Gå til innhold

ben til hund


Gjest Fruktfat

Anbefalte innlegg

Margbein kan du jo bestemme størrelsen på selv. Bare snakke med slakteren.

De som selger lårbein har også mindre bein. Ca 20cm eller kanskje mindre.

Har det så mye å si at de er store da? De holder seg jo og som jeg sa så har hunden litt å jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ninakanin

Gi den hva du vil!

Men:

Myke ben blir spisse og kan sette seg fast, rive opp og ødelegge magen og enten ta livet av hunden eller gjøre den alvorlig syk og gir den en dyr operasjon, eller hvis du er heldig så kaster den bare opp.

Eller:

Gi den okseben, som er trygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder skal aldri ha stekte eller kokte ben, da disse blir skarpe når de splintres. Rå ben av alle slag er greit, de får nemlig glatte flater når de knekker.

Det med bein på F er bare tull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Hunder skal aldri ha stekte eller kokte ben, da disse blir skarpe når de splintres. Rå ben av alle slag er greit, de får nemlig glatte flater når de knekker.

Det med bein på F er bare tull!

Unntatt fjærkre, hvor beina fliser seg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

oh, hjelpes, nå er jeg ihvertfall forvirret! :ler:

da gir jeg okseben om jeg skla gi ben, og det skal være rått. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin
oh, hjelpes, nå er jeg ihvertfall forvirret!  :ler:

da gir jeg okseben om jeg skla gi ben, og det skal være rått. ?

Det er det som er så greit med okseben :) Som du ser er det like mange meninger om bein til hund som det er mennesker.

Det eneste du kan være sikker på er okseben, for det kan du koke, steke, hive i veggen og gjøre hva du vil med. Hunden er trygg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fruktfat
Det er det som er så greit med okseben :) Som du ser er det like mange meninger om bein til hund som det er mennesker.

Det eneste du kan være sikker på er okseben, for det kan du koke, steke, hive i veggen og gjøre hva du vil med. Hunden er trygg :)

flott!

(bortsett fra at vi aldri eter okse da, hehehe... får vel be min mor spare noen ben til meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder kylling, prøv selv: Knekker du et rått bein får det glatte bruddflater = ikke farlig. Knekker du et stekt bein får det spisse ender = farlig. Gjelder forsåvidt alle typer bein, men kylling er vel det mest 'omstridte' her.

Hunder er rovdyr/åtseletere, og fordøyelsessystemet deres er laget for RÅ mat. Hva tror dere hunder spiste før tørrforet ble oppfunnet? :klø:

Hvis noen er interessert i mer om temaet er det bare å sende meg en PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margbein selger de ofte i butikker med fersvaredisk :) Ikke er de så dyre heller. Jeg pleier å kjøpe elgbein til mine hunder. Det selger de f.eks på Felleskjøpet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okseben kjøper du ferdigbehandlet i forbutikken. Kanskje ha de sånt på felleskjøpet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fruktfat

det er en phalene! en vakker, liten jente :hjerter_rundt:

hele hunden er omtrent like stor som hodet på hunden din :) (derfor jeg synes det hadde vært litt morsom med lårben fra okse til denne lille snella :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googlet phalene. Er det sånn pappilon uten sommerfuglører det? Synes det ser sånn ut.

Synes du gir Ridgebacken vel stort hode ;),men skjønner hvor du vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fruktfat

vi hadde en (hann)ridgeback her i fjor, der stemte det ihvertfall ;)

må sies at hun er liten til å være phalene da. og ja, det er den opprinnelige papillon, med hengeører -=mye penere!- og er visst roligere enn papillon (det stemmer med erfaringen vi har ihvertfall).

eller, hm, hun er nok lengre ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...