mee mee Skrevet 24. mai 2006 #1 Skrevet 24. mai 2006 katten min kom inn i dag med vondt i den ene foten, så nå ligger hun bare i en stol. hvis man tar på den så lager hun lyd fra seg, og skriker litt når hun ikke får byttet stilling pga vondt i foten. høyre fram fot. skal jeg dra til dyrelegen eller la det gro en stund..?
Gjest gjest1 Skrevet 24. mai 2006 #2 Skrevet 24. mai 2006 Det kommer an på, hvis du tror hun kan ha brukket foten er det best du drar til dyrlegen med en gang. Det samme gjelder åpne sår som må sys. Har du sjekket om hun har tråkket på noe og fått en torn e.l. inn i foten?
mee mee Skrevet 24. mai 2006 Forfatter #3 Skrevet 24. mai 2006 ser ikke noe synlig, virker som den er forstuet eller tråkket over. kan være brekt for all del, hun skriker litt når jeg klemmer på "albuen" området
Gjest gjest1 Skrevet 24. mai 2006 #4 Skrevet 24. mai 2006 Jeg tror nok at jeg ville dratt til dyrlegen snarest om jeg mistenkte brudd. Dyrleger er flinke til å kjenne om det er bruddskade, og de kan også gi katten smertestillende/beroligende midler så det er lettere å undersøke. Hva med å ringe dyrlegen din og spørre?
Gjest Gjesta Skrevet 24. mai 2006 #6 Skrevet 24. mai 2006 (endret) Jeg ville ringt til dyrlegen og bestilt time med en gang. Høres ut som den har skadet seg ja.. De gangene mine har haltet rundt har jeg undersøkt og pleid å sett det an, men da har de ennå vært aktive. Lykke til med pus! Endret 24. mai 2006 av Binna
Sniglå Skrevet 24. mai 2006 #7 Skrevet 24. mai 2006 Gamlepusen vår oppførte seg også slik ved to tilfeller. Begge gangene trodde vi det var brudd, men det viste seg at hun hadde fått et sår, kanskje etter en slosskamp eller noe, og det var en infeksjon i såret. Da tok bare dyrlegen og laget et lite snitt for å drenere ut puss og så fikk hun litt antibiotika. Da ble hun så fin atte
mee mee Skrevet 24. mai 2006 Forfatter #8 Skrevet 24. mai 2006 hva koster en time hos dyrelegen? bare passer katten skjønner du..
Gjest Gjesta Skrevet 24. mai 2006 #9 Skrevet 24. mai 2006 (endret) hva koster en time hos dyrelegen? bare passer katten skjønner du.. ← Tja, det kommer litt an på. Iforhold til dette stedet må man regne med 500 for konsultasjonen. Her jeg bor tror jeg det koster en 400 kr. Man må som regel betale med en gang hos dyrlegen. Pluss at du kanskje får resept på antibiotika og da må du nok regne med en 300kr til. Ring eierne og si fra. Det kan bli mye billigere men også dyrere.. Endret 24. mai 2006 av Binna
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2006 #10 Skrevet 24. mai 2006 Hvis katten må ha røntgen og gips o.l kommer det fort opp i noen kroner.. Hvis du passer katten bør du kanskje prøve å få tak i eierne og si fra om at du må bruke penger hos dyrlegen. uansett - dra så fort som mulig så pusen slipper å ha vondt. Brudd kan den ikke gå med ubehandlet synes jeg, og en infeksjon kan spre seg.
mee mee Skrevet 25. mai 2006 Forfatter #11 Skrevet 25. mai 2006 vi lot pus ligge i fred og ro en natt for å se hvordan det gikk, hvis hun var blitt dårligere så skulle vi ta henne til dyrelegen.. nå er hun mye bedre:-) det som var litt søtt var at min katt å den katten som vi passer (den som var skadet) pleier å lekesloss mye.. men i går kveld var han så god mot henne, vasket henne og slikket der hun hadde vondt.. og hun lot han gjøre det.. helt fantastisk å se på:-)
Gjest Gjesta Skrevet 25. mai 2006 #12 Skrevet 25. mai 2006 Høres bra ut. Bare husk å følge med på den, kan for utvikle seg. Pusekatten min holdt på å måtte amputere en del av poten pga at vi ventet for lenge en gang..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå