Gå til innhold

Har noen vært på første kontroll?


Gjest *Just-Me*

Anbefalte innlegg

Gjest *Just-Me*

har dere eller skal dere snart til første kontroll??

Jeg er 8uker på vei og skal til min første kontroll i morgen. Både gleder og gruer meg. Det er nok etter legetimen det kansje går mer opp for meg at jeg venter barn. At han kan bekrefte det liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

Jeg var også i uke 8..

Tidlig UL :)

Etter det så følte jeg meg mer trygg og mer gravid,

GLED DEG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på 1. offiselle kontroll på mandag, også i 8 uke da. Jeg har allerede vært på UL, jeg da... Hadde blødninger.

Gleder meg alikevel til 1. kontroll, da blir det litt mer "ordentlig" pluss at jeg har 1000 spørsmål til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur hos legen i forrige uke (uke 6?), og skal tilbake for å ha første kontroll hos jordmor på mandag (uke 8?). Legen tok prøver og sånt, og bekreftet at jeg er gravid, og så pratet vi litt generelt siden jeg ikke har vært hos min fastlege tidligere.

Gleder meg til timen hos jordmor. Har masse spørsmål, og så skal vi bli enig om videre oppfølging. Og ikke minst så kanskje jeg da får fastsatt termin, og slipper å skrive ? bak ukene. Har hatt litt usabil syklus, og vet derfor ikke om jeg er 6,7 eller 8 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde første legetime da jeg var 6 uker. Egentlig trodde jeg bare at jeg skulle få noen resultater på noen blodprøver, men legen kjørte full time med GU og all registrering på helsekortet osv. Det var ikke det minste spennende, og jeg kan i grunnen ikke si at det føltes noe mer virkelig i det hele tatt. Ikke fikk jeg hørt hjertelyd eller noe heller, siden det var så tidlig.

Neste kontroll har jeg ikke før i uke 14.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ringte til legekontoret i dag og skal få snakke med jordmor i morgen, for å høre hva som er vanlig prosedyre her på strøket. Er litt usikker på hvor langt på vei jeg er, så hadde vært fint å kunne fått fastsatt termin snart:) Men det blir en gang i januar, det er vi ganske så sikre på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg tuller litt jeg med datoer:P Kan jo meddele med dere at jeg skal til første kontroll i morgen, til lege og Jm etterpå, og da er jeg 7 fullgåtte uker på vei, etter babyverden da, så får jeg høre hvilken dato de setter terminen til i morgen. Min termin er 1. februar, eller ut i fra BB, men er selv usikker på den, tror nok et par dager før er mer reelt av forskjellige grunner, men vi får se. Det spiller for meg egentlig ikke så stor rolle om det er et par dager fra eller til helt til UL, da får jeg vel lkitt mer eksakt termin. Gleder meg til UL allerede. Får man høre hjertelyd etter 7 uker? Hadde håpet på et siden jeg skal i morgen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man høre hjertelyd etter 7 uker? Hadde håpet på et siden jeg skal i morgen!:)

Niks, det var vist altfor tidlig for hjertelyd. Det blir mye blodprøver og utfylling av helsekort for deg. Ellers begyner sikkert ikke "moroa" før litt lenger ut i svangerskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*
Hvordan gikk kontrollen din, * Just me * ? Fikk du alle svarene du var ute etter?

Min kontroll gikk greit. Var mest prat og utfylling av papirer. Litt prøver osv.... Blir vel mer virkelig når jeg har vært på UL og til jordmor... Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde første kontroll for en uke siden, var da 5 uker og 4 dager..

Har både epilepsi og diabetes så de må visst holde et ekstra øye med meg.

De tok masse prøver og fylte ut noen papirer.

Skal gå til fastlege, jordmor, gynokolog, nevrolog og diabetssykepleier dette svangerskapet.. kan ikke si at jeg gleder meg... :sjenert:

Forrige svangerskap hadde jeg UL hver uke fra jeg var 24 uker.. men så lenge alt står bra til med knøttet så får jeg vel være fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var sant som du sier Caramba. Men sånn lærer en som førstegangs. Neste gang jeg skal til kontroll er jeg over 12 uker, og da sa jordmor at da skal hun kjenne på livmoren min og så skal vi prøve å høre etter hjertelyd. Du er så tynn du, at det blir enkelt å høre hjertelyd på deg, sa hun:P

Det ble mye papirer og generell snakk, men greit å få gjort det også. Fikk fastsatt menstermin og fikk en del lesestoff. Nå har jeg nedtelling til 12 uker, både for at jeg da er over "kneika" og faren for SA avtar og for å komme på ny kontroll litt etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid med hjelp av IVF, og var på tidlig UL 7+1.

Knøttet var 13 mm og alt så normal ut! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Var på min første kontroll i dag. ca 9 uker på vei. Veldig kjedelige greier. Blodprøver, snakket litt med legen, og det var det. Fikk ikke noe lesestoff eller noen ting.

Han spør jo altid om det er noe jeg lurer på, men jeg lurer jo ikke på noe, jeg aner jo ikke hva jeg holder på med, så det hadde egentlig vært litt lettere om han bare kunne fortalt meg litt sånn generelt.

Skal på kontroll hver fjerde uke, og jeg velger selv om jeg tar dem hos lege eller jordmor. Tar neste og til legen, og så tror jeg det blir jordmor etter der igjen. På den neste skal vi lytte etter hjertelyd sa legen, for da er jeg 13 uker på vei. Og det gledet han seg til, for det var så sjeldent han fikk sjansen til det, og han synes det er så koselig. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...