Gå til innhold

Kjøreplan - hva skjer når?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha vielse kl 14.

Den er sikkert ferdig 1430, da skal vi ta bilder, mens gjestene får velkomstdrink og mingler....

når er det vanlig å begynne middagen?

Hvor lenge varer den (3-retters, + noen taler) vanligvis?

Når passer det å servere kake?

Veldig glad for innspill

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet (endret)

Sånn var det for oss:

Vielse 1400

Fotografering ca 1445-1500

Mottakelse ca 1615

Middag 1700

Fri bar 2100

The end: 0200

Endret av Epica
Skrevet
Vi skal ha vielse kl 14.

Den er sikkert ferdig 1430, da skal vi ta bilder, mens gjestene får velkomstdrink og mingler....

når er det vanlig å begynne middagen?

Hvor lenge varer den (3-retters, + noen taler) vanligvis?

Når passer det å servere kake?

Veldig glad for innspill

Hei, vi hadde kaken en time etter middag...det anbefaler jeg ikke. Var såååå stappmett at jeg klarte den ene obligatoriske munnfullen. Vi hadde også igjen to etasjer med kake. Ta kaken et par tre timer etter middag ihvertfall, eller dropp dessert ;) tabbe av oss det der ;)

Gjest Fruktkake
Skrevet

Vielse: kl 14

Kaffe, frukt, snacks umiddelbart etter vielsen mens vi er hos fotograf

Middag: kl. 17.30

Kaffe: kl. 21.30 - 22.00 (må se an hvor lenge middagen trekker ut)

The end: 01.00

Kitekatt: Men er det ikke det som er mest vanlig da? Med kaker ca. en time etter middag? Egentlig synes jeg også det virker litt tøysete, tenk å stappe i seg kaker etter et herremåltid, og det i tillegg klokka ti på kvelden! :ler:

Skrevet
Vielse: kl 14

Kaffe, frukt, snacks umiddelbart etter vielsen mens vi er hos fotograf

Middag: kl. 17.30

Kaffe: kl. 21.30 - 22.00 (må se an hvor lenge middagen trekker ut)

The end: 01.00

Kitekatt: Men er det ikke det som er mest vanlig da? Med kaker ca. en time etter middag? Egentlig synes jeg også det virker litt tøysete, tenk å stappe i seg kaker etter et herremåltid, og det i tillegg klokka ti på kvelden!  :ler:

Man kan jo nesten ikke velge bort å ha kake, så vi velger nok en "lett" dessert...

huff.. vanskelige greier..

egentlig veldig tidlig å sette opp dette nå, men det er lett å se hva man har glemt å tenke på når man setter opp et program

Gjest Fruktkake
Skrevet
Man kan jo nesten ikke velge bort å ha kake, så vi velger nok en "lett" dessert...

huff.. vanskelige greier..

egentlig veldig tidlig å sette opp dette nå, men det er lett å se hva man har glemt å tenke på når man setter opp et program

Hm.. Forslag til lett dessert? Vi skal ha is og varme bjørnebær. Det faller vel ikke inn i katogorien "lett"...

Gjest bolle
Skrevet

Vi har valgt en annen vri....

Vielse kl 13.

Resepsjon med bryllupskake, kanapeer, frukt og champagne kl 15

Fotografen følger oss fra kl 13 til kl 16, og vi tar bryllupsbildene sansynligvis før (og noe etter) resepsjonen.

Middag kl 17.30

:)

Skrevet

Her er vår plan:

Vielse: 13.00 - 14.00 ca. (med hilsing og bilder utenfor)

Fotograf: 14.15 - 15.45

Middag: 16.30 - 20.00 senest

Kaffe, kaker og fri bar: 21.00

Gjest Gjest
Skrevet
Hei, vi hadde kaken en time etter middag...det anbefaler jeg ikke. Var såååå stappmett at jeg klarte den ene obligatoriske munnfullen. Vi hadde også igjen to etasjer med kake. Ta kaken et par tre timer etter middag ihvertfall, eller dropp dessert ;) tabbe av oss det der ;)

Akkurat dette skrev jeg i en tråd her for noen uker siden. Da fikk jeg nærmest beskjed om å pelle meg til helvete - frekk og ondsinent gjest som jeg var. :)

Blir nesten matt av noen av de fremtidige brudene her inne. Nåde den som tør å si noe annet enn hva de selv har tenkt. Egentlig merkelig at man ikke er mer motagelig for tips fra folk som både har giftet seg og vært i en del brylluper.

Det er en grunn til at vi kommer med de anbefalingene vi gjør. ;)

Skrevet

Kommer polenese og bryllupsvals før eller etter kakene er satt frem?

Skrevet
Hm.. Forslag til lett dessert? Vi skal ha is og varme bjørnebær. Det faller vel ikke inn i katogorien "lett"...

Vi har fått meny fra hotellet vi skal ha selskapet på, så vi har noen retter å forholde oss til. Av desserter er det mye kaker og is, men jeg tror vi velger champagne eller bringebær sorbet, eller en frukt dessert av noe slag.

Det er uansett et must at det er små porsjoner, så gjestene ikke sovner underveis av overspising :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...