Skrållan Skrevet 14. september 2006 Forfatter #161 Del Skrevet 14. september 2006 Det er jammen ikke så lett å legge på nytt sengetrekk når man har kynnere! Har tatt det etappe-vis, har fått på lakenet og trekkene på putene så langt. Har også vasket enda en maskin med klær, nå henger det ute i høstsola og tørker. Tok nettopp ut langpannen fra ovnen, så nå dufter det deilig sjokkiskake her! Skal slappe av litt nå før jeg legger på dynetrekkene. Kanskje på tide med noe lunsj også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 14. september 2006 Forfatter #162 Del Skrevet 14. september 2006 Grey's anatomy-spesial på Oprah! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 14. september 2006 #163 Del Skrevet 14. september 2006 Det er jammen ikke så lett å legge på nytt sengetrekk når man har kynnere! Har tatt det etappe-vis, har fått på lakenet og trekkene på putene så langt. Har også vasket enda en maskin med klær, nå henger det ute i høstsola og tørker. Tok nettopp ut langpannen fra ovnen, så nå dufter det deilig sjokkiskake her! Skal slappe av litt nå før jeg legger på dynetrekkene. Kanskje på tide med noe lunsj også? ← Flink du er da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 14. september 2006 #164 Del Skrevet 14. september 2006 Har skiftet på sengene i dag jeg også. Måtte ta det i to etapper jeg også - først av - så pause - så nytt på... Selv uten kynnere... Send gjerne noen av kynnerne hit - jeg kan ha god bruk for noen etter hvert jeg ser det ut som... Håper kvelden har vært bra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 15. september 2006 Forfatter #165 Del Skrevet 15. september 2006 marthepia: Takk for det, men jeg gjorde ikke så mye mer fornuftig etterpå da! Cr@sh: Her har du noen kynnere, jeg trenger dem i allefall ikke på et par uker! ((((((kynnere)))))) Ble ikke gjort så mye mer huslig her i går, slappet av på sofaen til sambo kom hjem fra skolen. Han kom hjem litt tidligere enn vanlig, og det var jo koslig! Resten av kvelden sløvet vi bare, så på tv og la oss tidlig. I natt sov jeg kjempegodt, sov helt til halv 9! Jeg sto opp og dro på trening, kjenner det begynner å bli litt strevsomt å trene nå. Men jeg er fast bestemt på å trene ut september! Etter jeg kom hjem har jeg vasket 2 maskiner med klær, og nå sitter jeg her og venter på å skylle ut hårfargen. Sambo tilbudte seg faktisk å farge håret mitt i dag, og sånne tilbud sier jeg ikke nei til! Heisann, da må jeg hoppe i for å skylle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 15. september 2006 #166 Del Skrevet 15. september 2006 Hva var det samboern din gikk på skole? Virker som du er flink til å trene! Bra at noen er det.. det var ikke jeg Jeg la meg i halv 11 tiden i går. Sambo satt oppe å spilte battlefield til 1 om natta!! Kjedelig å legge seg alene, iallefall når kabeln er borte! Hvilken hårfarge er det blitt nå da? Nysgjerrige meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 15. september 2006 #167 Del Skrevet 15. september 2006 Håper helga di blir bra, Skrållan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 15. september 2006 Forfatter #168 Del Skrevet 15. september 2006 marthepia: Sambo går bachelor medievitenskap, men han er ferdig med alle obligatoriske fagene - derfor går han årsstudium kunsthistorie i år. Det er visst akkurat så kjedlig som det høres ut som! Det er kjempekjedlig å legge seg alene, derfor prøver vi å legge oss samtidig hver kveld. Bruker som regel å få det til! Det er så koslig å legge seg samtidig syns jeg.. Nå ble det en mellomblond farge! Har vært nesten hvit i håret i sommer fordi det blir så solbleket, så det var godt å få litt mørkere farge på det. Jeg prøver i allefall å være flink til å trene. Har heldigvis trena i mange år før jeg ble gravid, tror ikke jeg hadde klart å trene så mye om jeg var ny i gamet! Cr@sh: Takk det samme! Også håper jeg lillegutten din i løpet av helgen finner ut at han vil hilse på på utsiden også! ------------------------------------------------------------------- Hårfarginga ble faktisk veldig bra! Tror sambo hadde gjort seg som frisør! Ble litt mye hårfarge til overs, så sambo tok like godt å farget sitt eget hår i samme slengen! Men det vises ikke så godt på han da, for han har så mørkt hår fra før av. Etter at vi hadde farget håret vårt kjørte vi på butikken for å gjøre helgeinnkjøp. Er det noe jeg ikke liker, så er det det... For det første er det så mange andre der som også skal handle så mye, for det andre blir det så dyrt (), og for det tredje dro vi så klart midt i rushen! Kom oss omsider hjem da, og spiste deilige hjemmelagede hamburgere til middag! Så nå er jeg stappmett... Har ingen planer i kveld, må skrive bursdagskort til tvillingsøstra mi i Australia, så jeg kan sende det i morgen. Ellers kommer det vel ikke frem i tide. Blir vel til at vi ser på gullrekka på tv senere, det er bestandig kos! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 16. september 2006 Forfatter #169 Del Skrevet 16. september 2006 Endelig helg! :-D Er så deilig å våkne og vite at det er helg, og at vi ikke har noen stressende planer! Har sovet som en stein i natt, var ikke på do før klokka var 7 (jeg bruker å må på do kl 4). Kjempedeilig å våkne å føle seg uthvilt! Jeg og sambo har allerede i dag vært på farten, etter frokost tok vi oss en gåtur. Vi visste ikke helt hvor vi skulle gå, det er så mange stier rundt omkring her. Men vi endte opp på en sti vi ikke har gått før, og den førte oss faktisk rett i skogen! Så nå har vi trasket rundt blandt granbar og fluesopp, og det var kjempedeilig! Fikk virkelig brukt kroppen, det var mye bakker der inne. Da vi kom hjem tok jeg frem manualene mine, så jeg trente litt styrke også. Nå føler jeg meg rimelig sprek! Resten av dagen skal brukes til litt husarbeid, har allerede satt på den andre maskina med klær, også må det støvsuges her i dag. Mulig jeg skal ordne sprinkelsenga til lillejenta i dag også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 16. september 2006 #170 Del Skrevet 16. september 2006 Nå fikk jeg det plutselig for meg her.... Tenk om du føder FØR meg?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 16. september 2006 Forfatter #171 Del Skrevet 16. september 2006 Cr@sh: Nei, nei, nei... det blir jo helt feil! Du har jo ventet lenger enn meg, så det er bare rett og rimelig at du føder først! Jeg føler ikke at det er noe fødsel på gang heller, så jeg tror du kan slappe av. Men om du vil, så kan du jo gå enda en uke over tiden, så kan jeg føde litt før termin - sånn at vi føder på samme dag! Da er husarbeidet unnagjort, jeg har i tillegg slappet av i sofaen (nesten så jeg sovnet, enda jeg ikke var så innmari trøtt i utgangspunktet...) og spist middag. I dag lagde vi skinkesalat med nystekte scones til, kjempegodt etter min smak men litt jentete etter sambos smak! Men vi ble da mette! Svigers begynte igjen istad... De ringte og lurte på om vi ikke kunne kjøre ut til folkehøyskolen lillebroren til sambo går på fordi han er syk! Skulle tro gutten er 5 år gammel! Men sambo bare lo av dem og sa at det nektet han å gjøre, gutten sier vel i fra om det er noe han trenger! Igjen et utmerket eksempel på at de tror vi driver taxivirksomhet... Blir passe lei, men heldigvis synes sambo også at de går litt for langt. I kveld skal vi bare kose oss hjemme, tenkte å se The Village for den har sambo aldri sett. Men jeg har så klart ødelagt filmen helt, for jeg har fortalt han hvordan den ender... Håper bare han har glemt det jeg sa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 16. september 2006 #172 Del Skrevet 16. september 2006 Håper dere koser dere med film og hverandre i kveld... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 16. september 2006 Forfatter #173 Del Skrevet 16. september 2006 Cr@sh: Det gjør vi! Eller, gjorde da... Filmen er ferdig nå, så nå sitter sambo å ser Cop Land på tvnorge og jeg sitter her.. Håper du har en koslig lørdagskveld med familien du også! -------------------------------------------------------- Det er ganske tussig å ha en deprimert/bi-polar i familien... Blir helt utslitt jeg, når hun begynner med å klage over livet sitt... Greit nok at hun ikke har verdens beste forhold for tiden, men å ringe og klage til meg, en høygravid kvinne som ikke har energi til å fikse andres problemer, det takler jeg ikke. Sånn, måtte bare få ut litt frustrasjon. Da er filmen sett, og heldigvis hadde jeg ikke ødelagt den helt for sambo! Nå sitter han og ser annen film på tvn, mens jeg sitter her. Orker ikke se enda en film... Egentlig vil jeg bare gå og legge meg, så kanskje jeg rett og slett skal gjøre det. I dag har lillejenta vært ganske rolig i magen, noen spark og dytt har jeg så klart kjent! Men det har nesten vært litt godt, for i går var hun helt hyper hele dagen og dytta og sparka i alle retninger! Sambo bare satt og så på magen, og utbrøt et og annet "OJ!" og hadde stjerner i øynene! Er så godt å se at han gleder seg sånn over det lille magetrollet! Da tror jeg at jeg skal se å finne senga jeg! God natt alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 17. september 2006 #174 Del Skrevet 17. september 2006 Skjønner godt at du kan bli sliten av å leke psykolog for andre familiemedlemmer - det er sånt som gjør at man blir enda mer sliten og kanskje faktisk kan bli nærmest deprimert selv... ...På den andre siden så får du se på det som tilnærmet et kompliment - hun stoler jo tydeligvis helt og holdent på deg og føler vel at du kan bistå i hennes problemer... Ikke lett det der... Men husk at du må si i fra om det går for langt - du har jo tross alt mer enn nok med deg selv.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 17. september 2006 Forfatter #175 Del Skrevet 17. september 2006 Cr@sh: Jeg har vært hobby-psykolog for henne i tre år nå, kan vel si at det begynner å tære på kreftene ja... Men nå i det siste har jeg blitt veldig flink til å få mamma til å ringe henne og overta pyskologrollen - mamma jobber innenfor psykiatrien og har dermed litt mer relevante tips til henne! Jeg kan jo ikke gi fornuftige svar til henne, sitter bare der og sier ja og nei i hytt og pine... I natt har jeg sovet som en stein igjen! Måtte på en liten dotur kl 3, og etter det sov jeg helt til kvart på 10! Så i dag er jeg i strålende humør! Har ikke gjort så mye i dag da, bare sløvet på sofaen og vasket litt klær. Tenkte å bake kanelsnurrer, men så oppdaget jeg at vi manglet vesentlige ingredienser, dermed ble det litt vanskelig. Kanskje jeg baker brownies til kvelden istedet! Er deilig sommer/høstvær i dag også, så kanskje jeg tar med sambo på en liten gåtur i dag også. Må jo benytte seg av det deilige været mens man enda har det! Nå fikk jeg forferdelig lyst på noe godt... Jeg vet bare ikke hva! Får ta en tur i kjøkkenskapene å se hva jeg finner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 17. september 2006 Forfatter #176 Del Skrevet 17. september 2006 Au, au, au... Jeg tror noen har glemt å fortelle magetrollet om hva som er riktig vei ut, nå prøver hun å lage seg vei ut med rumpa under ribbeina mine - og det gjør skikkelig vondt!! Det kjennes ut som om det svir, men det kan jo ikke svi... Vondten kommer i bølger, er nesten så jeg lurer på om noe er på gang her! Håper ikke det er det da, lillejenta har godt av å være i magen noen uker til (også har jeg lovet Cr@sh å ikke føde før henne ). Noen andre som har opplevd en sånn svie-følelse? Har forklart veldig dårlig her da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 17. september 2006 #177 Del Skrevet 17. september 2006 Husker bare de ganske smertefulle sparkene på siden og i ribbeina.. Vet ikke om jeg skjønner helt hva du mener men? Medievitenskap ja.. Høres ut som en smarting Synes det er koslig å legge seg samtidig jeg også, men det skjer ikke hver kveld. Etter at han "oppdaget battlefield" er det blitt sjeldnere. Har ikke fått med meg hva du gjør? Skole eller arbeid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 17. september 2006 Forfatter #178 Del Skrevet 17. september 2006 Husker bare de ganske smertefulle sparkene på siden og i ribbeina.. Vet ikke om jeg skjønner helt hva du mener men? Medievitenskap ja.. Høres ut som en smarting Synes det er koslig å legge seg samtidig jeg også, men det skjer ikke hver kveld. Etter at han "oppdaget battlefield" er det blitt sjeldnere. Har ikke fått med meg hva du gjør? Skole eller arbeid? ← De smertefulle sparkene er jeg godt kjent med ja! Eller, det er vel kanskje ikke spark, tror heller det er den lille rumpa som ligger og dytter på ribbeina mine! Sambo er en liten smarting ja! Jeg tror studiet er litt annerledes enn det han hadde håpet på før han begynte, men han trives så som så. Jeg selv er student jeg også, har permisjon i 1 år nå da. Går på bachelor psykologi jeg, har gjort unna det første året (unntatt 1 fag jeg ikke klarte å ta eksamen i før sommeren pga graviditeten). -------------------------------------------------- Den skikkelig vonde vondten jeg hadde tidligere i dag har heldigvis gitt seg igjen. Det var skikkelig grusomt mens det sto på, måtte faktisk konsentrere meg om å puste mens det sto på som værst... Jeg la meg ned på siden en stund, da forsvant det værste av smerten, og jeg kunne fungrere normalt igjen. Begynte å kaldsvette da, så det var godt å hoppe i da jeg følte meg bra nok. Sambo ble litt bekymret mens det sto på da, han beordret at jeg måtte tisse med døren oppe i tilfelle det skjedde noe! Han er så søt! Etter at jeg dusja har vi spist deilig lasagne-middag med salat til - kjempegodt! Ellers har jeg bare ligget på sofaen, ble beordret dit av sambo så jeg kunne slappe av i tilfelle vondten kom tilbake. Blir vel sofaen resten av kvelden også, håper det er noe å se på på tvn da... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 17. september 2006 #179 Del Skrevet 17. september 2006 De smertefulle sparkene er jeg godt kjent med ja! Eller, det er vel kanskje ikke spark, tror heller det er den lille rumpa som ligger og dytter på ribbeina mine! Sambo er en liten smarting ja! Jeg tror studiet er litt annerledes enn det han hadde håpet på før han begynte, men han trives så som så. Jeg selv er student jeg også, har permisjon i 1 år nå da. Går på bachelor psykologi jeg, har gjort unna det første året (unntatt 1 fag jeg ikke klarte å ta eksamen i før sommeren pga graviditeten). ← Er det ofte du ser en fot eller et kne stikke ut på siden? Det husker jeg godt! AU! Student du ja! Tror jeg egentlig vet det nå som du sier det. Er det mange år med psykologi? Om ikke sykepleien blir her jeg bor neste høst, tenker jeg p åå ta permisjon jeg også. Vil ikke dra til bayen når jeg har 2 små barn hjemme. Dagene blir så lange, spesielt når en skal ta buss. Husker da jeg gikk på brundalen. Noen dager kom jeg ikke hjem før halv 6! Det går ikke an når det blir 2 små. Føler at jeg går glipp av mye da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 17. september 2006 Forfatter #180 Del Skrevet 17. september 2006 Er det ofte du ser en fot eller et kne stikke ut på siden? Det husker jeg godt! AU! Student du ja! Tror jeg egentlig vet det nå som du sier det. Er det mange år med psykologi? Om ikke sykepleien blir her jeg bor neste høst, tenker jeg p åå ta permisjon jeg også. Vil ikke dra til bayen når jeg har 2 små barn hjemme. Dagene blir så lange, spesielt når en skal ta buss. Husker da jeg gikk på brundalen. Noen dager kom jeg ikke hjem før halv 6! Det går ikke an når det blir 2 små. Føler at jeg går glipp av mye da! ← Jeg merker nesten daglig en fot som stikker ut, særlig rundt navlen! Er nesten sånn at jeg kan holde rundt den og kjenne tærne, er ganske sprøtt! Knærne er jeg litt mer spart for, men innimellom slenger hun ut de også. Og noen ganger, når jeg ligger på siden, så kjennes det ut som om hun bruker de små fingrene sine til å kille meg i mageskinnet! Blir jo helt forelska i den lille skøyerjenta når hun holder på sånn! Bachelorgraden i psykologi er på 3 år, hadde ikke orket å gå det om det var lengre. Får begynne med det, og heller ta flere år senere hvis jeg føler for det. Jeg var ikke så kjempelur etter videregående skjønner du, tok 2 friår etterpå. Det skulle jeg aldri gjort, for jeg fikk jo virkelig smaken på arbeidslivet de 2 årene. Men jeg innså til slutt at man bør ha en utdannelse om man vil videre her i livet, slev om jeg savner den gamle arbeidsplassen min, og ikke minst den økonomiske tryggheten jeg hadde! Om jeg var deg hadde jeg ikke villet dra inn hit på skolen med 2 små hjemme jeg eller... Dagene blir alt for lange, og de første årene er det jo så mye som skjer med de små. Nå vet jeg ikke helt hvordan sykepleien er lagt opp, om det er mye obligatoriske forelesninger og sånn, men jeg ser for meg at du får nok å gjøre på det studiet. Det er jo praksis også, og da blir dagene veldig lange! Nei, permisjon er tingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå