Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest jeanette
Skrevet

hei jeg har nå gått med en svak susing i høyre øret en uke nå og lure på hva dette kan komme av?samboeren min sier han kan høre susingen om han legg øret sitt inntil mitt

Videoannonse
Annonse
Gjest baby-E
Skrevet

Om din samboer sier han kan høre det utenfor også, ville jeg veldig sterkt vurdert å dra til legen..

Gjest Gjest
Skrevet

Blodomløpet? Og om det er det, så vil jeg tro at enten ar samboeren din superhørsel, eller du har et skyhøyt blodtrykk.

Gjest Gjest
Skrevet

Tinnitus kan komme av mange forskjellige ting. Mest vanlig er at det skyldes hørselsskader. Imidlertid så oppfordrer jeg deg STERKT til å dra til legen for å få kartlagt dette nærmere.

Gjest Gjest
Skrevet

det er veldig sjelden at det forkommer,men det gjør det altså.sier som de andre, kom deg til en øre-nese-hals-lege eller en audiograf som har peiling på øresus, eller tinnitus som det også kalles.

Skrevet

Tinnitus kan vel ikke høres av andre? Har jeg aldri hørt om! Jeg kjenner flere som har tinnitus og de har jo ikke selve lyden i øret sånn at andre kan høre den! Må være noe annet!

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har selv tinnitus, og det kan ikke høres av andre, så det er ikke det du har.. Kanskje det er noe vann som surkler inni der?

Tenker tulletråd jeg da.. :sjenert:

Skrevet

Tinnitus kan også i noen tilfeller høres av andre. Det kan komme av mange ting, bl.a. væske i mellomøret, medisiner du går på, stiv nakke osv. Jeg ville også tatt meg en tur til til en audiograf og ØNH-lege hvis det ikke går over av seg selv. Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

Tenker tulletråd jeg da..  :sjenert:

Hvorfor det? Øresus har faktisk ødelagt livet til mange mennesker.

Gjest Gjest
Skrevet

Øresus kan ikke høres av andre Jeanette!

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg er klar over at øresus ødelegger livene til mange, og vet at det er et reellt problem. Men at det høres av andre.. Da må det være noe annet enn øresus mener jeg..

Gjest Gjest
Skrevet

nei,det kan faktisk skje,men det er MEGET sjelden.

altså er ts en av de sjeldne.

hadde en foreleser på medisinstudiet som hadde praktisert i 30 år, og kun 1 gang hadde han opplevd det. han la hodet inntil og hørte pipelyd fra vedkommende.

husker desverre ikke hva de gjorde med det.tinnitus er jo så mangt.det kan gå over av seg selv, eller man kan lære å fokusere suset vekk osv.

Skrevet

Sikkert sjelden at tinnitus kon høres av andre, men ikke helt umulig. Liten hjemmelaga teori sånn i farta og med fysikkpensum for 20 år siden i minne: Hvis tinnitus har noe med at et eller annet i øret kommer i egensvingninger å gjøre, vil jo denne kunne forplante seg (interferens) til annet materiale som har samme ferekvens for egensvingninger - f.eks. til et naboøre som legges inntil tinnitusøret.

Men kom deg til legen, du, Jeanette. Det kan jo være at et dyr har lagt egg i øret ditt, nå har det blitt klekka og suser rundt der inne....

TULLA i siste avsnitt!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...