Gå til innhold

Tannverk?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har aldri hatt hull i tennene før, og aner ikke hva jeg kjenner etter, så hva høres dette ut som? (Ja, jeg skal til tannlege/pleier, men jeg kommer meg ikke dit før om et par uker)

Våknet med en smertefølelse i venstre over og under kjeve

Gikk over etter en halvtime/time

Merket noe liknende på HØYRE side senere på dagen

Bet i noe varmt og fikk en ubehagelig følelse rundt om i munnen, men vet ikke helt om det kan kalles smerter. Tror jeg har hatt dette MANGE ganger før, men at jeg nå er mer hypokonder

Tar jeg rett når jeg tror at sjansen for at det er hull er liten? Det høres forferdelig ulogisk ut at jeg kan gå 25 år uten å få det minste lille hull, og så få hull på både venstre og høyre side, oppe og nede.

Kan jeg ha et realistisk håp om at det er at jeg har vært stresset i et par dager, og at det er er muskelspenninger el i kjeven? Vil det kunne forklare varmesensibilitet? (Som jeg som sagt tror jeg har hatt før uten at det har utviklet seg til noe skummelt)

Om det er hull, er de stor sjanse for at jeg kan bli raskt mye verre? Jeg har som sagt ikke mulighet til å komme meg til noe tannlege/pleier før i neste uke, og er litt nervøs for at jeg kan ende opp med virkelig problemer på kort tid.

Stakkars lommeboken min…

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke at det har så veldig mye å si om du venter en uke eller to, hvis det nå er hull du har. Jeg har faktisk gått med store smerter og trodd at jeg har hatt hull, men det visste seg å ikke være det. Jeg har slitt med bihulene, og det var nok de som gjorde at jeg hadde vondt.

Lykke til uansett :)

Skrevet

Betennelse i tannkjøttet rundt tenner kan også gi store smerter. Det går som regel over etter ei ukes tid, heldigvis. Men hvis du føler at det er noe galt likevel, så synes jeg heller du skal ta en tur til tannlegen. Bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. :)

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Bihuler er ikke umulig, jeg følt meg litt småforkjølet (eller pollen, jeg er ikke sikker) og ser ikke bort fra at det kan ha en innvirkning. Men jeg merker ingenting i området over øynene og nesen, annet enn at jeg er ørlite tett og snufsete.

Ja, jeg har tenkt på tannkjøttbetennelse, men kan det føles som om det er inni tennene? Men jeg ser det er litt rødt, og merker det flekkevis er ømt og “ru” på en måte, så kanskje det er noe så enkelt. Jeg får skylle munnen ekstra godt, og unngå sterk mat i et par dager (bør jeg vel uansett, ikke helt ok å føle at en tar livet av legen/pleieren med ånden :ler: )

Men det er uansett nesten to år siden forrige gang jeg fikk sjekket tennene, så det er uansett på tide å få tatt en kikk. Hva bør jeg regne med det koster?

Gjest Gjest
Skrevet

Høres ut som bihuler ja. Min erfaring er at hull gir en kald, stikkende smerte.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Ja, jeg heller mer og mer mot bihuleteorien selv. Det spredte seg til øyeområdet i dag, og da pleier det bli litt ubehagelig i et par dager/uker og så er alt bra igjen. Men jeg har aldri trodd det var bihulebetennelse? Har alltid trodd det var mer dramatisk en dette ubehaget som kommer en gang i året eller så. Må si det beroliger å få hulle beskrevet som “kald og stikkende smerte”, for det kan jeg ikke påstå det er, mer “pressende” og ubehagelig.

Så blir det ikke verre så ser jeg det an fram til svigerforeldrene kommer hjem igjen neste helg, slik at jeg får navn og nummer på den tannlegen de pleier bruke. Skal uansett bli godt å få sett over tennene og få tatt tannstein og lignende, så får det heller stå sin prøve at jeg egentlig ikke har råd til det nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...