Cr@sh Skrevet 17. september 2006 #181 Del Skrevet 17. september 2006 Håper du slipper unna vondtene noen uker til... Veldig snilt at du har tenkt å knipe igjen så jeg får føde først... :kys_2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 18. september 2006 #182 Del Skrevet 18. september 2006 Om jeg var deg hadde jeg ikke villet dra inn hit på skolen med 2 små hjemme jeg eller... Dagene blir alt for lange, og de første årene er det jo så mye som skjer med de små. Nå vet jeg ikke helt hvordan sykepleien er lagt opp, om det er mye obligatoriske forelesninger og sånn, men jeg ser for meg at du får nok å gjøre på det studiet. Det er jo praksis også, og da blir dagene veldig lange! Nei, permisjon er tingen! ← Regner med at det er en del obligatoriske forelesninger. Det er vel et forholdsvis hardt studium med masse innleveringer og prosjekt. Tror det blir mye å gjøre. Så om det ikke blir her jeg bor nå så blir det 1 års permisjon ganske sikkert. Det er en fordel å møte opp på forelesningne også om de er frivillige. Skal så mye mer til å sette seg ned alene og les eog forstå masse latinske ord og utgreiinger om ting Godt å få det forklart av en annen synes jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 18. september 2006 Forfatter #183 Del Skrevet 18. september 2006 Cr@sh: Jeg håper også at vondtene mine holder seg unna noen uker til, er så unødvendig å ha vondter om de ikke fører til noe. Så klart skal jeg knipe igjen så du får født først, det er jo bare rettferdig! (Liker ikke å snike i køen jeg... ) marthepia: Så klart er det lurt å komme på de forelesningene som er frivillige også! Man skal ha ganske mye selvdisiplin for å sette seg ned å pugge alt uten å ha vært på noen forelesninger. Må ærlig innrømme at jeg i forrige semester kun va på 3 forelesninger da... Var enten så kvalm eller så trøtt at jeg ikke kom meg på skola, men det gikk bra det også. Foreleserne på skola vår legger alle notatene sine ute på nett, og det hjalp veldig. Så jeg sto på alle eksamene, selv om jeg begynte å lese 2 uker før de... Skal si sambo var stolt av meg da! -------------------------------------------------------------------- I går kveld da jeg skulle legge meg kom vondten tilbake. Den var ikke like sterk som tidligere på dagen, men irriterende likevel. Den gjorde ikke så vondt at jeg ikke fikk sove, men jeg våknet flere ganger i løpet av natten av at det gjorde vondt. Men da jeg sto opp i dag var vondten borte, så jeg dro på trening. Der snakket jeg med vaskedama som jobber der, og hun er så ivrig på babyen vår! Hun bestilte fødsel 2. oktober, og den skulle helst starte på treningssentret! Er så trivlig når folk er så opptatt av graviditeten, selv om jeg ikke kjenner dem så godt. Da jeg kom hjem, så oppdaget jeg at det var noe galt med kjøleskapet. Det var ikke noe lys inni, og heller ikke utenpå - der det lyser når kjøleskapet er kaldt. Så jegt ble jo da overbevist om at nå måtte vi ut på kjøleskapshopping litte fadelig fort, det var jo såååå typisk at det måtte gå sund nå. Men så tipset mamma meg om at det kunne være lyspæren som var gåen, og da jeg sjekket den så den heller litt ødelagt ut ja. Så det blir en billigere affære enn jeg hadde regnet med, supert! Tenker jeg sender sambo på lyspæreshopping når han kommer hjem fra skolen kl 17. Kjøpte meg yogurt og Cosmo på butikken i dag, så nå skal jeg legge meg neppå og kose meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 18. september 2006 Forfatter #184 Del Skrevet 18. september 2006 Det var visst ikke lyspæren i kjøleskapet likevel... Da sambo kom hjem så han på pæren, og kunne konstantere at jeg hadde tatt grundig feil... Så da dro han og hentet huseieren, mens jeg lagde middag med kjøleskapet stående midt på kjøkkengulvet. Det var litt av en jobb, ble litt trangt med den digre magen! Da huseieren kom kunne han fort slå fast at vi trengte elektriker, og det fort. Så i kveld har vi hatt besøk av en hyggelig elektriker, som fant ut at den ene sikringen hadde gått varm (faktisk så varm at plasten hadde boblet seg... ), og at det var bra vi hadde funnet ut av det så tidlig, ellers hadde det gått ille. Var pga den at kjøleskapet slo seg vrang. Ganske skummelt i grunnen, glad vi oppdaget det før hele huset sto i brann! Så det meste av min ettermiddag/kveld har gått med på dette, kjenner jeg er ganske klar i kroppen nå. Blir nok rolig tv-kveld resten av kvelden, skal se Akutten tenkte jeg. Hva jeg skal finne på frem til det er et mysterium. Kunne gått meg en tur, men det regner og jeg har ikke vanntett jakke som dekker magen. Orker ikke å bli blaut... Kanskje jeg skal hjelpe sambo med litt skolearbeid, om han tror jeg er til nytte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 18. september 2006 #185 Del Skrevet 18. september 2006 Har bare ork til å legge igjen en til deg i dag, jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 19. september 2006 Forfatter #186 Del Skrevet 19. september 2006 Cr@sh: Det er helt greit det, du har jo andre ting å tenke på for tiden! I dag er jeg 38 uker på vei! Det er helt tullete at jeg har kommet så langt allerede! Må få sambo til å ta magebilde i dag, vi glemte det forrige uke. Men jeg tror ikke det er så stor forskjell på magen siden sist magebilde... Natten har vært god, jeg sovnet fort i går kveld, men våknet rimelig tidlig i dag. Var ikke så lett å sove siden jeg hadde vondt i hodet, var supersulten og sambo snorket som et annet sagbruk! Så jeg sto opp istedet, og nå sitter jeg og venter på at sambo skal stå opp så vi kan dra på byen. Skal på shopping i dag, for å kjøpe dyne til sprinkelsenga, pluss et sengsett til. Vi skulle egentlig låne dyne av søstra til sambo, men vi får den jo aldri - så nå er sambo lei, og bestemte at vi skulle kjøpe egen likevel! Ikke meg i mot, heller det enn å vente i evigheter på en dyne vi aldri får. Ellers har jeg ingen planer i dag, litt avslapping etter shoppingturen skal jeg i allefall legge inn på dagsplanen! Nei, nå er jeg lei av å vente... Jeg tror jeg skal gå og vekke sambo jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 19. september 2006 #187 Del Skrevet 19. september 2006 Ojoj... nå føler jeg virkelig at du tar meg igjen... !!! 38 uker !!! Det går superfort! Og bare fortere og fortere jo nærmere termin man kommer syntes jeg... Men på overtid går det veeeeeldig treeeeegt da.... Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 19. september 2006 #188 Del Skrevet 19. september 2006 38 UKER Flink til å trene du! Skal begynne på 3t jeg å nå, snartest! Må ha meg i vei å få i sånn uke/timeplankort. Tenk..38 uker på vei og trener ræva av seg! Imponert!! Hva trener du da? Aerobic? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 19. september 2006 Forfatter #189 Del Skrevet 19. september 2006 Cr@sh: Takk for koslig ing! Nå går det i rasende fart her ja, men jeg tror ikke jeg klarer å ta igjen deg! Rart det der at det plutselig går så mye saktere bare man har passert termindato... Håper jeg slipper det! Ha en flott dag du også! marthepia: Takk for trivlig ing fra deg også! Og tusen takk for treningsskryt! :bukke: Føler meg ikke så sperk når jeg trener da men... Trener på 3T jeg også, trente MYE aerobic og step i sommer. Men nå på høsten er timene så rart satt opp, så jeg trener bare egentrening i styrkesalen eller kondisjon. Den eneste aerobictimen jeg kan være med på er på onsdager, og da er jeg hos jordmor... Gleder meg til å sette igang igjen med aerobic/step etter fødselen da! Nå skulle jeg egentlig oppdatert her, men sambo trenger hjelp til middagen, så da får jeg gjøre det senere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 19. september 2006 #190 Del Skrevet 19. september 2006 Håper middagen ble bra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 19. september 2006 Forfatter #191 Del Skrevet 19. september 2006 Sånn, da var jeg tilbake etter et utsøkt måltid bestående av pitabrød med kjøttdeig og diverse! I dag føler jeg at vi har fartet rundt som værst! Etter at jeg fikk vekt sambo tok vi bussen ned til byen, og dro rett på Princess. Der var det salg ennå, så vi kjøpte dyne til sprinkelsenga, 2 sengesett til sprinkelsenga, dyne til sambo og sengesett til "voksensenga"! Fort gjort å svi av over 1000 kr på en sånn butikk, i allefall når det er salg og man ikke tenker på å telle kroner... Men men, vi fikk jo tak i mye vi trengte da. Etter det dro vi på posten, så jeg fikk sendt bursdagskortet til søstra mi i Australia. Håper det kommer frem da, er bare 16 dager til bursdagen vår... Dro også innom diverse sportsbutikker for å se på priser på sånn Bergans-lignende jakke til meg. Trenger noe sånn til trilleturene i høst! Fant en fin en fra Norheim til 800, det var en fin pris! Så dro vi hjem og satte fra oss det vi hadde kjøpt, før vi suste til matbutikken. Ellers har jeg vasket klær og småryddet litt rundt omkring. Og så klart - avslapping i sofaen! Jeg har hatt en skikkelig rar kynner i dag. Den startet på vei hjem fra byen, varte hele den tiden vi var hjemme før vi dro på butikken, og mens vi var på butikken. Den var faktisk fortsatt vond da vi kom hjem derifra også... :klø: Det var ikke så veldig behagelig, men den gikk da over til slutt. Har hatt flere småe senere i dag, så det er tydelig at noe øver seg litt til det som kommer. Sambo skal på skolen og gjøre noe gruppearbeid i kveld, så jeg blir hjemme alene. Tenkte jeg skulle ordne senga til lillejenta mens han er borte, så har jeg noe å gjøre. Resten av kvelden går vel med til sofasitting, tv-titting og kanskje en liten dupp. Skal i allefall se Grey's anatomy, og muligens Bonderomantikk... Synes sånne serier er så trivlige jeg! Oppdaget at nrk2 begynner å sende Tredje vakten igjen da, på samme tid som Grey's... så da må jeg ta opp Tredje vakten. Er jammen ikke ofte to programmer kræsjer, men Grey's går foran det aller meste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 19. september 2006 #192 Del Skrevet 19. september 2006 Så flott at dere har fått handlet så mye til den lille... Ekstra moro når det er salg da... Godt å lese at det er flere som koser seg med Boderomantikk og Grey's på tirsdager... Ha en fin kveld.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 19. september 2006 Forfatter #193 Del Skrevet 19. september 2006 Cr@sh: utrolig snedig med salg, sparte mange penger på det gitt! Tirsdag er jo tv-dag, så da ser man jo det man kan se... Ha en fin kveld du også! Sånn, nå er jeg ferdig med senga til den lille! Det ble riktig så koslig om jeg får si det selv! Mangler bare babyen oppi der, så blir det så bra så! Ble litt sliten i ryggen av å henge oppi senga, så nå har jeg slappet av med en kanelbolle og hvilt meg litt. Er skikkelig med liv på lille-frøkena nå i kveld! Hun driver og presser noe voldsomt nedover, og slenger ryggen sin fra den ene siden til den andre Sambo blir nok litt sen på skolen i kveld, fikk nettopp melding om at de sliter med oppgaven. Litt kjedlig, for jeg er litt ensom her jeg sitter! Bra jeg har KG frem til Bonderomantikk begynner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 20. september 2006 Forfatter #194 Del Skrevet 20. september 2006 Litt trøtt bare... Har ikke sovet sånn kjempebra i natt, så det var litt slitsomt å stå opp kl 8... Men skal man til JM, så må man stå opp. Har ikke tid til å skrive mer nå, må dra om et kvarter og jeg er langt i fra klar... Kommer meg nok ikke på nett før sent i kveld, vi må visst besøke gud og hverman når vi først er på hjemstedet (hallo, vi var der for en uke siden...). Ha en super dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 20. september 2006 #195 Del Skrevet 20. september 2006 Ha en fin fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 20. september 2006 #196 Del Skrevet 20. september 2006 Lykke til på kontroll... og ha en trivelig dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 20. september 2006 #197 Del Skrevet 20. september 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 20. september 2006 #198 Del Skrevet 20. september 2006 Håper kontrollen har gått bra i dag... og at det har vært trivelig å være på besøk... *venter på oppdatering* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 20. september 2006 Forfatter #199 Del Skrevet 20. september 2006 marthepia: Dagen har vært fin fin den, håper din har vært det samme! Missbumblebee: Hei på deg! Cr@sh: Kontrollen gikk kjempebra, mer om den lenger ned! -------------------------------------------------------------- Så trivelig å komme hjem til så mange hilsner i boka mi! Timen hos JM i dag gikk kjempebra! Hun fant noe rart i urinen, men det var ikke noe hun bekymret seg for, så da skulle ikke jeg gjøre det eller! Blodtrykket var likens som sist, og vekta viste 16 kg opp totalt... Får trøste meg med at jeg sikkert trengte de ekstra kiloene, var ikke så mye fett på kroppen fra før av. Hodet til lillejenta var enda mer festet nå, og JM gjettet at hun vil veie 3500-4000 g om jeg går helt til termin. Hun sa også at jeg ikke trenger å komme til kontroll neste uke, for jeg er så frisk - ikke værst! I tillegg sa JM at om jeg ikke har fødd innen uke 41, så skal jeg på overtidskontroll!! Det betyr at om innen 3 uker er jeg mamma!! Etter JM-timen min, dro jeg og sambo til legen hans der han skulle sjekke opp navlen sin igjen. Den timen gikk ikke så bra som min, legen sender han til røntgen for han tror det er hull i navlen inn til buken... Det høres ikke så bra ut... Så det blir spennende å se hva de finner ut. Etterpå dro vi hjem til min mamma, og hilste på hun. Pappa var på jobb da, som vanlig. Så kjørte vi lillesøs på jobb før vi dro opp til svigers for å hilse på der, men der var alle på jobb... Så vi ble sittende å vente på de en stund før vi kjedet oss så grassalt at vi dro til en venninne i stedet. Det var riktig så kos, samtaleemnet var så klart lillejenta og fødselen! Vi dro innom svigers på vei hjem igjen, da var de hjemme. Så vi snakket litt med svigermor før vi tok turen til Trondheim igjen. Det har vært en lang dag, og jeg er ganske sliten nå... Blir nok bare å se Ghost whisperer, og rett i seng... Kommer sterkere tilbake i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 21. september 2006 Forfatter #200 Del Skrevet 21. september 2006 Huff, så elendig form jeg er i... Har blitt skikkelig , med dundrende hodepine, potte tett i nesen og halsvondt. Typisk at jeg skal bli sånn nå... Er i tillegg så slapp i kroppen at jeg ikke gidder å gjøre noenting, og om jeg først rører på meg så blir jeg svett med en gang. Sambo er i samme form han også, så her må vi pleie hverandre! Har sovet sånn rimelig greit i natt da, våknet ganske mange ganger pga sykdommen, men føler jeg er sånn rimelig uthvilt! Har faktisk fått gjort litt husarbeid i dag også, tro det eller ei! Så langt er dette unnagjort: - Brette sammen klær - Vaske 2 nye maskiner med klær - Vaske badet (sambo hjalp til mye her da...) - Støvsuge alle gulvene Må vaske badebaljen til lillejenta senere i dag om jeg orker, det var noe kliss i den. Også kommer lillebroren til sambo hit i ettermiddag, og da må jeg være i form til å være vertinne og servere middag. Aner ikke hva gutten skal få da, selv eier jeg ikke matlyst... Satser på at han blir fornøyd om han blir vist til brødboksen med beskjed om å smøre seg en skive selv! Eller er det ikke noe nytt å meddele på en sådan dag... Har ikke kjent noe vondter eller kynnere på en liten stund, og lillejenta vet å underholde mamman sin med sine spark og dytt i alle retninger! Nå tror jeg at jeg skal ta en bitteliten dagbokrunde før jeg går og henter posten. Ser for meg at det er litt av en oppgave i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå