Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2006 #1 Skrevet 25. mai 2006 Jeg ser at jeg den lønnen jeg har i dag etter 4,5 år i jobb er 21.5 % høyrere enn startlønnen jeg fikk. Jeg ble litt overrasket for jeg syns det høres mye ut i prosentvis stigning. Jeg har 3 års høyre utdannelse og jobber i det private næringsliv. Er dette en normal lønsøkning, eller har jeg vært heldig? For å være sterkere rustet til årets forhandling er jeg interessert i å vite hvor mye deres lønn har økt de siste årene. Dere trenger ikke å oppgi sum i kroner hvis det er litt skummelt, jeg tenker helst prosentvis. Noen som vil dele?
Gjest Embla s Skrevet 25. mai 2006 #2 Skrevet 25. mai 2006 Etter 2 1/2 år var min samlede lønnsøkning på 22%
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2006 #3 Skrevet 25. mai 2006 Jeg har jobbet i kommunesektoren i 4 år, har 6 års høyere utdanning, og har hatt en økning fra startlønn på kr. 280.000,- til nå å tjene 360.000,- Jeg regner med å gå opp ytterligere minst 20.000,- til i høstens lokale forhandlinger. Uansett ligger jeg hunsre tusen under hva min markedsverdi i privat sektor er, og som jeg vet venner av meg tjener for tilsvarende. Utkantkkommunen har på ingen måte gitt meg dette frivillig...jeg har måttet kjempe kolossalt for det.
Gjest Gjest trådstarter Skrevet 25. mai 2006 #4 Skrevet 25. mai 2006 Hehe, jeg som trodde at jeg hadde fått veldig høy økning. Basert på de to eksemplene til nå (22% på 2.5 år og 28% på 4 år) ser det ut som jeg har litt å gå på. Jeg kan visst være tøffere ved årets lønnsforhandling. Kanskje startlønnen påvirker hvor mye den prosentvis økning er, dersom den i utgangspunktet er høy er kanskje veksten mindre? Men de færreste (???) får kanskje en supergod startlønn? Uansett, dette var interessant. Flere som vil dele?
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2006 #5 Skrevet 25. mai 2006 Hehe, jeg som trodde at jeg hadde fått veldig høy økning. Basert på de to eksemplene til nå (22% på 2.5 år og 28% på 4 år) ser det ut som jeg har litt å gå på. Jeg kan visst være tøffere ved årets lønnsforhandling. Kanskje startlønnen påvirker hvor mye den prosentvis økning er, dersom den i utgangspunktet er høy er kanskje veksten mindre? Men de færreste (???) får kanskje en supergod startlønn? Uansett, dette var interessant. Flere som vil dele? ← Som de fleste andre kvinner kan du absolutt kreve mer og være tøffere i lønnsforhandlinger, enten det er i privat eller offentlig sektor. Da jeg jobbet i kommunesektoren startter jeg på 290.000,- og økte til 340.000,- på to år. Nå jobber jeg i privat sektor i en norsk bedrift, og tjener det jeg selv mener er min markedsverdi i forhold til den jobben jeg utfører og den utdanneslen jeg har investert i, 450.000,-
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2006 #6 Skrevet 26. mai 2006 Hvilke utdanninger dreier disse tallene seg om? Master?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå