Gå til innhold

Mine travle dager

Skrållan

Anbefalte innlegg

marthepia: Heisann! :) Høres ut som om vi hadde en smule mer hyggelig kveld enn det du hadde... :klem: Sambo var også sånn en periode, satt og spilte til langt på natt. Og da hadde han gjerne sittet hele dagen i tillegg. Da sa jeg som så at etter kl 23 på kvelden skulle dataen slåes av, og vi skulle ha kjærestetid. Ellers fikk han sove på sofaen. Funka bra det! :sjarmor:

Jeg hadde ikke lest den debatten inne på barn og familie, men måtte jo det nå... Den diskusjonen der har jo tatt helt av! :ler: Det var jaggu ikke mange svar som var like saklige. Jeg la ikke igjen noe svar, for jeg har ikke personlig erfaring med gåstoler. Men jeg mener at hvis den brukes med fornuft, så skal det ikke være noe problem. Det er jo en grunn til at de fremdeles finnes i butikkene! Så - enig med deg i den saken der altså! :) Hører det er noen som reagerer på samme måte mtp vippestoler, at de stolene ødelegger ryggene på babyene. Men vi har tenkt å bruke vippestol likevel vi, lillejenta skal jo ikke sitte i den hele dagen!

Ha en god helg da! :)

Cr@sh: Det var veldig kos med 24 og popcorn! :Nikke: Vi er ganske flinke til å kose oss sammen på hverdagene, heldigvis. Må prøve å fortsette med det etter at lillejenta kommer, og det tror jeg vi skal klare. :sjarmor: Blir vel litt tv-kos til "gullrekka" her i huset i kveld også! :ler2: Ha en finfin dag du også, gjerne med litt action! ;):klem:

------------------------------------------------------------------------

Ah, fredag. Deilig! Har ikke noen særlige planer, og det er ganske deilig å kjenne på. :ler: Har sovet rimelig greit i natt, kun 1 do-tur, og sov helt til klokka ringte halv 8. Sambo sto opp og dro til hjemstedet vårt, han skulle til legen. Jeg orka ikke stå opp sammen med han, så jeg ble liggende og halvdorme til kvart på 10! :-D Da ble jeg så irritert på en skjære uttafor soveromsvinduet som prøvde å hakke seg igjennom en pappeske at jeg bare måtte stå opp å skremme den vekk. Skjønner ikke hvorfor de dumme fuglene må leke med alt de finner, det er ikke mat overalt. Men men, det var deilig å få ligge så lenge uansett! :enig:

Så langt i dag har jeg bare spist frokost, vasket en maskin med 40-vask og sett på tv. Skulle vasket mer klær, men vi har gått tom for tøymykner, så det får vente til senere i dag. Satt og så Dr Phil ( :sjenert: ) istad, men han mannen som var med provoserte meg så til de grader at jeg ikke klarte å se på det! :icon_lol: Det handlet om en fyr som hadde kone og elskerinne, og ville at de tre skulle leve i et slags forhold sammen alle tre. Kona var jo helt i mot dette, og den oppførselen og måten han mannen var på var helt :kvalm:!

Spekulerer på å bake en langpanne med sjokkiskake for å ha i fryseren, greit å gjøre det mens sambo er borte, blir ikke så mye mas om å smake deig og det ferdige produktet da! :ler: Men om jeg skal bake, må jeg hive meg rundt nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så på Dr. Phil ( :rodme: ) i dag jeg også... Makan til mann han karen? :overrasket: Det som kanskje overrasket meg mest, var at kona faktisk var villig til å fortsette i forholdet hvis han nå holdt seg til henne.. :roll: Jaja... aldri vært i situasjonen (takk og lov), men det hørtes litt utenkelig ut syntes nå jeg....

Ble det sjokkiskake? I så fall så er jeg veldig interessert i oppskrift - om du vil dele. Jeg har lagt ut min i dagboka mi... den jeg som regel baker. Men kunne vært moro å prøvd noe annet også... ;)

Jeg elsker langpannekaker! De er ofte simple å lage og så blir det masse kake - både litt til å spise og litt til å fryse bort... :sjarmor:

Ha en fin kveld da... Med gullrekka og hverandre... :hjerte:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh: Ble passe overrasket over kona til han mannen jeg også, det der hadde jeg aldri godtatt! :overrasket: Syntes det var litt moro at Dr. Phil sa tydelig hva han mente om mannen og hans ideer da! :ler:

Det ble ikke noe sjokkiskake, for plutselig sto svigers og ene tanta til sambo på døra! Da ble det ikke tid til noe kakebaking.. Får ta det i løpet av helga istedet. Denne gangen har jeg ikke oppskrift da, tenkte å prøve sånn ferdigpose fra toro... :rodme: Men om du er interesert, har jeg en kick-ass oppskrift på brownies! :ler2: Den er blitt så populær i den nærmeste kretsen vår at det går gjetord om browniesen, og alle vennene mine vil ha oppskriften så de kan sjarmere gubben sin! :hoho: Det er den eneste browniesoppskrifta jeg har prøvd der browinesen blir litt sånn bløt og deilig, også flere dager etterpå! :sikle: Heeeelt enig med deg angående langpanner, de er kjempegode og veldig snedige å bake! :Nikke:

Ha en flott kveld du også! :klem:

-----------------------------------------------------------------

Ja, som sagt til Cr@sh, så ble det ikke noe baking... Sambo fikk skyss av svigers og ene tanta hans hit etter legetimen, så plutselig sto alle sammen i døra og skulle se på den voksende magen! :ler: De ble ikke så lenge da, så etterpå la jeg og sambo oss litt i senga og koste og pratet om legetimen og min dag så langt. Er så koselig å bare ligge tett inntil kjæresten min og prate om alt og ingenting.. :hjerter: Etterpå diskuterte vi hva vi skulle ha til middag, og dro til butikken for å gjøre helgehandelen. Det virket som om resten av Trondheim også skulle det, for på rema var det jaggu kø bort til grønnsakene... :overrasket: Vel hjemme samarbeidet vi om å lage dagens middag - marinert kyllingfilet, ris og salat! :sikle: Det var skikkelig godt, synd det er så liten plass i magen min for tiden... :ler2: Nå sitter vi foran hver vår data og slapper av, mette som vi er.

Har litt vondt i ryggen i dag, så jeg tror jeg skal legge meg ned på sofaen om et par strakser. Må innom noen dagbøker først! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer oppskriften på brownies! :)

BROWNIES

3 dl sukker

1,5 dl hvetemel

2 ts vaniljesukker

4 ss bakekakao

150 gr smør

2 egg

Smelt smøret og visp eggene godt sammen. Bland alt det tørre først, så tilfører du smør og eggene til slutt. Rør godt sammen.

Ta en kakeform (ca 24 cm i diameter, selv bruker jeg en ildfast form) og smør den godt så kaka ikke setter seg fast (eller bruk bakepapir). Sett ovnen på 200 grader med over/undervarme. Stek i nøyaktig 20 min.

:sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh: Da var oppskriften lagt ut, håper det smaker! :) Ha en flott helg du også! :kose:

I går kveld gjorde jeg ikke så mye. Så på gullrekka sammen med sambo før vi gikk å la oss. Sov ganske godt i natt også, med unntak av at sambo skallet til meg i hodet i søvne i natt! :ler: Det gjorde ikke så vondt da, ble vel mest overrasket over å bli vekt på den måten! :ler2: I dag sto jeg opp kvart på 9, og dro rett på trening. Godt å røre litt på seg en lørdags formiddag, men jeg fikk litt vel mye kynnere på slutten. Har ikke gjort så mye etter at jeg kom hjem, sitter her og gruver litt for å støvsuge gulvene, men det er nødvendig å gjøre det. Kan kanskje vente til i morgen, men det er bare kanskje... Har ingen planer i dag, kjempegodt! :) Skal bare ligge på sofaen og slappe av og kose oss. I morgen blir det andre boller da, for da kommer lillebroren til sambo for å ligge over... :sjenert: Skal jeg være helt ærlig, så synes jeg ingenting om det nå så nærme termin, men jeg hadde visst ikke så veldig mye jeg skal ha sagt. Det er svigermor som har bestemt at han skal være her. Men bare så hun vet det, med en gang jeg eventuelt kjenner at noe er på gang, så blir han hivd ut, uansett om klokken så er 3 på natta!! :frustrert: Det værste er at sambo ikke helt forstår at jeg ikke vil ha noen her på overnattingsbesøk, jeg klarer ikke å få han til å forstå at jeg vil ha vondtene og fødselen for meg selv. Det er jo ikke det at det er hans familie som skal ligge over, hadde vært akkurat det samme om det var noen i min familie. (Men så skal det sies at ingen i min familie er sånn at de presser seg på nå sånn rett før termin). Jaja... kommer vel i gjennom denne helgen også, uten å bli for frustert eller stressa!

Nå må jeg henge opp litt klær! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den oppskriften hørtes jo ganske enkel ut... det passer meg bra! :Hehe: Syntes ofte sånne browniesoppskrifter er så innvikla... :sjenert:

Skjønner du syntes det er vanskelig med overnattingsgjester så nærme termin... :Nikke: Rart at ikke i hvert fall svigermor tar sånne hensyn... :roll:

Ellers har jeg funnet ut hvor nicket ditt kommer fra i dag... ;) Tror jeg i hvert fall da... :sjenert:

Håper dere koser dere i kveld... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh: Oppskriften er veldig enkel! :Nikke: Det tar jo nesten bare 25 min å lage det, inkludert steketiden! :ler:

Jeg synes det er litt rart selv at svigermor ikke tar hensyn til sånne ting nå. Hun gjorde det med sin egen datter da hun skulle ha barn tidligere i år, så kanskje det er det at jeg ikke er hennes datter, at hun derfor føler hun kan overkjøre meg sånn... Jeg aner ikke jeg, hun bruker å være ganske fornuftig ellers! :klø:

Har du sett Vi på Saltkråkan i går? Det er i allefall der nicket mitt kommer fra, Skrållan er dattra til Malin! :)

Håper du får en fin søndag! :klem:

Da var det søndag igjen, ukene går (heldigvis) så fort! I går gjorde jeg ikke så mye på dagen, slappet bare av foran tvn... :sjenert: SAmbo lagde en utrolig god pizza til middag, og på kvelden koste vi oss med film (Kanonball) og artistgallaen på tv2. Så langt i dag har jeg gjort litt husarbeid, vasket 2 maskiner med klær og satt på oppvaskmaskinen mens sambo har støvsuget gulvene. Flinke sambo! :klappe: Tror jeg skal slappe av så mye som mulig i dag også, særlig siden lillebroren til sambo kommer senere... Bruker å bli litt action i hjemmet når han er her. Han er ikke hyper altså, han og sambo bruker bare å lekesloss og sånn med hverandre HELE tiden, så det blir litt slitsomt å være i nærheten... :ler2:

I går kjøpte jeg en liten eske med druer, og i dag er det nesten tomt... :rodme: Sånn går det når det står foran meg hele tiden! :ler:

Ha en flott søndag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh: Oppskriften er veldig enkel! :Nikke: Det tar jo nesten bare 25 min å lage det, inkludert steketiden! :ler:

Har du sett Vi på Saltkråkan i går? Det er i allefall der nicket mitt kommer fra, Skrållan er dattra til Malin! :) 

Oppskriften MÅ prøves... Håper det er greit jeg klipper den inn i min egen bok... :sjenert:

Da hadde jeg rett ang. nicket... :Hehe: Så ikke på, men leste om det i et blad og jammen sa jeg smør... :ler2: Morsomt nick da...

Håper søndagen er bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Jeg skjønner deg jeg :) Men det er vel lite sannsynlig at noe skjer enda, da det er over 3 uker til termin, men likevel skjønner jeg deg. Tror det bare er oss gravide som skjønner det, for jeg spurte sambo og han syntes ikke at det var noe galt ettersom det er ei stund til termin. Mannfolk! Her i huset hadde det ikke vært aktuelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh: Du må bare slenge inn oppskrifta inn i din egen dagbok ja! :) Så spennende som det er inne hos deg for tiden, så er det nok endel flere som frekventerer dagboka di og kan prøve oppskrifta om de vil! :)

Nicket mitt er ganske morsomt ja, hun Skrållan er jo sååå søt selv om hun egentlig er en liten djevelunge! :ler:

marthepia: Tror det bare er oss gravide som tenker på sånne ting jeg også, skulle ønske mannfolka hadde den tankegangen da! :ler: Det hadde nok vært noe annet om det var de som skulle føde, da hadde de sikkert ville blitt lagt inn på sykehuset flere uker før fødselen! :Hehe: Men heldigvis så slapp jeg å irritere meg over det, for han skulle plutselig ikke ligge over likevel...

I går så slappet jeg av hele dagen, for å lade opp til lillebror-invasjon. Men en time før han skulle komme, så sa han i fra om at han ikke kom likevel, for han giddet ikke å komme innover til Trondheim... :klø: Javel, greit for meg! :ler: Så da koste jeg og sambo oss sammen, spilte faktisk litt kort og så litt på tv. Gikk å la oss ganske tidlig, for sambo var kjempetrøtt. Sov kjempegodt i natt, var ikke på do en gang! :overrasket: Så jeg sov helt til svigermor ringte kl 9.30. Da kunne hun fortelle at hun har bestemt at vi skal kjøre lillebroren til sambo tilbake på folkehøyskola si i kveld... Fælt som hun driver å bestemmer for tiden da... :klø: Begynner å minne meg litt om farmora mi, men det er en helt annen historie! :ler: Tror ikke svigermor fikk med seg at i kveld passer det dårlig å drive å kjøre på ungene hennes, for jeg skal på cafe med jentegjengen, og sambo får besøk av en kompis. Så det ender vel med at sambo må avlyse besøket, eller rett å slett ta med kompisen sin.. Stakkars mann.

Har ingen store planer ellers i dag, har vondt i hodet, så jeg tror jeg bare blir å finne i sofaen. Må nok vaske et av trekkene på sofaen da, for sambo klarte så klart å søle tacosaus på det lyse trekket i går... Heretter skal vi aldri spise middag på stua! :ler2:

(det kom forresten litt slim på papiret da jeg var på do istad... lurer på om det kan være litt slimpropp-slim, men er ikke sikker. Får følge med litt å se om det kommer mere. Sorry ekle detaljer...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:riste: Svigermonstre... ;)

Slim, ja... Allerede nå? Spennende da. Skulle ønske jeg kunne hatt noen sånne tegn også. Tenk om proppen min kunne gått... det hadde vært moro det.. :ler2: (Det hørtes dårlig teit ut.... :ler: )

Ha en fin dag... og kos deg på venninnekveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 uker og første permisjonsdag! :hoppe:

Cr@sh: Litt vel tidlig med slim ja, det har ikke kommet noe mer, så det kan ha vært noe annet... Får følge med å se! Hadde vært moro om slimproppen din hadde gått ja! :ler::klem:

Ja, da er jeg 37 uker på vei, og min første offisielle permisjonsdag er nesten unnagjort. Deilig! :sjarmor:

I går skulle jeg på venninnekveld på cafe, og jaggu fikk jeg lurt inn litt shopping før vi skulle møtes! :ler: Handlet ikke så mye da, bare en skikkelig søt sparkebukse og en ull-lue til lillejenta, og hårfarge til meg selv. Så dro jeg på cafe, men den cafeen vi skulle på var av en aller annen grunn stengt, så vi måtte finne en annen plass. Endte opp på en cafe der de faktisk hadde tent opp i peisen (:overrasket:), så det var kjempevarmt der inne... Men vi hadde en koslig kveld likevel, kanskje den siste kvelden vi alle var samlet før jeg blir mamma... :legrine: Vi ble ikke så sene, alle var ganske trette etter en lang dag. Da jeg kom hjem gikk jeg og la meg, og sov ganske godt i natt. Våknet litt vel tidlig da, i 7-tiden var jeg lys våken og fikk ikke sove mer. Sto opp hal 9-9, og dro på trening. Etter jeg kom hjem igjen har jeg vasket 2 maskiner med klær, hengt opp disse, og gjort litt annet forefallende arbeid her i huset.

Jeg og sambo skallet da vi skulle nusse litt istad, tror jeg får verandaleppe til i morgen! :ler2:

I morgen skal vi til jordmor igjen, men vi skal ikke dit vi vanligvis pleier å dra. Jordmoren vår er på en annen plass i morgen, så vi må komme dit. Håper vi finner frem, men det er ikke så stor en "by" hun er i i morgen, så det skal vel godt gjøres å kjøre oss bort! :ler: Sambo skal til legen i morgen han også, så det blir mye frem og tilbake på oss i morgen.

Nå skal jeg ta en dagbokrunde før jeg lager meg litt sen lunsj! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 37 fullgåtte uker !!! :hoppe:

:hoppe: ...og første offesielle permisjonsdag!!! Yeayh... Bare tre uker og 2 dager igjen til termin! :legrine:

Hørtes ut som du hadde en koselig venninnekveld i går - og litt shopping gjør jo susen... :sjarmor: Er det mange av venninnene dine som har barn? Eller er du en av "de første"? *nysgjerig* (:klø: Vet jeg hvor gammel du er? *tenke meg godt om* )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh: Takk for koslig :hoppe: ing! :) Jeg er ikke aller først ut i venninnegjengen nei, har en god venninne som ble mamma for 9 mnd siden. Hennes lille jente har nettopp gått sine første 5 skritt! :legrine: Men det dumme er at de ikke bor her i byen, de bor på hjemstedet mitt, så jeg får ikke treft dem så ofte som jeg ønsker. Ellers har noen gamle skolevenninner (som jeg ikke har så mye kontakt med) fått barn. Man kan vel si at jeg er nr 2 i venninnegjengen da! :ler: Jeg vet ikke om du vet hvor gammel jeg er, jeg blir uansett 23 år om 3 uker og 2 dager for å være nøyaktig! :ler2:

Endret av Skrållan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, denne dagen har gått fort selv om jeg ikke har gjort spesielt mye... Siden sist jeg var innom har vi spist middag (risotto :sikle: ), jeg har sovet litt på sofaen og kost litt med sambo! :hjerte: Har sett på Jakten på kjærligheten nå, var moro å se hvordan det har gått med alle sammen! :) Straks skal jeg se Grey's anatomy, skikkelig tv-kveld dette! :ler:

Blir vel ikke sånn at jeg rekker meg innom her før i morgen ettermiddag pga jordmortime, så Cr@sh: hvis noe starter opp i kveld/natt/morgen - hold igjen litt så jeg får med meg innspurten da! :ler2: Neida, det er vel ikke så lett å holde igjen når det først starter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel ikke sånn at jeg rekker meg innom her før i morgen ettermiddag pga jordmortime, så Cr@sh: hvis noe starter opp i kveld/natt/morgen - hold igjen litt så jeg får med meg innspurten da! :ler2: Neida, det er vel ikke så lett å holde igjen når det først starter! :)

:ler2: Ser ikke ut som det er noen fare så langt... ;) Men man vet jo aldri.. Burpen oppdaterer om noe skulle skje...

Lykke til hos jordmor, og ha en fin dag... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh: Takk for det, håper du har en fin dag også! :klem:

Ah, godt å være hjemme. Eller, har vært hjemme et par timer nå da, men har ikke hatt tid til å sette meg ned for å slappe av før nå. Har vasket klær og spist middag, samt ryddet litt. Vi dro herifra ganske tidlig (for oss å være...) imårrest, kl halv 9 var vi på veien på vei til jordmortimen halv 10. Klarte så klart å komme litt for sent, for det var noe veiarbeid som laget laaaang kø. Men det gikk bra, jordmor var litt på etterskudd hun også. I dag hadde hun en sånn legestudent hos seg, så timen tok litt lenger tid siden han skulle lære seg å høre etter hjertelyd og alt det der. Her er tallene fra dagens kontroll:

Uke 37+1

Vekt: Ikke målt (faktisk ikke målt på 7 uker...)

BT: 100/60

HB: 11, 2

Urin: neg

Ødem: 0 (hun kan ikke ha sett så nøye etter... får nesten ikke til å ha på meg klokka mi lenger!)

Leie: HF

Hjertelyd: 142

SF-mål: 35 cm

Kommentarer: Fin form, kjenner gode spark.

I tillegg tok de ny rhesus-blodprøve av meg.

Etter jordmortimen kjørte vi til hjemstedet, og der skulle sambo til sin lege. Han skulle bare på sjekk i forbindelse med en betennelse, men det var ikke helt bra enda så han må tilbake til ny sjekk neste uke. Vi tok en tur og hilste på mamma også, og der fikk jeg lunsj! :ler: Så var det å kjøre hjem igjen.

Resten av dagen skal brukes til å slappe av, kanskje jeg baker brownies eller langpanne sjokkiskake til kvelden, får se hva jeg orker. Skal se Ghost whisperer og NYPD blue med sambo i kveld da, om jeg klarer å holde meg våken... :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke gjort så mye mer i går... lå på sofaen og slappet av hele resten av dagen, var så trøtt og slapp etter en lang dag. Klarte ikke å sitte oppe til NYPD blue, så vi gikk å la oss istedet.

I går kveld hadde jeg en skikkelig fæl kynner, tror den ble utløst av litt :humpe:. Det var så vondt at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg, det hjalp ikke verken å sitte, stå eller ligge. Mine kynnere bruker å sitte på undersiden av magen, men denne satt på oversiden og litt nedover på sidene. Klarte å "overse" den da jeg la meg ned på den ene siden da, så jeg fikk sove til slutt. Men i natt har jeg kjent flere små kynnere hver gang jeg har snudd på meg, ganske slitsomt... :Gjesp:

I dag er sambo på skolen fra 8.15-18, så jeg er ganske ensom her hjemme! :ler: Har store planer om å være litt huslig i dag, har allerede satt på en maskin med lakenene til sprinkelsenga (tenkte å ordne den i løpet av uka), også har jeg tatt av sengetøyet vårt og hengt dynene ute til lufting. Skal legge på nytt sengetøy litt senere. Tror også jeg skal bake langpanne sjokkiskake i dag, eller sjokkismuffins (som smaker brownies :sikle:) og ellers bare slappe av. Blir vel litt Dr.Phil-titting tenker jeg... :rodme:

Så reklame på tv3 her i stad, om at Prison Break begynner igjen 5. oktober! :hoppe: Så jeg håper lillejenta vår ikke bestemmer seg for å komme ut på termindato, for den dagen vil jeg se tv! :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...