Skrållan Skrevet 21. september 2006 Forfatter #201 Del Skrevet 21. september 2006 I dag har vært en rolig dag gitt... Har stort sett bare sittet/ligget i sofaen og slappet av. Formen er ikke noe særlig bedre, så jeg har ikke orket noe annet. Var skikkelig utslitt da lillebroren til sambo kom, så jeg var nok ikke mye til selskap. Heldigvis var han også trett! Det ble en slags middag også, sambo og broren dro på sjappa og kjøpte grønnsaker og dip. Ingen av oss som var særlig sulten, så det gikk greit å spise noe sånt istedet. Nå har sambo dratt for å kjøre lillebroren tilbake til skolen hans, så jeg er hjemme alene. Barna til utleierne driver og hopper noe forferdelig i gulvet da, så det er noe skikkelig leven her. Ikke bra for hodet mitt kjenner jeg... Da jeg skulle dusje i dag, så hadde jeg en rar opplevelse. Jeg hadde av meg trusa, og plutselig sa det "splætt", og en slimklatt lander på foten min! Jeg aner ikke hva det slimet var for noe, om det var litt slimpropp eller om det var vanlig utflod... Sorry ekle detaljer her altså... Men det som forbauset meg mest, var at etterpå så fikk jeg sånn svie-vondt øverst i magen igjen - sånn som jeg hadde på søndag. Det var ikke like vondt som da, og det varte ikke like lenge heller. Kan jo så klart være tilfeldig da... :klø: Nei, nå blir jeg skikkelig på den hoppinga der oppe altså! Hele taket dirrer jo, og hodet mitt blir helt tullete! De ungene bruker å være så snille og stille, men i kveld har de virkelig slått seg løs. Hm, ble stille nå da. Kanskje det hjalp å få ut frustrasjonen her? I kveld blir det nok gjort minst mulig. Tenkte å sitte her til sambo kommer hjem igjen, og senere i kveld skal vi se 24 sammen. Etter det må jeg nok hoppe i køya, er trøtt allerede! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 21. september 2006 #202 Del Skrevet 21. september 2006 Ojoj... Kanskje det er slimproppen som har gått! Det er ikke no' umulighet det... Kanskje du føder før meg likevel? Neida... vi får ikke håpe det (for min skyld... ) Men slimproppen kan visst gå flere uker før en fødsel også - varierer som alt annet i et svangerskap! Skjønner du blir rar av hoppingen til ungene... Man kan bli sprø av sånne ting... Håper formen din tar seg opp igjen snart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 22. september 2006 Forfatter #203 Del Skrevet 22. september 2006 Cr@sh: Det er godt mulig at det var litt slimpropp som gikk, men det var nok ikke hele. Det var for lite slim til det. Hadde jo vært moro om det var den, er liksom et lite steg nærmere fødsel da! Selv om, som du sier, kan gå flere uker før det setter igang etter slimpropp-gåing... Tror nok ikke jeg føder før deg nei, jeg tror nemlig du kommer til å føde på søndag! Formen min er litt bedre i dag, har ikke vondt i hodet (så langt...), og da er jeg fornøyd! :kys_2: ------------------------------------------------------------ I natt har jeg sovet kjempegodt (bortsett fra at jeg våknet av 2 kjempevonde kynnere), men jeg vet ikke om jeg har sovet lenge nok! :klø: Skulle tro 9 timers søvn holdt, men det føles ikke sånn ut! Kanskje jeg ikke er helt uthvilt fordi jeg har drømt mye rart i natt. Drømte at jeg skulle gå til den andre siden av Trondheim for å se på den nye barnebutikken som har åpnet der, og det var en strabasiøs tur gjennom tunneler og andre farer! Skal ikke se bort fra at jeg ble utslitt av den drømmen! I dag er formen litt bedre, har ikke hatt hodepine enda i allefall. Blir litt lettere å være dårlig om ikke hodet skal dunke også. Sambo er tvert om mye dårligere i dag da, stakkars gutten min.. Heldigvis blir han ikke sånn typisk "manne-syk"! Siden vi begge er litt redusert i dag, blir det nok enda en rolig dag her i Skrållanheimen. Litt småpuslig her og der blir det sikkert, jeg må vaske badebaljen i dag siden jeg ikke orka i går. Regner med jeg slenger meg på sofaen og ser Dr. Phil først... Også må jeg brette sammen et stativ med (forhåpentligvis) tørre klær, før jeg setter på mer klesvask. Jaja, det er vel bare å sette igang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 22. september 2006 #204 Del Skrevet 22. september 2006 Tittei! Har ikke fått lest noe særlig i boka di, skal oppdatere meg litt sånn etterhvert! Blir kjekt å bli kjet med deg, og følge deg videre... Spennende nå på slutten! Ha en fin dag og helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 22. september 2006 Forfatter #205 Del Skrevet 22. september 2006 Burpen: Trivelig å bli bedre kjent med deg også, skal bli spennende å følge deg fremover også - er så koslig å være så langt på vei som du er nå, det er så mye å glede seg til meg tanke på UL, magen som plutselig popper ut, og etterhvert spark! Ha en super dag og helg du også! Jeg tror jeg må trekke tilbake det jeg sa om sambo tidligere, for sitat elsklingen min: "Åh, nå er jeg skikkelig manne-syk! Jeg er så dårlig, men det er så godt å bli tatt vare på når jeg er syk..." Så jeg gjør mitt beste for å ta godt vare på han nå! Har ikke gjort noe fornuftig så langt i dag, har bare sett på tv og surfet på nettet... Begynner å bli sulten, har ikke spist siden kl 10... Så jeg må nok finne noe mat snart. Tror det blir noe så orginalt som brødskiver til middag i dag, sambo er ikke så lysten på noe mat - og det er egentlig ikke jeg heller. Kommer til å bake brownies litt senere i dag da, for jeg er så lysten på noe godt... *romle romle* Nå må jeg løpe til brødboksen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 22. september 2006 #206 Del Skrevet 22. september 2006 En "manne-syk" mann, ja... Du får ta godt vare på han da... Stakkars! Håper du får en trivelig fredagskveld... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 22. september 2006 Forfatter #207 Del Skrevet 22. september 2006 En "manne-syk" mann, ja... Du får ta godt vare på han da... Stakkars! Håper du får en trivelig fredagskveld... ← Jeg gjør så godt jeg kan! Det ble i allefall jubel i heimen da browniesen ble servert her i stad, så jeg tror han er fornøyd! Ha en koslig fredagskveld du også! I kveld har vi kosa oss med gullrekka på NRK, og snart er det Senkveld med Thomas og Harald. Håper bare ikke sambo må se filmen han har begynt å se på på TV3, jeg orker ikke å se film nå i kveld... Har ikke tålmodighet til å se film bestandig, og i allefall ikke en film vi har sett før og sovnet til... Det er skikkelig skyter-film, blæh! Jeg lagde brownies til min syke, stakkars sambo tidligere i kveld, da ble det jubel i heimen! Han er heldigvis enkel å glede, selv når han er syk! Håper bare han er i bedre form i morgen... I morgen vet jeg jaggu ikke hva jeg skal ta meg til... Om sambo er i bedre form, drar han til hjemstedet vårt for å hjelpe en kompis å sette opp en ny data. Regner med han blir borte mesteparten av dagen da, så da må jeg underholde meg selv. Drar nok på trening på formiddagen om formen min er så bra som nå, men resten av dagen er et mysterium. Spekulerer på å bake noe, greit å gjøre det når sambo ikke er hjemme for å få tiden til å gå! Vi prøvde å filme magen igjen tidligere i kveld, men det virker som om lilletulla har en innebygd radar for det kameraet altså... Hver gang vi tar det frem for å filme magebevegelsene, så stopper hun helt opp. Og begynner igjen når kameraet slåes av... Hun er nok fint lite fotogen, akkurat som mora si! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 22. september 2006 #208 Del Skrevet 22. september 2006 Å du baker og trener! Skjemmes nesten her jeg sitter, late meg Bra at formen er bedre. Hm, lurer litt på det med "slimet ditt". Er du sikker på at det ikke var slimproppen da? Jeg kan ikke huske at slimproppen gikk hos meg, så jeg aner ikke. Ha en fortsatt fin kveld og fiiin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 23. september 2006 Forfatter #209 Del Skrevet 23. september 2006 Å du baker og trener! Skjemmes nesten her jeg sitter, late meg Bra at formen er bedre. Hm, lurer litt på det med "slimet ditt". Er du sikker på at det ikke var slimproppen da? Jeg kan ikke huske at slimproppen gikk hos meg, så jeg aner ikke. Ha en fortsatt fin kveld og fiiin helg ← Du må ikke skjemmes nei! Husk at du har skole og Emma, jeg går bare her hjemme og har ingenting å gjøre. Formen var bedre i går ja, men i dag er den verre igjen... Hoster slim i dag, og alt føles mye verre! Er jaggu ikke sikker på det slimet jeg... Den kan jo ha vært slimproppen, eller deler av den, for det var ikke sånn kjempemye slim. Den kan jo gå litt her og der, så det kan ha vært det som har skjedd. Jeg håper på mer slim jeg da.. Ha en nyyydelig helg med Emma og samboeren din! ------------------------------------------------------------ Som sagt til marthepia er formen hakket verre igjen i dag.. Faktisk så ille at jeg ikke orker å trene, og da må det være ille! Så da blir det store spørsmålet - hva skal jeg finne på i dag? Tror det blir til at jeg blir med sambo til hjemstedet vårt, han skal jo hjelpe en kompis å sette opp en ny data, jeg finner meg vel noe å gjøre... I natt har jeg sovet litt rart... Jeg sovnet med en gang jeg la meg, og sov helt til kl 3. Da måtte jeg på nattens første tissetur, men da jeg gikk å la meg etterpå hadde jeg så vondt i magen at jeg ikke klarte å sovne med det første. Aner ikke hvilken type vondt i magen det var, ubehagelig var det iallefall. Tror ikke det var babyrelatert, for det ga seg etterhvert og jeg fikk sove igjen! Kjenner ikke noe vondt nå eller, så det var kanskje bare luftsmerter eller noe. Nå må jeg hoppe i , sambo maser om at jeg må få fart på meg om jeg skal være med... Ha en fin lørdag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 23. september 2006 Forfatter #210 Del Skrevet 23. september 2006 For en rar dag det har vært... Ble ikke til at verken jeg eller sambo dro til hjemstedet vårt, han følte seg ikke helt i form til det i dag. Så da har vi bare vært her hjemme og vært syke sammen! Har bare surfet på nettet og sett på tv i dag. Vi dro en liten tur på butikken da, måtte ha litt mat i huset. Så nå sitter jeg her, stappmett etter big one-middag.. Sånn går det når ingen av oss egentlig orker å lage middag! Vesle magetrollet er i storform i dag da! Har kjent nedpress i hele dag, også ligger hun og slår med armer og ben i alle retninger, og slenger rumpa si i ribbeina mine! det er jo egentlig ganske vondt, men jeg blir bare forelsket i henne likevel jeg.. Synes egentlig hun kan begynne å komme nå, det synes sambo også. Han forteller det til magen hver kveld at nå er det på tide at hun kommer! Søøøøte sambo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 23. september 2006 #211 Del Skrevet 23. september 2006 Usj... så kjedelig at dere er syke begge to... Men egentlig litt allright å være syke sammen når man først ikke skal være i form da... JA, nå er det ikke lenge igjen til vesla kommer ut... Åh... du har så mye å glede deg til! God lørdagskveld... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 23. september 2006 Forfatter #212 Del Skrevet 23. september 2006 Cr@sh: Er litt praktisk å være syke sammen ja, litt greit å ha noen som skjønner akkurat hvor kjedlig det er å være syk! Pluss at det er jo større sjanse for at vi begge to er friske til fødselen siden vi begge er syke nå! Nå er det jammen ikke lenge igjen nei! Jeg gleder meg vilt, og det blir jo ikke akkurat bedre av å lese inne hos deg og hos marthepia, og høre om godungene deres! God lørdagskveld til deg også! --------------------------------------------------- Kvelden kom rimelig fort i dag synes jeg! Kanskje det er fordi jeg sovna på sofaen etter middag... Ante ikke at jeg egentlig var trøtt jeg, men jeg føler meg mye bedre ut nå! I kveld aner jeg ikke hva planene våre er. Blir vel bare noe tv-titting, og kanskje litt nettsurfing. Er vel ikke noe særlig å se på tvn i kveld da, men vi finner kanskje noe om vi leter hardt. Kunne tenkt meg å gå en tur, men tror jeg venter til i morgen... Er litt kjedlig å traske rundt i skogsområdet når det er så mørkt ute. Vil helst se evt elger og snublefarer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 23. september 2006 #213 Del Skrevet 23. september 2006 Kvelden kom rimelig fort i dag synes jeg! Kanskje det er fordi jeg sovna på sofaen etter middag... ← Det pleier å være en viss sammenheng mellom korte dager og dupper på sofaen for meg, hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 24. september 2006 Forfatter #214 Del Skrevet 24. september 2006 Det pleier å være en viss sammenheng mellom korte dager og dupper på sofaen for meg, hvertfall! ← Ja, du sier noe der... I går ble det tv-kveld med sambo, men vi fant ikke noe særlig interessant å se på da. Så vi endte opp med Sexskolen på tv3... Men det skal jeg nok aldri se igjen, for makan til stivt () og falskt program skal man lete lenge etter! Skikkelig kunstig hele greia. I natt har jeg sovet særs godt! Sovnet rundt 12 vil jeg tro, og sov helt til ti på ti! Det var deilig det! Så nå føler jeg meg faktisk uthvilt, selv om formen er litt laber i dag også. Håper den dumme forkjølelsen vil forsvinne snart! Har vært dårlig i over en uke nå... Sambo er dårlig enda han også, kanskje vi driver og smitter hverandre frem og tilbake hele tiden - at det er derfor vi ikke blir friske? Har ingen planer for dagen, blir nok avslapping i dag også. Begynner å bli litt lei av det, men har ikke ork til noe annet. Jeg og sambo har begynt å snakke om febertermometer til vesla, men vi blir ikke enige med oss selv om hva vi skal ha... Det finnes jo både digitalt, og sånn rektum-måler. Hva er mest snedig? Vi ser for oss at digitalt må jo være kjempesnedig, men det måler kanskje ikke så nøyaktig som rektum-måleren? Noen som har noe erfaring på området? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 24. september 2006 Forfatter #215 Del Skrevet 24. september 2006 Nå står en kanelsnurr-deig til heving, men noen burde ha sjekket matskapet før bakinga! Var bare akkurat med melk og sukker, og litt for lite smør... Håper de smaker like godt likevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 24. september 2006 #216 Del Skrevet 24. september 2006 Ble bakingen vellykket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 24. september 2006 #217 Del Skrevet 24. september 2006 Kanelsnurrer hørtes digg ut? Ble de bra til tross for manglende ingredienser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 24. september 2006 Forfatter #218 Del Skrevet 24. september 2006 marthepia og Cr@sh: Joda, til tross for et alt for rennende fyll, så smaker de godt! Det ble litt feilberegning på fyllet til kanelsnurrene, så det ble alt for rennende, og det var litt av en jobb å rydde opp etterpå! men de smakte fortreffelig da! Etter bakinga var det på tide å spise middag, var kjøttkaker her i huset i dag. Har blitt helt tussete etter kjøttkaker mens jeg er gravid, så jeg var jo helt i himmelen! Etter middagen har jeg bare sett på tv med sambo, blandt annet dokumentaren på tvnorge om barn som får barn. Helt sykt spør du meg! Nå ser vi filmen på tv3, men jeg snakker litt på msn med en venninne også da. Apropos msn, allerede nå får jeg masse spørsmål når jeg logger på om jeg er hjemme enda, og når fødselen finner sted... Hallo, så klart jeg er hjemme når jeg er på msn! Er vel bare å venne seg til at folk spør, blir vel bare mer av det fremover. Så klart det er koslig at folk bryr seg, men de starter litt vel tidlig synes jeg... nei, jeg får vel konsentrere meg litt mer om filmen... Ha en god søndagskveld alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 25. september 2006 Forfatter #219 Del Skrevet 25. september 2006 10 dager til termin! ... og jeg har blitt enda sykere... Snakk om typisk. Her har jeg hatt et flott svangerskap uten noen plager, og så - rett før termin - pådrar jeg meg sterk forkjølelse!! Har nesten ikke sovet i natt, for jeg har hatt så vondt i halsen at bare det å svelge er ekstremt smertefullt. Det kjennes ut som en halsbetennelse/bakterieinfeksjon, det bruker jeg å få en gang i året og jeg har enda ikke fått årets... Så det er nok den som har dukket opp nå. Mulig jeg må på legevakten når de åpner senere i dag, håper det finnes noe antibiotika jeg kan ta! Dagens plan er å gjøre minst mulig, må dusje men jeg orker ikke enda... Blir nok avslapping på sofaen store deler av dagen. Det trengs å støvsuge gulvene her, men støvet er nok der i morgen også! Nå ligger vesla og hikker i magehulen sin! Godt å kjenne at hun har det bra selv om mammaen er litt pjusk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 25. september 2006 Forfatter #220 Del Skrevet 25. september 2006 Det ble legevakt-tur i dag. Legen var veldig grundig, siden jeg er gravid, og tok både tempen, blodprøve og halsprøve av meg. Resultatet viste at jeg har fått halsbetennelse, som ventet. Men den store nedturen var at jeg har fått en type virus som penicilin ikke klarer å ta knekken på! Så jeg skulle bare ta tiden til hjelp, holde meg varm (tror det skal gå bra, har ikke vært kald siden i vinter! ) og ikke trene hardt. Det siste kommer til å bli problematisk, kjenner jeg har lyst til å ta en skikkelig treningsøkt snart... Men jeg får holde meg i skinnet til viruset har forsvunnet! Ellers har jeg ikke gjort stort i dag, bare vært sammen med sambo og sett litt på tv. Fikk en ny H&M-katalog i posten i dag, og jeg fant flere klær jeg har lyst på. Men jeg tør ikke bestille nå, for jeg vet ikke hvilken størrelse jeg kommer til å bruke etter fødselen! Så jeg må nok ta meg en shoppingrunde når vesla har kommet! Skal bli deilig med nye klær! Kvelden i dag skal ikke brukes til stort, blir nok å se på tv og snike meg innom dagboka til Cr@sh meg jevne mellomrom! Er så spennende der inne nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå