Gå til innhold

hvordan finansierer dere det?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hei.

Leste tråden om de med barn som studerer. Jeg lurer på hvordan dere greier dere økonomisk?

Vi har diskutert skolegang her-men vet ikke helt hvordan å få endene til å møtes. Vi har tre barn. Mister jo inntekt da,selv om det vil gagne seg på lang sikt med utdanning,det vet jeg jo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lånekassen har jo ekstra finansiering til studenter med barn. Sjekk www.lanekassen.no hvor du kan se konkrete eksempler på hvor mye du kan få. Det er jo bl.a. avhengig av ektefelles inntekt o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Daisy_*

Jeg har to barn og vil med lån og stipend sitte med ca 9900 kr i mnd med barnetrygd. Det er ikke all verden når man skal betale bhg.plass pluss lån og husleie. Med to barn så får jeg bare 25000 ekstra og det er ikke all verden. Men vi skal nok klare oss med det i 3 år og så får vi håpe at økonomien blir bedre etter det. Er litt usikker på om jeg skal prøve å få meg en relevant deltidsjobb ved siden av. Spørs hvor hardt jeg syns studiene er og jeg vil jo ha tid med barna mine .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Daisy_*
Studenter med barn har vel ofte rimelige barnehageplasser tilgjengelig.

Ikke jeg ihvertfall. Bor et stykke unna studiested så de skal gå i bhg rett ved oss. I kommunen vår har de flat pris, dvs at det spiller ingen rolle om du er alenemor som studerer eller om man er en familie med 1 mill i lønn. De betaler samme prisen. Slik er det ikke i nabo kommunene våre, skulle nesten ønske at vi bodde der for da hadde det blitt litt billigere ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Daisy_*
Er det 25 tusen i året?

Ja, brukte den utregningen på Lånekassa. Uten barn ville jeg få lån på 81 400 kr, med to barn så får jeg det samme lånet men 25000 i stipend i tillegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene, har 2 barn, jobber i 80% stilling og tar revisorstudiet ved siden av jobben. Går fint det. Tar 2 fag i halvåret istedet for 3, og har delt opp fridagen min til 2 halve dager slik at jeg får fulgt de fleste forelesningene. Noen av fagene har også kveldsstudium pga foreleserne har vanlige jobber på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Snupsi79: Hvordan løser du det på kveldstid? Bor du nærme besteforeldrene,far?

I mitt tilfelle så må jeg flytte 50 mil unna alle de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snupsi79: Hvordan løser du det på kveldstid? Bor du nærme besteforeldrene,far?

I mitt tilfelle så må jeg flytte 50 mil unna alle de.

Barnefaren har de hver onsdag og annenhver helg. I krisetilfeller stiller alltid svigermor opp da :)

Jeg vil anbefale deg å få deg et par barnepassere slik at du kan gå på de fleste forelesningene.

Synes det er helt topp og studere igjen jeg, og det er mye lettere nå enn da jeg var sammen med barnefaren, fordi da hadde jeg 3 barn istedet for 2 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest allium
Jeg er alene, har 2 barn, jobber i 80% stilling og tar revisorstudiet ved siden av jobben. Går fint det.  Tar 2 fag i halvåret istedet for 3, og har delt opp fridagen min til 2 halve dager slik at jeg får fulgt de fleste forelesningene. Noen av fagene har også kveldsstudium pga foreleserne har vanlige jobber på dagtid.

Hvor tar du revisorstudiet? Går det an å gjennomføre hele studiet på den måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tar du revisorstudiet?  Går det an å gjennomføre hele studiet på den måten?

Javisst går det :) Du melder deg bare opp på vanlig måte. Ikke alle eksamene man får tatt når man må (er jo 3 i halvåret), men da prioriterer man det faget året etter. Man kan jo stryke 3 ganger, så ikke møtt= stryk.

Selv fikk jeg godkjent endel fag fra første året pga lignende studier på BI, så jeg er ferdig om 2 år, slik de andre er.

Selv tar jeg revisorstudiet på en høyskole.

Mange tror at dette ikke går, og går opp som privatister istedet, og må betale 5000 kr per fag :overrasket:

Endret av Snupsi79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest allium
Javisst går det :) Du melder deg bare opp på vanlig måte. Ikke alle eksamene man får tatt når man må (er jo 3 i halvåret), men da prioriterer man det faget året etter. Man kan jo stryke 3 ganger, så ikke møtt= stryk.

Selv fikk jeg godkjent endel fag fra første året pga lignende studier på BI, så jeg er ferdig om 2 år, slik de andre er.

Selv tar jeg revisorstudiet på en høyskole.

Mange tror at dette ikke går, og går opp som privatister istedet, og må betale 5000 kr per fag  :overrasket:

*noterer*

Går på BI nå, og klarer bare to år i denne omgangen, men har veldig lyst til å bygge på til revisor senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*noterer*

Går på BI nå, og klarer bare to år i denne omgangen, men har veldig lyst til å bygge på til revisor senere.

Jeg hadde 3 år med markedsføring på BI, og fikk godkjent 5 fag som jeg slipper å ta (makro, bedriføk.analyse 1 , org.teori, markedsføring og ja...et eller annet til som jeg ikke kommer på nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest allium
Jeg hadde 3 år med markedsføring på BI, og fikk godkjent 5 fag som jeg slipper å ta (makro, bedriføk.analyse 1 , org.teori, markedsføring og ja...et eller annet til som jeg ikke kommer på nå. :)

Tror jeg burde få godkjent flere enn fem... det første året nå er det bare ett fag jeg mangler på å ha de samme fagene som på revisor.

Hadde bed.øk. 1 på mandag forresten, og alt riktig.. *skryte*. Og burde lese markedsføring nå, istedenfor å sitte her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg burde få godkjent flere enn fem... det første året nå er det bare ett fag jeg mangler på å ha de samme fagene som på revisor.

Hadde bed.øk. 1 på mandag forresten, og alt riktig.. *skryte*.  Og burde lese markedsføring nå, istedenfor å sitte her...

Joa, men det som er greia er at på høyskolen har de fag med 10 studiepoeng, og ikke 6 som BI har. Dvs at man må ha to fag til at det teller som ett, hvis du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest allium
Joa, men det som er greia er at på høyskolen har de fag med 10 studiepoeng, og ikke 6 som BI har. Dvs at man må ha to fag til at det teller som ett, hvis du skjønner.

Skjønner. Vi får se hvordan det går, der er jo uansett en god stund til. Mye kan ha endret seg til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...