Gjest A9KA <3 Skrevet 22. mai 2006 #1 Skrevet 22. mai 2006 Hei.. Jeg er 15 år og det siste halvåret har jeg begynt å klø noe helt forferdelig der knappene på buksene mine er (på stumpen, i sidene og foran) har fått masse røde små prikker (som likner på små stikk) og kan ikke la være å klø. Jeg har kommet fram til at det er Nikkel i knappele på ALLE BUKSENE jeg har.. og det har begynt å gjøre vondt å gå med olabukser. Finnes det no kremer eller liknende som gjør så det ikke gjør så vondt? kan jo ikke gå med joggebukser resten av livet heller.. NEKTER å gi de bort eller slutte å gå med de <3 har prøvd å sy no små stoffbiter over knappene, men det hjelper ikke stort.. Blir veldig glad for alle svar.. helt forjævelig å ha på bukser nå for tiden :S klem A9KA <3
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2006 #2 Skrevet 22. mai 2006 Har du fått diagnostisert nikkelallergi fra før? Hvis ikke bør du gå til legen og få en undersøkelse. Ellers kan det hende det hjelper å lakkere hele knappen med blank lakk/neglelakk - eller bedre, skifte dem ut med plast- elelr treknapper.
Gjest Thalassa Skrevet 22. mai 2006 #3 Skrevet 22. mai 2006 jeg skulle til å foreslå lang singlett som du kunne hatt oppi buksa der knappene var men dette med stoff på knappene funket jo heller ikke... Er nok ikke så mye å gjøre med utover det som er blitt foreslått over, har nikkelallergi selv, men ikke så ille, bare med øredobber men dem kan man jo bare ta ut. Kan være allergi for annet metall også.. trenger ikke bare være nikkel.
Krista83 Skrevet 23. mai 2006 #4 Skrevet 23. mai 2006 Finn frem en blank neglelakk, og lakk alle knappene som kommer i kontakt med kroppen din. må gjentas med jevne mellomrom... Det er hvertfall en begynnelse, men gå til legen å få det konstatert.
wind-up bird Skrevet 23. mai 2006 #5 Skrevet 23. mai 2006 Jeg lurer på om det også finnes en egen sånn lakk som er ment til å pensle på knapper, du kan jo spørre om de har noe på apoteket.. Det vil, i så fall, sannsynligvis virke omtrent som å pensle på blank neglelakk..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå