Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Pc'en min har fått et illebefinnende, nå midt oppi eksamensstrida. :frustrert:

Jeg får hele tiden opp "Siden kan ikke vises", må oppdatere et par-tre ganger før jeg kommer inn på en side, noen ganger slår den seg helt vrang og jeg kommer ikke inn. Men jeg er jo tilkoblet internett, for tilkoblingen er utmerket, og jeg er logget på MSN og hører radio. Virker også som om pc'en har problemer med å vise bilder noen ganger, kommer masse røde kryss. Sidene er også noen ganger forvridd, f.eks den margen med linker her på KG vises kun som en lang liste med store, blå bokstaver. Men KG er faktisk den siden jeg sliter minst med da, og skolesiden er den jeg sliter mest med. Så det blir ikke gjort så mye fornuftig for tida.

Noen som kan hjelpe meg, komme med noen gode råd?

Dette er forresten den tredje gangen jeg prøver meg på dette innlegger... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Har du sjekket for virus og spy/adware? (Og oppdatert programmene selvfølgelig)

Ang. røde kryss på bilder: har du sjekket at du ikke har fjernet haken for "vis bilder" i innstillingene på nettleseren?

Til sist så kan det jo være at skolesiden din blir vedlikeholdt eller noe og at det er derfor den er ustabil. Eller kommer du inn via andre maskiner, eller har snakket med andre som er inne?

Skrevet

Virusprogrammet mitt finner ingenting og jeg har kjørt CC cleaner. Noe mer jeg kan gjøre da?

Bildene vises jo når maskinen ikke roter da.

De andre har ingen problemer med denne siden.

Skrevet

Hvor mye plass har du ledig på systemdisken. Det er den disken (partisjonen) som windows ligger på. Hvis du har dårlig med plass, så vil maskinen din gå tregt. Mulig det er det som gjør at maskinen din er litt rar.

Du kan også prøve å slette Temporary Internet Files, og kanskje også sette igang defragmentering.

Slette Temporary Internet Files: Hvis du bruker Internet Explorer: Velg Tools - internet options - delete files-knappen.

Gjøre defragmentering: Høyreklikk My Computer - velg Manage - klikk på Disk Defragmenter. Klikk på hver hardisk for å defragmentere. Her kan du også se hvor mye diskplass du har igjen på harddisken(e), se på "Free space" og "% Free Space". Du bør ha minst 500 MB ledig for at Windows skal oppføre seg bra. Klikk på Analyze på en disk for å se på hvor mye den er fragmentert. Jo mindre rødt, jo bedre er det.

Ellers kan det være greit å gå på Windows Update for å sjekke om du mangler noen oppdateringer.

Catzy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...