Gå til innhold

Destinasjon Syden!

Saeria

Anbefalte innlegg

Som noen av dere vet, så har sambo og jeg bestemt oss for at det hadde vært koselig med en uke i syden i år. Vi har aldri vært i syden/middelhavsområdet, med unntak av Libanon, og er usikre på hvor vi vil reise.

Vi er ikke typen som liker party, party, party a'la Ibiza. Vi vil helst ikke møte på naboen heller. Det vi ønsker oss er til et sted hvor man kan oppleve en god atmosfære, lokal kultur, gjerne litt historiske steder som ruiner, bygninger, museer osv., kose oss på små restauranter/tavernaer, se vakker natur og ta oss en forfriskende dupp i sjøen.

Det skader ikke om prisnivået er lavt til middels. ;)

Vi skal reise i begynnelsen av august.

Hvilke steder kan dere anbefale, dere som har reist litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har veldig lyst til å reise til Kroatzia før det tar helt av med turisme der, det er vel på god vei. Men det er mye fint i Hellas da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hellas, Croatia, eller kanskje Montenegro? Sistnevnte skal være vel så fint som Croatia. Men har ikke vært der selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Italia er det landet jeg vil anbefale alle å reise til, men dit er det ikke alltid lett å få forholdvis billige turer til. Jeg elsker alt ved Italia; maten, kulturen og menneskene. Atmorfæren er herlig! Har vært i Italia mange ganger, selv om det nå begynner å bli noen år siden sist.

Ellers så er Spania nr 2 på listen. På solkysten kan du få det meste, strand, kultur og party om man ønsker. Nydelig mat og deilig atmorfære.

Vi skal til Bulgaria i sommer, har aldri vært der før men fått det anbefalt av mange. Dit er det billig å reise og billig å leve. Det ligger ved svartehavet da og ikke middelhavet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville sett litt på Chios også med det samme jeg var i gang. Det høres ut som om det er en øy som kunne være noe for deg. Du kommer dit med www.hellaswings.no eller www.lilleput.no

Det er en øy med veldig liten internasjonal turisme, det er ikke partyparty, selv om man _kan_ finne det hvis man vil, og øya er full av flotte landsbyer og dramatisk historie. På veien til eller fra severdighetene kan du f.eks stanse på en strand og ha den helt for deg selv! Det finnes både betjente og ubetjente strender, sand eller sten langs det meste av kysten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Italia er det landet jeg vil anbefale alle å reise til, men dit er det ikke alltid lett å få forholdvis billige turer til. Jeg elsker alt ved Italia; maten, kulturen og menneskene. Atmorfæren er herlig! Har vært i Italia mange ganger, selv om det nå begynner å bli noen år siden sist.

Ellers så er Spania nr 2 på listen. På solkysten kan du få det meste, strand, kultur og party om man ønsker. Nydelig mat og deilig atmorfære.

Vi skal til Bulgaria i sommer, har aldri vært der før men fått det anbefalt av mange. Dit er det billig å reise og billig å leve. Det ligger ved svartehavet da og ikke middelhavet.

:overrasket::ler: ...ikke et ord om greske øyer? Men velger BULGARIA av alle steder, før man har vært i Hellas??

Jeg har uthevet din påstand om at menneskene liksom skal være noe bra med Italia. Maten og kulturen, ja, men italienerne er noen luringer, som man aldri kan stole helt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Pet_*

Jeg advarer rett og slett folk mot å dra til Bulgaria. Har ikke NOE positivt å si om det stedet jeg var på (Sunny Beach). Ja, det var billig der, men maten var jo vond og alt de solgte var bare juggel og piratkopier. Det var sinnsykt varmt der for lufta sto helt stille, det var ikke en sånn liten havbris som man har i landene rundt middelhavet. Det var som å være inne i en ovn. Nei, styr unna. Vet at mange reiser dit fordi det er billig, men vent litt og skrap sammen et par tusenlapper til og dra til Hellas i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg advarer rett og slett folk mot å dra til Bulgaria. Har ikke NOE positivt å si om det stedet jeg var på (Sunny Beach). Ja, det var billig der, men maten var jo vond og alt de solgte var bare juggel og piratkopier. Det var sinnsykt varmt der for lufta sto helt stille, det var ikke en sånn liten havbris som man har i landene rundt middelhavet. Det var som å være inne i en ovn. Nei, styr unna. Vet at mange reiser dit fordi det er billig, men vent litt og skrap sammen et par tusenlapper til og dra til Hellas i stedet.

:enig_anim: Kunne ikke vært mer enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
:overrasket:  :ler:  ...ikke et ord om greske øyer? Men velger BULGARIA av alle steder, før man har vært i Hellas??

Jeg har uthevet din påstand om at menneskene liksom skal være noe bra med Italia. Maten og kulturen, ja, men italienerne er noen luringer, som man aldri kan stole helt på.

Nå skriver jeg at jeg ikke har vært i Bulgaria enda da...

Men Hellas? Nei takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Synes Alanya var veldig bra jeg, kjempegod mat, billig, passelig med party, nydelig strand.

Men jeg var der med en venninne, så jeg fikk ikke testet ut om det var romantisk liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellas er løvly  :) Synes Parga er ganske romlemantisk dersom du og mannen er ute etter det.

Jeg fikk også anfelat Parga som romatisk reisemål engang jeg spurte på reisebyrået :)

Bulgaria frister ikke meg heller. Har hørt altfor mye negativt om stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Fruktfat

vil anbefale hellas. men der er det dyrere i august enn i juni/juli da ;)

vet mange elsker chios, jeg har aldri vært der så det kan jeg ikke si noe om.

santorini er fint, men dyrt. og strendene er svarte (lavasand)...

min favoritt er naxos! men vet ikke helt om det er romantisk? hva skal til for at det skal være det?

er ihvertfall flotte strender der, koselig by, utendørs kino, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Synes Alanya var veldig bra jeg, kjempegod mat, billig, passelig med party, nydelig strand.

Men jeg var der med en venninne, så jeg fikk ikke testet ut om det var romantisk liksom.

Regnet med at det ikke skulle ta lang tid før noe av disse merkelige Tyrkia-turistene kommer med sine "anbefalinger". Fatter ikke at noen drar til slike steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
vil anbefale hellas. men der er det dyrere i august enn i juni/juli da  ;)

:overrasket: Feil. Fra 10'ende august og utover til begynnelsen av september, så synker prisene betydelig i Hellas, sammenlignet med perioden fra 20 juni og hele juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...