Gå til innhold

Dere som studerer, skal dere jobbe i sommer?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Hei. Skal dere som studerer jobbe i sommer? I såfall hvor lenge og skal dere ha noen uker fri? Selv blir jeg ferdig utdannet sykepleier til sommeren og begynner rett i sommer jobb. Jeg er helt avhengig av inntekt. Jeg tar meg med andre ord ingen ferie før muligens en uke eller to til høsten, kommer an på hvor fort jeg får jobb. Jeg kunne godt tenke meg litt ferie siden dette har vært et krevende år med masse praksis!, men sukk, jeg kan ikke!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal jobbe én måned og ha ferie resten (dvs, jeg må nok lese litt pensum innimellom...)! Pleier egentlig ikke å ta meg så mye fri, men takket være feriepenger og skattepenger gikk det heldigvis i orden!

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg skal jobbe med et prosjekt. Vil nok ta mye tid, så blir nok ikkeno ferie. Har ikke råd til det heller

Gjest gjest1
Skrevet

Har fått jobb én mnd, og har da den resterende 1,5 mnd fri.

Gjest Gjest
Skrevet

Skal jobbe i hele sommer - med noen friuker/fridager sånn innimellom.

Alt jeg har på planen i sommer er uansett ikke mer enn å male huset, passe kattunger og ikke minst bli gravid selv.

Kan likesågodt tjene penger samtidig.

Men så har jeg jo sommerferie i 2,5 mnd, pluss at jeg siden april ikke har gjort annet enn å lese til eksamen, og dermed fått mange lange morgener og fått slappet godt av.

Blir nok ferie lell.

Men å ikke jobbe i det hele tatt hele sommeren?

Da hadde jeg sultet i hjel.

Skrevet

Jepp, eg skal jobbe der eg har jobba i snart 5 år.

Det er ein fabrikk som har fellesferie.

Satsat på å få jobbe stort sett heile tida utanom i fellesferien (+ kanskje første ferieveka). Skal en tur 14-18.juni, så då skal eg ikkje jobbe. Det er litt sånn frå veke til veke jobbing. Eg får jobbe når dei treng folk. Men det er stort sett heile tida, så det brukar å gå greit :)

Syns det er fint med ein sånn jobb, for den ordninga går begge vegar. Eg har ikkje binda meg til noko som helst, så viss eg ikkje vil jobbe ein dag/ei veke, så seier eg det. Suverent!

Om eg ikkje får jobbe heile sommaren går det greit også, pga skattepengar og feriepengar.

Eg elskar sommaren i Norge, så eg hadde aldri orka å jobbe HEILE sommaren! Å traske rundt, sole seg, bade, grille, ete is og berre slappe av er viktig for å få sommarfølelsen :kul:

Skrevet

Jeg skal også jobbe, begynner i midten av juni og er ferdig rundt midten/slutten av august. Har to langhelger fri pluss annenhver helg. ellers så skal jeg jobbe nesten fulltid. Har netopp kjøp leilighet og bil sammen med sambo så vi trenger pengene.

Gjest baby-E
Skrevet

jeg skal ha en uke ferie første uken i juli, og en uke rett før skolestart.

Begynner på siste året på sykepleien nå, og har funnet ut at det lønner seg å samle krefter før en begynner, for dette blir et turboår

Skrevet

Har begynt i sommerjobb allerede og skal jobbe frem til august. Selv om jeg har innnnnnderlig lyst til å ta en uke i Hellas eller Spania med sol og varme har jeg ikke råd :sur: ... må jobbe og spare penger til høstsemesteret. Får jo studielån, men det er jo ikke "mine" penger heller da.

Skrevet

Jeg er ferdigutdannet til sommeren, og har ikke skaffet meg sommerjobb. Det blir første sommmer på 8 år jeg ikke jobber. Håper jeg klarer å skaffe meg en heltidsjobb fra høsten av. Hvordan jeg skal klare meg i sommer vet jeg ennå ikke, men satser på å besøke vikarbyrå for div korte oppdrag mens jeg søker fast jobb. Men først skal jeg ha ferie i juli. Jippi!

Gjest Gjest_Solen_*
Skrevet

Jeg skal, som alltid, jobbe i sommer. Tar 1 - 2 uker ferie, og kanskje et par enkeltdager for å få et par langhelger, også blir det lesing og forberedelse til studiene til høsten. Eneste ferien jeg tar helt fri er juleferien. Jeg trenger pengene for å betale for utgifter om sommeren, og for å spe på med resten av året.

Gjest gjest1
Skrevet

Har bestillt ferietur siste uken i juli + første i august, og håper virkelig jeg får fri fra jobben slik at vi kan få dratt.

I jobben jeg har nå (dette blir isåfall min 5 sommer der + har jobbet der deltid ellers i året) har jeg fått innvilget de to ukene ferie, men har egentlig lyst på en annen sommerjobb i år og var på intervju idag. Håper selvsagt jeg får jobben, tror det kan bli kjempebra. Men da vet jeg ikke helt hvordan det blir med ferie.

Men om jeg skulle få den nye jobben men ikke får innvilget ferie der så tror jeg at jeg sier den fra meg. Orker ikke en hel sommer uten noe ferie, da blir det bare til at jeg tar meg ferie når semesteret begynner igjen, og det er jo ikke så fornuftig.

Jeg har jobbet hver sommer i mange år nå og har stort sett hatt 2-3 uker ferie og jobbet på spreng resten av skoleferien. Da har jeg stort sett fått tjent meg opp litt penger til å vare en stund utover høsten.

Skrevet

Eg har to jobba no til sommaren.. en på dagtid og en på kveldstid.. So det blir vel sånn 07-23 opplegg.. So lenge eg klare det da! Blir fri på søndagane.. å ikkje en dag meir heile sommaren! Men eg ser no fram til å ta meg "ferie" i 4 mnd etter det i MEXICO! :) so det er verdt det..

Gjest -eline-
Skrevet

Jeg vet ikke enda, har alltid jobbet i sommerferien men: Er ferdig med studiene men kommer av forskjellige grunner (planlegging av avslutningshow etc) ikke hjem til Norge før midten av juli, dersom jeg kommer inn på master i Norge så begynner jeg på skolen i slutten av august, og får vel nok med flytting etc den ene måneden... Får ikke vite noe om det før til Kommer jeg ikke inn så må jeg nok tusle innom Adecco elns og få meg noe å gjøre fram til oktober ja.

Skrevet

Jepp. For tredje året på rad skal jeg jobbe heele ferien. Fulltid. Kun fri i helgene. Fra ca midten av juni til slutten av august.

Tror det skal gå greit. Det blir penger av sånt.

Skrevet

Jeg skal jobbe. Ikke så mye som jeg hadde ønska, men da får jeg litt ferie for første gang på maange år. Mine somre har stort sett bestått av jobbing, det har vært ferie for meg.

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg skal ha 6,5 uker fri!! :hoppe:

Jeg har jobbet 30 timer i snitt hver uke hele vårsemesteret så jeg har lagt opp en del penger. Skal bli deilig å ha skikkelig sommerferie for en gangs skyld! Merker at kroppen trenger det nå...

Gjest gjesta
Skrevet

Først skal jeg ha litt over 2 uker fri etter eksamen (gleder meg såååå mye til det!!) og etter det skal jeg jobbe 2 mnd. Første året jeg jobber på det stedet, så det blir spennende å se hvordan det blir. Håper det blir bra, utifra det de sa skal det i hvertfall være relevant for studiene mine :) Gleder meg til å jobbe også jeg.

Skrevet

Ja, studerer til vanlig, og skal jobbe i sommer. Har jobba hver sommer fra jeg var 15. Har allerede begynt, selv om jeg er midt i eksamenstida, men trenger virkelig pengene.

Skal jobbe en fire-fem dager i uka, men begynner tidlig på morran og er ferdig allerede halv tre, så har tid til å dra på stranda også, det er deilig :sjarmor:

Skal ha fri i uke 31 da, noe å se fram til, deilig å ha fri på slutten av sommeren synes jeg.

Skrevet

Jeg holder på og søker sommerjobber...

Skal uansett ha ei ferieuke i slutten av juli.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...