Gjest marthepia Skrevet 27. juli 2006 #21 Del Skrevet 27. juli 2006 Gratulerer med dagbok! Du har kommet langt i svangerskapet ser jeg. Hvordan går det i denne varmen? Jeg husker bare da jeg gikk gravid sommeren gjennom holdt jeg på å dø!! Men jeg var sikkelig HØYgravid da. Emma kom til 6.august. Jeg er 20 år og sambo 23 år. Vi har vært sammen i 3 år og venter nå vårt andre barn. Her går det fort i svingene Og tro meg... Vi har fått hørt det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 28. juli 2006 Forfatter #22 Del Skrevet 28. juli 2006 marthepia: Heisann, et nytt "fjes"! Velkommen hit, og takk for det! Ja, jeg har kommet et stykke på vei nå, er 30+3 i dag! Tiden har gått kjempefort. Det går fint med meg i varmen, nå vet jeg ikke hvor du bor (skal stikke innom dagboken din etterpå, kanskje det står noen hint der), men her i trøndelag har vi ikke vært plaget med den helt store sommervarmen. Det har vært 25 grader i skyggen noen dager nå, men jeg er i utgangspunktet veldig glad i sommeren, så det plager meg ikke. Føttene og hendene har hovnet opp litt, men når jeg legger meg er de vanlige igjen. Kan tro du slet den sommeren du gikk høygravid med Emma Hos dere går det fort i svingene ja ser jeg, men jeg synes sånn bare er koslig jeg! Alder har da ikke noe å si hvis man mener man har funnet den store kjærligheten, og vil ha barn sammen! Og to tette barn høres jo kjempekos ut, eller kjempestrevsomt... Ja, hva har jeg gjort siden sist... I går kom det litt sol, så jeg lå ute på solsenga og dormet en stund. På kvelden så jeg 24, det er fast prosedyre på torsdager! I dag har jeg ikke gjort stort... jeg sto opp og dro på 3T, og det var godt å røre litt på kroppen i dag også selv om det var grusomt varmt.. Da jeg kom hjem så la jeg meg på solsenga og leste det nye, og der lå jeg nesten hele dagen, i allefall til det ble overskyet. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal finne på, kanskje jeg skal ta med mamma og se på gardiner til nyleiligheten. Har litt lyst til å dra på kino i kveld og se supermann-filmen, men da jeg foreslo det til sambo bare lo han av meg... Jaja, kan da dra alene også jeg, selv om jeg blir viggo venneløs... Vi får se hva jeg finner på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 29. juli 2006 Forfatter #23 Del Skrevet 29. juli 2006 I en uke nå har jeg våknet med kjempestive fingre... Jeg skjønner ingenting, for de er ikke hovne eller noe. :klø: I dag skal vi i navnefest til sønnen til søstra til sambo. Jeg gledet meg i utgangspunktet, men da jeg våknet i mårrest med dundrende hodepine så har den pipen fått en annen låt... Tenker jeg drar dit, og heller drar hjem igjen hvis det blir for ille. Det er sol og varme i dag også, det gjør jo ikke saken bedre. Jeg kunne tatt paracet, men jeg er ikke så glad i å ta det hvis det ikke er absolutt nødvendig. Får ta med 2 i veska kanskje, i tilfelle. Det ble ikke noe supermann på kino i går. Snakket med en venninne på msn, og hun sa hun kan bli med meg senere en dag og se den. Da slipper jeg å dra alene Jeg får vel nesten begynne å ordne meg litt til navnefesten. Den begynner kl 12, men jeg tror det tar litt tid å ordne seg i dag siden formen ikke er på topp. Må finne ut hva jeg skal ha på meg også... Ha en fin dag alle som evt stikker innom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 30. juli 2006 #24 Del Skrevet 30. juli 2006 Håper du koste deg på navnefesten i går... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 1. august 2006 Forfatter #25 Del Skrevet 1. august 2006 Cr@sh: Jeg storkoste meg, til tross for hodepine og varme! Skriver mer om det lenger ned. 31 uker i dag På lørdag storkoste jeg meg på navnefesten, det var litt varmt men heldigvis hadde de satt opp partytelt i hagen så det gikk an å sitte i skyggen! Midtpunktet var blid som en sol hele dagen, og det smittet over på oss voksne. Magen ble jo et hett tema, alle ville snakke om tulla vår som vokser seg stor og sterk der inne. Kjempetrivelig! Etter navnefesten dro vi rett til stranda sammen med lillesøs og en kamerat. Gjett om det var deilig å bade etter en lang dag! Vannet var bittelitt kaldt, men det gjorde ikke så mye. Senere på kvelden dro jeg, sambo og lillesøs til et vennepar og så "Walk the line", kjempebra film! På søndag skulle vi egentlig sove lenge, men så måtte sambo dra til mormoren sin på bursdagsfeiring, så da måtte vi opp i rett tid likevel. Jeg orket ikke å bli med da, jeg var så sliten og klar etter navnefesten enda. Så jeg holdt meg hjemme, lå ute på solsenga og halvsov nesten hele dagen... Ellers gjorde jeg vel ikke stort den dagen... På mandag dro jeg på trening, og da jeg kom hjem hadde vi fått besøk av søskenbarnet mitt og guttungen hennes. Utrolig sjarmerende gutt Senere på dagen dro jeg og venninne til en annen venninne og såg "Memoires of a geisha", men det var ingen av oss som fulgte helt med på filmen... Den var litt for langdrygd og rett og slett kjedelig... I dag har jeg omsider ringt føden i trheim, og fikk lov av dem og komme dit og føde i oktober! Siden jeg har fastlege og jordmor her i nord- trøndelag, måtte jeg ringe og spørre om jeg får føde i trheim... Heldigvis var det ikke noe problem. Det er litt rart å tenke på at det bare er 9 uker igjen til termin, tiden har gått så alt for fort... Det skal så klart bli spennende å hilse på magetrollet på utsiden også, men det er litt greit at hun holder seg på innsiden enda! Magen har ikke vokst så mye de siste ukene, men jeg merker at jenta vår har blitt større og sterkere. Hun romsterer fælt der inne til tider, og det er skikkelig kraft i noen av sparkene! Jeg synes det bare er koselig, og sambo sitter bare og ser på magen når den hopper fra side til side Vi skal forresten kjøpe oss bil!! Vi skal kjøpe mamma og pappas gamle renault laguna, vi får den neste uke. Gleeeeeder meg!! jeg har ikke kortet selv da, men jeg gleder meg likevel... Blir i allefall utrolig snedig med bil når lillesnuppa kommer. Nei, nå tror jeg at jeg skal se reprisen på home and away jeg... Når det er regnvær blir det liksom ikke så mye å finne på! til alle som stikker innom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 1. august 2006 #26 Del Skrevet 1. august 2006 Innom og litt for 31 uker! Det røyner på med uker hos deg også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 6. august 2006 Forfatter #27 Del Skrevet 6. august 2006 Cr@sh: Takk for 'ing! Ja, det røyner på her også! Plutselig er tulla her Det har vært så fint og varmt vær i de siste dagene, at jeg ikke har funnet orket til å besøke dagboka mi... Kjenner på kroppen at jeg er bittelitt lei av sol og varme nå! Heldigvis har vi vært på stranda noen dager, så jeg har fått avkjølt meg litt i det kalde vannet. Det har også vært martna her i byen denne uken, dro nedover og tittet på utvalget - men kom hjem med bare litt godis! Den ene dagen fikk jeg energien over meg, så jeg gikk nedover til byen for å se hva de hadde i bodene sine, men det skulle jeg aldri ha gjort... Fikk skikkelig kynneraktivitet på vei nedover, og sta som jeg er så bare fortsatte jeg å gå. Da var det godt å komme hjem og slappe av etterpå!! Men dette var første gang jeg fikk skikkelig kynnere, så jeg vil si jeg har vært heldig til nå. De vil vel komme oftere og oftere nå mot slutten. Ellers har jeg ikke gjort stort siden sist. I går kveld var lillesøs, sambo og jeg på kino og så Superman returns, en helt allright film. Jeg har faktisk ikke vært på kino etter jeg ble gravid, så jeg syntes det var større stas med reaksjonen til lille tuppa vår enn selve filmen! Det var tydelig at hun hørte de høye lydene, og midt i filmen fikk hun et skikkelig hikkeanfall! I dag er jeg rimelig trøtt... Vi har noen naboer som ikke er så flinke til å ta hensyn til oss andre naboene, så nå har de hatt fest to kvelder/netter på rad. Og ikke nok med det, midt på dagen i går så testet de musikkanlegget - og spilte kjempehøy dansebandmusikk... Jeg hadde håpet de ikke skulle feste natt til i dag da, men nei da... De holdt det gående til klokken var 4 i natt!! hadde de bare holdt seg innendørs, men nei da... de holder festen ute på terrassen. Jeg og sambo var såååå nære på å ringe politiet i natt, men akkurat da jeg var på vei opp av sengen så kom det en taxi og hentet festerne. Flaks for dem. Så om jeg ser dem i dag, så er jeg rimelig sikker på at jeg ikke klarer å holde tilbake en skyllebøtte! Det verste er at dette ikke er første helgen de fester denne sommeren... har ligget søvnløs og irritert meg over dem nesten hver helg i sommer... Jaja, nok frustrasjon over teite naboer. Lurer på om jeg skal få med meg sambo på hytta til mams og paps i ettermiddag... Bade litt, kanskje fiske... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 7. august 2006 Forfatter #28 Del Skrevet 7. august 2006 Nå har jeg spilt litt musikk mens jeg har surfet, og lille snuppa i magen viser allerede god musikksmak! Da jeg spilte Gangsta's paradise, og Angel med Sarah McLachalin (eller hvordan det skrives...) tok hun helt av der inne! Det er litt artig, for bestandig når sambo spiller sin musikk (In flames o.l.) til magen blir hun bom stille! Det ble ikke noe hyttetur i går, det ble så skyet vær pluss at jeg var så trøtt. Istedet satt jeg bare hjemme og slappet av. I dag har det regnet hele dagen, og det har vært så godt! Jeg var på trening i formiddag, og etter den så dro jeg, mamma, pappa og lillesøs på en liten ærendrunde. Først dro vi for å hente bilen til meg og sambo som har vært på service, og der får vi høre at bilen er rett og slett livsfarlig å kjøre!! bremseslangene er så dårlige at om vi hadde bråbremset hadde vi blitt bremseløse. Så nå står bilen klar for reparasjon, vi vil ikke risikere å bli bremseløse altså!! Etter det dro vi på det lokale kjøpesenteret, og der kjøpte jeg 2 pysjamaser til lillegull for 120 kr tilsammen. Måtte også innom en butikk jeg har jobbet i tidligere å vise fram magen til min gamle sjef Så dro vi til et galleri for å se på utstillingen til en lokal kunstner. Der var det mye pent! Men det var litt for dyre bilder for meg, så det ble med titten... I morgen skal jeg og sambo tilbake til trondheim igjen. Nå er sommerferien hos familien over. Jeg gleder meg kjempemye til å komme hjem igjen, selv om det er et nytt hjem. Skal begynne å vaske babyklærne denne uken tenkte jeg, det blir stas! Sambo drar igjen på torsdag, på biltur, så jeg må ha noe å gjøre mens jeg sitter hjemme alene. Vet ikke helt om jeg ser frem til å være alene en langhelg, i allefall ikke i ny leilighet, men jeg får finne på masse å gjøre så går det nok greitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 7. august 2006 #29 Del Skrevet 7. august 2006 Tuttiluuu... Koselig å lese om de fine dagene deres... Så herlig å handle babytøy. Pysjer er jo så nydelige.... *sukk* Kos deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 8. august 2006 Forfatter #30 Del Skrevet 8. august 2006 Cr@sh: Heisann! Det er kjempekos å handle babyklær! Jeg gleder meg som en unge til å vaske det, og legge det i klesskapet til lille tulla! Pysjer er veldig søte, jeg kan nesten ikke få for mye av de, men nå kan jeg ikke kjøpe flere... Hun trenger jo ikke 14 pysjer! Først må jeg for 32 uker i dag! Jeg begynner å merke at det er trangt til jenta vår nå, hun driver og romsterer hele tiden, og hun har faktisk begynt å finne ribbeina mine daglig nå... Det er litt vondt når hun treffer skikkelig, men det er vel bare en vanesak! Det kjennes også ut som om hun har lagt seg med hodet ned, får håpe hun holder seg der nå da I dag har jeg og sambo dratt hjem til trondheim, og det er kjempegodt! Mangler bare gardiner på stua i nye leiligheten nå, så er alt ferdig. Det er litt greitt å bli ferdig nå før jenta kommer synes jeg, og det har vi jo klart Jeg har ordnet vogna hennes i dag, lagt på laken og dynetrekk! Ble så fint atte! Har til og med lagt oppi en liten bamse! Resten av kvelden tenkte jeg å bare slappe av... Skal se Grey's anatomy, og kanskje finne senga rimelig tidlig.. Er så trett for tiden, lillejenta vet å holde mora si våken om nettene allerede! Glemte å si at jeg var innom legekontoret i dag for å ta blodprøver siden jeg er rh-. Med det samme tok de blodprosenten, og den var på 9,2!! Så nå blir det jerntabletter på meg! nei, nå skal jeg ta en liten dagbokrunde før jeg hopper i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 8. august 2006 Forfatter #31 Del Skrevet 8. august 2006 Jeg glemte å fortelle at jeg hentet en pakke fra h&m på posten i dag! Jeg hadde helt glemt hva jeg hadde bestilt, så det var rimelig spennende å åpne den! Det var masse (og da mener jeg masse!) klær til magetrollet vårt, en ammetopp til meg (som garantert blir for stor etter fødselen, for den passet over magen nå... og jeg er diger!) og en genser til sambo. Artig å få så mye klær i posten, selv om man må betale for det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 8. august 2006 #32 Del Skrevet 8. august 2006 Så deilig å være så godt som ferdig med å innstallere seg i ny leilihet... så har du goood tid til å ruge den siste tiden... Moro med så me tøy da! Det er noe spesielt det å stulle og stelle med det lille tøyet... Kos deg med Grey's... skal se jeg også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 8. august 2006 #33 Del Skrevet 8. august 2006 marthepia: Heisann, et nytt "fjes"! Velkommen hit, og takk for det! Ja, jeg har kommet et stykke på vei nå, er 30+3 i dag! Tiden har gått kjempefort. Det går fint med meg i varmen, nå vet jeg ikke hvor du bor (skal stikke innom dagboken din etterpå, kanskje det står noen hint der), men her i trøndelag har vi ikke vært plaget med den helt store sommervarmen. Det har vært 25 grader i skyggen noen dager nå, men jeg er i utgangspunktet veldig glad i sommeren, så det plager meg ikke. Føttene og hendene har hovnet opp litt, men når jeg legger meg er de vanlige igjen. Kan tro du slet den sommeren du gikk høygravid med Emma Hos dere går det fort i svingene ja ser jeg, men jeg synes sånn bare er koslig jeg! Alder har da ikke noe å si hvis man mener man har funnet den store kjærligheten, og vil ha barn sammen! Og to tette barn høres jo kjempekos ut, eller kjempestrevsomt... ← Hoff, jeg er treg til å skrive tilbake Gratulerer med 31 uker! Harde spark begynner å bli? Av og til vonde kanskje der du ser en fot som stikker ut på siden. Åhh, jeg husker det! Hehe.. Da var det bare å presse inn foten igejn Jeg bor ikke så langt fra trondheim. 1 times kjøring unna. Skal ikke klage på været. Vi har hatt noen sikkelige varme sommerdager. Når er termin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 9. august 2006 Forfatter #34 Del Skrevet 9. august 2006 Cr@sh: Det er veldig deilig å være så godt som installert allerede Har store planer om å bare ruuuge fremover, og bake litt! jeg kosa meg godt me Grey's! marthepia: Bor du en times kjøring fra trheim? I hvilken retning da? Jeg kommer opprinnelig fra en "by" en times kjøring fra trheim jeg også skjønner du... Kanskje vi kommer fra samme sted? Her begynner det å bli harde spark ja! Har ikke sett noen føtter som kommer ut fra magen enda, men det kommer vel! Vi skal ikke klage på sommerværet her nei! Det har vært skikkelig deilig, i værtfall sammenlignet med i fjor.. Termin er 5 oktober! Nå kom det besøk her, så jeg må komme tilbake senere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 9. august 2006 #35 Del Skrevet 9. august 2006 Hm, kanskje du er en av de gravide jeg har sett her? Synes alle er gravide jeg da Vi bor sør for tr.heim. Jeg spekulerer??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 9. august 2006 #36 Del Skrevet 9. august 2006 Hihi... Moro at Skrållan og marthepia kanskje er fra samme "by"... Verden er ikke så stor når det kommer til et stykke... Håper dagen din har vært bra så langt, Skrållan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 9. august 2006 Forfatter #37 Del Skrevet 9. august 2006 marthepia: Så nære, men allikevel så fjern... jeg kommer fra nord for trheim. Men nå begynner jo jeg å spekulere på hvor du kommer fra. :klø: Cr@sh: Det hadde vært moro om jeg og marthepia kom fra samme sted ja! Synd det ble i hver sin retning i forhold til trheim. Dagen min har vært lang, men bra så langt! I natt har jeg ikke sovet så mye... Det ble litt rart å skulle sove i den nye leiligheten, og i tillegg så har avløpsrøret slått seg vrang så vi ble liggende og høre på rare lyder fra doen. Da sambo omsider sovnet, så ble han så nærgående at det var ikke nok å ligge kliss innått meg, han skulle helst ligge oppå! Så det ble ikke så mye søvn på meg i natt. Jeg sto opp i rett tid og dro på trening, og etter det dro jeg på litt ærender i byen. Hentet babypakken på apoteket blandt annet Det var noen selgere i byen som klarte å prakke på meg et nytt mobilabonnenment også! Jeg var i utgangspunktet ikke interessert, men de mennene kan snakke så godt for seg!! Må sjekke det ut litt mer før jeg evt sender inn angrefristsjemaet... har aldri hørt om selskapet, så det trenger ikke å være så bra... sambo bare lo av meg da jeg kom hjem og sa det. Da jeg kom hjem var jeg litt huslig, vasket 2 maskiner med klær og vasket gulvene. Laget også middag, selv om noe så lettvint som pølse med brød ikke er så mye å skryte av! Etter middagen kom pappa og lillesøs innom med en liftgardin, så nå har vi gardiner på nesten alle vinduer! I kveld tror jeg at jeg bare skal slappe av, og kose meg med sambo. Er litt klar i ryggen, så det skal bli godt å kule ned. I tillegg så blir det godt me kjærestekveld, sambo drar i morgen på biltur til galdhøpiggen og jeg blir alene hjemme. Han blir ikke borte så lenge da, kommer tilbake fredagskvelden. Men likevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 9. august 2006 #38 Del Skrevet 9. august 2006 Cr@sh: Det hadde vært moro om jeg og marthepia kom fra samme sted ja! Synd det ble i hver sin retning i forhold til trheim. Dagen min har vært lang, men bra så langt! ← Sånn og forstå... Da blir det jo ikke så greit - men det er jo likvel ikke sååå langt unna hverandre da! Ang. lettvint middag: Vi hadde også pølser i dag. Med lompe riktignok... Godt med litt enkel mat noen dager. Egentlig har jeg ikke lyst på noe for tida... da passer det i hvert fall godt med pølser... Kjedelig med dårlig nattesøvn. Jeg hadde også en dårlig natt - med hodepine. Regner med at denne natta blir myyye bedre... Håper det samme for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 9. august 2006 #39 Del Skrevet 9. august 2006 Hm, kjedlig det da! Hadde vært arti om vi bodde på samme plass. Vært triveli gå møte noen fra KG En som er gravid! Lurer du på hvor jeg bor? Jeg lurer på hvor du bor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 10. august 2006 Forfatter #40 Del Skrevet 10. august 2006 Cr@sh: Nei, jeg tror jeg om marthepia bor rimelig nærme uansett, ikke lange biten imellom Pølser til middag er genialt på sånne dager man egentlig ikke orker å lage middag, eller spise den for den saks skyld... Har ikke så vældig lyst på mat for tiden jeg heller, så det spøker for middag i dag siden jeg er hjemme alene Natten ble myyye bedre denne natten ja marthepia: det hadde vært kjempemoro om vi kom fra samme sted... hadde vært stas å treffe noen gravide fra kg ja, særlig siden jeg ikke kjenner noen andre gravide her i byen nå. Jeg har sendt pm om hvor jeg kommer fra I natt har jeg sovet mye bedre! Sloknet med en gang hodet traff puta i går. Ble vekt bittelitt for tidlig i forhold til hva jeg hadde ønsket ( ), men jeg måtte jo si hadet til elsklingen min før han dro. Skulle egentlig på trening i dag, men formen er ikke helt på topp så jeg valgte å bli hjemme. Er litt varm, og har hodepine, og tror ikke det blir så mye bedre av å dra på areobic akkurat. Får litt dårlig samvittighet for å droppe treningen en dag, men jeg tenker på meg selv i dag. Så nå har jeg satt på en maskin med klærne til lillejenta, og flere skal det bli! Er bra tørkevær i dag, så jeg tror jeg skal få unna det aller meste av klær, tepper og håndduker som tilhører henne. Tror jeg venter litt med å vaske helseteppet da, for det er rosa... Jeg tenker å bytte det til et blått eller hvitt hvis jenta vår viser seg å være en gutt, så det får være uvasket til etter fødselen. Ikke det at jeg tror hun er en gutt, men hva hvis... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå