Gjest StoreSky Skrevet 24. mai 2006 #1 Skrevet 24. mai 2006 Ja jeg bruker altså ZoneAlarm internett protection (firewall, etc) og avast! som anti-virus beskyttelse, også kjører jeg spy-bot mot spyware iblandt. Mine funker utmerket, spy-bot fant endel spyware som den slettet. Ellers ingen virus på maskina. Trenger jeg mer? hva har dere og hvordan funker deres programmer? Ser jo at endel (inkl. meg) sliter endel med dette her... Sånn til råd og opplysning til andre
Skravla Skrevet 24. mai 2006 #2 Skrevet 24. mai 2006 Jeg har tidligere hatt norman antivirus (via nettbanken min) og zonealarm - som fungerte aldeles utmerket. Da jeg kjøpte ny pc så fulgte norton internet security med som en prøve og jeg synes nok at den fungerer edre enn de andre to.
Gjest StoreSky Skrevet 24. mai 2006 #3 Skrevet 24. mai 2006 Hadde også Norton først, funket bra den -bort sett fra at etter en stund må man betale for det. Norman var grusomt! usj!!
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 24. mai 2006 #4 Skrevet 24. mai 2006 Programmene er greie de, men det viktigste er å bruke det man har fått mellom skuldrene. Ikke åpne og installere ting du ikke vet hva er.
Gjest Gjesta Skrevet 24. mai 2006 #5 Skrevet 24. mai 2006 McAfee Antivirus og Antispyware pluss brannmuren som er innebygget i routeren.
finnslarken Skrevet 24. mai 2006 #7 Skrevet 24. mai 2006 Grisoft AVG Antivirus (nettverksversjon, da vi har 5 maskiner på nett samtidig), Windows-brannmuren og Windows Defender. I tillegg kjører jeg Microsoft's MBSA (Microsoft Basic Security Analyzer) fra tid til annen, for å finne ut om noen av maskinene ikke har fått kjørt oppdateringer og patcher av operativsystemet. Fungerer utmerket, har vært virus- og spyware-fri i lang tid nå
Gjest StoreSky Skrevet 25. mai 2006 #8 Skrevet 25. mai 2006 Programmene er greie de, men det viktigste er å bruke det man har fått mellom skuldrene. Ikke åpne og installere ting du ikke vet hva er. ← Nei, ikke når Norman glemmer ALLE firewalls regler slik at for hver minste lille ting så må man svare på nytt..på nytt..på nytt.. (ifølge Norman supp. så var det fordi filen reglene blir lagret i var crasha)
Cata Skrevet 25. mai 2006 #9 Skrevet 25. mai 2006 Hmm, kanskje jeg skulle kverke Norman sin brannmur og beholde antivirusen derfra. Synes nemlig sistnevnte virker fint. I løpet av 2 år på nett så har ikke et eneste virus sneket seg inn. 2 ormer har prøvd seg, men de ble kontant lempet ut.
Catzy Skrevet 25. mai 2006 #10 Skrevet 25. mai 2006 Nr 1: Jeg kjører ikke som admin, men en bruker som har minimalt med rettigheter. Nr 2: Jeg laster ikke ned filer ukritisk fra internett. Nr 3: Vi har brannmur "ytterst" på nettet, og antivirus på e-postserver. - Og ingen problemer med kjipe ting på flere år. Catzy
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå