Gå til innhold

Rasekatt


hustufta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Jeg har Norsk skogkatt, den er helt klart utekatt.

Det er forresten bare en myte at rasekatter må være innekatter. De fleste trives utmerket som utekatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på hokattene, da de kan bli gravide med en sjarmerender herre som hu helst skulle holdt seg unna. Plutselig er katta borte i noen døgn og da blir det kluss med p-pillene.

Sterilisering er jo et alternativ, men så er det snakk om å bruke pusen i oppdrett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Oppdretterene jeg kjøpte katt av hadde kastrerte katter som utekatter, ukastrerte hankatter i stor utegård. Hunnkattene som ikke var drektige eller steriliserte gikk på p-piller og var da hovedsaklig ute. Tror ikke de hadde noen problemer med at kattene forsvant og ble drektige med nabolagets sjarmører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg har en Ragdoll (se bildet i signaturen), kastrert hankatt, og han er utekatt. Jeg ser ingen grunn til å holde kattene inne her, uansett om det er rasekatt eller ikke, siden uteområdet her er godt egnet for katter med mye utmark og lite trafikk.

Endret av Fairy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg-Menja

Det er svært få rasekatter som må være innekatter, de eneste er de som har så kort pels at Norge blir for kaldt klima for dem. Mange oppdretter holder også kattene sine sine inne sålenge de brukes i avl, for å unngå uhell, men slipper dem ut når de er ferdige i avl og kastreres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miloine

Da foreldrene mine hadde Hellig Birma var de ute "hele året" Dette er da innekatt som det heter, men de elsket å være ute.

Du(TS) lurer kanskje på hva slags rasekatt du skal velge dersom du har tenkt å bare la den være inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Jeg har to ocikatter, og de er inne pga bosituasjon. Hvis jeg flytter landlig kan det hende de får gå fritt, men sansynligvis må jeg ha en inngjerdet hage til dem. Dessuten er visst ocikatter litt lite...gate-intelligente :ler:

Yngste hannkatten skal forresten brukes i avl og utstilling, så han skal ikke ut å tusle fritt før han eventuelt kastreres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt perser og hun var 95% innekatt. Hun var ute når vi var på hytta om sommeren og tok seg noen turer ut hjemme også, men da hadde hun veldig liten aksjonsradius (satt stort sett under balkongen). Hun var veldig rolig og likte best å ligge på sofen og i fanget så hun var en ideell innekatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...