Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #21 Skrevet 27. mai 2006 Det er ikke sikkert din søster er ærlig ang. sin diagnose. Psykosomatiske sykdommer pleier å være f.eks. bihulebetennelse, muskelsmerter osv. Det vil si at pga. stess eller uro så får man lettere f.eks. bihulebetennelse under en forkjølelse. Hvis hun er borderline eller har en aggressiv eller en annen personlighetsforstyrrelse, så kan det hende hun går til psykolog og planlegger å få uføretrygd i framtiden og det er stor sannsynlighet for at hun vil få det pga. sin lidelse hvis hun har en personlighetsforstyrrelse. Dette tror jeg også en psykopat kan planlegge. Det vil si at h*n gjør seg syk for å slippe å jobbe og ta ansvar. Men jeg tror det er sjelden/umulig fordi en psykopat gjerne vil framstå som perfekt i alle sammenhenger. Hvordan fungerer hun på jobb og i skolesammenheng? Er hun ustabil, eller er hun stabil og takler å jobbe lenge på ett sted? Har hun mange venner, eller er det bare slekta hun tyranniserer? Min søster velger venner som har høy status og vraker en som f.eks. "bare" er en kontorist. De kan ha en vanlig jobb, men da må imagen være på plass... Det virker som din søster prøver å virke bedre enn andre, ved å undertrykke og håne. Det er vanskelig å vite hva du skal si til henne når hun setter i gang. Det beste er å ikke svare og bare gå eller himle med øynene. Er hun aldri hyggelig?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå