mee mee Skrevet 24. mai 2006 #1 Skrevet 24. mai 2006 min kjære får noen røde kvise lignende nupper på armene når det bli vår/sommer. kan det være noen form for soleksem?
MaMo Skrevet 24. mai 2006 #2 Skrevet 24. mai 2006 Det kan være soleksem, ja. Noen fortalte meg at de fikk god bedring av soleksem med allergitabletter. Det er jo både enkelt og ganske ufarlig å forsøke.
Gjest marthepia Skrevet 25. mai 2006 #3 Skrevet 25. mai 2006 (endret) Sambo sliter med soleksem. Han gjør ikke noe spesielt med det bortsett fra å smøre på aloe vera. Endret 25. mai 2006 av marthepia
Gjest gjesta Skrevet 25. mai 2006 #4 Skrevet 25. mai 2006 eg e 23, og slite nåke sinnsjukt med soleksem enda.. hjelpe med allergi tabletta, men det beste e egentlig å tilnærme seg sola gradvis om sommaren og begynne med høg solfaktor..
Läkerol Skrevet 27. mai 2006 #5 Skrevet 27. mai 2006 Fikk soleksem første gang for 3 år sidan. Etter at eg begynte å ete betakaroten, kalsium + e-vitamin et par mnd før sommaren e plagane vekk! Kjenne til fleire som har opplevd det samme, men ikkje sikkert det funka på alle...
Gjest Gjesta Skrevet 27. mai 2006 #6 Skrevet 27. mai 2006 Jeg merket stor bedring da jeg begynte å ta omega3! Så jeg vil anbefale det, og betakaroten. I tillegg til å "tilvenne" huden å være i sola tidlig på sommern. Det skal hjelpe å bruke høy solfaktor og (på meg selv spiller det ingen rolle om jeg er med eller uten for eksemen sin del). I tillegg til noe som lindrer kløen.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #7 Skrevet 29. mai 2006 For min del har hydrokortison fungert glimrende mot soleksem! Hydrokortison bør jo bare brukes i korte perioder, men eksemen har faktisk holdt seg vekke etter at jeg har brukt det en dag og to (og er forsiktig med sola etterpå da..)!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå