Gjest Gjest_Hannah_* Skrevet 23. mai 2006 #1 Skrevet 23. mai 2006 Typen har ikke vært til tannlegen på flere år. I disse kaffe/røyk/cola tider begynner tennene hans å se mindre pene ut... Hvordan sier man på en ok måte at han må ta seg en tur... Han har litt tannlegeskrekk også tror jeg... Dette begynner å plage meg skikkelig i en ellers så deilig hverdag...
Krista83 Skrevet 23. mai 2006 #2 Skrevet 23. mai 2006 Ring å bestill en time! Han blir kanskje litt irritert med en gang, men når han er ferdig så er han nok glad for at du gjorde det.
Gjest Piper Skrevet 23. mai 2006 #3 Skrevet 23. mai 2006 Ærlig talt, mannen er da voksen ? Det er hans tenner, han må få bestemme selv om han vil gå til tannlegen eller ikke! Men du kan jo bare nevne at tennene hans begynner å se stygge ut ← jeg er enig Ingen hadde fått meg til å gå til tannlegen, om jeg selv ikke var klar for det. Spiller ingen rolle hvor stygge tennene mine var blitt ( ja, jeg klarer å se slikt selv også), for jeg går når jeg føler for det selv. Jeg har flyttet hjemmefra og har ikke fått med nye foresatte, men klarer fint å ta vare på meg selv. Noe jeg tror kjæresten din klarer også.
Gjest Gjest_Hannah_* Skrevet 23. mai 2006 #4 Skrevet 23. mai 2006 Er liksom så kipt å si at han har fått så stygge tenner selv om det er den brutale sannheten... Har hintet litt før og da har han sagt at han skal ta seg en tur, men det skjer ikke... GRRR... mannfolk.....
Gjest Piper Skrevet 23. mai 2006 #5 Skrevet 23. mai 2006 Det der er ikke bare mannfolk, for du hadde fått samme svar hos meg. Og det hadde nok tatt sin tid, før jeg kom meg til tannlegen også
Gjest Varg-Menja Skrevet 23. mai 2006 #6 Skrevet 23. mai 2006 Ring å bestill en time! Han blir kanskje litt irritert med en gang, men når han er ferdig så er han nok glad for at du gjorde det. ← Det er en utrolig frekk ting å gjøre uansett, og dersom han faktisk har tannlegeskrekk er det enda verre. Har tannlegeskrekk selv, og dersom noen hadde gjort dette mot meg hadde jeg hatet vedkommende, og det er i utgangspunktet uaktuelt for meg å gå til tannlegen, dersom jeg ikke får styre det selv. Og drit i å hinte, det er best å si ting rett ut, spør han om han har vurdert å gå til tanlegen, og spør han hvorfor han eventuelt ikke vil. Tilby deg å hjelpe han, ved å bli med, og å finne en god tannlege ol, dersom han har tannlegeskrekk. Og utover det bør du bare godta at dette er hans sak.
~Bridezillah~Killah~ Skrevet 23. mai 2006 #7 Skrevet 23. mai 2006 Det der er ikke bare mannfolk, for du hadde fått samme svar hos meg. Og det hadde nok tatt sin tid, før jeg kom meg til tannlegen også ← Samme her. På den andre side: Jeg holdt meg langt unna tannlegen pga tannlegeskrekk, og da jeg endelig klarte å karre meg dit var det pga ei betent visdomstann. Hvem som ringte tannlegen? Det gjorde min kjære. Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ville blitt redd om han hadde bedt meg dra til tannlegen uten at jeg hadde hatt et prekært behov for det (da også forresten). Jeg ville blitt redd, og jeg ville framstått som forferdelig sinna uten å være det. Jeg ville ha vært ei lite, livredd jente som prøvde å skjule panikken sin så godt jeg kunne. Jeg ville lidd meg gjennom dagene og timene fram til tannlegetimen, og ikke vært til å være i hus med. -Men etterpå... Etterpå ville jeg vært takknemlig. Jeg er fortsatt takknemlig for at han dro meg til tannlegen den gangen for mange år sia. Sannsynligheten er dessverre stor for at han har tannskader i tillegg til at tennene ser stygge ut, så du bør gjøre ditt ytterste for å få ham i vei. Vær forberedt på ei skyllebøtte, men vit at han sannsynligvis takker deg uten å klare å vise det.
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #8 Skrevet 23. mai 2006 hvis tennene hans er blitt stygge pga misfarging fra cola, kaffe og røyk så er det lite tannlegen kan gjøre. med mindre du vil at han skal bleke de?
~Bridezillah~Killah~ Skrevet 23. mai 2006 #9 Skrevet 23. mai 2006 hvis tennene hans er blitt stygge pga misfarging fra cola, kaffe og røyk så er det lite tannlegen kan gjøre. med mindre du vil at han skal bleke de? ← Hørt om fjerning av tannstein?
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #10 Skrevet 23. mai 2006 Den pene måten å si det på er vel å si at du er bekymret for at han skal få hull. Om man venter for lenge kan et bittelite "halvtime og 500 kroner"-hull bli til et gigantisk "to tannlegetimer, tre spesialisttimer og 10 000 kroner"-rotfylling. Jeg har tannlegeskrekk selv, men en ting som skremmer meg mye mer enn en halvtimes besøk en gang i året er en tre timers rotfylling! Du kan vel si at tanken på rotfyllingen skremmer meg til å gå til tannlegen. Jeg har masse gode råd for å få nervene i kontroll før tannlegetime om noen er interresert
Leo Skrevet 23. mai 2006 #11 Skrevet 23. mai 2006 Min samboer var hos tannlegen i går etter at jeg hadde bestilt time til ham. Synes ikke det var frekt i det hele tatt! Jeg vet at han ikke har tannlegeskrekk, men han/vi har snakket om det lenge og da jeg likevel var hos tannlegen i forrige uke, bestilte jeg like godt en time mens jeg husket det. Vi røyker og drikker kaffe begge to og selv om et tannlegebesøk ikke er noen mirakelkur, så er det greit å få polert vekk de verste flekkene og fjernet tannstein. Jeg rotfyllte en tann i høst og ble enig med meg selv om jeg heretter skal gå til tannlegen to ganger i året for å være på den sikre siden. Det var ikke vondt, men det var dyrt og kjedelig å sitte der og gape i timevis.
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #12 Skrevet 23. mai 2006 Jeg bestiller også time til typen, men vi har bodd sammen en stund. Min tannlege er ganske ivrig med valiumen så det kan bli en ganske interessant time for en som ikke tar piller til vanlig. Det beste argumentet er allikevel at det er billigere å gå en gang i året en å måtte rotfylle eller lignende.
Malama Skrevet 23. mai 2006 #13 Skrevet 23. mai 2006 Ærlighet varer lengst. Snakk med ham, si at han trenger en tannlegetime (og kanskje gjør du det også? Bestill TO timer? En til hver? (Det må snart jeg gjøre, både jegog min samboer trenger en tur, det er lenge siden sist for oss begge)) og spørr om det er en grunn til at han ikke har gjort det. tilby hjelp og støtte om han har tannlegeskrekk. Men til syvende og sist: DET hjelper somregel ikke å hinte. Du må nakke. si at han trenger en tannlegetime, at du bekymrer deg for tennene hans og faren for hull etc, og at han rett og slett må til tannlegen, så hva vil han gjøre med det?
Gjest Varg-Menja Skrevet 23. mai 2006 #14 Skrevet 23. mai 2006 Min samboer var hos tannlegen i går etter at jeg hadde bestilt time til ham. Synes ikke det var frekt i det hele tatt! Jeg vet at han ikke har tannlegeskrekk, men han/vi har snakket om det lenge og da jeg likevel var hos tannlegen i forrige uke, bestilte jeg like godt en time mens jeg husket det. ← Det blir noe helt annet dersom dere har snakket om det på forhånd.
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #15 Skrevet 23. mai 2006 Kjøp et sånt klaprende gebiss i en lekebutikk eller lign. og sett det på middagsbordet. Nei, seriøst. Personlig synes jeg iallefall det er bedre å gå til tannlegen en gang i året og betale 4-500kr for det i stedet for å vente til at det blir virkelig om å gjøre og samtidig bli gjeldsslave pga at jeg trenger en hel omdekorering. En rotfylling, som sagt over her, kommer fort opp i 6000kr pr tann. Dersom han har tannlegeskrekk, så finnes det tannleger som er spesialister på det området og.
Pilar Skrevet 24. mai 2006 #16 Skrevet 24. mai 2006 Hadde noen bestilt time hos tannlegen til meg (som også har tannlegeskrekk), så hadde jeg blitt rasende. Mannen er voksen og må få bestemme selv, det lureste du gjør er å være ærlig.
Gjest Gjesta Skrevet 24. mai 2006 #17 Skrevet 24. mai 2006 Broren min har ekstrem tannlegeskrekk.. Han har ikke gått siden militæret og er nå litt over tredve. Han har minst en knust tann og god del hull, tror ikke det er fornuften som seirer der i gården. Pluss at han røyker og drikker masse cola... Er liksom ikke noe å gjøre med det, han må komme seg dit selv. Jeg skulle gjerne ha skutt han med bedøvelsespil og dratt han inn på tannlegekontoret..
shi Skrevet 24. mai 2006 #18 Skrevet 24. mai 2006 Hva med å bestille time til deg selv og spørre om du skal bestille til han i samme slengen? Da kan dere med litt flaks gå samtidig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå