Tristessa Skrevet 24. mai 2006 #1 Skrevet 24. mai 2006 Høyreleggen min er blitt så rar og nummen i løpet av de siste dagene, det kjennes ut som om den er bedøvet og at bedøvelsen er på vei ut... Ble litt hysterisk da det først begynte, siden jeg først tenkte at det kunne være blodpropp. Leggen ser imidlertid helt fin ut, ingen hevelser, ingen rare farger. Det eneste samboeren har lagt merke til, er at den ser litt mer anspent ut enn den andre (har strukket/gjør vondt i senene bak kneet). Har ringt legevakten, de mente at det ikke hørtes ut som om det var noe farlig, men at den eneste måten de helt 100% kunne utelukke det på var at jeg tok meg en tur. Noen som har en formening om hva det kan være? Tenker at det kanskje kan være en nerve i klem, og da går det jo over av seg selv (jeg er ikke så lysten på å sitte flere timer på legevakt...)
Gjest Bellatrix Skrevet 24. mai 2006 #2 Skrevet 24. mai 2006 Kom deg på legevakta. Jeg vet ikke hva det kan være, men det er lurt å få det sjekket.
Tristessa Skrevet 24. mai 2006 Forfatter #3 Skrevet 24. mai 2006 Æsj, jeg synes jeg ikke gjør stort annet enn å dra til legen for tiden (for andre ting enn dette da...) og det holder meg litt tilbake - hvor hypokonder er jeg liksom. Lurer på om det kan være noe isjas-relatert siden jeg er litt øm i nedre korsrygg også. Det virker ikke som noe direkte farlig (symptomene på blodpropp er jo hoven, rød og kjempevond legg, min legg er samme gamle dvaske greie), siden det bare er litt dovent. Vurderer å avvente til i morgen, er det ikke bedre da får jeg heller tilbringe himmelspretten på legevakten. En gyllen mulighet for å lese pensum.
Euphoria Skrevet 28. mai 2010 #4 Skrevet 28. mai 2010 Dette er en gammel tråd, men jeg henter den opp likevel, i håp om at noen som har opplev det samme (kanskje trådstarter fremdeles leser her inne?) kan berolige meg eller gi noen tips. Jeg opplever nå akkurat det samme som trådstarter opplevde i 2006, altså nummenhet i leggen etter mye styrketrening, gåing og litt løping + nærmere 20 timers sitting på en hard stol i strekk i forbindelse med eksamen... Hva som utløste nummenheten er vanskelig å si, men jeg oppdaget det rett etter at jeg hadde sittet lenge. Nå har jeg vært nummen i over en uke, nummenheten sitter i området som en leggbeskytter ville dekket på forsiden av leggen, det føles som om leggen har vært bedøvet, og at bedøvelsen er på vei til å gå ut. Jeg antar dette skyldes en nerve i klem, men kanskje noen her kjenner igjen symptomene og har noen tips til meg? Jeg er ellers helt frisk og rask, så det virker nesten for dumt å bry legen med dette... Har noen opplevd det samme og kan fortelle meg hva det kommer av/hvor lenge det varte?
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #5 Skrevet 28. mai 2010 Det kan nok være en nerve i klem ja. Spesielt om du er aktiv og så sitter plutselig endel stille, evt i en spesiell stilling I tillegg har jeg sånn følelse i beina visst jeg har trent mye en periode, og virkelig brutt ned alt som heter muskler (de TRENGER tid og god næring for å bygge seg skikkelig opp etter trening).
Euphoria Skrevet 1. juni 2010 #6 Skrevet 1. juni 2010 Ja, jeg har i grunn gjort alt du ramser opp, anonym... Jeg har trent mye, for så å plutselig bli sittende mye rolig i en stilling i forbidelse med eksamen. Så det er bare å vente? Nå har det gått nesten to uker, og nummenheten er der fortsatt. Den forsterkes ved løping, har jeg merket. Jaja, får håpe det går seg til når verden roer seg litt rundt meg.
Gjest Mey Skrevet 23. mars 2011 #7 Skrevet 23. mars 2011 Hei. Jeg opplever det samme, bortsett fra at jeg ikke er en spesielt aktiv person. Jeg var også redd for at det kunne være blodpropp. Jeg ringte legevakta og fikk beskjed om å komme å få det sjekket. Men de fant ingenting og sa det kunne være en nerve i klem. Hun sa det kunne ta noen dager før det blir bedre. men nå har det gått 1 og en halv uke. Men det er vel ikke noe annet å gjøre enn å stole på at det går over snart
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #8 Skrevet 23. mars 2011 Det kan være nerver som sitter i klem i bekkenet, det kan gjøre vondt lenge. Da kan det være greit å få det sjekket hos en naprapat eller manuellterapeut. Blodpropper gir smerter, rødhet, kaldt og hovent ben.
Gjest Marianne Skrevet 23. mars 2011 #9 Skrevet 23. mars 2011 Jeg har opplevd dette to ganger- en gang for ti år siden, og nå. Jeg har det i låret,da- på fremsiden. Og bare når jeg ligger. Det er en nerve i klem- godt mulig en akupunktør kan fikse det (jeg fikk tilbud om det første gangen, men legen min var akupunktør i tillegg til allmennlege)- eller så vil det nok gå over av seg selv. Men det kan ta tid, hvertfall opp til tre måneder. Jeg har hatt det i to måneder nå. Det plager meg heldigvis bare om natten, siden jeg bare har en liggestilling som funker(og den er litt rar). Sovner jeg på ryggen våkner jeg med helt bedøvet fot som gjør supervondt hvis jeg leer på den, føles som om den sprenges. Godt mulig naprapat kan fikse det også. Tviler på kiropraktor, de er vel mest skjelett mens naprapater er på muskler i tillegg?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå