Gå til innhold

Grønnsaker til pølser og potetmos

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst på pølser og potetmos til middag i dag, men skulle gjerne hatt noen gode grønnsaker til og kommer ikke på hva jeg skal lage.

Hva bruker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker å ha div. røtter i selve potetmosen (sellerirot, pastinakk, persillerot) og i tillegg lage ovnstørkede tomater ved siden av (halve klasetomater med salt, pepper, oregano, olivenolje og litt melis, bakt ved 125 grader i 3 timer).

Ellers er hjemmelaget rødkål godt til pølser og potetmos.

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi pleier å ha mais eller maiskolber til. Nam!

Gjest gjest1
Skrevet

dampet brokkoli eller sukkererter. Et andre grønnsaker jeg har for hånden.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Vi pleier å steke løk og hive en boks med mais i selve potetmosen. Enkelt og godt.

Skrevet

Må nok si at det aldri har falt meg inn å tenke tanke på å servere grønnsaker til pølser og potetstappe engang. Det er nok fordi jeg anser det som "hurtigmat" av den typen som jeg aldri ville tenkt på grønnsaker til. sånn som også pølser og spagetti eller pølser i brød. Tror egentlig kaskkje det er PØLSER jeg ikke har grønnsaker til, når jeg tenker meg om... Men i alle fall ikke til potetmos...

Hmm... men de forslagene som er kommet over her virker jo gode de. Gjøre det til mer en "skikkelig middag" på en måte...

Skrevet

alt mulig egentlig.. gulerøtter, mais, blomkål, broccoli, purre og paprika... pleier å mose grønnsakene inn i potetmosen.

Gjest Gjest
Skrevet

bruker å surre grønnsaker på stekepannen (ja jeg steker pølsene som oftest) sammen med pølsene, da bruker jeg ofte løk, brokkoli og mais, men erter, gulrøtter, blomkål, sukkererter, rødløk, stangselleri, paprika osv osv går fin an. bruker det jeg har. blir mer pytt-i-panne når jeg tenker meg om...

Gjest gjest1
Skrevet
Må nok si at det aldri har falt meg inn å tenke tanke på å servere grønnsaker til pølser og potetstappe engang. Det er nok fordi jeg anser det som "hurtigmat" av den typen som jeg aldri ville tenkt på grønnsaker til. sånn som også pølser og spagetti eller pølser i brød. Tror egentlig kaskkje det er PØLSER jeg ikke har grønnsaker til, når jeg tenker meg om... Men i alle fall ikke til potetmos...

Hmm... men de forslagene som er kommet over her virker jo gode de. Gjøre det til mer en "skikkelig middag" på en måte...

:Nikke:

Skrevet

Dersom det er stekte pølser (røkte) så ville jeg ha kuttet ut potetmosen og heller ha brukt kålrotstappe (hjemmelaget selvfølgelig, utrolig godt) og poteter.

Skrevet

Tråden inspirerte meg til poetstappe til middag da, men ikke pølser (karbonade) og slett ingen grønnsaker.

Forøvrig ville jeg personlig aldri byttet ut potetmos med kålrotstappe, men det er fordi jeg virkelig ikke kan fordra kålrot, og bare spiser kålrotstappe når jeg "må" (altså som gjest, når jeg spiser sammen med barn (gå forran som et godt eksempel) etc, og da bare når jeg får blandet det med potetene så jeg døyver smaken.

Men, smaken er som baken, den er delt :)

Gjest Ninakanin
Skrevet

:ler:

Så rart å se denne tråden nå, jeg laget jo dette til middag i går!

Hjemmelaget potetstappe, stekte pølser uten skinn, og lettstekt paprika, purre, rødløk, fersk sopp og squash!! Nam nam :)

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Vi lager en litt alternativ variant: Steiker pølser i panna og lager potetmos. Har dette i en ildfast form sammen med purre, oliven og tomat, og ost på toppen. Kjempegodt :)

Gjest gjesta
Skrevet

Pleier å ha salat til, bestående av det jeg måtte ha for hånden.

Gjest Gjest
Skrevet

De andre i familien vil ikke ha grønnsaker til pølse og potetmos, så da hender det at jeg bare tar meg en tomat. Hvis jeg gidder blander jeg tomatbiter med veldig tynt hakket rødløk, salt, pepper og olivenolje. Pølsewok er jo godt: Frossen wokmiks med skivede kjøttpølser.

• 2 uker senere...
Skrevet

Er ikke ketchup en grønnsak?

Gjest Lise-Lotte
Skrevet

Det kommer helt an på hva slags pølser det er snakk om. Hvis det er stekte grillpølser så hadde jeg ikke hatt noen grønnsaker til ... det eneste måtte være stekt løk.

Men min favotittpølse er røkt kjøttpølse og da hadde jeg gjort som en annen her - valgt kålrotstappe og vanlige kokte poteter - mye, mye bedre.

Potetmos er jeg ikke så veldig glad i - det er veldig sjeldent vi har det her hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...