lakenet når man sover med de små. Skjedde her også.

God bedring og ha en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstoppelse er ikke særlig godt. Sliter med hard mage selv jeg.. håper hemor. holder seg langt unna!!

:ler: Det kan ofte komme litt bæsj på lakenet når man sover med de små. Skjedde her også.

God bedring og ha en fin kveld :klem:

Om du ikke allerede har prøvd det, så anbefaler jeg deg laktulose. Det hjalp meg veldig under graviditeten! Er jo helt grusomt å gå rundt med forstoppelse... Her har jeg ikke sluppet unna de :frustrert: hemoroidene... Jeg presset på meg en under fødselen, og nå har det sprukket - og det er j**** vondt!! Er nesten vondere enn stingene etter fødselen! Håper virkelig du slipper unna rumpetroll!

Er vel bare å venne seg på bæsj på lakenet da! :ler:

Takk for det, og ha en fin kveld du også! :klem:

-------------------------------------------

Da har jammen dagen nesten gått allerede! Har ikke gjort så mye i dag, har sittet med Ida på puppen, vasket mye klær, skiftet mange bleier og tørket kjempemye gulp! :ler: I ettermiddag har jeg ordnet masse i scrapboka, har skrevet ut de siste magebildene og bilder fra sykehuset og limt inn. Har også limt inn helsekortet og andre ting fra sykehuset! Ser veldig bra ut, og jeg tror Ida kommer til å sette stor pris på boka når hun blir eldre! :Nikke:

I kveld har Ida badet, og hun gulpa i badevannet! :ler2: At den ungen ikke kan skjønne at badevannet skal være rent! :ler: Nå ligger hun på fanget til sambo og sutter på fingeren hans, hun skal vel finne senga snart. Jeg sitter og gleder meg til Grey's anatomy! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leit å lese at du også er plaget av forstoppelse og rumpetroll.. :troest: Godt vi er to, skulle jeg til å si... men jeg unner deg det absolutt ikke...

Stooor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Håper jeg slipper unna de rumpetrollene :) Etter det jeg har hørt er de J**** vonde?! Høres sånn ut på deg også?

Hm, takk for rådet :klem: Kanskje jeg skal kjøpe laktulose. Har jeg ikke tenkt på en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å lese at du også er plaget av forstoppelse og rumpetroll.. :troest: Godt vi er to, skulle jeg til å si... men jeg unner deg det absolutt ikke...

Stooor :klem:

Huff, rumpetroll er ikke noe godt nei! :sur: Skjønner hva du mener med at det er godt å være to! :ler: Unner ikke deg disse trollene eller da... Håper de forsvinner snart!

Diger :klem: tilbake!

Håper jeg slipper unna de rumpetrollene :) Etter det jeg har hørt er de J**** vonde?! Høres sånn ut på deg også?

Hm, takk for rådet :klem:  Kanskje jeg skal kjøpe laktulose. Har jeg ikke tenkt på en gang..

Jeg håper også du slipper unna rumpetrollene! De er satans vonde, for å si det sånn... Er så ille at jeg gruver meg til å gå på do, og det fører jo bare til ytterlig forstoppelse.. Kjøpte meg rumpetroll-krem i dag da, så jeg håper den funker! ;)

Laktulose funker bra i allefall! :) Jeg fikk plutselig treg mage da jeg var gravid, og med laktulose ordnet alt seg. Det smaker ikke godt da, men jeg blandet det i et glass saft, så skled det ned! :)

------------------------------------------------

Enda en dag har flydd avgårde... Ida har hengt i puppen så og si hele dagen, og vært skikkelig grinete når hun ikke har vært på den. Ble sånn at vi debuterte med hylende unge på butikken, hun startet å hyle noe alldeles forferdelig da vi kom innom døra, og ga seg ikke før vi var i bilen på vei hjem... :sjenert:

Nå hyler hun igjen, så jeg får komme tilbake senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missbumblebee: :vinke:

Burpen: :klem: tilbake! :)

Ble en brå avslutning i går gitt... Som sagt, så hadde vi en hylende unge i butikken, men det gikk faktisk bra. Jeg klarte å holde meg rolig, og ble ikke stresset. Heldigvis roet hun seg da vi kom hjem, men hun var skikkelig sutrete og klengete hele kvelden - tror jeg ga henne mat hver time jeg! :overrasket: Ikke ville hun sove skikkelig heller, men hun sovnet da til slutt...

I dag fikk vi frokostbesøk kl 9.. Svigers kom innom en tur, det ble litt vel tidlig for meg siden jeg sov litt dårlig i natt, så jeg holdt senga og prøvde og sove mer mens de var her... :Gjesp: Da de dro, sto jeg opp og begynte dagens gjøremål - nemlig klesvask! :ler: Ida har vært litt sutrete i dag også, håper hun blir bedre i morgen. Tenker å ta turen til byen i morgen, og det gidder jeg ikke med en grinete unge altså.

Nå sover prinsessa vår, og jeg benytter sjansen til å oppdatere meg her inne! :ler2: Regner med hun sover en stund nå, håper det i allefall... Hun vil nemlig ikke sove når hun er så grinete, og hun trenger jo å sove.

På lørdag skal vi til hjemstedet, og vi spekulerer på å ligge over til søndag. Vi må se det litt an da, er ikke sikkert Ida er så keen på å ligge en annen plass enn her hjemme! :ler: Håper egentlig det ordner seg, for det hadde vært litt snedig om hun vil legge seg til å sove uansett hvor hun er... :sjenert:

Nå må jeg skynde meg videre i deres dagbøker, mens jeg har sjansen! :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns hylende unger i butikken bare er helt herlig, jeg :) Gleder meg til det er min tur... Kommer til å være så stol! :ler: Alle kan jo høre at JEG er mamma... :sjenert:

Tror Ida vil sove selvom dere ikke er hjemme, jeg! Bare dere er der (sammen med puppen :ler:), så er det jo så godt som hjemme...

(Ikke meninga (okay, litt meninga da...) å være morsom på vondtene dine sin bekostning, altså, men kanskje du skal omdøpe boka di til "Skrållan og rompetrollet"... :sjenert::ler: )

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns hylende unger i butikken bare er helt herlig, jeg :) Gleder meg til det er min tur... Kommer til å være så stol!  :ler:  Alle kan jo høre at JEG er mamma... :sjenert:

Tror Ida vil sove selvom dere ikke er hjemme, jeg! Bare dere er der (sammen med puppen :ler:), så er det jo så godt som hjemme...

(Ikke meninga (okay, litt meninga da...) å være morsom på vondtene dine sin bekostning, altså, men kanskje du skal omdøpe boka di til "Skrållan og rompetrollet"...  :sjenert:  :ler: )

:kyss:

Hylende unger får i allefall oppmerksomhet! :ler: Var flere damer som tittet på oss og smilte. De kjente seg vel igjen! ;)

Tror nok Ida sovner hvor-som-helst jeg også, så lenge puppen er i nærheten! :) Hvis vi tar med dyna hennes, så blir jo den kjent og vant for henne også.

:ler2: :ler2: Skrållan og rumpetrollet! :ler: For en hysterisk morsom tanke! :ler: (godt mulig jeg er overtrøtt altså, men det var jo morsomt... :sjenert:)

:kys_2:

-------------------------------------

Jeg er egentlig bare innom for å :hoppe: for at det snør!!! :sjarmor:

sånn egentlig er jeg ikke så glad i kulde og snø, men det er bestandig trivelig når den første snøen kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Det snør det snør, titteli bom :) Det snødde en god del i morges, men nå regner. Har vært surt og kaldt her.

Skrållan og rompetrollet :ler: Synes den var litt arti jeg å.. :sjenert::ler:

Ha en god helg og kos dere :klem:

Endret av marthepia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det er bedre med mage og rumpe... Mye bedre her i gården - håper det samme for deg!

Håper helga blir bra, og at Ida sover som stein! :sjarmor:

Kos dere! :klem:

PS: Måtte :ler2: av "Skrållan og rumpetrollet"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snør det snør, titteli bom :) Det snødde en god del i morges, men nå regner. Har vært surt og kaldt her.

Skrållan og rompetrollet :ler:  Synes den var litt arti jeg å.. :sjenert:  :ler:

Ha en god helg og kos dere :klem:

Det var 20 cm snø her i mårrest! :overrasket: Men det har blitt slaps nå da. Har vært skikkelig surt og kaldt her også i dag, ikke så trivelig..

Ha en flott helg du også, kos deg masse med Emma og sambo! :klem:

God helg til deg, Ida og sambo!

Lykke til med Ida-soving...

God helg til deg og sambo også! :klem:

Håper det er bedre med mage og rumpe... Mye bedre her i gården - håper det samme for deg!

Håper helga blir bra, og at Ida sover som stein! :sjarmor:

Kos dere! :klem:

PS: Måtte :ler2: av "Skrållan og rumpetrollet"....

Er bedre med mage og rumpe her også, heldigvis! :sjarmor: Tror den rumpetroll-kremen jeg kjøpte gjorde susen! :)

Håper du får en strålende helg med gutta dine også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi våknet i mårrest var det 20 cm nysnø!! :smilbla: Var skikkelig winter wonderland med masse tung snø på trærne. Fikk litt julestemning jeg.. :sjenert: Sambo sto opp og gikk ut og måkte snø mens jeg spiste frokost, Ida lå enda i senga og sov. Hun kan være skikkelig dovendyr på morgenen! :ler: I dag våknet hun ikke før kl var 11! :overrasket: Jeg og Ida var tøffe og tok vår første busstur ned til Midtbyen i dag, det gikk over all forventing! :hoppe: Hun var snill pike og sov hele tiden, så jeg fikk gjort unna litt ærender. Fikk kjøpt bursdagsgave til en venninne, byttet en bukse vi fikk 2 av til Ida og kjøpt verdens beste handkrem på Body shop. Dro innom treningssenteret jeg trener på for å hente timeplan også, og hun i resepsjonen måtte jo så klart titte på nurket! :hjerte: Var skikkelig grusomt vær i byen, regnet høljet ned, så jeg orka ikke være der så lenge. På bussen hjem våknet Ida og krevde mat NÅ, så det ble litt kaos... :ler2: Endte med en mamma som løp hjem med vogna så slapsen sprutet mens ungen hylgrein i vogna! :hoho::sjenert: Vel hjemme vrengte jeg av meg alle bløte klærne og fikk frem puppen, og da ble Ida fornøyd! :)

Har hatt besøk av søskenbarnet mitt i ettermiddag, hun hadde ikke sett Ida enda. Var veldig koselig, hun har en liten gutt på nesten 2 år selv, så vi utvekslet erfaringer og slik! :) Etter hun dro spiste vi deilig middag, var skrubsulten!

I kveld har jeg limt flere bilder inn i scrapboka til Ida, sett på Synnøve og gullrekka på NRK, og drukket litt julebrus! :sikle: Nå trener Ida den sterke nakken sin i fanget til pappa mens jeg sitter her og titter på henne. Hun er så nydelig! :hjerter_rundt:

Blir ikke bare bare å komme seg til hjemstedet i morgen... Vi har vinterdekkene til bilen der, og skulle liksom bytte i morgen. men nå er det jo snø her, og vi vil ikke risikere noe med å kjøre på glatta med Ida i bilen. Så svigermor kommer med dekkene hit i morgen tidlig, så bytter vi her før vi drar... :ler: Jaja, så lenge det blir vinterdekk! ;)

Nå skal jeg ta en kjapp dagbokrunde før jeg køyer! God helg alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Akkurat nå daler snøen ned her. Gleder meg til jula nå :)

Er hun gammel nå? Kan du ikke ha sånn i signaturen din som vise hvor gammel hun er? Husker aldri når hun er født jeg :sjenert:

Ha en fin søndagskveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...