Gå til innhold

Glemte tampong

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har vært helt i ørska i de siste to dagene, og har glemt igjen tampongen i 8 timer i strekk. I dag satt jeg den inn ca kl 15, og husker ikke å ta den ut før nå nettopp. Tror jeg gikk like lenge i går :forvirret:

Er jeg nærmest garantert sopp el nå? Jeg har alltid vært flink og byttet ca hver 4 time tidligere, og sover aldri med tampong (det har jeg heller ikke gjort nå), så jeg har litt panikk på hva jeg kan forvente meg nå.

Kommer det til å gå bra om jeg kutter ut tampong nå de siste 1-2 dagene av mensen, og bruker en luftig bukse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du veldig plaget av sopp? Hvis ikke, kan du trygt roe deg ned. Var på fjelltur med mensen en gang. Hadde ikke med meg nok tamponger til å bytte ofte, og mose var ikke et alternativ, så jeg bytta morgen og kveld. I en uke. Og jeg slapp unna både sopp og alle de andre skremselsgreiene man hører om.

Gjest Gjest
Skrevet

Hehe, har aldri hatt sopp, så jeg er litt overdrevent paranoid for å få det, og gjør alt jeg kan for å unngå det :ler:

*puster rolig og flirer av meg selv*

Skrevet

Jeg får sopp hvis jeg stresser mye en periode jeg :P

Sopp er ikke så ille som alle skal ha det til uansett, og det kommer mest sannsynlig til å skje en eller annen gang. Men slapp av for denne gang, du har ikke gjort noe galt!

Gjest Thalassa
Skrevet

jeg har den i 8 timer stadig vekk siden jeg ikke blør så mye. Moren min sover med tampong... det ville ikke jeg anbefalt da men..

Gjest gjest1
Skrevet

8 timer er vel ikke krise? Jeg bytter veldig ofte, men det er fordi jeg ble vettskremt av tampongsyken da jeg som ung pike leste Starlet og Girls hvor dette behørig ble beskrevet til det kjedsommelige ;)

Gjest Gjest
Skrevet

:ler:

Hadde jeg vært disponert for sopp pga stress hadde jeg vært en vandrende soppfarm :ler:

Stresser litt pga at jeg er allergisk mot canesten av en eller annen grunn, så jeg vil helst slippe å måtte lete fram noe behandling jeg tåler. Mye greiere å forebygge enn å medisinere :)

*puster rolig, og tenker på at kløen jeg har i ØRET overhodet ikke har noe med underlivssopp å gjøre*

Gjest Gjest1
Skrevet

Men man skal være forsiktig. Det finnes andre ting enn sopp å ta hensyn til, infeksjoner blant annet.

Bare til ettertanke, selv om det helt sikkert har gått bra denne gangen. :)

Skrevet (endret)

Hvis jeg bruker tampong, bruker jeg om dagen, og da den minste som finnes. Hadde jeg byttet ville jeg revet opp skjeden min, for jeg fyller den ikke halvfull engang i løpet av en dag. Kunne ikke bekymret meg mindre.

Bruker forøvrig sjelden tamponger, fordi jeg synes det er ubehagelig.

Edit: er jeg på stranda om sommern bytter jeg hver gang etter å ha badet. (Hvilket er et slit, for jeg bader MYE... :ler: )

Endret av afr0dite
Skrevet

Det der skjer med meg ca. 1 gang hver mens.. mot slutten glemmer jeg helt at jeg har mensen, og glemmer også at jeg har tampong. Får alltid småpanikk og tenker på all verdens infeksjoner jeg kan få, men det har alltid gått fint, og har ikke fått sopp i forbindelse med glemt tampong. ;)

Nenne :)

Skrevet

I følge www.ob.no kan man bruke en tampong i 8 timer - og dessuten sove med det om natten.

Skrevet

Eg brukar tampong heile mensperioden og døgnet rundt. Om natta og i slutten av perioden kan det nok gjerne gå 8 timar før eg skiftar.

Har aldri hatt verken sopp eller andre ulumskhetar, så eg hadde ikkje bekymra meg meir om eg var deg. :)

Skrevet

Man KAN jo bruke dem i opptil 8 timer, og sove med dem (om man ikke er av typen som sover i 12 timer da, for 8 time er fortsatt max) så det skal ikke være noen krise...

Bruker dem i 7-8 timer flere ganger jeg, sånn mot slutten når jeg ikke blør så mye, null problem. Det står jo på at det er greit, så...

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, jeg vet det står på de at det går an å sove med de (eller jeg sover glatt i 15 timer i strekk når jeg har muligheten, så det hadde IKKE vært lurt), men jeg har ganske panikk for sopp. Vil helst unngå i det lengste å måtte lete frem noe som kan hjelpe når jeg ikke tåler canesten.

Men det ser heldigvis ut som om alt er vel, ingen kløe, og ingen merkelig utflod :) (Bare synd jeg sluttet å blø i går, liker best å ha siste blødningsdagen kun med bind, føler jeg får renset opp i ting da)

Får huske godt på å stille inn tampongalarmen på mobilen neste måned ;)

Gjest Gjesta
Skrevet
I følge www.ob.no kan man bruke en tampong i 8 timer - og dessuten sove med det om natten.

Jepp, opptil 8t er helt greit. Er du plaget av sopp finnes det alternativer til vanlig tampong. En tampong med merke Ellen, og damecup/ divabeger.

Skrevet

Den gangen jeg sov med tampong, så gikk det nok 8 timer+ før jeg tok den ut, og det gikk alltid bra for min del.

Skrevet

Jeg mener jeg leste for en stund tilbake at det var annbefalt å ha de i 4 timer, max 6. Så panikken spredde seg hver gang jeg oversteg 5 timer.

Etter hvert ble anbefalingene anderledes, og skuldrene senket seg.

Får heller aldri sopp eller er plaget av infeksjoner. :sjarmor:

Jeg blør mye, det er vel heller der problemet ligger. Blør igjennom en grønn super tanpong på 2 timer de første 3-4 dagene! Har tamponger over alt føler jeg, så ikke noe galt skal skje...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...